Kody do GTA San Andreas, Vice City i „trójki” zostały sprytnie ukryte przed hakerami. Doprowadziło to do zabawnej, ale też frustrującej sytuacji
Dziwne nazewnictwo ten programista stosuje. Osoba analizująca pamięć ram używaną przez pliki z grą pod kątem odkrycia ciągów odpowiednich dla cheatów to haker?
Przecież to jest zwykły script kiddie lub advanced user windowsa który umie analizować procesy...
Tak samo robi się z cheat engine gdy w exe szuka się wartości odpowiedzialnej np. za liczbę amunicji a potem tą wartość w pamięci podmienia się 999. Nie wiedziałem, że jestem hakerem robiąc tak w 20 letnich grach XD
Po co dajecie filmy na ułomne dailymotion które działa jak by nie mogło czemu nie na "youtube" co to polska teraz jest w jakimś kraju 4 świata typu Rosja czy Chiny a nie jak w normalnym kraju NATO?
Które co? Koleś, one działają w 100% normalnie. To, że masz kompa ledwo zipiącego, to nikogo innego problem...
Naucz się pisać po polsku gamoniu, bo nie da się czytać tego bełkotu.
Czekaj, filmy z takich artykulików, to ty oglądasz... w 4k? Może jeszcze full screen? xD Jak nie wiesz dlaczego NIE yt, a dailumotion i nie potrafisz wykminić samodzielnie, to cóż... podpowiem, choć wątpię, że to coś da: "jak nie wiadomo co co chodzi..."
Oho ale tu trolii się pruje podziękuję temu portalowi za usługi nara nie wracam.
To jakiś artykuł tylko dla osób wtajemniczonych? Nic nie rozumiem.
W jaki niby sposób można "przypadkiem" wpisać podczas gry kod HDLMAAXOPK i co to ma wspólnego z liczbą 983 skoro wspomniany standard ASCII ma 127 znaków.
Sorry ale nie każdy jest "hakerem" a artykuł jest napisany w taki sposób, że laik nie zrozumie jego istoty.
Chyba autor artykułu zapomniał, że pisze dla gry-onlie.pl a nie dla jakiegoś tajnego forum hakerów...
Kody w grze były zaimplementowane jako wartości hashowane. Gra nie sprawdzała czy gracz wpisał "GIVEUSATANK" (ciągi znaków nie były jawnie zaprogramowane) tylko czy suma ostatnich wciśnięć przez gracza dawało określoną wartość.
Działa to tak że każdemu symbolowi przypisano daną wartość, np. A = 43, B = 98, C = 289 etc, no i przypisujesz temu jakieś zachowanie, np. jeżeli gracz zsumuje wartości na dokładnie 12312, to znaczy że wpisał kombinację na kod na wszystkie bronie. Oczywiście jest to uproszczenie, nie wiem jak dokładnie działało hashowanie w GTA.
Jak nietrudno się domyślić, wiele różnych kombinacji mogło sumować się do tej samej wartości (jeżeli chcesz sumę 15 z 3 liczb, to możesz dodać 1, 2, 12 ALBO 3, 5, 7, oba dają te same wyniki) więc czasami graczom zdarzało się odpalić kod po prostu normalnie grając w grę (bo np. kombinacja WASDASDASDADASW mogła dawać dokładnie tą samą sumę co wpisanie HDLMAAXOPK od ręki).
Typowy przykład hash collision. https://en.wikipedia.org/wiki/Hash_collision