Tarcze, miecze, super shotgun - nigdy na żadnego Dooma nie czekałem tak niecierpliwie jak na The Dark Ages, a po pokazi...
Zawsze mogłem Dooma w ciemno brać. IdSoftware to gwarancja jakości gameplayowej i technicznej. Ale tym razem ten setting średnio mi pasuje i nie wiem czy kupię na premierę. Może w game passie pogram albo poczekam na pierwsze przeceny.
Ten Doom oddala się od korzeni jeszcze bardziej niż Doom Eternal. Straszne kolorowe gówienko się szykuje.
"Gówienko to ty masz w majtach"
O, i takie konkretne riposty, to ja szanuję.
Doom 3 w nowych szatach mi się marzy. Doom 2016 pokazał, że można unowocześnić formułę w sposób wręcz genialny. Eternal to już fiku miku platformówka, a ten nowy zapowiada się jak kontynuacja tegoż. Co kto lubi, pewnie dobrze się sprzeda.
Ja mam te same odczucia. Wole z giwerą biegać po zakmkniętych industrialnych korytarzach jako człowiek, który musi przebić się przez hordy demonów, które nie maja jakichś "mambo jumbo" magicznych umiejętności. Sama ich liczebność niech daje wyzwanie + logiczne zagadki na mapach.
A tutaj co mamy?
Niestety nie ma tutaj przeskoku jakości jak to miało miejsc w przypadku pierwszego Doom-a (2016), wygląda to jak kopiuj wklej. W sumie jak coś jest dobre to po co to zmieniać.
Wygląda absurdalnie rozrywkowo. Doom zawsze był jazdą bez trzymanki i tak na szczęście jest dalej. Na pewno to kupię, bo wygląda zajebiście a slider od prędkości gry to genialne rozwiązanie.
Ostatniego Dooma nie ukończyłem. Trójka jeszcze z trudem ale miała trochę Doomowy klimat. Ostatni w ogóle. Nie spodziewam się niczego dobrego po kolejnej wersji.
15 maja roku wiec jeszcze jest trochę czasu najpierw KCD2 i Assassins Creed Shadows wiec zobaczymy najpierw innych pretendentów do miana premiery roku.
Zabójstwa chwały o wiele lepiej wyglądały w Doomie 2016. To samo np. rozcinanie demonów piłą spalinową. No i samo ich "oznaczenie". To, że ten wskaźnik pulsuje w 2016 zamiast migać jak w Eternal wygląda imo lepiej. Nic nie znacząca pierdoła niby, ale po prostu lepsze to. Tak samo zresztą jak wygląd broni, ich dźwięk czy wygląd demonów. Te "klasyczne" z Eternala takie se np. taki upiór o wiele lepiej wygląda w 2016 z tą zakrwawioną głową niż w Eternalu już nie mówiąc o mankubusach czy jak się te grubasy nazywały co do d0000py wygląda w Eternalu. Oby poszli bardziej w kierunku designu broni, przeciwników itd. z 2016 roku, a nie szli w Eternal i "klasykę", bo przez to te demony wyglądają mniej "piekielnie" i mrocznie.
Akurat mancubusy w 2016 to jakieś dziwne predatory cyklopy a w Eternal są ok. Na tyle że w Dark Ages niemal ich nie zmienili.
Ogólnie według zapowiedzi i ostatnio pokazanego gameplayu, właśnie klasyki trzeba oczekiwać w tej grze.
Gameplayowo wygląda to naprawdę nieźle. To powrót do dawnych strzelanek pierwszoosobowych, klasyki gatunku, gdzie taktyka i otwarty świat są fikcją, a liczy się sieczka, i do tego brutalna, niezmącona zbędnym przeładowywaniem broni czy oszczędzaniem amunicji (bo tej napewno będzie pod dostatkiem). Kłania się Doom 1 i 2, to napewno odskocznia od Doom 3 (tam klimat survival horroru i ciasnych korytarzy do dziś przyprawia o ciarki...), a do Doom z 2016 i Doom Eternal nie porównam, bo nie grałem :)
Bardzo dobrze ze nie ma glory killów w grze która jest w pewnym stopniu powrotem do korzeni. Było to zabawne ale już wystarczy. Bez sensu być praktycznie zmuszonym do podbiegania do każdego wroga by go zabić w grze która ma zwolnić tempo.
Po ostatnim Doomie podziękuję, nawet niebdabsie w opcjach języka zmienić bo apka xbox z automatu przydzielanjezyk systemu Windows, żenada.
Nie jest to 2016, ale zapowiada się o wiele, wiele lepiej niż Eternal. Mnie kupili.
A co wyjdzie, to się jeszcze okaże...