Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Budżety gier rosną w szaleńczym tempie. Ta grafika z monumentalnego raportu o stanie branży świetnie to pokazuje

24.01.2025 10:48
😒
1
6
Wouxus
21
Chorąży

Nic dziwnego. Ma się całe zarządy do utrzymania, plus ogromne działy marketingowców i speców od Social Mediów.

post wyedytowany przez Wouxus 2025-01-24 10:49:11
24.01.2025 10:53
p4go
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
p4go
161
Almost human

CoD tylko kosztuje, bo firma robi sobie gigantyczne koszta, bo przecież ma również gigantyczne przychodzy, więc to logiczne. Normalnie ta gra tyle by nie kosztowała, bo co ma tam tyle kosztować? Grafika, model strzelania itd itp praktycznie to samo.

24.01.2025 10:55
2.1
1
HolyCelestialPaladin
3
Chorąży

Oj zdziwyłbyś się że właściciele chcieliby zarabiać jak najwięcej dając w zamian jak najmniej swoim podwładnym oraz jak najbardziej możliwy wybrakowany produkt.

24.01.2025 11:03
p4go
2.2
p4go
161
Almost human

Nie musisz mnie uświadamiać, bo to wszystko wiem :) Korporacyjny świat jest mi znany.

24.01.2025 10:56
3
6
odpowiedz
1 odpowiedź
HolyCelestialPaladin
3
Chorąży

"Wydatki na produkcję gier rosną w szaleńczym tempie. Ta grafika z monumentalnego raportu o stanie branży świetnie to pokazuje"

Z roku na rok coraz to gorsze jakościowo gry, na dodatek coraz więcej maszynek do indoktrynacji.

24.01.2025 11:05
p4go
3.1
p4go
161
Almost human

Ale też mega wtopy, które cieszą normalnych graczy, którzy chcą przede wszystkim rozrywki a nie politycznego bełkotu. Dzisiaj zapewne będzie news jak EA wtopiło 6mld przez Dragon Age i EA Sports.

24.01.2025 11:05
GIANT.ix
4
6
odpowiedz
1 odpowiedź
GIANT.ix
24
Chorąży

Mniej na marketing i koszta drastyczne spadną.

24.01.2025 11:13
Adriiano93
4.1
2
Adriiano93
34
Pretorianin

Pieniądze tak jak mówisz, wyciągnąć z marketingu i przekazać na produkcję, testy oraz k0ntakt z graczami (fanami serii jeśli powstaje kontynuacja), a sprzedaż sama wzrośnie dzięki jakości dowiezionego produktu, produkt sam się sprzeda.

24.01.2025 11:09
5
odpowiedz
wwad
124
Generał

Dobrze wydane 100mln $ na grę to powinno być arcydzieło, tym bardziej przy obecnie gotowych silnikach gdy nie trzeba ich od 0 kodować, grafikach w nich zawartych itp. ale raklama, tysiące nie potrzebnych korpo szczurków i pakowanie do wszystkiego onlinowych funkcjonalności wymuszające utrzymanie serwerów musi kosztować więc mamy wykres jaki mamy.

post wyedytowany przez wwad 2025-01-24 11:11:15
24.01.2025 11:17
6
3
odpowiedz
sabaru
21
Generał

Koszta coraz większe, a gry coraz gorsze. Prawie każda większa gra w ostatnich latach prawie pod każdym względem jest niedorobiona. Dopiero po kilku miesiącach czy nawet roku czasu od premiery gra nadaje się dopiero do grania. A i tak nie zawsze bo jakieś pomniejsze błędy występują.

24.01.2025 12:29
Pafun
7
odpowiedz
Pafun
160
Pretorianin

Jeśli czasami ponad połowa tych kosztów to marketing to co się dziwić.
Zamiast skupiać się na jak najlepszej grze to się robi tylko jak największy szum medialny by grę sprzedać i chyba liczy na to, że gracze to totalnie idioci i kupią grę bo paru "jutubetow" jest nią zachwyconych.
Zresztą po co oni płacą im takie wysokie stawki, to jest nienormalne.

24.01.2025 12:34
8
3
odpowiedz
tybet2
156
Generał

Ja się przerzuciłem na stare gry oraz indie. Grafika gorsza, ale dźwięk znacznie lepszy prawie w każdej grze, dopracowane produkty, mody, w multi o wiele lepiej się gra/strzela bo są dedykowane serwery (brak SBMM/EOMM) z własnym community etc. (no i wymagania mniejsze przy okazji więc taka gra generalnie ruszy każdemu na czymkolwiek).
Na nowe gry single player patrzę z politowaniem. Jak się jakaś fajna trafi to kiedyś przejdę gdy zrobią grę do końca (w przerwie pomiędzy innymi grami). Coop też słabszy z roku na rok. Parę perełek jest rocznie ale to dość mało jak na mój gust.

24.01.2025 13:09
9
odpowiedz
tynwar
88
Senator

To mniej marketingu, księgowych i innych ludzi związanych bezpośrednio z finansami, a ich jest pewnie z batalion w wielu dużych firmach i jakichś szemranych rzeczy, doradców ideologicznych, różnych słabych pracowników, którzy wiele nie robią w studiach, ale dziwnym trafem wciąż pracują, a ich jest na pewno cała masa w wielu dużych firmach, aktywistów itd. Koszty na pewno drastycznie spadną.
Jednak pewnych czynników nie da się wyeliminować, a za które odpowiadają zmiany w minionym czasie powodując wzrost kosztów. Np. tłumaczenia, kiedyś nie robili tego, mieli tylko parę domyślnych języków i oni po prostu je sprzedawali lokalnym sklepom/wydawcom, które zlecały tłumaczenie na swój koszt, by sprzedawać je w rodzimym języku w swoim kraju. A teraz niestety cyfrowa i samodzielna dystrybucja wymusza samodzielne tłumaczenie na swój koszt. I pewnie jeszcze kilka innych czynników, dzięki którym koszty nie były tak duże jak obecnie bez tych czynników z powodu obecnych czasów.

24.01.2025 13:12
Kwiliniosz
10
odpowiedz
Kwiliniosz
67
Konsul

Ciekawe, że na tej drugiej grafice nie ma Cyberpunka 2077. Są za to np ac valhalla w 2020 i far cry 6 w 2021 r.

24.01.2025 14:36
11
odpowiedz
Samaritan
21
Konsul

Nie widzę takiej informacji, więc zakładam, że nie uwzględniono inflacji i innych zmiennych. Wyniki mogłyby być trochę inne

24.01.2025 17:35
12
odpowiedz
Ozymandias69420
1
Junior

Nie wywoluje to we mnie symaptii. Wrecz przeciwnie. Dla mnie to tylko dowod jak slabe w zarzadzaniu zasobami sa olbrzymie korporacje.
Zlikwidowac dziwne polityczno-socjalne inicjatywy, wywalic ludzi od DEI, konsultantow, ktorzy maja konsultantow, ludzi, ktorzy pracuja 20 godzin tygodniowo i w biurze uprawiaja yoge na dachu budynku, nie przeznaczac polowy budgetu na marketing.

post wyedytowany przez Ozymandias69420 2025-01-24 17:38:29
24.01.2025 19:13
Marky
13
odpowiedz
Marky
19
Konsul

Koszty coraz większe i w ten sposób ryzyko wtopy sprzedażowej i wyjścia na minus coraz większe. Przez to mamy co mamy czyli zwolnienia i zamknięcia studiów w skali niespotykanej wcześniej.

I dlatego też gry wychodzą w stanie w jakim wychodzą, bo każdy kolejny miesiąc na dopracowanie ponad założony termin premiery to kolejne miliony.

post wyedytowany przez Marky 2025-01-24 19:14:24
24.01.2025 22:57
14
2
odpowiedz
toyminator
82
Senator

Dlatego bardzo lubię osoby, które płacą za wczesny dostęp, i kupują grę na premierę :) Bo oni robią za testerów, a ja sobie ogram taniej po 2-3 latach w załatany produkt, a miejscami całkowicie inną grę.

Wiadomość Budżety gier rosną w szaleńczym tempie. Ta grafika z monumentalnego raportu o stanie branży świetnie to pokazuje