Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość „Chciałem mieć pewność, że Crysis się nie zestarzeje". Reżyser gry, która paliła nasze komputery, wyjaśnił, jaki cel przyświecał twórcom legendarnego FPS-a

19.01.2025 10:07
Link
1
6
Link
22
Generał

Szkoda, że nie wszyscy mają podobne myśli co on i wolą dać mnóstwo downgrade do grafiki zamiast zostawić to w opcji Ultra dla przyszłość.

Crysis to już coś.

19.01.2025 10:07
Link
1
6
Link
22
Generał

Szkoda, że nie wszyscy mają podobne myśli co on i wolą dać mnóstwo downgrade do grafiki zamiast zostawić to w opcji Ultra dla przyszłość.

Crysis to już coś.

19.01.2025 10:17
2
odpowiedz
GreedFire
34
Pretorianin

Link po twoim komentarzu widać, że nie prowadzisz działalności gospodarczej ;P

19.01.2025 11:17
Link
3
1
odpowiedz
Link
22
Generał

GreedFire
Tego nie musisz pisać. Wiem, co masz na myśli.

Po prostu szkoda, że nie da się postąpić inaczej. Rzeczywistość robi swoje.

Crysis to wyjątkowa gra, który wyprzedza swoje czasy.

post wyedytowany przez Link 2025-01-19 11:41:33
19.01.2025 11:39
4
odpowiedz
sabaru
23
Generał

Pamiętam że w tedy z tego powodu tej grze dostawało się po tyłku za optymalizacje i mało kto mógł sobie pozwolić na jej odpalenie na przyzwoitych detalach.

19.01.2025 11:53
Asasyn363
5
4
odpowiedz
Asasyn363
166
Senator

Niestety czasy kiedy gier nie robiły tabelki w Excelu i księgowi się skończyły, a prawdziwi zapaleńcy gier, technologii i grafiki się skończyły. Teraz nikt już sobie nie pozwoli na ryzyko wpakowania milionów $ w projekt taki jak Crysis, aby tylko pokazał możliwości graficzne i odpalił się na sprzęcie nielicznych graczy. Sporo osób traktowało go wtedy pewnie jako benchmark, ale Crysisy były całkiem fajnymi grami i chciałbym zobaczyć kiedyś kolejną grę.

post wyedytowany przez Asasyn363 2025-01-19 11:57:15
19.01.2025 12:02
6
odpowiedz
1 odpowiedź
katai-iwa
53
Senator

Szkoda, że dziś nikt nie chce zrobić gry z taką grafiką, żeby kompom wypaliło bebechy.

19.01.2025 18:29
6.1
zanonimizowany1408867
1
Legionista

Dokładnie chciałbym zobaczyć Crisis na Unreal Engine 5.5 z tymi wszystkimi bajerami AI które polepszają grafikę.

19.01.2025 13:17
7
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
hinson
138
Generał

Szkoda ze tak szybko porzucili wsparcie dla swoje gry. Prawda jest taka ze Crysis by chodzil o wiele plynniej gdyby na starcie w pelni wspieral cztery rdzenie procesora a nie tylko dwa.
To nie karta graficzna jest problemem dla Crysisa ale waskim gardlem bylo niewykorzystanie mocy wielordzeniowych procesorow, dlatego i najnowsze karty graficzne beda mialy problem z uciagnieciem tej gry zwlaszcza w wiekszych rozdzielczosciach niz sredniowieczne dzis 1080p.

19.01.2025 22:28
7.1
2
nroks
45
Centurion

Kto w 2007 r. robił gry na 4 rdzenie?

19.01.2025 23:15
Szefoxxx
7.2
Szefoxxx
84
Doradca

Nikt nie robił, więc to są bzdury, w dodatku dziś ta gra działa na byle czym, a większa rozdzielczość nie zwiększa zbytnio wymogów co do cpu, jak już to ciśnie gpu więc może być jeszcze mniej klatek do obrobienia przez cpu.

19.01.2025 14:03
8
odpowiedz
1 odpowiedź
mariusx78
42
Konsul

Prawda jest taka, że CryEngine to jest jeden z gorszych silników jakie były i dlatego żaden komp nigdy nie wyrabiał. Baa.., ja nawet po kilkunastu latach skusiłem się ponownie zagrać w Crysis'y(bo uwielbiam całą serię), i to na o wiele lepszym sprzęcie, i w dalszym ciągu czułem, że ten silnik jest ciężki jak jasna cholera i to głównie jeśli chodzi o CPU a nie GPU. CryEngine to jest badziewie, uwierzcie mi, ale sama gra była zajebista.

post wyedytowany przez mariusx78 2025-01-19 14:05:33
19.01.2025 23:22
8.1
1
prd
35
Pretorianin

CryEngine to prawdopodobnie jeden z lepszych, a na pewno jeden z najbardziej niedocenianych silników. Już w lutym zobaczymy na co go stać w Kingdom Come 2, które przedpremierowo wydaje się o wiele lepiej zoptymalizowane i dopracowane od jedynki. Nawet nie chce myśleć co by było gdyby postanowili to tworzyć na Unrealu (top1 najgorszych silników obecnie dla gracza).

19.01.2025 15:36
😂
9
2
odpowiedz
1 odpowiedź
moglo9374
2
Junior

A mimo to zrobili remaster który zestarza się szybciej od originału

21.01.2025 11:34
Felipe
9.1
Felipe
12
Marked of Kane

Remaster Crysisa 1 chociaż faktycznie wygląda lepiej od oryginału. Grafika jest lepsza, oświetlenie itd. Co innego Crysis 2 i 3 gdzie różnica nie istnieje i oni dodali jedynie do gier "REMASTERED" i nic więcej nie zrobili.

19.01.2025 16:24
10
odpowiedz
Mated
33
Chorąży

GreedFire - Rozumiem, że sugestia jest taka, że firmom nie opłaca się tworzyć gry, która graficznie będzie wyglądała dobrze lata po premierze, bo gracze nie kupią nowej?

Osobiście wątpię, aby to było przyczyną - gry sprzedają się głównie w ciągu roku, dwóch po premierze. Szczególnie przy grze single-player opartej o fabułę większość graczy przejdzie ją raz. Tego typu opcje są tylko dla zapaleńców albo mniej licznych graczy, którzy kupią grę później.

Zresztą nie jest też tak, że w ogóle nie wstawia się tego typu opcji. CDPR dał opcję ubersamplingu w W2, Path Tracing wprowadzony w CP2077 też był praktycznie "for future use", również RT w ramach W3 Next Gen obciąża mocno komputery. Co do innych deweloperów to Avatar: Frontiers of Pandora ma ustawienia "unobtanium".

Według mnie największym problemem jest kwestia wizerunkowa - przy bardzo wymagających ustawieniach spora część graczy z mocnym sprzętem będzie płakała, że jak to nie pójdzie w 4k na moim xx90 (czy w 1440p na xx70) na max/60 fps, co skutkuje negatywnymi ocenami. Dosyć absurdalne, bo dla gracza większy zakres ustawień, to tylko zaleta, ale tak to działa. Także jeśli już, to zdecydowanie nie nazywałbym takich ustawień "ultra", tylko coś w stylu "for future use" z odpowiednim ostrzeżeniem, że mocno odbije się na wydajności.

19.01.2025 16:31
Roniq
11
odpowiedz
Roniq
109
Unknown

Trochę przestrzelili z przewidywaniem jak będą rozwijać się procesory. Producenci poszli w większą ilość rdzeni, a nie stricte ich szybkość i gra do tej pory potrafi zadławić się, bo korzysta tylko z max 2 wątków.

19.01.2025 16:56
Angemona
12
odpowiedz
Angemona
84
Generał

Link dziś gracze płaczą jak gra nie odpala się na 8-letnich kartach, a wtedy gra ledwo chodziła na topowych modelach i wszyscy byli zachwyceni.

19.01.2025 17:48
dzony85
👍
13
odpowiedz
dzony85
51
Generał

Należy przywrócić serwery Crysis Wars, to najlepsza gra online jak na razie.

19.01.2025 18:36
NOWAHUTANACZASIE
😊
14
odpowiedz
NOWAHUTANACZASIE
18
Konsul

Crysis żyje jako KINGDOM Come;)
:)

19.01.2025 18:37
15
odpowiedz
2 odpowiedzi
Twoja stara 1993
54
Generał

Z jednej strony spoko tylko z drugiej do dziś mają karty z tą grą problem.

19.01.2025 22:42
😜
15.1
boy3
116
Senator

Na moim geforce gtx 960 crysisa praktycznie odpaliłem na full :P

20.01.2025 10:05
15.2
1
Wenlok
32
Centurion

Karty nie mają najmniejszego problemu z Crysisem. To procesory mają i robią bottleneck karcie graficznej. Twórcy źle przewidzieli przyszłość. Zakładali, że przyszłość to taktowanie procesorów i pojawią się bestie taktowane 9-10GHz. Z tego powodu Crysis siedzi głównie na jednym rdzeniu. Sam ostatnio ograłem sobie Crysisa i mój procek (5,2GHz) dopuszczał do spadków poniżej 60FPS. Jednocześnie w lokacjach gdzie procek nie miał prawie nic do roboty miewałem i 300-400FPS, bo karta grała pierwsze skrzypce.

19.01.2025 22:46
16
1
odpowiedz
Benekchlebek
23
Generał

Każda gra AAA powinna iść tą drogą

19.01.2025 23:53
kęsik
📄
17
odpowiedz
1 odpowiedź
kęsik
159
Legend

Gry z tego typu "realistyczną" grafiką zawsze się zestarzają, prędzej czy później. Można władować sporo rzeczy do ultra ustawień ale pewnych technologicznych i technicznych ograniczeń danego okresu wynikających po prostu z dostępniej na dany czas technologii czy sprzętu się po prostu nie przeskoczy.

Mnie jakoś nigdy Crysis nie zachwycał ani graficznie, ani jako gra, ot zwykła, prosta strzelanka jakich wiele. Dla mnie ten Crysis zawsze był bardziej jakimś demem technologicznym niż pełnoprawną grą.

post wyedytowany przez kęsik 2025-01-19 23:58:07
20.01.2025 01:43
17.1
zanonimizowany1407088
1
Pretorianin

Mnie jakoś nigdy Crysis nie zachwycał ani graficznie,

Gdybyś zagrał w okolicach premiery to byś zmienił zdanie.

20.01.2025 01:27
xKoweKx [stalker.pl]
18
odpowiedz
xKoweKx [stalker.pl]
147
Stalker

Asasyn363 i dlatego powstał m.in. Portal RTX, który ma efekty RT podkręcone do maksimum, ale gracze narzekają, że jest "niezoptymalizowany"? xD

20.01.2025 01:39
rafq4
19
odpowiedz
2 odpowiedzi
rafq4
173
Shadow in the darkness

Ostatnio odświeżałem sobie trylogię w wersji remastered i może i graficznie było dobrze, ale niestety AI przeciwników zostało w latach 2007-2011 i to z wrażeniem, że od tamtych lat nawet nie załatano bugów w tym aspekcie. Grając w całą trylogię na najwyższym stopniu trudności: Koreańczycy stojący w miejscu i nie reagujący na gracza, albo strzelający do jakiegoś obiektu w nieskończoność, zacinali się też w teksturach obiektów, żołnierze CELL(w C2) nie reagujący kompletnie podczas walki, stojący w miejscu i czekający na odstrzał, albo chodzący bez celu jakby nie wiedzieli, z jakiego uniwersum właśnie przybyli, nie próbujący nawet szukać osłon podczas walki.. było jeszcze sporo innych sytuacji, ale nie będę tu książki pisał. Nie wiem czy to coś nawalone przy wersjach remastered, ale mocno było to odczuwalne. Generalnie nie tak zapamiętałem walkę z KPA i CELL.

20.01.2025 23:45
19.1
Benekchlebek
23
Generał

Ostatni poziom trudnosci znaczaco odbiega id pozostalych. Nawet orzeciwnicy gadaja po Koreansku

21.01.2025 23:23
Felipe
19.2
Felipe
12
Marked of Kane

Benekchlebek
Ale to wszystko. Przeciwnicy mówiący po koreańsku plus "tradycyjna" lornetka co nie mam pojęcia co oznacza... może nie da się nią już oznaczać wrogów... nwm... to wszystko. Większy poziom trudności w "jedynce" nie zwiększa obrażeń zadawanych nam przez wrogów czy nie zmniejsza nam zdrowia, którego i tak mamy bardzo mało, tylko dodaje takie niby "utrudnienia". Nic to nie zmienia. Całą grę można przejść na "delcie" po prostu z cały czas włączonym pancerzem.

post wyedytowany przez Felipe 2025-01-21 23:31:11
20.01.2025 01:56
Queef Load
😉
20
odpowiedz
1 odpowiedź
Queef Load
0
Centurion

Wtedy gra-kamień milowy. Obecnie FPS średniak. Nie pamiętam kiedy dokładnie ograłem Crysisa, pewnie w okolicach 2009 roku. Od tamtej pory przeszedłem go ponownie zero razy, a takiego Quake II z 5 razy

20.01.2025 08:18
😂
20.1
1
Kriszo
159
Generał

Gra sprzed 14 lat nie robi już dziś wrażenia? Serio?

PS. Ja od czasu premiery chyba ze dwa razy jeszcze grałem w Crysisa. W Quake'a 2? W ogóle.

post wyedytowany przez Kriszo 2025-01-20 08:18:39
20.01.2025 07:36
Yoorko
21
odpowiedz
Yoorko
30
Chorąży

Dzisiaj tak samo tłumaczą się twórcy Cities:Skylines 2, tylko im się nie udało zrobić dobrze wyglądające gry, jedynie wysokie "przyszłościowe" wymagania zostały. :p

20.01.2025 08:24
22
odpowiedz
Kriszo
159
Generał

Gra miała wymagania, bo musiała mieć. Raczej ciężko, żeby produkcja, wyprzedzająca inne ówczesne tytuły o kilka długości, mogła działać na byle czym. Ja Crysisa ogrywałem na GF 8800 GT i, chyba, PDC E2220. Działało to całkiem dobrze. Inna sprawa, że ta karta naprawdę wymiatała i oferowała wydajność niewiele gorszą od topowego wówczas 8800 GTX, kosztując przy tym dużo mniej.

20.01.2025 13:21
baltazar1908
23
odpowiedz
3 odpowiedzi
baltazar1908
34
Konsul

po przeczytaniu ściągnąłem wczoraj i pograłem, całkiem fajna strzelanka, szczególnie przypadnie do gustu jak ktoś lubi strzelać do żółtych.

20.01.2025 23:46
23.1
Benekchlebek
23
Generał

Strzelanie do złotych to prolog gry

21.01.2025 11:36
Felipe
23.2
Felipe
12
Marked of Kane

Bo to jest ta lepsza część gry. Obcy w tej grze są zrobieni do bani ich wygląd itd. Walka z nimi też do bani. Nie da się skradać i jest się zmuszonym do otwartej walki. Na szczęście w dwójce i trójce to poprawili i faktycznie obcy są fajnymi przeciwnikami. Chociaż nadal walka z ludźmi lepsza imo.

post wyedytowany przez Felipe 2025-01-21 11:45:37
21.01.2025 16:57
23.3
Benekchlebek
23
Generał

Bzdura. Zarowno kosmici w Crysisie, jakni mutanty w FC 1, to te kulminacyjne momenty gry

20.01.2025 23:37
Taku88
24
odpowiedz
Taku88
73
Centurion

Kiedyś gry na poszczególnych ustawieniach się różniły, dziś trzeba szukać detali z lupą. Za parę dni wychodzi FF7 Rebirth i po trailerach nie widzę różnicy w ustawieniach... Tak samo ograłem SH2 na minimum bo więcej klatek a wyglądało minimalnie gorzej niż max...

20.01.2025 23:48
25
1
odpowiedz
Benekchlebek
23
Generał

Scena w Core do teraz utknela mi w pamieci. Pamietam, ze zadna gra w historii gamingu (tradycyjnego) nie zrobilo na mnie takiego wrażenia jesli chodzi o sceny w grach

post wyedytowany przez Benekchlebek 2025-01-20 23:49:32
Wiadomość „Chciałem mieć pewność, że Crysis się nie zestarzeje". Reżyser gry, która paliła nasze komputery, wyjaśnił, jaki cel przyświecał twórcom legendarnego FPS-a