Indiana Jones i Wielki Krąg wymaga karty z obsługą ray tracingu. Na GTX-ach po prostu się nie uruchamia
Tak zwłaszcza jak ktoś ma GTX 1080TI lub RX5700
Wymóg Raytracingu jest nieporozumieniem
A do tego brak wsparcia FSR
To nie koniec cyrków bo gra działa kiepsko podobno na RTX 4060 z 8GB vram
Co już piszą portale
No ładnie.
Ja zagrałem na RX 6800 gra działa płynnie w 2K ale przez brak FSR na Tv nie da się grać w 4K.
No ale ci co mają małą pamięci vram to zostali zrobieni w balona.
Szczerze to nie podoba mi się takie podejście
Brak wsparcia FSR W 2024 same GDZIE przenośne konsole sprzedały się w ponad 10 mln egzemplarzy przynajmniej
Druga sprawa nawet wymóg raytracingu jest nieporozumieniem bo nie da się go wyłączyć.
Gra być może dobra ale podejśćie Bethesdy fatalne to według mnie brzydkie.
Zagram jak dodadzą FSR.
rx6800 i 4k... to nie jest gpu do 4k, zamiast załączać rozmydlacz to gra się w ustawieniach adekwatnych do karty
A jak pisałem żeby gry nie kupować przed premierą czy nawet dniu premiery i dodawałem że może to czy tamto nie działać to mnie chcieli zlinczować i niech sprawdzą inni jak to w praktyce działa to nie. Jakoś w cale mi ich nie żal.
Szefoxxx
Dlatego JEST FSR
którego nie wrzucono
Ale Patchtracing dla 3% już tak
xd
Pamiętaj że nie wyrzucając FSR konsolki jak SteamDecka mają też problem
Już nie płaczcie, pewnie jakiś mod się pojawi który to omija, to pogracie może w 20 fpsach na GTX-ach.
Spokojnie na StemDeck grają i się da to bez problemu kto kto ma 1080p i GTX1080 odpali z FSR w 60fps n
Gra wcale nie ma dużych wymagań
Wystarczy że wyłączą raytracing i taki GTX LUB RX 5700 spokojnie na da radę w 1080p
Dodatkowo raytracing zjada vram więc tym bardziej będzie ulga dla kart RTX4060 z 8GB
Ale Steam Deck ma zablokowany RT, więc teoretycznie sposobem można go odblokować.
A poza tym można grać w formie streamingowej z peceta
Zero zaskoczenie dla mnie. Wiedziałem, że tak się stanie później czy prędzej. Taki efekt uboczny postęp technologiczny.
To wymaga dużo pracy, jeśli gra ma działać bez RT, bo wszystkie cieni i światło muszą być zrobione własnoręcznie. Prawda?
Dlatego twórcy zdecydowali, że gra będzie uzależniona od RT, bo to zaoszczędzi ich mnóstwo czasu i ... pieniędzy. Bo nie muszą robić cienie i świateł własnoręczne bez pomocą RT. Wystarczy tylko dostosować projekty poziomów i wszystkie obiekty 3D do warunki RT i po sprawie.
Pamiętacie, jak było z 3Dfx Voodoo, DirectX 10-12 i inne technologii? Też byli początkowo opcjonalne dla starsze gier, ale potem stają się obowiązkowe dla nowsze gier. RT też nie należy do wyjątki od reguły, bo ta narzędzie znacznie ułatwi życie twórcy gier w tworzenie kolejne gier, jeśli chodzi o cieni, świateł i inne elementy związane z "śledzenie promieni".
Tak ale Patche Traicing to się im opłaca minimum karta Rtx4080 lub wyższa
No rzeczywiście ile jest ludzi posiadające te karty może z 3-4%
Z tym że natywnie RTX4090 w 4K nie wyciąga nawet 30Fps z Patchtracingiem
Nie zapominaj, że Path Tracing w Indiana Jones nadal jest OPCJONALNY. Podobnie jak Cyberpunk 2077.
Indiana Jones z zwykłym RT wygląda całkiem spoko i chodzi całkiem płynnie na moim RTX 4070 i to nawet na 4K bez pomocą Frame Generation. Popatrz filmik.
https://www.youtube.com/watch?v=ATotnxY4j7g
Nawet RTX 4060 nie powinno mieć problemu z tym, a nie jest droga (tylko około 1300 zł). Niedługo też wyjdzie RTX 5060.
To dlatego, że nie dali nam Path Tracing na samym początku. Twórcy gier dali nam do zrozumienia, że da się grać przyjemnie na zwykłym RT, a PT jest opcjonalny przeznaczony dla PC z przyszłości. Ciesz się, że nie dali downgrade, a raczej zostawili PT w grze jako opcjonalny do wyboru, jak będziemy kupować RTX 5000 za rozsądne ceny. Szkoda, że inni twórcy dali downgrade dla Wiedźmin 3, Stalker 2 czy Dark Souls 2, a nie zostawili to w opcji graficzne dla przyszłych PC. Pamiętasz, jak było z Crysis w roku 2007? Też wyprzedził swoje czasy, ale komputery w tamtędy czasach nie mogą uruchomić Crysis na Ultra w dniu premiery. To nie jest pierwszy raz taki przypadek i nie ostatni.
Pamiętaj, Path Tracing nadal jest opcjonalny i to dla nas za wcześnie, jeśli chodzi o gry pełno roślinności.
Za bardzo się przejmujesz o tym.
Przejmuje się tym z powodu brak FSR
Pomysł trochę wyobraź sobie że masz SteamDecka.
Z tą grą wyszło więcej bubli nisz myślisz
Chociaż by
Nieźle cyrki mają posiadacze Rtx3070 z8GB vram
bo lepiej działa na RTX3060 z 12GB vram
Ale już laptopy wyposażone 6GB vram mają też problemy
A wszystko przez to że Raytracing pobiera większą ilość Vram
Pomyśl trochę nie dziw się że premiera tej gry robi niezły bajzel.
Przejmuje się tym z powodu brak FSR
Za bardzo się przejmujesz o tym. FSR zostanie dodany do gry później, a do tego czasu gra zostanie lepiej załatany. Pewnie masz mnóstwo gry w zaległości do nadrobienia, więc odłóż Indiana Jones na później.
Wmawiaj sobie tak dalej. Po za tym przed premierą zdaje się ta gra działała bez tego efektu.
Zobaczymy ile jej sprzedadzą. Statystyki steama wskazują że karty z RT to mniejszość. A nie każdy z taką kartą kupi ich barachło.
Teraz RTX 2080 można kupić za niecałe 900-1000 zł.
Karty GTX podobnie jak Windows 7 istnieli na rynku od bardzo dawna. Gracze mieli wystarczające dużo czasu, by zaoszczędzić pieniędzy i ulepszyć PC co 5-10 lat. Coraz więcej graczy przechodzą na RTX 3000 albo RTX 4000 lub odpowiedniki AMD. Niedługo też wyjdzie RTX 5000. Nawet nowsze konsoli Sony i Microsoft mają RT od dawna.
dobaczenko
6700Xt i całą seria obsługuje promienie
myślę że w 1080p dasz radę na wysokich skoro ja dalem radę w 2K na RX6800
No już dawno czas przestać patrzeć na wymagania przez pryzmat generacji GTX 1000/RX500. A z tym, ze karty z RT to mniejszość to przypadkiem nie RTX 3060 jest najpopularniejsza kartą według steama?
A czemu nie? Gra już powstała przed przejęciem Bugthesdy.
AMD 7800x3d i 4070ti super w 3440x1440 gra jest ledwo grywalna, ciekawostka jak się wyłączy RT to jest 60fps z dość upierdliwym stutterem, jak odpalam RT to FPS spada do 25, DLSS nic nie daje, Frame Gen też powoduje stutter coś jest nie tak, sterowniki nowe
Jak chcesz wyłączyć RT pokaż mi
Tylko PatchTraicing wyłączysz ale raytracingu nie wyłączysz.
Zbyt długi skrót myślowy, miałem na myśli opcje Full Ray Tracing na off
Gracze to są kretyni i jak zawsze marudzą na to co nie mają, napisane jest jak byk że gra wymaga karty z Hardware RT, a Ci płaczą że ich karty bez wsparcia HW RT, jak np. GTX 1050 nawet tego nie odpala.
Jak wyjdzie fix, to potem będzie płacz, że na ich GTX 1050 gra działa w 5fps w menu.
Gdzie masz napisane że wymaga karty z RT
Przeczytaj gdzie pisze że wymaga karty z Raytracingiem
https://www.gry-online.pl/gry/indiana-jones-and-the-great-circle/z15df2#pc
Masz napisane minimalne RTX2060 Super i RX6600 i tyle
Nawet redaktor piszący wymagania pewnie nie wiedział bo by na pewno o tym piszą jak zrobił to inny portal.
Wiesz, co oznacza "RTX"? Że karta z wsparcie dla RT? Nawet RTX2060 Super i RX6600 obsługują RT, czego karty GTX nie mają.
Wiesz, czym się różnią GTX a RTX? Nigdy nie napisali GTX na minimal.
Ale niektórzy gracze nie odrobili lekcje i nie wiedzą, co oznacza RTX i takie tam. Jak zwykle marudzili z czystej ignorancji.
Link
Sorry ale to ty nie wiesz co piszesz
RT Mają nazwy kart NVIDIA
U AMD masz RX
I co RX5700 ma Raytracing bo mam się sugerować nazwa Xd
Po za tym jest to pierwsza gra korzystająca z Raytracingu z przymusu więc wypadło by poinformować o tym.
Gdyby się sugerować wymaganiami to w. Sumie gra nawet pójść nie powinna na Ryzenach 5 2600 a działa
Popatrz na siebie czy przypadkiem sam nie jesteś kretynem LokalnyRzezimieszku od 7 boleści, bo chyba sam ty jesteś.
Patrząc jak wyzywasz graczy ITP..
Sorry ale to ty nie wiesz co piszesz
Ja doskonale wiem, co piszę. Też wiem o RX dla AMD.
Czym różni się RTX od GTX?
Najprościej rzecz ujmując, te oznaczone jako NVIDIA GeForce RTX są nowsze i wspierają bardziej zaawansowane technologie przetwarzania obrazu. W kartach serii GeForce GTX nie znajdziemy, między innymi, sprzętowego wsparcia dla ray tracingu, a także takich innowacji technicznych jak DLSS.
RTX to tylko nazwa nadana przez NVIDIA, by móc odróżnić karty z wsparcie dla RT i DLSS od karty bez wsparcie dla RT.
Tylko czekałem na taki argument ha ha ha. Owszem RTX 2070 w 2018 na koniec roku były dostępne ale każdy jeden model dostępny w polskim sklepie miał uszkodzone memki i nikt nie miał szans na kupno sprawnego przed lutym 2019. 2080 Ti tez mial z tym problem, ale tu wyrobili sie przed świętami jakoś.
https://youtu.be/lj_M5fiB9JU?si=LnuurKotUiWJS5UB czy ktoś jeszcze zauważył ,że chyba pierwszy raz gra AAA "graficznie (nie gameplayowo) wygląda (ok na RTX) jak jakaś napakowana wersja z modami albo technologiczne demo
Gra została od podstaw zrobiona z RT (HW RT i opcjonalne PT RT), musieli by cały projekt wywalić do góry nogami, wszystkie elementy graficzne, arty na nowo robić.
A tzw. "baked shadows" czy "baked lighting" wymagają sporo roboty i czasu.
Steam Deck ma wsparcie dla RT czyli też dla HW RT.
Najpierw stalker 2 z beznadziejną optymalizacją teraz kolejny potworek, widzę że ENG w tych czasach pobierają tylko pieniążki i popijają kawkę z firmowego expresu siedząc na spotkaniach na teamsie.
przecież to bzdury, stalker 2 nie ma beznadziejniej optymalizacji, co najwyżej mogłoby być nieco lepiej, za to gra jest beznadziejna więc reszta ma małe znaczenie
za to gra jest beznadziejna więc reszta ma małe znaczenie
Chciałeś napisać, że system A-Life i niektóre elementy gry są mocno niedopracowane, że psuje to grywalność. Nawet Gothic 1-2 i Red Dead Redemption 2 są lepiej zrobione, jeśli chodzi o symulator życia mieszkańcy świata.
Poczekam, aż Stalker 2 zostanie odpowiednie załatany.
Skandal. Takie coś powinno być przez branżowe media i graczy napiętnowane aby nikt więcej tego nie spróbował. Już pomijam, ze gra graficznie wygląda jakby była z 2014 roku...
A dlaczego mieliby?
Wszyscy chcą technologii, wszyscy chcą gier które wyglądają. Dostaliśmy a teraz płacz że, potrzeba mocnego sprzętu? To chore!
Nie, gra nie wygląda jak na 2014 rok, to kolejne bzdury pisane przez wiecznie niezadowolonych... Chory świat i chorzy ludzie.
Eee? Proszę obejrzyj ten gameplay, jeśli chodzi o las w trybie Path Tracing.
https://www.youtube.com/watch?v=2HzQ0r7H9e8
Proszę podaj mi tytuł z roku 2014, który tak wygląda, bo ja nie pamiętam? Jeśli chodzi o niektóre elementy graficzne, to tak.
A pamiętasz, jakie były płacze na forum internetowy (nie tylko GryOnline) co do wysokie wymaganie sprzętowe Wiedźmin 3 w dniu premiery? Nawet jeśli W3 dostał downgrade? XD
https://www.youtube.com/watch?v=cfMy_aCWBPM
Niektórzy też płakali, że nie pograli w pewne gry bez karty Voodoo 3Dfx i tak dalej.
To nie pierwszy raz taki przypadek i nie ostatni. Pewne rzeczy nigdy nie zmieniają się wraz z upływem czasu. XD
Już pomijam, ze gra graficznie wygląda jakby była z 2014 roku...
Taaa...
https://www.youtube.com/watch?v=zUWSi_3_-G4
Już pomijamy tutaj wszyscy zupełnie fakt, że GTX-y mają prawie 10 lat na karku. Płacze i żale o to, że nie pogra się w nową grę z 2024 r. na GTX 1080 to jest kpina i kompletna bzdura.
To prawda. Nie chcę być nieskromny, ale nawet ja "biedny gracz" z chudsze portfeli i niskie zarobki już dawno wymieniłem PC z i5-3570 i GTX 1060 na nowszy PC z i5-13600k i RTX 4070. Bo dużo pieniędzy już zaoszczędziłem. Indiana Jones to nie problem dla mnie, a Path Tracing może poczekać i mogę żyć bez tego.
Dodam od siebie, że nieliczni gracze (jakieś 1%) jeszcze siedzą na Windows 7, a już zapomnieli, że te przestarzałe systemy nie wspierają nowsze podzespoły PC, ani nowsze kody. Większości gracze już dawno przenosili się na Windows 10 albo 11, o czym już pokazuje ankiety STEAM. Tak samo było z karty GTX, co nie wspierają RT. Lol!
Technologia idzie do przodu, a to ma swoją cenę. Nie możemy żyć w przeszłość wieczne. Minęło już ponad 6 lat, odkąd ukazał się RTX 2080 na rynku po raz pierwszy.
No, nikt nie musi grać w Indiana Jones w roku 2024. Do wyboru mamy mnóstwo gry w STEAM, co nie potrzebują RT. Ile gry AAA już grałem, ale nie w dniu premiery, lecz dopiero za 2-10 lat, a nadal mam uczucie "wow" (nie jestem taki kapryśny i wybredny jak niektórzy na forum). Nawet Cyberpunk 2077 też da się grać, ale dopiero po aktualizacji 1.5. Tylko DOBRE gry nie starzeją się tak łatwo.
Więc tyle narzekanie o nic... Gracze nie przestają mnie zaskakiwać, choć jestem gracz z czasów Atari, Commodore i DOS.
Karskim
GTX 1080TI MA 7Lat 2017
RX 5700 XT ma 5 jest z 2019
Xd
Własnie widać waszą wiedzę z Linkiem
zero pojęcia i co teraz powiecie
Prawda jest taka że premiera tej gry tu bubel
pod kontem sprzętowym.
Bezproblemu dało by się załatwić to że gra nie musiał by mieć wymuszonego Raytracingu
A pierd... że się nie da zobaczycie przy następnej grze która już tego błędu niepopelni
Co widać po ilościach graczy
gra może sobie mieć nawet 200/10 Ocenę
Skora zagra w nią mała ilość
I nawet jakbyście trzepali mocno to ilość graczy niepodskoczy
Część osób nawet nie lubi Raytracing albo woli grac na tv z większą rozdzielczością niż Raytracingiem o tych zapomnieliście
Raytracing powinnien być do wyłączenia
Tak jak było to z innymi technikami jak
physix czy oświetlenie wolumetryczne lub HairWorks
Te ostatnie ma 10 lat ponad a do dziś można wyłączyć
Raytracing obciąża wcziąz mocno karty jest to jeden z najbardziej obciążający kartę zasobów.
Właśnie to są uroki PC możliwość kombinacji ustawieniami.
Pewnie i by się dało zrobić to bez wymuszonego RT, ale twórcy uznali, ze mamy 2024, a nie 2017 rok i trzeba korzystać z technologii, a nie patrzeć na 8 letnie trupy (tak, wiem, że 1080 Ti ma 7 lat, ale generacja jako taka 8) i nazywanie tego bublem technologicznym jest, no, oznaką nierozsądku, ze tak to grzecznie ujmę. Jak Wiedźmin 3 miał premierę to też marudziłeś, ze nie chodzi najlepiej na GTXach z serii 200?
Swoją droga według wymagań gra powinna mi chodzić na takich low+, a śmiga na średnio-wysokich pomimo tego, że przy średnich już monituje o obniżenie ze względu na mała ilośc VRAMu.
To już wiadomo dlaczego ray tracing został dodany dopiero późnej.
Został dodany Path Tracing nie Ray Tracing, to równica.
A ja będę się cieszył gdy długo oczekiwana przez ciebie gra nie pójdzie ci na starym RTXie:)
To prawda. Path Tracing to prawdziwy pożeracz mocy PC i nawet RTX 4090 ma z tym problem.
Niektórzy twórcy gier w wywiadzie już pisali, że nawet RTX 4090 to za mało dla 100% potencjału Unreal Engine 5, albo nawet 100% możliwości ray tracing. Podobno Indiana Jones na silniku IdTech nie wykorzystuje 100% potencjału ray tracing w trybie Path Tracing.
Pogramy w Indiana Jones na High, ale nie na Ultra. Podobnie jak Crysis z roku 2007 w dniu premiery.
V nigdy nie będzie siedział na 8-9:letnim złomie.
W 2020 przechodziłem Cybera na 3060ti, a już wtedy był to low end. Po prostu problemy z dostępnością dlatego kupiwałem szrota, który był od ręki.
Za chwilę przesiadam się na serię 50xx z Ady Lovelace
Za chwilę przesiadam się na serię 50xx z Ady Lovelace
Z tym może być problem. Czytałem, że karty 50xx nie obsługują starsze zasilacze do PC ze względu na nowsze wtyczki i większy pobór prądu.
Mam nadzieję, że nie muszę wymienić cały PC dla przyszły RTX 5070, jak już mam i5-13600k i zasilacz 750 W, o ile jeśli pojawi się adapter 12-pin v2. Czas pokaże prawdę.
Na zagranicznych forach o tym głośno że gra jest sponsorowana m.in przez Nvidie.
Jej główny cel to nie rozrywka co promocja kart 4070,4080 i 4090.
Reszta się nie liczy, a konkurencja dodatkowo ma rzucone kłody pod FPS.
Szkoda, bo mógłby z tego być lepszy tytuł i lepiej przyjęty.
Możliwe że po satysfakcjonującej sprzedaży puszczą patch z FSR I GTX, podobnie jak zezwolą na PSP5 po sprzedaży konsol.
No nic, póki co towar ekskluzywny dla graczy z portfelem. Usunąłem z listy życzeń.
https://www.nvidia.com/pl-pl/geforce/campaigns/indiana-jones-rtx-bundle/
Liczy się każda karta która ma więcej vram niż 8GB
I oczywiste obsługuje Raytracing
Tak więc RTX3060 12gB da radę ale już
RTX3070 z 8GB musi się męczyć
Ale tu w tym wypadku wina NVIDIA nie twórców że robi takie skoki Xd
Podobnie jest z łapkami RTX3060 te posiadają 6GB vram
Niezła beka z tej premiery ogulnie
Nie wiem dla kogo ta gra chyba dla killku procent osób.
Co do twórców to mogli dodać FSR które jest łatwe w implementacji no ale zaraz skoczą obrońcy oh ach
Liczy się każda karta która ma więcej vram niż 8GB
Nawet karty 6-8GB VRAM są grywalne dla Indiana Jones, jeśli nie używasz PT i grasz na 1080p, a nie 1440p czy 4K.
To zależy od wyboru rozdzielczości i niektóre opcji graficzne.
Niektórzy gracze już pisali, że nie wszystkie opcji graficzne opłaca się ustawić na Ultra u niektórych grach, gdyż różnica jest prawie niewidoczna.
Link
Widziałeś testy spadki są nawet dwukrotnie i to bez patchtracing
No tak super maj posiadacze kart RTX 3080z 10Gb vram RX6700 ich rozjeżdża Xd
To są wyniki na NATYWNE rozdzielczości (TAA) bez pomocą DLSS 3.8. Każdy wie, że RT i DLSS/FSR idą w parze.
Nie zaprzeczam, że posiadacze karty AMD muszą trochę poczekać, aż dostaną FSR. Tylko oni mają powody do narzekania, że nie pograją w Indiana Jones w dniu premiery. Też uważam, że FSR powinno być dostępny w dniu premiery.
Ja grałem w Cyberpunk 2077, Alan Wake 2 i inne gry AAA na włączony DLSS i to na moim monitorze 1440p, a wyglądają po prostu fantastyczne. Prawie nic nie widać, że coś tracili na DLSS (trzeba namęczyć oczy, by coś zauważyć).
DLSS w trybie Jakość dobrze likwidują "pixele", a przy tym trochę poprawiają jakości obrazu (dzięki techniki Ray Reconstruction). To zasługa sztuczna inteligencja. FSR jest trochę gorszy od DLSS, jeśli chodzi o jakość obrazu w rozwoju kolejne wersji (1.x, 2.x, 3.x).
DLSS i FSR z każda kolejna wersja są coraz lepsze, jeśli chodzi o jakość obrazu. A ty nadal wolisz tylko natywny rozdzielczość i będziesz płakać o liczbie FPS. To Twój problem, nie mój.
Link
Nie tylko posiadacze kart AMD są też przenośne konsole jest ich sporo
A także posiadacze niektórych kart NVIDIA też
Pamiętaj że jest tam frame generation
Wiec
RTX 2080 i 3000 przy Nvida go nie dostają.
A także karty Intela
I teraz zauważ że gra super recenzje i mała ilość graczy przy tak kultowym Indiana Jones
Teraz dobrze się zastanów czego to mogła być przyczyną
Czy nie lepiej było wydać osobno Raytracing?
Gracze to zabawne istoty. Jak mowa o kartach graficznych to wszyscy mają minimum RTX4080, a jak mowa o wymaganiach to płaczą, że na GTX z przed 8 lat nie chodzi i nikogo raptem nie stać na RX7600/RTX4600.
Gdybyś trochę miał pojęcie jaki to bubel nie mówię o grafice
Gra już ma kiepski wynik
No nic dziwnego
Wymóg Raytracingu
Brak wsparcia FSR
Problemy kart z mniejszym vram
RtX4060 8GB
RTX2060/RTX3060 LAPTOP
RTX3070 GB i RTX 3080 10GB
No to rzeczywiście nie wiem dla kogo ta premiera była to co dziwnego że ludzie mają pretensje.
Rozumiem gra super Raytracing ale pamiętaj że
wciąż jest dużo graczy którzy nie posiadają tak mocnych kart więc wydanie gry bez wyłączenia Raytracing to samobójstwo
Przecież wystarczy gpu z 2018r typu rtx2070 aby to odpalić w 1080p, ale to za wysokie progi dla posiadaczy eksponatów.
Wymóg Raytracingu
To samo można powiedzieć o wymóg DirectX 10-12 dla grach, kiedy gracze już się przywykli do DirectX 9. Tak samo było z 3Dfx Voodoo i nowsze karty graficzne NVIDIA/AMD. Nic nowego.
Brak wsparcia FSR
Tu się zgodzę. Powinno być w grze w dniu premiery. Ale AMD tak samo postąpili z Starfield i niektóre gry. NVIDIA też z inne gry. To nie pierwszy raz taki przypadek.
Problemy kart z mniejszym vram
Indiana Jones jest grywalna dla karty z mniejszym VRAM pod warunkiem, że gramy na 1080p i nie ustawiamy niektóre opcji graficzne na Ultra. Indiana Jones nawet na tym ustawienie wygląda całkiem spoko.
Więc PROSZĘ przestań "płakać jak dziecko" i pogódź się z tym. Nie można mieć wszystkiego.
Link
Bez problemu można było zrobić bez wymogu Raytracing jak to robią inne gry
No widać jak mało osób w tą grę gra co jest dużym ciosem dla Indiana
Bo nie mówię że gra zła
DirectX 12 to kopia DirectX 11 nic praktycznie wnosząca poprawiać miała głównie wydajność między CPU a GPU
Dopiero późniejszą wersja Ultimate coś daje .
Gram na XSX i jakoś nie widzę bubla tylko płynnie działającą grę. Mam też kompa z RTX4060, ale nie chce mi się specjalnie instalować, żeby sprawdzić jak chodzi.
Po co ci ten komputer z RTX 4060 jak wersja na XSX to nawet nie jest wersja low z PC-ta?
Bez problemu można było zrobić bez wymogu Raytracing jak to robią inne gry
No, mogą. Tylko czy Bethesda da więcej czasu i pieniędzy? Jak już pisałem, własnoręczne cieni i świateł wymaga więcej pracy i pieniędzy, a ich jakość często nie dorównują do poziomu RT i PT. Twórcy gier już podjęli decyzję i nie mogą cofnąć czasu.
No widać jak mało osób w tą grę gra co jest dużym ciosem dla Indiana
Choć nie zaprzeczam, że Indiana Jones nie ma dobry start co Baldur's Gate 3, Wiedźmin 3 i inne gry. No, dziś gra co dopiero wyszła. Nie każdy jest fan Indiana Jones w przeciwieństwie do Tomb Raider (ładna dziewczyna). Poczekamy 3-7 dni i zobaczymy, jak się rozwija sytuacja.
Kto by się spodziewał
Xd trzeba było dać wymóg RTX 4080 jako minimu może lepiej by poszło
https://www.ppe.pl/news/358956/indiana-jones-zalicza-pierwszy-falstart-nie-wszyscy-sa-zadowoleni.html
Wszyscy narzekają na brak postępu w grafice i że ciągle wszystko stoi w miejscu, a jak pojawia się gra, która ma zaimplementowany RT od początku w grze w formie cieni i oświetlenia co wymaga już odpowiedniej karty, aby grę uruchomić to nagle skowyt xd Typowi PCciarze, którzy chcieliby grać dalej na Ultra+4k na GTX 1080 i bo "kiedyś , czytaj 10 lat temu to była topowa karta" xd
No, nie w ogóle....
Pewnie jak twórcy przechodzili z DX9 na DX10, a później na DX11 to też płakałeś, że cię odcinają od gry.
To prawda. Gra z włączony PT wygląda ładniej, ale nie aż tak ogromna różnica.
Ale nie zapominajmy, że żyjemy w czasach, gdzie grafiki 3D już osiągnęli bardzo wysokie jakości i przez to rozwijają się coraz wolniej z upływem czasu (tak jak ten wykres). To nie czasy DOS i PSX, gdzie grafiki 2D i 3D są bardzo zacofane, ale za to rozwijali się bardzo gwałtowne.
Na "fotorealistyczne" grafiki 3D przyjdzie nam czekać trochę długo, bo na to potrzebne bardzo mocne karty graficzne. Nawet RTX 4090 jest za słaby, jak niektórzy twórcy gier sami twierdzili w wywiadzie. Ale Alan Wake 2 czy zapowiedziany Unrecord wyglądają bliżej do fotorealistyczne 3D (no, prawie). Nawet deszcz w Watch Dogs 2 robi na mnie wrażenie po raz pierwszy.
Ale nie zmienia to faktu, że Cyberpunk 2077 i Indiana Jones z włączony PT to tak krok do przodu, jeśli chodzi o jakość cieni i świateł. Krok po kroku.
To prawda. Nie wszystkie elementy graficzne w Indiana Jones są dobrze zrobione i to na wysokim poziomie. Np. modele postaci w Death Stranding i Red Dead Redemption 2 wyglądają lepiej niż Indiana Jones w moim odczucie.
Jeśli masz na myśli gameplay, to trudno zaprzeczyć. Jest niezły, ale bez szału, jak patrzę na filmiku gameplay. Nie widzę coś nowego i mogłoby być lepiej. Zobaczę, jak pogram w Indiana Jones gdzieś w przyszłość, wtedy ocenię.
Przypomnę tylko że RDR2 na PC wychodził zanim wychodziły jescze pierwsze karty RTX z serii 2000 i można było w niego bez problemu grać na GTX 1070
Tylko że nie wszyscy są tak samo uzdolnieni co programiści w Rockstar. Takich programiści i ... OGROMNY budżet dla wybrane tytuły to prawdziwy rzadkość. Rockstar posiada duży zasób pieniędzy i uzdolnione programiści, więc stworzyli wyjątkowy silnik gry, czego inne firmy mogą tylko pomarzyć i pozazdrościć. Na stworzenie "żywy świat" Red Dead Redemption 2 poświęcili sporo lat i ... pieniędzy, czego inni nie są w stanie zrobić i poszli na skróty. Mają też dobre zarządzenie. Ubi$oft i Assassin's Creed są daleko do poziomu RDR2. Nawet Wiedźmin 3 i Cyberpunk 2077 też nie mają nic do gadanie, jeśli chodzi o "żywy" świat i interakcji z otoczeniem, choć nadrabiają za to dobre questy i dialogi.
Bethesda Softworks to nie Rockstar, więc Machine Games mogą tylko pomarzyć.
Nie da się zaprzeczyć, że optymalizacja, grafika i żywy świat Red Dead Redemption 2 wyprzedził swoje czasy.
RdR 2 na PC jest z 2019 dla ścisłości i wtedy już był ogrom kart RTX, a nawet byly Radeony serii 6
RDR2 na PC wyszedł 5 listopada 2019
Premiera RTX 20xx aka Turing 20 września 2018
W 4k na High najmocniejsze wtedy 2080TI klękało, a wyobraź sobie , że są jeszcze ustawienia Ultra. XD
https://www.purepc.pl/test-wydajnosci-red-dead-redemption-2-pc-dzikie-wymagania?page=0,9
Odpal RDR2 z absolutnie wszystkim na MAX w natywnym 4k, a to czysta rasteryzacja .
Dopiero 4070 Ti Super zapewni ponad 60 fps, przy którym 2080Ti to ziemniak.
Red Dead Redemption 2 wyszedł na konsoli w roku 2018, a dla wersji PC dopiero pod koniec roku 2019. Jest to gra, co nie obsługuje RT w dniu premiery.
Pierwsza karta RTX 2080 wyszedł dopiero w 20 września 2018, więc RT to dla graczy "luksusowy towar". W tamtędy czasach nie opłaca się kupić karty RTX ze względu na ceny i niski wydajność RT.
Więc o czym Ty piszesz?
W 2018 wyszedł tylko RTX 2080 i 2080 TI. Reszta turingów wyszła w 2019, kiedy Ray tracing był już bardzo często wykorzystywany. To tak dla ścisłości
W 4k na High najmocniejsze wtedy 2080TI klękało, a wyobraź sobie , że są jeszcze ustawienia Ultra. XD
Co to kogo obchodzi? Indiana Jonesa nie można uruchomić na GTX'ie nawet w 1080p, a gra wygląda w porównaniu do RDR2, które wyszło 7 lat temu, jak rzadkie gówno. Dalej jest tak że mamy już trzecią generacje nowych kart graficznych od serii 2000, a gra wygląda gorzej od gry z 2018 roku.
Weź nie broń już tak tych korporacji które stają się z roku na rok coraz leniwsze i srają ci do mordy a ty się cieszysz że możesz wydać 10 tysięcy złotych na scam po to abyś mógł się pochwalić na forum że możesz grać w gry które wyglądają gorzej od tych które wychodziły w roku 2016.
Via Tenor
W Indiego można bez problemu zagrać na 2070, gpu z 2018r lmao
Ale są tacy, co nawet w RDR2 nadal nie mogą zagrać w najlepszej jakości bo siedzą na eksponatach typu gtx 1070 z 2016 roku i mają pretensje do wszystkich, tylko nie do swoich elektrośmieci trzymanych pod biurkiem
XD
https://www.techspot.com/review/1939-red-dead-redemption-2-benchmarks/
https://www.dsogaming.com/pc-performance-analyses/indiana-jones-and-the-great-circle-benchmarks-pc-performance-analysis/
Biorąc na przykład starszą karte, RTX 2080 Ti:
RDR2 1080p (High): 114 fps
Indiana Jones 1080p (Supreme): 85 fps
RDR2 4k (High): 57 fps
Indiana Jones 4k (Supreme): 43 fps
A teraz weźmy jakąś nowszą karte: RTX 4090
RDR2 4k (Ultra): https://youtu.be/bF_bMfjNG6A
Indiana Jones 4k (Supreme): https://youtu.be/i7Qkcu1jxV4
Czyli podsumowując, RDR2, działa albo lepiej, albo bardzo podobnie do Indiany Jonesa, nie ważne czy w 1080p, czy w 4k, czy w ustawieniach High czy Ultra, i na RTX 2080 TI, i na RTX 4090.
Teraz weźmy pod uwagę że gry dzieli 7 lat, i Indiana Jones pod względem grafiki nie dorównuje RDR2 nawet do pięt, nawet jeśli RDR2 nie jest na najwyższych wszystkich ustawieniach, a Indiana Jones jest.
Czy to według ciebie dobry postęp wydajności kart graficznych w grach przez 7 lat? Czy to postęp w optymalizacji gier? Czy jeśli 7 lat temu pomyślałbyś sobie, "O kurde, jeśli teraz na mojej 2080 Ti moge grać w coś co wygląda tak wspaniale jak RDR2 w 4k w 60 klatkach, to co będzie w przyszłosci za 7 lat jak uruchomie sobie gre na 4090?" a dostaniesz takiego Indiane Jonesa, to masz powód do zachwytu?
Ale spoko, chwal się dalej tym że jesteś ruchany w dupe, przecież cię na to stać! I szykuj od razu kase i dupe bo już niedługo wyjdzie nowa seria 6000 a gry dalej będą wyglądać gorzej od RDR 2
Tak przy okazji to mnie problem GTX'ów nie dotyczy bo ja mam RTXa i mogę w Indiane spokojnie grać. Ale mimo to nie lubie być ruchanym w dupe, ale każdy ma swoje gusta.
Nie zaprzeczam, że Red Dead Redemption 2 wygląda bardzo piękne i wyprzedził swoje czasy. Nigdy nie pisałem, że Indiana Jones jest ładniejszy od Red Dead Redemption 2.
Chodzi o to, że dzięki RT twórcy zaoszczędzą czasu i pieniędzy na tworzenie cieni i świateł. Dzięki temu gry wyglądają tak, jak powinno.
Via Tenor
Cudownie się popłakałeś jak mała dziewczynka anime, którą masz w avku lmao
Jak sąsiad kupi Ferrari to pewnie też jest dymany, bo przecież twoja Łada wiezie cię z punktu A do B?
Ale frajer z tego sąsiada XDD
A teraz największa beka.
Indiana Jones jako gra z końca 2024 śmiga lepiej na 6 letnim gpu mając domyślny RT, niż RDR2 w 2019 śmigało na 3 letnim gpu w czystej rasteryzacji. rofl
Poza tym Indiana wyciąga o wiele więcej fps na 4090 z domyślnym RT niż RDR2 bez kek
To jak to szło z ta optymalizacją?
I oczywiście RDR2 to gra siedząca w poprzedniej generacji konsol co widać z bliska na każdym kroku, I dziś robi wrażenie tylko na właścicielach eksponatów z gtx jak ty.
A więc niektórzy gracze, w tym ja, mogą pograć jedynie w Indiana Jones i wymiana kompa. W sumie ryzykowny manewr, bo to nie jest gra z kategorii "pierwszej potrzeby", żeby ludzie rzeczywiście rzucili się na nowe podzespoły specjalnie dla niej. Żeby znowu nie było, że to wina tych złych graczy, którzy nie chcą kupować naszych gier.
Po przeczytaniu powyższych komentarzy można się dziwić, że korporacje mają tylu pożytecznych idiotów którym nawet nie trzeba płacić.
Pamiętam jak taka sama żałosna gadka była, kiedy gry wymagały akceleratorów Voodoo. Albo postęp, albo przestarzałość ikropka - wybierajcie
Xd
Przecież to kompletnie co innego
Wtedy karty nie obsługiwały 3D bez vodo
Tutaj masz tylko odbicia inne gry wykorzystujące Raytracing i Patchtracing potrafią je wyłączyć.
Więc o jakim postępie mówisz Xd
Gra nie wprowadza nic nadzwyczajnego
Już dema na UE5 jeszcze lepszy las i oświetlenie mają działają na lumen które jest obsługiwany na GTX1000
https://youtu.be/jkn7FQmSppk
Indiana nawet startu nie ma do takiej grafiki działa na Gtx 1660 S
Tak samo masz z Hairworks które ma 11 lat a do dziś można je wyłączyć
Przecież nie będzie realistycznych włosów czy futra itp bez Tego Xd
Tu jeszcze jeden przykład może za 10 lat będzie taka grafiką w grach
Oczywiście FPS jest mało ale demo uruchomione na GTX 1660 BEZ żadnego wsparcia
Nawet z Patchtracingiem Indiana się chowa
I ty mi walisz o jakiś postępach w grafice skoro GTX nawala w jeszcze lepsze demo graficzne a do dziś nie potrafią dobić do tego poziomu gry
To bylo dokładnie to samo, bo na początku gry wykorzystywaly akcelerator 3D, a pozniej go wymagały. Rownie dobrze mógłby powstac sam akceleratir Ray Tracingowy jako przystawka na drugi slot PCIE i wyszloby na to samo.
A jak odpalic gre po polsku? Jak uruchamaiam w chmurze to jest PL, a jak na PC to jest po angielsku. Nigdzie w opcjach nie widze mozliwosci zmiany języka.
Musisz zmienić język w windows. Gra ustawia taki jaki masz domyślny dla systemu.
A spróbowałeś tego?
- Wejdź do STEAM (program, nie przeglądarkowa)
- Wskaż Indiana Jones w działu BIBLIOTEKA (nie SKLEP) prawym przyciskiem myszy i wybierz WŁAŚCIWOŚCI
- W oknie WŁAŚCIWOŚCI wybierz OGÓLNE i tam jest JĘZYK do wyboru
Właśnie zmieniłem język ale już po instalacji gry i nie pomogło. Mam wersję z Game Passa.
Może komuś pomoże, ale nie poszuka w internecie jak, ale żeby język się zmienił w grze musisz ustawić (najpierw ściągnąć) język angielski i ustawić angielski DO PROGRAMÓW.
Ja na 4070 ti super z wszystkim na ultra (poza path) w 3440x1440 i bez DLSS mam 30-40 w najgorszych spadkach, w lepszych momentach dobija do 50-60, a z włączeniem DLSS na jakość jest stabilne 60+. Czytając przedpremierowe opinie na temat optymalizacji obawiałem się, że będzie gorzej
Ale wiecie, że to nie jest żaden postęp technologiczny tylko sztuczna blokada, za którą zapłaciła nvidia by ludzie kupowali ich nowe GPU. A tak, wystarczy kupić 2060 (śmieszny argument) no, no to taka POTĘŻNA karta, że GTX 1080 dosłownie ma 5fps w każdej dzisiejszej grze, litości przestańcie się ośmieszać. Już widzę jak ten 2060 potrafi pokazać co raytracing potrafi, lol.
Tak czekałem, jaki krok odwalą korporacje, by zahamować rynek kart używanych, które mają drugie życie dzięki FSR3, z którego coraz więcej osób korzysta głównie dzięki moderom, którzy dodają go do każdej gry, która go nie posiada. Już wiadomo czym będą zmuszać innych, by przesiadali się ze starszych kart, które bez problemu by obsłużyły takie gry jak ta. Więcej elektrośmieci planeta wytrzyma, bo raytracing to taka kluczowa opcja, bez której żadna gra nie może się obejść XD
Jak przejście z DX11 na DX12 można jeszcze sensownie argumentować, to sztuczna blokada na Raytracing jest kompletnie bezsensu. Opcja jest nikomu nie potrzeba, jedynie zabiera za dużo zasobów komputera i zawsze powinna być opcjonalna
Dokładnie
Przecież Dema Technologiczne z U5 lepszą grafikę bezproblemowo można odpalić na GTXach
Więc argumenty o postępie są brzedtne
Inni twórcy jakoś nie mieli problemu z tym by opcjonalnie to dać
I tak zabili tym więcej kart niż im się wydaje bo Taki RTX3060 w Laptopie też ma problem bo ma 6GB Vram.
Widać że to NVIDIA w tym mocno macała palce
Przecież trzeba być idiotom by nie wpuścić FSR
które wraz z DLSS jest tak łatwe do zaimplementowania.
Po za tym patchtracing jest zablokowany na Radeonach
Gdzie w Cyberpunku 2077 da się w niego grać.
Ale oczywiście bawić się chciało w osobną implementację Patchtracingu .
Nawet amatorzy potrafią momentalnie zaimplementować do swoich dem na U5
Opcjonalnie włączenie Raytracingu.
Argumentacja że się nie da jest śmieszna
Przecież Doom też na Vulkanie miał opcjonalnie raytracing.
To już nie jest strzał w stopę czy w kolano ale w głowę.
Czekam na pierwszy artykuł pt Bethesda rozczarowana słabą sprzedażą Indiana Jones i Wielki Krąg.
Tu nie chodzi o wysoką sprzedaż gry. Swoje i tak zarobi przy cenie 300-500 zł
Rozchodzi się o sprzedaż kart które gra reklamuje.
FSB znowu nadaje
Ty myślisz że tak strasznie ludziom zależy na gamepasie masz przykład Forzy była w gamepasie i tak ludzie woleli kupić i grać na Stemie.
Xd
Mod jest dla FSR 3
Mod jest dostępny na Nexusmod
Nie działa na nim frame generation
https://www.nexusmods.com/site/mods/738/?tab=forum&topic_id=14955658
Zapomniałeś, że pomiędzy demo technologiczne z U5 a pełna wersja gra jest pewna różnica? Pełna wersja gra często wymaga więcej mocy CPU i GPU, bo tam też jest wliczony NPC, przeciwnicy z sztuczne inteligencji i mnóstwo informacji, a nie tylko grafiki w przeciwieństwie do demo.
Dlaczego większości pokazy gry na E3 i podobne trailery często nie dorównują do finałowe wersji gier? Nawet Wiedźmin 3 i Stalker 2 dostali downgrade. Łatwo Ci pisać.
No, mogą zrobić cieni i świateł własnoręczne zbliżone do poziomu Path Tracing, aby gra będzie działać bez RT. Ale wiesz, że to jest bardzo wymagająca praca i czasochłonne. Nie widziałem dużo gry AAA bez RT, co są zbliżone do poziomu gry z Path Tracing.
O odbicie lustrzane w szybie oknie i w wodzie nie wspomnę... Możesz mi podać przykładowe gry bez RT, które wyglądają dużo lepiej od gry z Path Tracing, bo mam słaby pamięć? Proszę znajdź te gry dla mnie.
No, jest filmik.
https://www.youtube.com/watch?v=YmUQ_HTGtsE
Nawet na RTX 4070 z pełny Path Tracing chodzi całkiem płynnie na 1080p i 1440p. Frame Generation spełnił swoje zadanie, bo on istnieje głównie dla 4K i Path Tracing. Więc tańszy RTX 4060 nie powinno mieć z tym problem na 1080p. Niedługo gra dostanie oficjalnie FSR, ale to tylko kwestia czasu, a wtedy obsłuży też RTX 3080. Już jest mod FSR. Nie potrzebujesz RTX 4090, ani RTX 4080. NATYWNE rozdzielczości to już zupełnie inna sprawa, o 4K bez DLSS nie wspomnę.
Zgodzę się z Tobą tylko, że premiera Indiana Jones bez wsparcie dla FSR jest to faktycznie słaba zagrywka. Nie pochwalam takich metod firmy. Widać, że dostali dużo pieniędzy od NVIDIA.
Nie dziwi ta wielka ilość graczy na steam.
No, zero zaskoczenie. Nie każdy ma RTX 4000, który posiada FG, by móc obsługiwać Path Tracing bez problemu.
Brak FSR dla Indiana Jones w dniu premiery to był zdecydowanie zły pomysł.
No, ta cena w dniu premiery też nie pomaga... 299 zł jest zdecydowanie za wysoka jak na LINIOWA gra z 10 godzin grania, który można przechodzić tylko raz i odłożyć na półce. To nie Baldur's Gate 3, ani Wiedźmin 3 z mnóstwo wybory. W STEAM oferują mnóstwo gry single za atrakcyjne ceny podczas promocji, więc Indiana Jones może poczekać.
Zero zaskoczenie.
"[...] wysoka jak na LINIOWA gra z 10 godzin grania, który można przechodzić tylko raz i odłożyć na półce."
Cholera, gdybym to wiedział wcześniej, to bym nie siedział jakieś 10-15 godzin w Watykanie... No, ale może to dlatego, że nie należę do tych, którzy skręcają sobie nadgarstek albo łamią palce na przycisku skipowania dialogów, scenek czy notatek...
Jak już jedna gra poszła w tą stronę, to zaraz będzie wysyp kolejnych, jest to nic innego jak wymuszanie zakupu nowych gdzie gtx są to dobre karty, innymi mówiąc olali graczy ciepłym moczem na twarz !
Najpopularniejszy GTX 1060 wyszedł w 2016 roku, te karty mają prawie 10 lat, o czym ty piszesz? Masz jakiekolwiek pojęcie o sprzęcie? To tak jakbyś na premierę Wiedźmina narzekał, że gra nie działa na GeForce 8600...
Najpopularniejszy GTX 1060 wyszedł w 2016 roku, te karty mają prawie 10 lat, o czym ty piszesz? Masz jakiekolwiek pojęcie o sprzęcie? To tak jakbyś na premierę Wiedźmina narzekał, że gra nie działa na GeForce 8600...
To raczej ty nie masz żadnego pojęcia, technologie jak DLSS i FSR wymyślono WŁAŚNIE po to by takie karty mogły być dłużej używane i TO SIĘ SPRAWDZA w przypadku FSR3 wyśmienicie, więc blokada gry wyłącznie dla raytracingu gdzie wszystkie inne gry mają to opcjonalne, nie jest żadnym rozwojem, tylko sztucznym wymuszeniem na innych wymianę karty pomimo tego, że wcale nie muszą tego robić.
To tak jakby gra nie miała żadnych ustawień graficznych i albo masz kartę, która spełnia ustawienia na wysokich-ultra albo kup sobie nową, kompletnie bez sensu. A jak doda się do tego, że gra niema FSR widać jak na dłoni pieniądze od nVidii i testowanie zachowań konsumentów. Większość kart, która niema RT bez problemu obsłużyłaby tę grę w 1080 na minimum lub wysokich z FSR3 które jest dostępne tylko dzięki moderom.
Jeszcze gorzej wygląda to na radeonach gdzie dopiero ostatnia generacja ma jakiś tam RT cała reszta praktycznie nie istnieje.
Typowy PCciarz z Gola. Chciałby topowej grafiki na karcie graficznej z 2016 xd Ale to ponoć konsole hamują rozwój gier
technologie jak DLSS i FSR wymyślono WŁAŚNIE po to by takie karty mogły być dłużej używane
Prawda. Dzięki DLSS i FG mogę używać pełny Path Tracing dla Indiana Jones i grać na 1440p całkiem płynnie. Nie muszę wymieniać RTX 4070 na RTX 5000 przez jakiś czas.
To fakt, że brak FSR dla Indiana Jones nie jest w porządku. Obrzydliwe zagrywki ze strony NVIDIA. Tak samo AMD postąpił z Starfield.
Typowy PCciarz z Gola. Chciałby topowej grafiki na karcie graficznej z 2016 xd Ale to ponoć konsole hamują rozwój gier
Bo hamują zwłaszcza zacofany pad przez którego gry są ułomne na zasadzie podejdź do przeciwnika lub obiektu i wciśnij jeden przycisk, a wszystko robi się automatycznie.
Kraskin
ALE RX5700 Cyz GTX 1660 Super wyszedł w 2019
Benekchlebek
Co ma NVIDIA
Tylko wspomnę że patchtracing tez jest zablokowany na kartach Radeon
No sama Bethesda wpadła na to ?
O ile pamiętam to w Cyberpunku 2077 nie miał blokady
Tak samo jak w Alan Wake
I dało się grać na RX 7900Xt
A co ma NV do braku wsparcia FSR?
Dobrze wiesz, że RTX 2000 i RTX 3000 nie mają Frame Generation w przeciwieństwie do RTX 4000. Z kolei FSR w wersji 3.0 oferuje alternatywny Frame Generation, które obsługują również starsze karty graficzne.
Więc brak FSR dla Indiana Jones to cios poniżej pasa również dla posiadacze RTX 2000 i RTX 3000, a nie tylko właścicieli karty AMD. Brak wyłączenie RT to też cios dla posiadacze GTX.
Więc nic dziwnego, że Indiana Jones tak mało sprzedano. Gracze karty AMD i starsze karty NVIDIA pokazują [cenzura] do twórcy gier i NVIDIA.
Bo ten tytuł to promocja kart 4xxx i konsoli Xbox.
Dalej nie jarzycie? Zajrzyjcie na stronę Nvidii. Mają w sumie prawo producenci wraz ze sponsorami robić z produktem co chcą.
Tyle dobrze że czytając posty ominięcie tytułu to nieduża strata.
Dlatego wspieram AMD, za to że szanują i wspierają sprzęt konkurencji, kiedy został zdeptany przez swojego twórce. Kto wie czy nie postawie na RX, fajnie jakby seria 8xxx była mocną średnią półką.
Dlatego wspieram AMD, za to że szanują i wspierają sprzęt konkurencji
Czyżby? AMD zapłacił twórców gier, by w przykładowe gry Starfield czy STAR WARS Jedi: Ocalały nie obsługują DLSS dla karty NVIDIA przez jakiś czas.
AMD wcale nie jest lepszy od NVIDIA. Obie firmy stosują te same taktyki.
Link : Całe szczęście że tylko czasowo.
Benek : masz gwarancje że Nvidia nie stosowała nacisku na twórców?
Benekchlebek
WIesz gdzie Nvida ma GTX
Czemu Nvida nie zrobiła opcjonalniej techniki.
frame genertion jest tylko dla kart z RTX4000
NA RTX3000 już nvida sra
Jest wiadome że gra patch tracing i bez FSR to RTX3000 niestety zobaczą może z kilka klatek.
chyba producent gier chce żeby jak najwięcej osób korzystało z gry.
Tutaj dochodzi tez blokada Patchtracingu na kartach AMD
to też producent zablokował ?
Nvida ma tyle hajsu że sypniecie dla niej 100MLN $ przy 3,34 bln dolarów
to jak dla ciebie zgubienie grosika.
Oczywiście tego oficjalnie nie zrobi ale takim zabiegiem
gdzie w mediach piszą że Radeon nie ma wsparcia i nie działa patchtracing
ludzie będą jeszcze bardziej omijać karty AMD
Time to say goodbye
I tak długo żyły i jeszcze pochodzą dzięki czemu?
Ano dzięki AMD i FSR, FG
Nvidia już dawno pogrzebała GTX, teraz po prostu likwiduje cmentarz :)
mirko81
z palcem w dupie by dalej żył gdyby nie wymagany raytracing
Mój stary Radeon HD4850 też by dalej żył swego czasu gdyby "te wścibskie dzieciaki" (developerzy) nie wymyślili sobie, że będą robić gry na DX11 zamiast 10.1 xd
I tak nie narzekam. Na gtx 1070ti zagram jeszcze dość komfortowo w Robocop, Tlou, jeszcze mam dodatki w Sniper Elite 5, ten nowy może będzie mieć takie same wymagania, Little Big Adventure...RDR2 online też czeka.
Od nowości mam tą kartę jakoś 6 lat, jeszcze przynajmniej rok na niej posiedzę.
Do Mafii i Terminatora na pewno braknie mocy.
Ciekawe co będzie jak wyjdzie GTA 6 na PC. Zaraz się okaże że 90% komputerów nie będzie wstanie udźwignąć tej gry. 5% może zagra na średnich. Dopiero może na pozostałych 5% da się jakoś w tą grę grać.
Jak widać WOKE i DEI bylo tak ważne że zapomnieli o optymalizacji. Oh...co za niespodzianka. Ciekaw jestem dlaczego w PoE2 nikt nie podnosi tematu zaimków i 473 płci ( do momentu kiedy to piszę) i jakos ludzie dają rade w to grać...
Mam RTX 2060 w wersji 6GB, na początku gra uruchomiła się fajnie, lecz po przegraniu 2h w jednej misji wywala ciągły błąd: "Zbyt mała pamięć karty graficznej".
Gra wymaga minimum 8 GB pamięci, to cud że w ogóle się uruchomiła.
Zgodzę się z moimi przedmówcami odnośnie chamskich praktyk typu dodanie tylko DLSS etc. oprócz jednej rzeczy.
Nie, brak wyłączenia RT nie jest sztucznym ograniczeniem tylko po prostu gra od podstaw ma zbudowane oświetlenie na RT. W starszych grach grach było to opcjonalne bo po prostu najpierw robiono oświetlenie starym, "ręcznym" sposobem. Tutaj tego nie ma. Z jednej strony ułatwia i przyspiesza to pracę, z drugiej niejako wymusza postęp żeby nie być ciągle ograniczonym przez 8+ letnie karty graficzne bo ludzi nie stać na upgrade...
PS osobiście mam RX 7700xt i w 1440p na ultra bez PT indiana trzyma okolice 60+, okazjonalnie mi spada poniżej.
To samo dotyczy RTX 3060 NA LAPTOPIE Z 6GB VRAM A TAM BYŁA PREMIERA W 2022
ALE Was nVIDA WYCHU...
TAK PO ZATYM NIE OGRANICZA TYLKO KARTY Z 8 LETNIE
ale RX5700 wyszedł w 2019 czyli 5 lat
Przypominam, że ray tracing pobiera więcej pamięci VRAM niż gra bez RT. No, na 1440p i 4K potrzebuje więcej pamięci VRAM niż 1080p. To też zależy od wybór jakość tekstury (niski, średni, wysoki i bardzo wysoki) i niektóre opcji graficzne.
Jak patrzę na taką grafika w połączeniu z RT (nie Path Tracing), to nie dziwię się, że 6 GB VRAM to za mało.
Nawet dla remake Resident Evil - 6 GB VRAM też za mało, choć tam RT jest opcjonalny.
Link
Jeszcze dodam że dotyczy się to też karty RTX4050 na Laptopie też ma 6Gb Vram
Masakra co prawda karta z najniższej półki
Także
RiP RTX4050 LAPTOP
RIP RTX3060 LAPTOP
RIP RTX2060 6Gb vram
Pogrzeb
Kto kupuje laptop z RTX 3060 6 GB VRAM albo RTX 4050, 2060 i tak dalej, ten może zapomnieć o rozgrywki na High i Ulra z włączony RT. Te laptopy są przeznaczone do granie na Low i Medium, albo na High u starszych gier.
W końcu to jest laptop gamingowy za "niższe ceny", więc nie można oczekiwać cudu. Czego się oczekujecie? To nie jest sprzęt dla High, Ultra lub Path Tracing.
Widziałeś statystyki steam
RTX 3050 ma 6Gb około 3%
i jest go więcej sprzedanych niż RTX4070
A samych laptopów z RTX3060 jest 3% na Stemie a najwięcej kart jest RTX3060 5.7%
Potem laptop z RTX4060 z 8Gb Vram
Przed RTX4070 są jeszcze karty
są karty GTX 1650
GTX 1060
Rtx2060
Gdyby to przeliczyć to ponad połowa graczy praktycznie nie odpali tej gry.
Z 80% nie ustawi na ultra
A może 5% zagra z Patchtracingiem komfortowo
Też tak miałem na 2060.Zainstalowałem starszy sterownik w wersji 566.14 i zadziałało
Ortillson
Gra odpala na 6Gb vram lecz wywala losowo na różnych momentach to
To dlatego, że 6 GB VRAM jest zdecydowanie za mało. Musi być minimum 8 GB VRAM. Nawet mój 12 GB VRAM też jest za mało dla niektóre opcji graficzne na max. ultra.
Musisz tylko przesunąć "Wielkość bufora tekstur" na lewo w suwaku w opcji graficzne, bo to ma duży wpływ na wydajność i stabilność w stosunku do ilość VRAM. Sprawdź też inne opcji graficzne związane z VRAM (gra o tym powiadomi). Zapomnij o Path Tracing, zdecydowanie.
Ja mam i5-13600k i RTX 4070. Gram Indiana Jones na 1440p na Ultra z pełny Path Tracing. Chodzi ledwo 3-10 FPS. Ale jak ustawiłem opcji "Wielkość bufora tekstur" na Wysoka/Ultra zamiast Ekstremalna/Pełna (o 2 pkt na lewo w suwaku), to gra zaczyna się chodzić płynnie na 50-60 FPS i to bez zakłócenie.
Jak macie tylko 6 GB VRAM, oraz słabszy CPU i GPU, to nie dziwcie się, że gra może działać niestabilnie. Tym bardziej, że RT nie można wyłączyć, a to jest związany z VRAM.
Wymagania są kosmiczne;) ale da się grać nawet na slabszym sprzęcie. Mam laptopa z RTX 2060 6gb ( czyli poniżej minimum RTX 2060 super 8gb), i gram na srednio wysokich ustawieniach z Dlss oraz programem do skalowania lossless scaling ze steama. Program nie jest idealny, ale żeby nie pojawiało się za dużo artefaktów podczas ruchu, ustawilem tak, ze te 40-45 kl. Jest prawe ciągle. Tak po prawdzie, na razie przerabiam Watykan, ale spodziewałem się po tej grze trochę więcej. Nie mówię o fabule, ale raczej o szczegolach gry. Czesto powtarzajacy się Ci sami NPC, scenerie, mała różnorodność jeżeli chodzi o szczegóły gry, tak jakbym grał w odświeżoną wersję Sherlocka Holmsa. Same postacie i grafika pomieszczeń ich zawartość, po blizszym przyjzeniu też wypada srednio. Wnetrza z Hogwarts Legacy robily na mnie wieksze wrażenie. Ja wiem, to przygotowka z zagadami, ale jakis jest już lekki niedosyt, zobaczymy w kolejnych misjach co i jak;)
To masz jakiegoś farta
Fakt jest oczywiście taki że gra nie ma wcale dużych wymagań co do mocy karty
jedynie wymaga raytracingu i Vram
Ba ta gra działa lepiej niż cyberpunku 2077
Ale to dlatego że korzysta z Vulkana
a wiadomo jak ten silnik pięknie działa nic dziwnego jest oparty o AMD
JEDNAK
Nawet jednen najpopularniejszych testerów napisał tak o kracie Rtx2060
SCREN
I dobrze, że gra ma takie, a nie inne wymagania, zastanawiam się tylko, kto jeszcze posiadając nie rtxa (przynamniej 30x0+), rozważa swój pc/laptopa jako sprzęt do grania w nowe tytuły.
A biorąc pod uwagę nadchodzącą premierę nowych rtxów, to chyba najwyższa pora na upgrade, co?
Sam rozmontowałem starego kloca na intelu i czekam aż na rynku pojawi się znowu ryzen z 3d, bo w uk się wyprzedały do zera, a do pary jakiś 5080 i na kolejne 3 lata styknie.
Na RTX3070 - 1440/DLSS Q/ultra/FOV 100/ i poniżej 60fps nie schodzi. Gra wciąga jak bagno i do tego świetnie wygląda. Pozycja obowiązkowa.
Moja pierwsza karta graficzna GeForce 2 32 mb od lat z nimi jestem tyle kart przez te lata, ale to koniec. Throne And Liberty wyłączają dlss dla GTX a fsr i od Intela działa mam MSI GTX 1050 ti gaming x wysoko średnie detale balans i 30 FPS, działa na FSR pięknie, ale nie tylko w tej grze tak zrobili to chore, żeby własnych klientów blokować. Mam nowego kompa bez karty, wsadziłem stara bo zbieram teraz po tym co zrobili z Indiana to kupuje Radeona nie ma miejsca na takie chamskie zagrania. "Portfel Władza Absolutna" Na pewno nie jestem sam z tym i poczują to grubo w innych grach dało się bez tej niepotrzebnej nienaturalnej kupy. Jak będę miał nową kartę to będę to wyłączał tak jak inne niepotrzebne dziadostwo.
Dziwne jest, że na kartach RTX seria 3 chociaż odpala grę to tego ray tracingu z lupą szukać bo jest tylko w global, natomiast karta z serii 4 chociaż może być ciut lepsza już ma możliwość włączenia pełnego ray'a, ewidentnie zblokowane przez devsów na polecenie nvidi by sprzedawać serie 4.
Mam RTX 3060 12GB i gra nie chce się uruchomić ! Woła o aktualizację sterownika a mam najnowszy ! co robić !!!!