Nowe postapokaliptyczne RPG od „pięciu smutnych Serbów” zachowa ducha serii Fallout, ale mocno ulepszy system walki....
Dziś mało kto już zna pierwotnego Fallouta (F1 i F2 ). A tym bardziej taka klasyczna rozgrywka, będzie taką niszą już niestety.
O ile z falloutami 1 i 2 żadnych problemów nie miałem (no może z wyjątkiem tego gdzie w jakiej kolejności iść) o tyle underrail 1 było dla mnie niegrywalne. Zbyt toporna gra.
20 lat temu może bym się tym zachwycił ... na obecne realia paździerz
0/10
W mojej opinii gra w stylistyce Fallout'a 1 / 2 jest teoretycznie możliwa do uczynienia zjadliwą.
Tylko że to wymagało by:
- przynajmniej kompetentnie wykonanej grafiki 2D (wysoka estetyka i i najprawdopodobniej jakiejś sprytnej stylizacji grafiki)
- dużego nacisku na rozrywkę i rozbudowanych systemów gry (tzw. aspekty RPG sprawiające że pierwsze PoE wygląda jak mały misio)
- dużego nacisku na wielkość i stopień rozbudowania świata
Gra reklamująca się "oldskulową melancholią" i mająca miejsce w kanałach nie wygląda specjalnie obiecująco, pod względem żadnego z nich - sorry...
Grafika w takim stylu to ułatwienie dla developerów, i wypadało by zaoferować coś w zamian. Choćby wspieranie "underdoga", lepsze to niż nic, ale wciąż wymaga pewnych minimalnych koncesji. Nikt nie wisi ci sukcesu w gamedevie tylko z racji tego że wybrałeś to sobie na karierę i może nawet ciężko pracujesz - to jest rola developera żeby znaleźć coś co może zaoferować czego nie udostępniają inni. Wystarczy choćby popatrzeć o ekstra benefity udostępniane przez autorów tytułów kultowych które były by sukcesem nawet i bez tego.