Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość 8 GB VRAM-u w kartach graficznych to często za mało. DLSS 4 może częściowo rozwiązać ten problem

15.01.2025 10:57
Rumcykcyk
1
Rumcykcyk
122
Głębinowiec

Nie mogę się doczekać testów kart 50xx tylko lipa, że 5090 będzie tydzień wcześniej, a 5080 dopiero 30 stycznia. Bedzie mało czasu na przemyślenia bo jak okaże się, że testy nie wypadną zbyt dobrze to trzeba będzie się wstrzymać do wersji SUPER lub Ti bo jak już płacić te 7-8 tys to niech będzie coś konkretnego.

15.01.2025 11:24
tRikson
2
odpowiedz
1 odpowiedź
tRikson
72
Pretorianin

Czas pokazywania testów z wielkością FPSów już minął. Teraz ważniejszy jest input lag i responsywność i na tym mam nadzieję skupią się recenzenci.

15.01.2025 17:41
2.1
Samaritan
21
Konsul

Można pokazywać i porównywać FPS, po prostu trzeba zaznaczyć, że to czysta rasteryzacja. Bo przy różnorodności technik upscallingu i różnicy ich wdrożeń nikt nie będzie się bawił w dokładne porównanie jakości obrazu. Pewnie, że część "recenzentów" rzuci się na gołe klatki jak pies na szynkę, ale tym łatwiej będzie wyłuskać rzetelne jednostki.

15.01.2025 11:30
3
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Kuba_3
193
Generał

Tym razem różnica między 5080 a 5090 jest tak duża (dwukrotnie więcej jednostek), że najprawdopodobniej doczekamy się modelu 5080 Ti który będzie miał 15-16 tys rdzeni CUDA.

post wyedytowany przez Kuba_3 2025-01-15 11:30:36
15.01.2025 12:06
A.l.e.X
3.1
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

to jest pewne właściwie na 100% że pojawi się 5080 TI lub Super która wypełni tak dużą lukę.

15.01.2025 12:02
4
odpowiedz
TraxPL
47
Konsul

DLSS4 ogranicza VRAM ale jedynie względem używania DLSS3.

15.01.2025 12:06
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
Ssechu
25
Pretorianin

DLSS od zawsze miał zapotrzebowanie na vram. Tak samo jak FG. Dlatego właśnie karty z 8-12gb to taki trochę nieśmieszny żart.

15.01.2025 12:30
Last_Redemption
5.1
2
Last_Redemption
49
Senator

Dlss zbija zużycie vramu

15.01.2025 12:49
Judgment Day
5.2
Judgment Day
10
Pretorianin

No nie, DLSS zbija zużycie VRamu więc dla kart z 6-8GB DLSS to bardzo pomocne rozwiązanie.

15.01.2025 12:28
6
odpowiedz
vargvikernes
8
Pretorianin

dodanie 8gb vramu wiaze sie ze znikomymi kosztami. no ale co. nvidia nauczyla swoje uwieczki zjadac guwienko.

15.01.2025 13:26
Mqaansla
😱
7
odpowiedz
Mqaansla
43
Generał

Gracze: Nowe karty są drogie
NVidia RT+DLSS: Szzzzzzzzzz...

Gracze: są też wielkie I ciagną absurdalną ilość prądu
NVidia RT+DLSS: Szzzzzzzzzz...

Gracze: najnowsza seria słabo się prezentuje w benchmarkach pod względem (faktycznie) wyrenderowanych FPS
NVidia RT+DLSS: Szzzzzzzzzz...

Gracze: do tego sama karta ma mało pamięci!
NVidia RT+DLSS: Szzzzzzzzzz...

Gracze: No Jak Tak To Teraz Po Prostu Musimy Je Kupić!!!

post wyedytowany przez Mqaansla 2025-01-15 13:28:20
15.01.2025 13:32
8
odpowiedz
1 odpowiedź
marcinz
16
Chorąży

Z TEGO CO WIADOMO TO DLSS4 ma być też dostęny dla RTX serii 3OOO i 2000 ale bez rozwiązań jak np Generator klater.

A co do np Generator klatek w internecie jest rozwiązanie dla użytkowników RTX 3000 czy 2000

15.01.2025 14:24
8.1
Twoja stara 1993
54
Generał

No nic nowego DLSS 3 też był dostępny do RTX3000 bez generatora.
Przy serii RTX 6000 będzie to samo nie będzie dostępny frame generation 4x
Za 50 lat przy EROTIXXX20000 będzie frame generation 120X

post wyedytowany przez Twoja stara 1993 2025-01-15 14:27:40
15.01.2025 14:53
Szefoxxx
9
odpowiedz
Szefoxxx
83
Doradca

to są brednie zwykłe, kilkaset mb nic nie rozwiązuje i to jeszcze porównanie na karcie do 4k, które mają znacznie więcej niż 8GB i tak...

to zwykłe zamydlanie faktycznego problemu, tak jak dlss rozmydla obraz w grach...

rozwiązanie to minimum 12GB, 8 GB to syf, który nadaje się już tylko na śmietnik historii i nic tego nie zmieni

15.01.2025 16:49
Wronski
10
odpowiedz
Wronski
26
Generał

Naprodukowali pamieci po 8GB podczas pandemi to teraz musza sie tego pozbyc z argumentem "a po co wam wiecej?"...

15.01.2025 17:21
11
odpowiedz
Samaritan
21
Konsul

Zamiast bujać się z wirtualną wydajnością niech po prostu dadzą 16 GB VRAM jako standard minimum. Nawet jeśli karta będzie droższa, to i tak zejdzie.

No ale nie, bo trzeba to roku tłuc "generację".

15.01.2025 17:28
bmwbmw2
12
odpowiedz
bmwbmw2
70
PAPIEŻ GIER IV
Wideo

Trzeba wspomnieć że ogólnie frame gen jak i stary tak i nowy (Nawet gdy teraz v.4 mniej) to sporo obciążają vram dodatkowo! co z tego że odpalisz frame g na 5060 z8gb ramu jak i tak klatki spadną po tym> bo pamięć i tak się zapcha a wtedy regres bywa nawet do wartości 50 % klatek natywnych (czyli spory)

Od tego do 37 min pokazane. PS jest do na dlss perf a i tak pamięć jest zatkana. Przy quality (zjada znacznie więcej vram) byłoby nawet mniej niż 20 klatek przez zapchanie pamięci
https://youtu.be/XFB3ea-7T5c?si=YV8xIaxpK9pI8A0h&t=2090

Dokładniej widać to tutaj analogiczne ale na innej karcie i rozdziałce 8k z zapchanym 16gb. Cyberek i tak tego vramu dużo nie żarł więc co dopiero nowe gry
https://youtu.be/-HQPkXGvmA0?si=IwJsgy_QYHvgxwqh&t=1915

Jak ktoś kupi 5060 albo ti z 8gb ramu to zwyczajnie kupi śmiecia na 2 lata. Mogliby chociaż 10 rzucić do grania w 1440p

post wyedytowany przez bmwbmw2 2025-01-15 17:44:56
15.01.2025 17:47
ArtUrat.
13
odpowiedz
ArtUrat.
1
Chorąży

Jak mi się rozwalił 5700XT 8GB to nie brałem nic mniej pod uwagę niż 16GB Vram ( 4070tisuper)

post wyedytowany przez ArtUrat. 2025-01-15 17:47:39
15.01.2025 17:57
14
odpowiedz
1 odpowiedź
lee32147
71
Konsul

Jak 16GB stanie się "standardem", to nowe gry będą wymagały więcej niż 16GB i nie jest to wina Nvidii, tylko producentów gier. Bardzo dobrze, że Nvidia nie daje więcej pamięci, bo dzięki temu mniejsza ilość pamięci wystarczy na dłużej, a producenci gier muszą choć trochę optymalizować gry.

15.01.2025 21:59
bmwbmw2
14.1
bmwbmw2
70
PAPIEŻ GIER IV

Gry i tak są optymalizowane aby jak najwięcej komputerów odpaliło. Nikt nie robi gier dla najlepszej 10 % kompów. A to że dostaniesz 8gb oznacza tylko tyle, że posiedzisz sobie na 1080p xDE wiecznie

post wyedytowany przez bmwbmw2 2025-01-15 22:00:24
Wiadomość 8 GB VRAM-u w kartach graficznych to często za mało. DLSS 4 może częściowo rozwiązać ten problem