Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Wiedźmin 4 wkroczył w „najbardziej intensywną” fazę produkcji. Przy grze pracuje ok. 61% deweloperów CD Projekt Red

26.11.2024 19:15
1
6
baleks89
16
Pretorianin

Gdyby mieli podać jaki % tych pracowników pamięta development Wiedźmina 3 to pewnie już te dane, by nie wyglądały tak dobrze :D Mam tylko nadzieję, że wzięli naprawdę konkretne osoby do pisania zadań pobocznych. Do dzisiaj nie znalazłem gry, w której aż tak ogromna ilość side questów byłaby dla mnie ciekawa jak właśnie w W3.

26.11.2024 19:15
1
6
baleks89
16
Pretorianin

Gdyby mieli podać jaki % tych pracowników pamięta development Wiedźmina 3 to pewnie już te dane, by nie wyglądały tak dobrze :D Mam tylko nadzieję, że wzięli naprawdę konkretne osoby do pisania zadań pobocznych. Do dzisiaj nie znalazłem gry, w której aż tak ogromna ilość side questów byłaby dla mnie ciekawa jak właśnie w W3.

26.11.2024 20:01
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Akuzativ1994
13
Pretorianin

Uważam że wiele questów było zrobionych jak w wielu innych grach - na jedno kopyto. Pogadaj że zleceniodawcą, wyśledź cel za pomocą zmysłu słuchając komentarzy Geralta, zabij i wróć do zleceniodawcy. Ale świetny Geralt, kapitalny dubbing i swojski klimat robiły robotę na tyle, że się przyjemnie je wykonywało.

post wyedytowany przez Akuzativ1994 2024-11-26 20:04:24
26.11.2024 21:35
Link
2.1
Link
18
Generał

Akuzativ1994
To prawda. Przecież większości starych gier RPG też mieli sporo questów typu "idź, zabij i przynieś" bez urozmaicenie w gameplay, a mają także nudne teksty bez głębi i bez cut-scenki (brak animacji). Tylko "mniejszości" gry RPG mają spoko questy poboczne.

Przynajmniej w Wiedźmin 3 jest co oglądać i czytać. Cyberpunk 2077 też nie jest źle.

post wyedytowany przez Link 2024-11-26 21:37:48
27.11.2024 10:18
2.2
pawel1812
62
Generał

Podaj te wiele tytułów przed 2015 rokiem, w których było coś na zasadzie "Wiedźmińskich zmysłów". Bo wydaje mi się, że porównujesz tytuły, które mocno inspirowały się Wiedźminem (co było mówione nawet w marketingu).
Pewnie kilka sie znajdzie.
Ogólnie nie sądze, by W4 był gameplayowo odkrywczy, bo bardzo dużo mechanik zostało w międzyczasie wyeksploatowane przez inne tytuły. Szczególnie tych ciekawych dla gracza mechanik. Bo można zrobić coś odklejonego, ale to będzie tylko wkurzać gracza.
Wiele tekstów kultury zostało wyeksploatowanych przy W3, dlatego fabularnie to nie będzie nic aż nadto odkrywczego. To też przez to W3 był taki swojski, bo znaliśmy te teksty. No tylko skąd rozmnożyć baśnie, których słuchaliśmy w dzieciństwie, tak, żeby nie były wtórne ? W3 bardzo mocno je wyeksploatował.

Ogólnie gry REDów nie do końca stoją samym gameplayem(jest sporo rzeczy w tej kwestii do poprawy- być może Unreal w którym takie rzeczy dużo łatwiej sie implementuje pomoże), ale też nie ma co szaleć. Bo zapominamy, że W3 to gra z 2015 roku i na tamten okres można było ją porównywać ze Skyrimem, który trąci myszką, GTA5, falloutem new vegas( 4rka jeszcze nie wyszła).

post wyedytowany przez pawel1812 2024-11-27 10:19:43
26.11.2024 21:30
Link
3
odpowiedz
Link
18
Generał

Mam nadzieję, że nie popełniają ten sam błąd co Cyberpunk 2077. Czas pokaże.

26.11.2024 21:37
4
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
wasd124
14
Legionista

baleks89
Rotacja pracowników po zakończonym projekcie jest tak naprawdę naturalnym procesem w branży gier wideo, oczywiście wiadomo że najlepiej by było gdyby dobrze wyszkoleni i zaufani pracownicy zostali z firmą jak najdłużej. Istotnym elementem jest to żeby pracownicy którzy zaczną pracować na wczesnych etapach produkcji zostali przy nim do samego końca i kilka miesięcy dłużej (kwestia patch'owania i ogarniania fix'ów). Wiem że Redzi zaprzyjaźnili się teraz z Unreal'em co z jednej strony jest o tyle dobre dla firmy że nie będzie ciężko znaleźć dobrych devów co ową technologie ogarniają (choć każdy kto pracował w gamedev'ie czy w IT wie że każdy projekt pomimo podobnych technologii/framework'ów i tak końcem końców ma swoje unikalne środowisko i procesy specyficzne dla projektu). Nie wiem w czym dokładnie powstaje Wiedźmin 4 (czy dalej Red Engine czy może już Unreal 5/5.5) ale mam nadzieję podobnie jak użytkownik Link że wyciągnęli wnioski z premiery Cyberpunka 2077.

26.11.2024 21:47
4.1
LokalnyRzezimieszek
4
Konsul

Rotacja, tak. W tym wypadku odeszli weterani, eksperci z innych powodów.
Czemu postawili na Unreal? Bo mają pełno płotek które nie są asami jak Ci którzy odeszli, a takiego zielonego łatwiej nauczyć czegokolwiek w Unrealu niż w takim "domowym" silniku, którego znali tylko seniorzy którzy odeszli.

Ten Unreal to im bokiem wyszedł. Jak zresztą każdej firmie.
2 lata od zapowiedzi w formie leniwej zajawki i cisza, nic.

Dobrze że są "wtyczki" które piszą że tam jest nieciekawie i przy okazji pokazują jakie dzbany tam są na stołkach.

27.11.2024 12:00
4.2
pawel1812
62
Generał

Gdyby to Ci weterani, którzy odeszli już przy tworzeniu CP2077 byli jedynym motorem napędowym w tworzeniu gier w firmie, to gry przez nich stworzone po zmianie barw powinny być perełkami... Powstało mnóstwo studiów w których pracują "weterani od Wiedźmina 3". Ile z tych studiów odniosło duży sukces ? No tutaj to zależy,jak tą wielkość sukcesu mierzymy...
Są historie firm, które przez lata mało rotowały pracowników (Piranha Bytes), która praktycznie ciągle parła tym swoim 30 osobowym składem (jakieś rotacje na przestrzeni 20 lat sie wydarzyły). Czy to jej wyszło na dobre ? Sam oceń.
Zdaje się, że też te stare firmy pokroju Bethesda/Blizzard mają sporo weteranów (rotacje się tam wydarzyły, ale pozostała grupa starych dziadów, którzy tworza przestarzałe gry).
Ja bym tak nie zwracał uwagi na każdy aspekt osobowy tworzenia gier. Szczególnie, ze weterani branży wcale nie mają świeżego spojrzenia na grę, co też jest potrzebne

To tak jak z dążeniem do zatrudniania kobiet w CDPR. Niektórzy się spuszczają, jak to równouprawnienie itp. A nie zauważają, że biznes opiera się głównie o pieniądze. I zatrudnianie kobiet w gamedevie może być najzwyczajniej w świecie tańsze. Bo kobiety często nie potrafią zawalczyć o podwyżkę/ postawić się przełożonemu, a to w korporacji często porządana cecha.
Korporacja brzmi złowrogo, ale no niestety duże produkty ciężko zrobić w garażu.

Red Engine trzebaby bardzo mocno modyfikować, całość przerabiać. A wynika to z tego, że tam obecnie nie da się robić małych patchów do gry (po kilkanaście mega), ewentualnie hotfixy które zmieniają jakieś presety. A by dodać dużą modyfikacje mechanik, trzeba pobierać 50-60GB. To jest poważny problem, bo obecnie nie ma możliwości zrobienia gry, która byłaby w 100% gotowa na premierę, szczególnie przy takiej skali tworzenia gry. (bo im mniejsza gra tym łatwiej przetestować wszystko). UE5 ma też swoje problemy, ale podobnie jak Unity jest gówniane w swoich podstawach a Facepunchowi udało się przerobić go, by udźwignęło Rusta, tak w tym przypadku CDPR ma specjalistów od silnika, którzy komponenty mogą pisac na nowo, specjalnie pod Wiedźmina.

post wyedytowany przez pawel1812 2024-11-27 12:07:57
26.11.2024 21:48
😂
5
odpowiedz
LokalnyRzezimieszek
4
Konsul

Szok że kolejny krawaciarz nie wyskoczył w tęczowej koszuleczce.

27.11.2024 02:05
6
odpowiedz
3 odpowiedzi
Volton
2
Legionista

Nie ma o czym gadac gra sie nie pojawi i tak na rynku predzej jak w 2035

27.11.2024 08:06
6.1
krzysztofs25811
11
Legionista

Obecnie proces tworzenia gier AAA to 5-7 lat.
Więc tak +/- liczę na 2030 rok.

27.11.2024 09:39
6.2
Samaritan
19
Konsul

Tworzenia, a nie pełnej produkcji. Nie zaczęli wczoraj od zera.

27.11.2024 13:58
6.3
mariusx78
38
Konsul

Ja obstawiam 2028 rok.

27.11.2024 06:50
7
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
Rekvu
2
Centurion

Nie wkradł się czasem błąd? Na pewno 61%, a nie 62%?

27.11.2024 08:03
7.1
krzysztofs25811
11
Legionista

Czy ten 1% robi różnicę?
O ile dzięki temu gra wyjdzie szybciej lub później?
I tak musimy czekać co najmniej jeszcze z 5-6 lat ??

27.11.2024 10:28
vanBolko
😉
7.2
vanBolko
49
Konsul

Rekvu Hej, jesteś na GOLu, na tym portalu punktowe oceny gier przyznawane w recenzjach to np. 7.9 więc taka forma jak "ok. 61%" nie powinna cie dziwić.

27.11.2024 10:32
7.3
1
Rekvu
2
Centurion

Napisałem komentarz dla beki :P Mam nadzieję, że Redom nikt już nie ufa po tym, jakiego wała wykręcili przy premierze Cyberpunka.

27.11.2024 09:09
Szlugi12
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
Szlugi12
114
BABYMETAL

Via Tenor

Jak człowiek dożyje do premiery takiego GTA VI to będzie dobrze, a mowa o Wieśku 4 :D nie ma szans, a co dopiero Cyberpunk 2.

27.11.2024 09:28
Bukary
8.1
1
Bukary
229
Legend

Niestety. Nowy "Wiedźmin" to pewnie okolice 2028-29, a "Cyberpunk" - jakieś 2 lata później (po dwóch DLC do W4).

Wielu z nas już tutaj nie będzie. :P

27.11.2024 10:09
8.2
pawel1812
62
Generał

W4 raczej nie będzie miał DLC, bo planują w 6 lat wydać 3 pełne gry o Wiedźminie.
Cyberpunk nie ma opcji wyjśc 2 lata po Wiedźminie. Wiedźmin 4 już powstaje długi czas, w CDPR etap pełnej produkcji nie oznacza, że dopiero zaczynają robić grę, tylko raczej to, że pracuje duża część studia i zaczynają w to angażować osoby z zewnątrz studia (przy W3 pracowała podobna ilość osób ze studia i 2x tyle spoza niego).
Cybepunk przy dobrych lotach zacznie być w tej fazie, około wyjścia Wiedźmina na rynek (tam nie ma jeszcze skompletowanego studia, by to robić, co widać po wykresie zatrudnienia w grupie).
Wiedźmin 4 raczej nie będzie molochem z dwoma DLC, by mieli go robić do 2029 roku. Ja bym obstawiał raczej 2026/2027.
Obecnie robienie dużych gier niejest najrozważniejszą rzeczą. Obstawiam, że będzie długości Cyberpunka. Skondensowana treść jest lepsza, niż rozmydlona. Już przy W3 czuć, że krótsze dodatki troche lepiej siadają, niż długa podstawka.

27.11.2024 10:58
xsas
😂
9
odpowiedz
xsas
190
SG-1

Via Tenor

Ciekawe czy dobrze rozpracowali używanie odpowiednich zaimków, no i kary za błędne ich użycie. :P

post wyedytowany przez xsas 2024-11-27 10:59:25
27.11.2024 20:09
10
odpowiedz
genocidegeneraI
13
Chorąży

No i zajebiście, już nie mogę się doczekać biegania z wciśniętym LT i czekania, aż moja postać powie mi o co chodzi w zadaniu XD

Wiadomość Wiedźmin 4 wkroczył w „najbardziej intensywną” fazę produkcji. Przy grze pracuje ok. 61% deweloperów CD Projekt Red