Woda w tych grach wciąż potrafi zachwycić, choć żadna z nich już nie jest pierwszej młodości
A co z GTA 4, gdzie fizyka wody wyprzedza nawet ówczesne produkcję.
Woda w GTA 4 poza samą fizyką wyglądała jak gówno i pewnie dlatego nie ma jej w tym rankingu.
Fascynuje mnie ten temat wody. Wszyscy by tylko to omawiali jakby wchodzili do gier zeby podziwiac zachody slonca nad jeziorem. A nie palić żywcem jakiś nieszczęśnikow. Dla wiekszosci woda moglaby miec strukture i obraz niebieskiego betonu byle jatka byla przednia
Dlaczego jako przykłady filmowe wybrano same stare filmy w niskiej rozdzielczości? Mało lepszych materiałów na yt?
W przypadku Morrowinda zdecydowana większość nowszych filmów zawiera wodę:
1. Zmodyfikowaną przez MGE albo
2. Zmodyfikowaną przez OpenMW albo
3. Oryginalną wodę bez Pixel Shaderów, czyli dużo gorszą niż to co widzimy w filmiku w materiale. Nie wielu obecnych YTberów wie, że ta brzydka teksturowa woda, którą widzą (gdy chcą grać na oryginalnych ustawieniach) to nie jest to woda na której się grało ówcześnie.
Fajnie się czytało, ale na ten temat można napisać jeszcze z X4 razy więcej. Czuję niedosyt
Tak jak Kolega powyżej, bo w przypadku wody w grach można lać dużo wody. Pamiętam że duże wrażenie zrobiła na mnie woda w HL2, a także w Mario Sunshine na GameCube. Dorzuciłbym również Morrowinda kiedy zmieniłem swoje TNT2 na Radeona 9200 i uruchomiłem shadery. Do tego dodałbym jeszcze Pokemony na GBA z odbiciami postaci w wodzie, bo naprawdę ładnie to wyglądało choć wiadome że to była zwykła sztuczka.
Dodał bym jeszcze Hydrophobia: Prophecy tam silnik opierał się na fizyce wody z tego co słyszałem.
Pamiętam jak dziś, gdy pierwszy raz uruchomiłem Unreal Tournament, włączyłem mapę Galleon i podziwiałem, jak woda delikatnie faluje na statku pod pokładem. Takich momentów się nie zapomina. Na tamte lata efekt był fenomenalny.