Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Źle się dzieje w polskim People Can Fly. Studio zwalnia pracowników i zawiesza prace nad kolejną grą

11.12.2024 10:58
Bociek69
😂
1
Bociek69
48
Byle do Wiosny

Bedzie dobrze....... NOT.

11.12.2024 11:09
Butryk89
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Butryk89
162
Senator

Zamiast kombinować i wymyślać nowe IP może warto byłoby zrobić Bulletstorm 2? To samo tylko więcej (nie wielki świat a różnorodność)?

11.12.2024 11:11
HETRIX22
2.1
4
HETRIX22
207
PLEBS

Pierwszy Bulletstorm sprzedał się bardzo słabo, więc nie ma nawet mowy o kontynuacji.

11.12.2024 20:20
Grifter
2.2
Grifter
42
Konsul

Patrz komentarz wyżej.
Zresztą dziś marka należy do EA, Latawce mają całe nic do gadania.
Zresztą bez reżyserii Chmielarza...

11.12.2024 11:25
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
Marv
38
Pretorianin

Trochę odbiję od tematu, ale jak czytam, że mieli gry wydawać we wczesnym dostępie to tak coś czuję, że za jakiś czas do każdej daty "premiery" będzie trzeba doliczyć 2-3 lata. Coś absurdalnego jest dla mnie w tym, że obecnie niektóre studia pracują nad grą kilka ładnych lat i nie potrafią spiąć tyłka tylko wypuszczają niedkończoną część. Kiedyś robiły to małe lub jednoosowe zespoły, a teraz branża idzie w takim kierunku, że być może niedługo normą stanie wydawanie gier zrobionych w połowie i branie kasy za niedokończony produkt. Zwyzywajcie mnie od starego zgreda ale kiedyś do gry wychodziły (albo i nie) 1-2 patche bez których i tak była ona grywalna. Teraz nikt się nie dziwi gdy dostajemy kilkanaście patchy po premierze a i tak nadal coś szwankuje. Niefajnie się porobiło.

post wyedytowany przez Marv 2024-12-11 11:26:07
11.12.2024 12:28
3.1
1
makaronZserem
42
Generał

Kiedyś nie miałeś tak złożonych gier jak dzisiaj wiec 1 osoba mogła wszystko ogarnąć, choćby samo pojawienie się 3D sporo namieszało i wymagania drastycznie wzrosły.

post wyedytowany przez makaronZserem 2024-12-11 12:28:54
11.12.2024 15:41
3.2
3
Majorbajor_123
24
Chorąży

Tak jak ci napisał wyżej...

Dawniej gry miały mieściły się na jeden-dwóch płytach CD, później na DVD i były setki razy mniejsze skalowo. Świat takiego Gothica to przecież malutki kawałeczek mapy który przejdziesz w paręnaście minut, a Morrowind z kolei składa się z dziesiątek takich samych sektorów kopiuj-wklej.

Dzisiaj gry to molochy z dziesiątkami rozmaitych mechanik. Tego nie ogarniesz w dwa lata, jak kiedyś.

Plus, ludzie pozapominali, że w tamtych czasach gry także wychodziły zabugowane, pierwsze sztuki które szły z tłoczni zawierały sporo błędów i dopiero patche z cover-cedeków z czasopism je łatały. Że nie wspomnę już nawet o takich przypadkach jak gry na NES-a jak Ninja Gaiden które były niedotestowane. Albo Mortale (nie pamiętam już który dokładnie) na pecety, które wyszły z bugiem horrendalnie podnoszącym poziom trudności - komputer wiedział, jaki wykonujesz cios, zanim odpala się animacja.

12.12.2024 09:40
3.3
stile
38
Chorąży

Jest proste rozwiązanie: głosuj portfelem. Dla mnie wczesny dostęp jest w porządku, przecież nikt nie zmusza Cię abyś kupił taką grę, prawda? Dla fanów ekstra bo dostają próbkę tego co dostaną, dla wydawców też bo mają kasę i testerów. Ja na steam mam na liście życzeń głównie gry we wczesnym dostępie, ale z zakupem poczekam aż pojawi się pełna wersja.

12.12.2024 10:46
3.4
1
Marv
38
Pretorianin

makaronZserem
Majorbajor_123 powołujecie się na wielkość gier i z tym nie dyskutuję bo faktem jest, że gry są o wiele większe niż kiedyś jednak przy tym zapominacie, że studia teraz również są proporcjonalnie większe i przy grze nie pracuje już kilkanascie czy kilkadziesiąt osób a kilkaset. Nie raz grę tworzy kilkanaście zespołow, z czego każdy jest większy niż kiedyś całe studia, więc argument o wielkości gier mnie nie przekonuje. Obecnie niedorobione gry nie wynikają z ich wielkości a z tego, że wydawcy prostu MOGĄ sobie na to pozwolić bo nas do tego przyzwyczaili, czego dowodzą Wasze wypowiedzi z których wynika, że uważacie to za normalne. Majorbajor_123 Czasy patchy na cdekach w czasopismach dobrze pamiętam i tak jak napisałem wcześniej tych patchy było 1 - 2 czy 3 w skrajnych wypadkach a nie kilkanascie jak obecnie. Podajesz przykłady kilku gier sprzed lat z problemami, gdzie większość gier takich problemów nie miała, natomiast teraz jest to norma i jak zdarzy się gra, która na premierę nie potrzebuje łatek to jest pozytywne zaskoczenie a nie standard.
stile robię tak od dawna ale doceniam złotą radę, paradoksalnie dużo osób jeszcze na to nie wpadło, czego najlepszym przykładem jest ogólny stan branży.
Nie jestem przeciwnikiem early acces w jego pierwotnej formie i zamysle, jako pomoc mniejszym twórcom i studiom na sfinansowanie projektu. Jestem przeciwnikiem wczesnego dostępu jako modelu biznesowego, który przyjmuje coraz więcej coraz większych studiów i wydawców, bo to prowadzi do sytuacji o której pisałem wczesniej, że za chwilę we wczesnym dostępie będzie wszystko co będzie bardzo złe dla nas graczy. Gdzie się nie wypowiem o early acces to ludzie nie kumają czaczy a za chwilę się będziecie płakać, że nie możecie skończyć żadnej nowej gry bo wszystkie są niedokończone. Brońcie dalej bezkrytycznie wczesnego dostępu w absolutnie każdej grze a obudzicie się w sytuacji, gdy Ubisofty, Bethesdy, Rockstary i inne duże podmioty będą wydawać demka a Wy będziecie za nie płacić grubą forsę i czekać latami na pełnowartościowy produkt, który otrzymacie lub nie.

post wyedytowany przez Marv 2024-12-12 10:59:20
11.12.2024 12:51
Illuminackiretpalianinnajezdzcazdalekiegokosmosu
4

People can fly out.

11.12.2024 13:19
5
odpowiedz
katai-iwa
53
Senator

To oni aż tylu ludzi zatrudniali?

11.12.2024 14:58
6
1
odpowiedz
zanonimizowany1124218
43
Generał

Trochę selekcja naturalna.
Jak pierwszy raz zobaczyłem zwiastun Outriders to już wtedy byłem przekonany że ta gra będzie klapą. Przecież ona jest do bólu generyczna i kompletnie niepotrzebna.
Szkoda że deweloperzy marnują swój czas i talent na nowe IP.

11.12.2024 16:15
claudespeed18
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
claudespeed18
212
Wszechwiedzący

Na koniec roku większość korpo dokonuje zwolnień jak projekty nie wypaliły. Normalka, znam to z autopsji.

11.12.2024 17:07
Ard'aenye
7.1
Ard'aenye
74
Pretorianin

Nie, to nie jest normalne i nie zdarza się w większości firm.

12.12.2024 11:40
7.2
Marv
38
Pretorianin

Kurła jeden rabin powie tak, drugi tak...

Wiadomość Źle się dzieje w polskim People Can Fly. Studio zwalnia pracowników i zawiesza prace nad kolejną grą