Duże zmiany w Anno 117? Niepozorna grafika pokazuje tylko jedną drogę, ale fani i tak robią wielkie oczy
To byłaby świetna zmiana, jeszcze bym chciał dołożyć do tego zmianę systemu okręgów na zasięg idący po drogach jak w Cities Skyline, żeby miast się projektowało a nie ściskało na szachownicy, bo to psuje cały sam rozgrywki, gdy nasza kolonia wygląda jak typowe miasto z jakiegoś pustynnego stanu USA.
System zasięgu drogowego był już w Anno 2205. Występował co prawda obok systemu "okręgów", a nie zamiast niego, ale był :). Niemniej zgadzam się, że system okręgów jest dosyć irytujący i też bym wolał jego usunięcie. Budowanie "symetrycznych" miast, gdzie masz koło siebie np. 4 kościoły, bo hołocie nie chce się iść do sąsiedniej dzielnicy, zawsze mnie wnerwiało.
Ten zasięg po okręgu był mega denerwujący, bo beznadziejnie się projektowało miasta. A wystarczy banalna zmiana i zamiast odległości po promieniu od centrum budynku dać na ilość "tile" od niego, ale poprowadzonych w formie kwadratu. Taki zwykły kościól z anno 1800 miałby dajmy na to 30 tile range, a bank np już 100 jako dużo większy budynek. Drogi po okręgu też ciekawa opcja. Budowania swobodne w pełni typu tego z Manord Lords jakoś nie wyobrażam sobie w tak złozonej grze jaką jest Anno, bo tam samo projektowanie zaopatrzenie zajmuje kupę czasu. Zmiana tej rzeczy w zasadzie zmieniłaby kierunek serii po raz pierwszy i to bardzo mocno. Ciężko by było przewidzieć efekt. Przy takim rozbudowaniu jak w 1800 gdyby doszła taka mechanika budowy, to rozwój do endgameu trwałby wieczność i był pradwdopodobnie zbyt długi i nużący. Pytanie, czy Ubi się odważy na zmiany, ale wątpie, oni są znani z tego, że klepią w każdej ze swoich serii znaną formułę bez większych i radykalnych zmian. Tu raczej na rewolucję niema co liczyć. ( może to i dobrze )
PS: Czy szanowna administracja może mi powiedzieć dlaczego do jasnej ciasnej po dodaniu posta czasami losowo jestem przenoszony w zupełnie inny wątek i musze odklikiwać od nowa dany artykuł ?? Tak dawniej nie było, a od chyba roku się już tak dzieje.
Mogę Ci wyjaśnić - chodzi o to cholerne scrollowanie między artykułami dodane w zeszłym roku. Gdy scrollujesz do kolejnego artykułu zauważysz, że zmienia się też URL w pasku adresu przeglądarki. Ta zmiana następuje gdzieś na wysokości komentarzy. Po napisaniu komentarza po prostu odświeżana jest strona przy użyciu aktualnego adresu. Więc jeśli zescrollowałeś wystarczająco nisko by ten adres się zmienił to po napisaniu komentarza przeglądarka przeładuje stronę i wyświetli Ci ten kolejny artykuł
Tak, ale idzie zasięg po okręgu, a nie kwadracie i to miałem namyśli, może źle to ująłem. Chodziło mi żeby zasieg był na sztywno te ilość kratek od budynku zarówno w pionie i poziomie. Wiem, że jest mniej realistyczne rozwiązanie, ale znacznie bardziej przystępne.
To żaden okrąg ani kwadrat. Po prostu budynki mają zasięg x kratek po drodze od miejsca w którym droga dotyka budynku. Liczą się kratki drogi (a nie sama odległość) i jak droga jest kręta to zasięg kończy się w mniejszej odległości od budynku. W sumie to prowadzi do sytuacji gdzie zasięg jest kwadratem (zakładając równomierną i prostopadłą siatkę drogi), tylko obróconym o 45 stopni.
W szczególności ulepszanie drogi do kamiennej zwiększało ten zasięg, jakby takie kratki liczyły się jako mniej.
https://anno1800.fandom.com/wiki/Public_buildings#Range
Świetna informacja, czekam na tą grę!