Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Futurebeat Mobilne granie - czy smartfon zasługuje na miano prawdziwej platformy gamingowej?

04.12.2024 12:45
1
zanonimizowany1405283
0
Chorąży

Nie...

Dziękuję dobranoc.

04.12.2024 13:16
2
2
odpowiedz
Vie
35
Pretorianin

Technicznie rzecz biorąc może i tak, znajdzie się parę fajnych gier na smartfony. Niestety 99,9% oferty na Google Play to ściek. Klony klonów klonów, makrotransakcje... No po prostu nie.

04.12.2024 13:33
Dipper Pines
3
odpowiedz
Dipper Pines
3
Pretorianin

Tak...

Dziękuję dobranoc.

post wyedytowany przez Dipper Pines 2024-12-04 13:33:45
04.12.2024 16:26
MrPawlo112
4
odpowiedz
MrPawlo112
50
Pretorianin

Trudne pytanie, pod kątem technicznym jest tutaj miejsce na jakieś proste klikadła czy inne strategie turowe, ale nie wyobrażam sobie grać natywnie w Wiedźmina albo Dotę 2, nie dość że bateria na pół godziny to jeszcze te sterowanie.

04.12.2024 18:36
dj_sasek
5
odpowiedz
dj_sasek
162
Freelancer

Większość gier mobilnych nie nadaje się w ogóle do grania, więcej reklam niż gry. To jest jeszcze gorsze niż oglądanie reklam na przerywanych filmem w TV.

04.12.2024 18:40
Lukdirt
6
odpowiedz
Lukdirt
134
Senator

Via Tenor

czy smartfon zasługuje na miano prawdziwej platformy gamingowej?

04.12.2024 19:14
7
odpowiedz
micin3
135
Buc

W Balatro, Slay the Spire i Into the breach mam pewnie na telefonie przegrane więcej, niż w niejedną grę AAA na PC, więc tak - może.

04.12.2024 20:15
JimmyBimbao
8
odpowiedz
JimmyBimbao
8
Centurion

tandetna to jest ta grafika wygenerowana sztucznie

05.12.2024 01:35
Hayabusa
9
odpowiedz
Hayabusa
240
Tchale

Mnie rozwala to, że jeśli chodzi o kasę to granie mobilne bije na głowę całą resztę.

05.12.2024 07:55
10
odpowiedz
Kriszo
157
Generał

Ja próbowałem grać w poważniejsze gry na smartfonie, ale to nie to. Mały ekranik, którego sporą część zajmuje upośledzone sterowanie, nie ma porównania do telewizora, klawiatury, myszki oraz pada. Do tego absurdalna ilość mikrotransakcji. Jak mam do wyboru normalne granie na kompie i dużym TV, albo upośledzone na smartfonie, no to sprawa jest raczej oczywista.

Z punktu widzenia zdrowotnego, takie granie jest jeszcze gorsze. Przebywanie długi czas w zgarbionej pozycji, z opuszczoną głową jest szkodliwe. Wzrok też dostaje po dupie, bo człowiek wpatruje się bez przerwy w bliski obiekt. Później ludzie są wielce zdziwieni, skąd te bóle pleców i karku.

05.12.2024 10:15
11
odpowiedz
rastablasta
89
Konsul

Ja bym to ujął w sposób nawet podobny do kilku komentatorów tutaj:
- granie na telefonie bardziej okazjonalnie, więc na pewno nie jest to prawdziwa platforma do grania,
- mierny wybór gier na Androida bo sporo lepszych gier to nic innego jak porty z PC lub konsol, ale pocieszeniem jest szeroki wybór emulatorów innych platform (to nie promocja piractwa, żeby nie było :) ), dzięki czemu można poszerzyć listę potencjalnych gier do zabawy,
- najlepiej mieć zewnętrzny kontroler, bo zasłaniać sobie "połowę' ekranu swoimi palcami, mija się z celem.
Dwa ostatnie punkty tj. emulatory i zew. kontroler to w miarę sensowne połączenie które sprawia, że można mieć namiastkę np. Steam Decka i spędzić lepiej czas na dłuższej trasie pociągu czy też autobusu. Dodatkowo, coraz lepsza wydajność smartfonów nawet z niższej półki poprawia z roku na rok całokształt okazjonalnego grania.

Futurebeat Mobilne granie - czy smartfon zasługuje na miano prawdziwej platformy gamingowej?