Globalna premiera gry Indiana Jones i Wielki Krąg. Pierwszy patch dodał obiecaną obsługę path tracingu
Ten path tracing to zarzyna nawet RTXa 4080 w geforce now. 40 kilka FPS z DLSS. A przy takich FPS generowanie klatek już powoduje okropny input lag.
Xd
Twórcy przekazali również, że w późniejszym czasie dodane zostanie wsparcie dla technologii AMD FSR
Debile i tyle nie dość że wrzucają wymóg raytracingu to nie dają FSR co oczywiście ogranicza karty AMD
Heh jak wydadzą to będzie to kiepska implementacjia.
amd się samo ogranicza niską wydajnością RT, a po za tym większość ma nv, wiec lepsze dlss ma priorytet
Szefoxxx
Xd
Ty myślisz że na dedykowanych kartach graficznych wszystko się kończy samym
2022 roku Valve sprzedało 1,62 mln
egzemplarzy SteamDecka
mamy prawie 2025 i kilka innych konsol
Trzeba być idiotom nie producentem by nie wypuścić FSR
Albo po prostu sponsor NVIDIA zablokowała.
Ja mówiłem głównie o FSR
sam Raytracingi nie jest dziś problem dla kart AMD bardziej patchtracing
Te wymagania są z dupy nawet na SteamDecka gra działa
https://youtu.be/EY2crY-H-7c
Przypominam Technika AMD jest darmowa.
Tak jak API Vulkan oparte na AMD
Z której ta gra korzysta
I działa o mimo to świetnie
wrzucają wymóg raytracingu
Naprawdę? Już nie da się uruchomić bez włączony RT?
RT dla większości gry jest to opcjonalny.
Tak Gry online o tym bezpośrednio nie informowały.
Ale były materiały o tym.
https://planetagracza.pl/indiana-jones-w-wielki-krag-ray-tracing-pc-obowiazkowy/
Tym samym pogrzebano karty GTX
Szkoda jeszcze GTX1080TI i RX5700 który jest nawet młodszy.
Sam o tym na początku nie wiedziałem
Mało tego
Do tego posiadacze kart z małym vram gra działa im słabo
https://www.notebookcheck.pl/Krwawa-laznia-GPU-z-mniej-niz-12-GB-VRAM-Indiana-Jones-i-Wielki-Krag-miazdzy-karty-takie-jak-RTX-4060-Ti.928963.0.html
Ja tam sprawdziłem na RX6800 Z 16Gb w2K Wysokie miałem praktycznie stałe 60Fps
Tylko wkurw bo mam TV 4K i bez FSR było 25-30 FPS
I to na Ryzen 3700X
Ale szczerze się nie dziwię że karty z małym vram mają problem bo roślinność w tej grze jest bardzo ładna według mnie blisko jej do tych demek z UE5 a do tego działa na Vulkanie.
Ale nie zmienia to faktu że podejście bethesdy jest beznadziejne,
Wymuszony Raytracing
Ok, dziękuję za informacji. Wiedziałem, że tak będzie. To się stanie później czy prędzej podobnie jak 3Dfx z Voodoo, DirectX 10-12 i inne technologii.
Jak się pojawi nowa technologia dla silnika gry, to początkowo będzie opcjonalna przez jakiś czas, ale za parę lat staje się to obowiązkowa.
Właścicieli karty graficzne bez RT mogą już zapomnieć o nowe gry AAA. Nawet z FSR. Niestety.
Ale już się domyślałeś, skąd te wysokie wymaganie sprzętowe nawet dla silnika iDTech. RT to prawdziwy pożeracz mocy PC. Pamiętam, jak Doom wtedy nie potrzebował RT do granie.
Życzę Ci miłego grania.
Nie będzie się dało nawet wyłączyć tego rt? Bo rozumiem, że musi być, no ale jednak to bardzo słabo, zwłaszcza, że póki co jest to jedno z najbardziej zasobożernych opcji graficznych, które specjalnie nie nagradza za taką cenę. To jest naprawdę kiepska sytuacja, bo to oznacza, że nawet jeśli ktoś ma kartę obsługującą RT, to jednak jak ktoś ma budżetową to będzie mu klatkować w tych nowych grach. Po prostu lipa jak dla mnie. Jak tak dalej pójdzie, to te nowe gry faktycznie będą ekskluzywne dla tych lepiej zarabiających i posiadających niebudżetowy sprzęt oraz ewentualnie posiadaczy najnowszych konsol.
FSR MA BYĆ ale NVIDIA zabroniła w dniu premiery
Bo nie ma innego wyjścia
Gra wymagająca na start Raytracingu niedostanie FSR
To śmiech ma sali bo może AMD nie przoduje w dedykowanych Kartach ale
SĄ jeszcze przenośne konsole które głównie są oparte na AMD
Wymuszony Raytracing
Ale dobrze wiesz, że to wymaga dużo pracy, jeśli gra ma działać bez RT, bo wszystkie cieni i światło muszą być zrobione własnoręcznie.
Dlatego twórcy zdecydowali, że gra będzie uzależniona od RT, bo to zaoszczędzi ich mnóstwo czasu i ... pieniędzy. Bo nie muszą robić cienie i świateł własnoręczne bez pomocą RT. Wystarczy tylko dostosować projekty poziomów i wszystkie obiekty 3D do warunki RT i po sprawie. Muszą też ustalić, jak wydajny będzie RT kosztem mocy PC na odpowiedni poziomie. Nawet Path Tracing nie wykorzystuje 100% możliwości RT, bo nawet RTX 4080 i RTX 4090 nadal są za słabe (gdzieś tak czytałem wywiady twórcy gier).
FSR MA BYĆ ale NVIDIA zabroniła w dniu premiery
Bo nie ma innego wyjścia
Gra wymagająca na start Raytracingu niedostanie FSR
Masz rację. To dość słaba zagrywka z ich strony. Ale z drugiej strony, firma AMD też stosuje podobne taktyki u niektórych grach, np. Starfield nie obsługuje DLSS w dniu premiery. AMD nie jest lepszy od NVIDIA. Producenci telewizory i inni też stosują podobne praktyki. Nawet Sony używał taktyki "gry exclusive". Ja nie lubię takich metod, ale oni muszą przetrwać na rynku i walczą o klienci i pokonać konkurencji. Życie... To nie jest pierwszy raz taki przypadek i nie będzie ostatni.
NVIDIA pcha te RT, FG, które wymagają dodatkowej pamięci VRAM, jednocześnie do kart za ponad 4k dawało 12GB. Z ostatnich informacji wynika, że taka 5070 będzie miała też tylko 12GB pamięci, co prawda szybszej GDDR7, ale jednak, 5080 ma mieć niewiele więcej bo 16GB. Zabawnie to wygląda w kontekście takich gier jak właśnie Indiana, gdzie 12GB to minimum.
Prosta przygodówka do przejścia na raz. Zdecydowanie nie będzie to tytuł, który przyciągnie graczy w stronę kupna mocniejszych kart