Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość MegaLights w Unreal Engine 5 poprawia wydajność. Gracze jednak krytykują wpływ na oprawę graficzną

27.12.2024 14:35
😂
1

Kolejną technologię "tegują" inną technologią, teraz czekamy "Mega FPS" ;)
Zaraz wymyślą osobny "DLSS" do cieni i tekstur, bo lepiej takie coś robić niż zoptymalizować silnik i gry.

Dobry kanał co ogarnia temat:
https://www.youtube.com/@ThreatInteractive
Nie brną ślepo w Unreal'a bo tak branża każę bo ktoś z góry ma w tym biznes.

post wyedytowany przez LokalnyRzezimieszek 2024-12-27 14:36:01
27.12.2024 15:15
2
4
odpowiedz
Procne
78
Generał

Biorac pod uwage jak wymuszali okropne temporal AA by ratowac wydajnosc to jestem sceptycznie nastawiony

27.12.2024 15:47
3
3
odpowiedz
zanonimizowany1407088
1
Pretorianin

Dziwne, że nikt nie zada pytania dlaczego coś co wygląda jak sprzed 2020 roku ma takie wymagania sprzętowe, tam się nawet nic nie dzieje, a tak obciąża komputer?

27.12.2024 16:01
Krypta76
😂
4
odpowiedz
Krypta76
53
Generał

Wygląda jak Dark Messiah of Might and Magic z 2006 roku

27.12.2024 16:34
5
4
odpowiedz
1 odpowiedź
sky0045
8
Pretorianin

Z punktu widzenia gier mniejszych niż AAA to wyścig o fotorealizm w UE5 nie ma już absolutnego sensu a UE nie ma przewagi na Unity, bo gra będzie wyglądała jak wszystkie inne, nie zrobisz własnych assetów bez sztabu dobrych grafików, optymalizacja ssie albo gra wygląda jak rozmyta plama przy najmocniejszym dlss

28.12.2024 02:23
5.1
pawel1812
66
Generał

No właśnie zrobisz. Te modele tutaj na scenie prawdopodobnie są bezpośrednio z fotogrametrii w bardzo wysokiej jakości. Można zrobić to przy pomocy setek grafików z krajów azjatyckich, jak robi większość gier, ale można też użyć fotogrametrii. Przy czym do tej pory te modele z fotogrametrii trzeba było mocno optymalizować. Tutaj prawdopodobnie wrzucili model 1:1 bez optymalizacji i to zrobiony w bardzo wysokiej jakości.
Fotogrametria to nie jest jakaś nowa dziedzina. W Polsce na szeroką skalę stosuje ją Farm51 w swoich grach od dość dawna. Tylko Farm51 ma jeszcze grafików, którzy to optymalizują do znośnych modeli, bo do tej pory było ciężko żeby to sprzęt pociagnął w dobrej jakości.

To, że pojawi się 1000 gier z gotowych niepasujących do siebie assetów, w które nikt nie zagra. Nie oznacza, że każdy chce tak tworzyć gry. BTW na Unity też był sklepik, z którego korzystała duża część gier. W części gier, najbardziej liczy się gameplay.

Chociaż jak się zagra w taki immortals of aveum na UE5 to faktycznie można doznać szoku, jak ktoś mógł tak bardzo to skopać. No ale tam jest dużo więcej problemów niż sama popsuta optymalizacja. Ja ostatnio grałem w tą grę(za 5zł w abonamencie), to już nie ma tych kłopotów wieku dziecięcego, mam mocny sprzęt i w sumie niewiele tłumaczy, że te problemy wystąpiły wcześniej, ta gra dupy nie urywa graficznie. Jedi Survivor jest na UE4 i dużo lepiej działa/jest ładniejsze. Gdzie UE4 w ogóle nie miał tych dodatkowych narzędzi do optymalizacji.

Zrypane gry na UE5 to nie problem silnika, tylko tego, że ktoś nie bardzo potrafi zrobić grę/dostał na to za mały budżet.

post wyedytowany przez pawel1812 2024-12-28 02:39:46
27.12.2024 16:49
Herr Pietrus
👍
6
3
odpowiedz
Herr Pietrus
229
Ficyt

LokalnyRzezimieszek - kanał doskonały, świetnie tłumaczy jak spaprany pod wieloma względami jest UE.

27.12.2024 16:53
7
odpowiedz
1 odpowiedź
LGD1111
3
Junior

Ci mityczni "gracze" to kilku łebków co widziało trzy filmy na yt asmongolda o optymalizacji w ue5 i mają się za wielkich ekspertów. Nie ma jeszcze żadnej gry z megalights więc taka opinia jest nic nie warta.

A performance nie jest zależny od silnika tylko tego jak jest zrobiona gra. To że byle dev może łatwo zrobić nie zoptymalizowana wydmuszkę z assetow w ue5 i jest tego sporo to inna kwestia, ale to nie jest wina silnika.

28.12.2024 23:49
prawdziwy
7.1
1
prawdziwy
24
Pretorianin
Wideo

https://www.youtube.com/watch?v=UHBBzHSnpwA

Tutaj gościł i jego poprzednie filmy. Raczej dobrze sugerują, że UE5 ssie oraz twórcy gier, którzy tworzą na tym silniku, większość nich ni-ujja się zna. Znają tylko jak poustawiać klocki i trochę kodu zlepić, aby gra się nie rozleciała.

27.12.2024 17:18
ameon
8
1
odpowiedz
ameon
64
Pretorianin

LokalnyRzezimieszek "Nie brną ślepo w Unreal'a " a słuchałeś co mówi, czy złapałeś tylko 'unreal bad'? Przecież rzeźbią swojego forka niby pod swój projekt i żebrają o donejty na niego.

29.12.2024 00:06
TerleckiFalcon
9
odpowiedz
TerleckiFalcon
16
Konsul

Unreal 5 to świetny silnik, problem jest jedynie taki, że ludzie oczekują po nim wydajności rodem z poprzedniej generacji. Większość graczy śmiga na kartach takich jak rtx3060 czy 2080 czyli wydajność zbliżona do konsol a bardzo często i na słabszych więc stąd zawód. Jak patrzę na WuKonga czy Hellblade 2 to widzę ogromny postęp a za postęp trzeba płacić. Ceny kart graficznych są winne nie silnik

Wiadomość MegaLights w Unreal Engine 5 poprawia wydajność. Gracze jednak krytykują wpływ na oprawę graficzną