Kontynuacja znakomitej kosmicznej gry o budowaniu ma „przesunąć granicę tego, co jest możliwe w sandboksach”. Alfa S...
Wy tam lepiej napiszcie twórcom na Steamie żeby zmienili cenę w złotówkach, bo pierwsza część gry miała cenę zmienioną ręcznie na równowartość tej w dolarach i w euro.
Space Engineers 1 with winter sale discount price:
35,99PLN in Poland
36,14PLN (8,49€) in Europe
41,04PLN ($9.99) in US
Space Engineers 2 price:
138,99PLN in Poland
123,42PLN (28,99€) in Europe
123,20PLN ($29.99) in US
Tutaj wątek o polskiej cenie:
https://steamcommunity.com/app/1133870/discussions/0/603017124189841462/
Pierwszą część rozwijają do tej pory, a ze znajomymi spędziłem w niej łącznie już 430 godzin (polecam z modami na osłony do statków, nowe bronie, przeciwników którzy atakują bazy, itd.). Medieval Engineers to był niewypał z niewielką sprzedażą, więc nic dziwnego że go porzucili.
Lubie te gre.ale niestety pierwsza czesć niedoinwestowana.serwery multi mogłyby być mocniejsze.Ale jak ma sie ekipe chociaż 4-5 osób to mozna sobie zafundować kawał przyjemnej rozgrywki.gra lekka i przyjemna. Poczatek nieco trudny ale potem jest spoko.Wychodzi dwójka.zobaczymy jak będzie. na premierę nie kupię z rozsądku wiemy co ostatnio sie dzieje.ale jak bedzie ok napewno kupie.
Jak serwery multi mogłyby być mocniejsze? Serwer stawia się samemu albo wykupuje. Jak się kupi najtańszą opcję, np. Nitrado, to nie ma opcji żeby grać z modami. My zaczęliśmy na Nitrado, ale od pewnego momentu już sam hostowałem na swoim PC, bo jednak z wszystkimi przeciwnikami, stacjami kosmicznymi, osłonami statków i baz, itd. trzeba było nieco lepszego sprzętu. Mody znacznie zmieniały rozgrywkę. Obecnie nawet bez modów są już przeciwnicy komputerowi - stosunkowo niedawno była aktualizacja, która dodała nowy tier technologii, którą zdobywa się przez content PvE.
Filmiki z rozwoju silnika VRage3 śledzę już od może dwóch lat. Jan Hlousek wrzucał screenshoty i filmiki na swój profil na twitterze raz na jakiś czas. Po tym co pokazali teraz na live streamie mam do nich pełne zaufanie, tym bardziej, że to nie jedyny projekt firmy. Ich drugie studio pracuje nad zaawansowaną AI do gry skupiającej się na zaawansowanych postaciach NPC. Też polecam poczytać o tym projekcie i zobaczyć jak wygląda budynek studia - to w zasadzie willa lub jakieś muzeum.
A co do tego, że pierwsza część niedoinwestowana - nic z tych rzeczy. Ten silnik był napisany jednowątkowo i niektórych rzeczy nie da się przeskoczyć. Dlatego robią drugą część, gdzie wszystko jest pisane z myślą o optymalizacji, wielowątkowości i możliwości skalowania projektu w górę przez dodawanie nowych funkcjonalności bez utraty wydajności.
Pierwsza część to niesamowita gierka. Mam w niej przegrane 5600 godzin (w większości nawet nie dotykając multi ani survivalu).
Nie wiem czy jest inna gra w której można tak swobodnie stworzyć np. statek kosmiczny a później w pełni go zniszczyć w walce z innym graczem z pełną symulacją destrukcji.
9/10 gierka. Czekam na sequel
Do pewnego stopnia jest tak w Empyrion: Galactic Survival, ale fizyka jest dużo prostsza. Za to galaktyka żyje i frakcje NPC walczą o podbój terytoriów. Też statki buduje się jak się chce, a przez pewne uproszczenia jest w tym nawet większa dowolność. W Space Engineers fizyka jest bardziej skomplikowana, ale jednocześnie bardziej podatna na błędy (Clang).
Z tego co na razie pokazują o Space Engineers 2, to będzie gierka o której ze znajomymi od dawna marzyliśmy. Szykują się kolejne setki godzin gdy dodadzą w przyszłości multiplayer, a może wezmę nawet ten early access, bo w creative też dużo czasu spędziłem, by potem te statki budować w multi w survivalu z blueprintów.