Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Path of Exile 2 nie popełni błędu Diablo 4 z bilionami obrażeń. Polska cena wczesnego dostępu na Steamie została obn...

26.11.2024 10:41
1
4
MewsoNs
68
Generał

Generalnie w D4 to wszystko zaczeli robić wzorem D3, choć obiecywali inaczej. Liczy miały wrócić do rozsądnych wartości, co powiedzmy, że było tylko chwile po premierze. Wróciły generyczne i nudne dungeony, odrobinę mniej, ale nadal powtarzalne jak g rifty. Wróciły paragony znowu wzorem z d3, znienawidzone runy modyfikujące skille w sposób najpłytszy z możliwych. Jeszcze pewnie jest tego więcej, ale nie grałem od dawna.

26.11.2024 11:43
2
odpowiedz
Gholume
82
Generał

Warto zaznaczyć, że polska cena za dostęp na Steamie została niedawno obniżona i wynosi obecnie 124,87 zł.

Warto zaznaczyć, że została też spłaszczona dla większości regionów i poza kilkoma z nich np. RPA czy Chile płacą niemalże tyle samo co my.

Fajnie, że wyszła u nas obniżka ale niektóre regiony niezasłużenie dostały po tyłku.

26.11.2024 11:48
3
odpowiedz
14 odpowiedzi
PCMREpic
38
Konsul

Tyle, że POE, to pusta wydmuszka do grindowania. W zasadzie gra składa się z endgejmu, gdzie biegamy farmiąc coraz to lepsze sprzęty. Mnie sobocie w Diablo nigdy to nie podeszło i grałem tylko i wyłącznie dla fabuły. Tak też przeszedłem D4 - tylko fabułę, a w endgame pograłem może z 30 minut.
Dlatego też od POE1 się odbiłem, bo tam nie ma za wiele podłoża narracyjnego.
Co z tego, że w POE2 endgame będzie lepszy niż w D4, jak to puste spędzanie czasu, które kompletnie nic nie wnosi.
Dla mnie nuda, ale rozumiem, że komuś młodemu może to frajdę sprawiać.

26.11.2024 11:57
3.1
5
DżonyW
1
Junior

W takim razie H&S nie są dla Ciebie

26.11.2024 11:59
3.2
4
Procne
74
Generał

Dziwne, dla mnie fabuła i postaci POE wydawały się ciekawsze i bardziej rozbudowane niż Diablo 4. Zwłaszcza podobało mi się jak sporo postaci zmieniało się po uwolnieniu Kitavy

26.11.2024 12:09
Minas Morgul
3.3
10
Minas Morgul
247
Szaman koboldów

Wyznacznikiem dobrego H&S jest jego regrywalność.
Fabuła jest jednorazowa. A i tutaj nie jestem przekonany, czy nie wolę systemu niedopowiedzeń i narracji środowiskowej w sposobie jej przedstawienia, niż tłuczenie mnie po twarzy tłumaczeniem wszystkiego, co napotkam na swej drodze.
W PoE nawet nie znam nawet pełnej fabuły, albo inaczej - lore świata - a mam naklepane z 1000 godzin.
W Diablo znam fabułę i lore świata i mam na liczniku 60h.

Być może są na świecie osoby, które kupią sobie słuchawki, przesłuchają na nich jednej piosenki, uznają, że już posłuchały muzyki, włożą je do szafy i nie założą ich już nigdy w życiu. Szanujemy i tych.

Natomiast znakomita większość oczekuje od tych gier żywotności niezależnej od kampanii i to oczekiwanie jest tak powszechne, że staje się przedmiotem dyskusji nawet w dużych portalach growych.

Możemy oczywiście zjechać Dooma za średnie dialogi, ale...

Tak więc Twoje podejście wydaje się dość awangardowe.

post wyedytowany przez Minas Morgul 2024-11-26 12:13:42
26.11.2024 12:19
3.4
2
Gholume
82
Generał

PCMREpic Gra nie składa się z endgejmu. Gra składa się z 10 aktów kampanii, po których jest endgejm.

"nie ma za wiele podłoża narracyjnego" - no tak, Diablo jest znane z podłoża narracyjnego. Randomowy bohater ratuje świat - the story. Ewentualnie randomowy ostatni z super ultra rzadkiej rasy bohater ratuje świat. I generalnie każdy chce zniszczyć świat niezależnie od rasy, bo jesteśmy wybrykiem natury, który nie powinien powstać. Fajne perpetuum ratowanie świata. To już nawet PoE nie poszło w tak potężny absurd i faktycznie kampania kończy się eliminacją zagrożenia a nie tymczasowym odepchnięciem go do następnego DLC/części.

Oczywiście, że jest sporo podłoża narracyjnego w PoE. Trzeba tylko słuchać na te postacie a nie lecieć dalej i potem jęczeć na forum, że się nie słuchało bo po co.

26.11.2024 12:23
maciell
3.5
1
maciell
122
Senator

Z tego co jest zapowiedziane w POE2 polozono wiekszy nacisk na fabule. No, ale to arpg nie spodziewajmy sie niewiadomo jakiej glebi. Te gry nigdy nie mialy jakies glebokiej i wielowarstwowej fabuly. Fabula w POE byla tylko trzeba bylo wszystko czytac i nie przeskakiwac rozmow.

26.11.2024 12:25
3.6
4
PCMREpic
38
Konsul

Dokładnie tak. W POE narracja nie istnieje za specjalnie, dlatego się od tego odbiłem. Nie mam czasu na puste granie, dla samego grindowania jak za tym nie stoi ciekawa historia, albo przynajmniej świat.
Dlatego w każdym Diablo przeszedłem fabułę, a endgame olałem. W POE nie ma narracji, poza jakimiś podstawami, by to kupy dupy się trzymało.
Dlatego też napisałem, że komuś może się podobać puste granie i nic w tym złego nie ma. Gry są dla graczy, a nie odwrotnie.
Dla mnie POE to strata czasu i tyle.

26.11.2024 12:31
3.7
Arturo1973
69
Konsul

Generalnie rzecz biorąc, bardzo dobry hack & slash powinien mieć właśnie bardzo dobry endgame. Kilkukrotne przechodzenie kampanii nowymi postaciami szybko się znudzi, natomiast ciekawy, rozbudowany endgame ma szansę przyciągnąć graczy na dłużej.
PoE 1 nie miało jakiejś wybitnej kampanii, aczkolwiek nie była ona wcale zła. Była dobra. Natomiast PoE 1miało zdecydowanie najlepszy endgame ze wszystkich gier typu hack & slash. Mi w PoE 1 przeszkadzało tylko to, że każda nowa postać musiała odklepać całą kampanię, czyli wszystkie 10 aktów. Przydałoby się tam rozwiązanie, które sprawia, że można wbijać każdą kolejną postać według wyboru - albo powtarzając kampanię (jeśli ktoś ma na to ochotę), albo w inny sposób.

post wyedytowany przez Arturo1973 2024-11-26 13:35:55
26.11.2024 12:34
3.8
Gholume
82
Generał

PCMREpic Puste to jest twoje trollowanie, jeżeli materiał ci się skończył po pierwszym komentarzu.

26.11.2024 12:48
3.9
1
Jerzoo108
20
Chorąży

Takie pitu-pitu o brakach fabularnych PoE zapewne wynika z dwóch powodów: 1. kiepskiej znajomości inglisza; 2. leceniu na pałę byle szybciej do Atlasu, wszak ten build z neta miał być łope.
Ewentualnie gówno żeś chłopie zrozumiał. Tam przy wyborze postaci, każda z nich się przedstawia, w kamieniach na początku opowiadana jest historia, w spotkanych księgach są zapiski adwersarzy, do każdego zadania NPCe w wioskach mają opcje dialogowe, w których wykładają swój punkt widzenia i w ten sposób rzucają światło na wydarzenia w grze.
No ale jak się leci po łebkach, bo to aRPG, to się później w Internetach na durnia wychodzi.

26.11.2024 16:22
Kwisatz_Haderach
3.10
Kwisatz_Haderach
13
GIT GUD or die trying

PoE ma bardzo fajne lore bedace polaczaniem australijsko-aborygensko-polinezyjskich wierzen i legend z dark fantasy, oraz lovecraftowym cosmic horrorem.
Tak jak pisze wyzej Minas Morgul, duzo tu jest tajemniczosci, duzo faktow jest pochowane w dialogach z pomniejszymi NPC itd...

Dwa pietra wyzej nad ta straigforward papka z godzinami ekspozycji, ktora serwuje Blizzard z Diablo 3/4.

Fajnie ze pan "gram dla fabuly" nie ma czasu, ale mimo to ma czas zeby nas o tym poinformowac.
Dodatkowo nie mogl sie powstrzymac od polechtania swojego marnego ego (przytyk do wieku).

O idiotyzmie narzekania na podstawowa ceche gatunku, ktora go wlasciwie definiuje juz nie wspomne nawet.

Te gry sa po to zeby w nich grindowac.
Jak sie czegos nie rozumie, to nie powinno sie tego deprecjonowac, bo wychodzi sie na glupka.

Bo ty kolego zdecydowanie tych gier nie rozumiesz.

Zupy sie nie je widelcem.

Minas Morgul

W PoE nawet nie znam nawet pełnej fabuły, albo inaczej - lore świata - a mam naklepane z 1000 godzin.

Ja w sumie tak szczerze mowiac to nie wiem skad tak naprawde wzial sie Kitava i dlaczego, 3/4 NPCow uwazam za czysto irracjonalne i wrecz szalone (jak w grach FS hehe), ale i tak jest zajebiscie. ;P Jak wchodzi cosmic lore to juz wogole odlot jest.
Zabieg z pokazaniem efektow tego co sie stalo w aktach 6-10 jeszcze ten "WTF factor" podkreca. Bardzo lubie ten motyw.

To jest lata swietlne przed storytellingiem dla nastolatkow od Blizzarda.

Teraz do tego dojdzie jeszcze budzet i cos czuje ze czeka nas mocna jazda bez trzymanki.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2024-11-26 16:34:14
26.11.2024 17:45
3.11
Lev4123
7
Legionista

POE ma tak naprawde bardzo rozbudowane lore, tylko że jest ono zaprezentowane w taki sposób że mamy je rozsiane po całej grze w postaci tekstów, przypisów na itemach, opowieści postaci npc, itp. Krótko mówiąc, lore w POE jest, ale nie zatrzymuje gracza przed cieszeniem się czystą rozgrywką i pomijaniem tego lore, jeśli taka jest nasza wola.
Co do tego twojego podejścia do endgamu, to albo trolujesz, albo nie masz pojęcia czym jest gatunek H&S. W tym gatunku gier chodzi o rozwój swojej postaci i doprowadzenie jej do jak najlepszej wersji. Zdziwiłbyś się jak trudne jest ogarnięcie wszystkich mechanik w grze i umiejętność wykorzystania tego wszystkiego do zbudowania naprawdę dobrej postaci. Jeśli mielibyśmy nazwać cos pustym spędzaniem czasu, to już prędzej było by to granie w grę po tylko po to aby przejść z góry ustalona linie fabularną i wyrzucić grę do kosza, albo przejść dokładnie tą samą historie drugi raz za rok.

26.11.2024 18:06
3.12
PCMREpic
38
Konsul

Kwisatz_Haderach możliwe, że jest tak samo jak z Lolem - tutaj też mamy mega bogate i ciekawe lore, ale podane w takiej formie, że ciężko to strawić. Z growych uniwersów to z Lola jest jednym z moich ulubionych, mimo, że w samego Lola nie zagrałem dłużej jak 20 minut. Cieszę się, że sięgnąłem po książki z tego świata.
Możliwe, że tak też jest z POE.
Może kiedyś doczekamy się książek z tego uniwersum.

26.11.2024 23:18
Minas Morgul
3.13
Minas Morgul
247
Szaman koboldów

Kwisatz_Haderach

Ciekawy temat poruszyłeś, bo o ile nigdy nie interesowało mnie lore, to raczej chętnie sobie je rozszerzę.
Np. kim jest Sin, skąd się ten Kitava wziął, kim jest Chayula tak dalej.
W ogóle totalnie mnie kupuje ten aztecki klimat, gdzie jest plemienność, ale jednocześnie zapomniane technologie, konstrukty.
Wreszcie jest i kolejna rzecz, czyli kwestia power creepu w grze. On też wydaje się lorowo uzasadniony, bo już w samej podstawce zabijasz de facto bogów, a w endgame pojawiają się kosmiczne elementy, wręcz lovecraftowe. Motyw z dziadkiem Shaperem i Elderem do dziś jest jednym z moich ulubionych motywów w H&S. Mędrzec poszukujący wiedzy, który zbłądził i spotkał tam coś.
Coś.
Czy lore tego czegoś jest znany? Nie wiem, może. Ale wiem, że mam swoje wyobrażenia na ten temat i łatam wszystkie nieścisłości i niedopowiedzenia po swojemu :) i nawet fajnie mi z tym.

Natomiast z chęcią się dowiem więcej.
W ogóle, jeśli chodzi o narrację, to ja kocham ten minimalistyczny styl, bo on sprzyja powstawaniu kultowych tekstów i dialogów. D1 nie musiało mieć wielu dialogów, żeby każdy zapamiętał fresh meat.
Tak i w PoE1, mam już swoje ulubione miejsca, ulubione teksty, np. końcówka walki z Avariusem. Takie rzeczy, po czasie, zapisują się w nostalgii.

Ale to nie miałoby szansy się stać, gdyby gra nie była mechanicznie wybitna i nie chciałoby się do niej wracać. A tak, po świadomym ignorowaniu tego lore, mam nagle ochotę to zgłębić. Nawet jeśli się okaże, że same indywidualne historie postaci są banalne, to już kreacja świata wydaje mi się bardzo ciekawa.

27.11.2024 09:31
aope
👍
3.14
2
aope
198
Corporate Occult

PoE ma REWELACYJNE lore. Diabełek ze swoim zero-jedynkowym pierdololo nawet obok tego nie stał. Jakby ktoś chciał dowiedzieć się więcej:
https://www.reddit.com/r/pathofexile/comments/1ernjhf/lore_compilation_update_for_325/
Wszystko zebrane i opisane, ponad 400 stron w pdf mega ciekawego tekstu. Bardzo polecam.

26.11.2024 11:49
4
odpowiedz
HolyCelestialPaladin
1
Legionista

W sumie dobrze by było jeśli do tematyki defensywnej też podeszli z należytą uwagą, bo szczerze mówiąc późniejsze aktualizację po 3.18 mi się nie podobały szczególnie że można robić bez problemu DPS to jednak na wielu buildach były problemy z obtonnością i nawet przeciętny niebieski stworek mógł wziąć ciebie na strzała jakbyś był z papieru bądź szkła. Mi pasuje żeby dps na bossach i wymagających unikalnych stworach nie był too much op nawet jak wszystkie pasywki i aktywne na drzewku i itemach są pod dmg w zamian za bycie ze szkła / papieru , to jednak żeby dało się przyzwoicie i było opłacalne także obronę robić gdzie na starciach tak łatwo się nie rozlecić jak zdarzy ci się błąd popelnić i może z 3-5 na klatę przecietnym buildem przyjmiesz, bądź więcej jeśli to focus tank, to bez bezmyślnych prób ubicia bossa że nie wymaga to żadnego wysiłku ze strony gracza. Mam wejściówke do gry to bede mógł potestować i zobaczyć czy nowe pomysły w tej grze mi odpowiadają.

26.11.2024 12:52
5
odpowiedz
4 odpowiedzi
TraxPL
45
Konsul

MewsoNs

W diablo 4 nie ma żadnych run modyfikujących skille. Paragon boardy też zbyt wiele wspólnego z paragonami z D3 nie mają. Oczywiście oba te systemy w obecnej formie to upośledzenie rozwiązania szczególnie paragon boardy.

26.11.2024 13:45
Cygi
5.1
Cygi
26
Pretorianin

Może pisząc "modyfikujące" miał na myśli zamieniające daną umiejętność na inną?

26.11.2024 15:21
5.2
MewsoNs
68
Generał

Cygi, dokładnie tak.

26.11.2024 20:20
5.3
TraxPL
45
Konsul

Cygi
MewsoNs

Takich też nie ma runy w d4 rzucają jakiś efekt pod jakimś warunkiem. Nie wpływają na umiejętności postaci.

post wyedytowany przez TraxPL 2024-11-26 20:20:35
27.11.2024 20:38
5.4
MewsoNs
68
Generał

No jak nie ma ? Pierwsza lepsza strona opisuje modyfikacje choćby zmiany dodge w teleport poprzez wlozenie run ( 2 bodajże ). Takich zmian jest masa.

26.11.2024 13:15
6
odpowiedz
6 odpowiedzi
kaagular
79
Generał

Ale przecież w PoE są biliony obrażeń... ninja poe -> builds -> sortujemy po dps i mamy biliony. Owszem, tego nie osiągnie każdy gracz czy build ale w praktyce nie ma znaczenia czy zadajemy 1b czy 1m. Toż to nawet taki RF zadaje w milionach. Także co to znaczy "nie uświadczymy bilionów jak w D4" kiedy ogromne liczby świetnie funkcjonują w PoE1? Przecież to w PoE1 oneshotujemy większość contentu jednocześnie będąc wyścigówką (i to akurat jest na plus względem ślamazarnego D4).
Także czy twórcy PoE2 "zapewniają", że PoE2 będzie ślamazarne, a nie takie jak kochane PoE1, którego dynamika jest ogromna i przy okazji właśnie wspaniała (ach ta dopaminka)?

26.11.2024 14:12
6.1
DżonyW
1
Junior

Buildy co bilony biją są zbugowane i nie działają one w grze, najmocniejsze buildy biją po 30-60 mil, i bardzo rzadko są spotykane takie co powyżej 100mil DPS-a mają. Oczywiście możemy wszystko one shootować bo koniec końców to jest H&S, tylko że w POE nie jest takie łatwe zrobić taki build. POE 2 nie będzie wolne, widać było nawet na live GGG że mapki czyścimy dosyć szybko, oczywiście nie jest to POE1 ale szybko. Bossowie mają być wyzwaniem, a nie same mobki.

26.11.2024 18:34
6.2
kaagular
79
Generał

DżonyW po pierwsze w zasadzie nie ma różnicy pomiędzy "milionami", a "bilionami". To i to to "bardzo dużo". To, że w PoE1 biliony są to jest fakt i tyle. Po drugie jak to nie tak łatwo zrobić build co1shotuje? Toż, to się osiąga w nastej godzinie jak się gra na czilku, w może 5 godzinie jak się jest doświadczonym graczem. Jak się jest kozakiem to w pierwszą dobę czyści się cały dostępny content (ewentualnie prawie i zależy od ligi). Właściwie to idąc z buildem to 1shotuje się podczas kampanii. Jak (na trade lidze) dropnie się 1 divine to już w ogóle pozostaje tylko end-end game content.

Co do PoE2, wszystko co widziałem to raczej ogromne spowolnienie rozgrywki co ja oceniam negatywnie. No ale po pierwsze gra się będzie rozwijała przez lata, po drugie wszystkiego nie pokazali.

27.11.2024 08:19
6.3
DżonyW
1
Junior

Ale mówisz o jakim 1-shocie, zwykłych mobków ? Czy o uberach, i o wzmocnionych bossach na t17 ? Jest różnica, między bilionami a milionami, np. podstawowy Shaper ma 74 mil HP, i raczej rzadko się spotyka build który go one shotuje jak zbierasz voidstony. Wersja uber tego bossa ma 10x tyle HP i naprawdę jest bardzo mało, bardzo drogich buildów które mogą go 1-shotować, zwłaszcza że na samym początku starcia ma redukcje obrażeń. 1-shot na mapkach tier 1-16 raczej jest ok bo mapki w większości nie powinny stawiać wyzwania, chyba że chcesz coś zarobić to wtedy wzmacniasz te mapki, albo zajmujesz się głównie jakąś mechaniką.

27.11.2024 10:32
6.4
kaagular
79
Generał

DżonyW Tak, zwykłych i elitek. To na nich opiera się większość contentu. Mapki, blighty, breache, deli... W PoE1 przez to wszystko leci się jak przecinak i właściwie tak trzeba, nie opłaca się "męczyć". Jak się męczysz to jesteś nieefektywny, zarabiasz mniej. Meta PoE1 to maksymalizacja mapek na godzinę.
W D4 też nie jest tak, że sobie idziesz i na czilku jakąś tam Andariel zabijasz jako byle noobek. Owszem, jakiś tam bossów podziemi czy coś w tym stylu kasujesz, ale w PoE1 bossów mapek też.
Co do liczb to masz kwestię gameplayu i liczb. W pewnym układzie wartość obrażeń w relacji do hp mobków zmienia gameplay. Zarówno w D4 jaki w PoE1 jest dość podobnie - lecisz jak przecinak (chociaż akurat w PoE1 bardziej - dlatego zdanie z artykułu jest błędne). To czy zadaje się milion czy trylion to sprawa wtórna, w pewnym scenariuszu to gracz nawet nie musi wiedzieć ile zadaje - w sumie w PoE nie wie. Kolejną kwestią liczbowo gameplayową jest również suma obrażeń na sekundę - w PoE1 potrafi osiągnąć absolutnie kosmiczne wartości ze względu na maksymalizowanie liczby przeciwników. No leci się jak kosiarka po bujnej trawie.

27.11.2024 11:46
6.5
DżonyW
1
Junior

To w takim wypadku to tak, na mapkach tak to powinno wyglądać. Tylko że różnica między POE a Diablo jest taka że wartości DPS nie przekraczają kilku set milionów, i jest to wystarczające by robić cały kontent w grze, a w Diablo jak nie bijesz po kilkaset tysięcy trylionów to nawet nie pakuj się na największe pity. W POE 2 raczej będzie podobnie lub nawet tak samo jak w POE 1. Jeśli chodzi o bossów w D4 typu Andariel, to je praktycznie 1 shotujesz, co nie powinno tak wyglądać, ba nawet world bossów 1 shotujesz. Jedynie co nie dostaje 1-shoota to bossy na pitach które bijesz po kilka minut ( mowa o wyższych pitach 100+ )

27.11.2024 15:22
6.6
kaagular
79
Generał

DżonyW w sumie można by tak dyskutować bez końca. To na co zwracam uwagę to to, że autor od tak sobie napisał o D4 kiedy to biliony występują w PoE1 i to właśnie w poe panuje oneshotowość. D4 jest dużo wolniejsze i przez dłuższy czas nie oneshotujemy nawet głupiego wilka (bo debilny lvl scaling). Nawet w stosunkowo późnej fazie możemy paść od grupki jakiś byle mobków. W PoE pada się w zupełnie innym stylu, od wszechobecnych one shotów mobków nie wiadomo skąd. To D4 jest spokojniejsze (chociaż na szczęście przyśpiesza) chociaż oczywiście dochodzi się do fazy koszenia trawnika.
W obu też grach występuje dosyć duże rozwarstwienie graczy. W zupełnie inną grę grają casuale, w inną "prosi". W D4 gros graczy, czyli casuale, nigdy nie będą oneshotować całej masy wrogów co prawdopodobnie wynika z lvlscalingu w połączeniu z jakąś formą obrażeń procentowych? Nie wiem ale tak mi się wydaje. Ile by nie było graczy na takiej Blood Maiden to tak czy śmak trwa to i trwa. Bez kitu mam wrażenie, że zadaje się obrażenia w % jej HP, a nie bezwzględne, chociaż to może być efekt scalingu zarówno do poziomów postaci jak i liczby graczy. Chociaż na WroldBosach takiego wrażenia już nie mam, nieraz pasek HP ledwo im spada, innym razem nawet nie wiem kiedy padły.
Pamiętaj, że przeciętny gracz nigdy nawet nie spotyka end end gameu! W PoE gra się wybornie jak się po prostu łupie t16 i ewentualnie jakąś wybraną mechanikę (ja katuję od nie wiem ilu lig Blighta RF'em i nic więcej).

26.11.2024 13:19
7
odpowiedz
1 odpowiedź
lis22
85
Generał

Nie pamiętam, żeby w Diablo były cyferki nad głowami przeciwników podczas zadawania obrażeń ... Nawet jeśli to zawsze można to chyba wyłączyć w opcjach? W wielu grach tak jest.

26.11.2024 18:07
7.1
Lev4123
7
Legionista

To raczej nie chodzi o cyferki, tylko o sam fakt, że obrażenia dochodzą do tak wielkich i absurdalnych liczb. Pokazuje to jak bardzo niedopracowana lub nieprzemyślana (albo jedno i drugie) jest matematyka w grze.

26.11.2024 13:25
😂
8
odpowiedz
1 odpowiedź
Popek999
5
Junior

Ale że jaka cena? Przecież Path of Exile 2 miała być i będzie free2play. Co to za bzdury autor wypisuje w tytule.

26.11.2024 13:42
Cygi
8.1
1
Cygi
26
Pretorianin

Wczesny dostęp jest płatny.

26.11.2024 14:57
9
odpowiedz
Kelebglin
59
Pretorianin

Opłaca się bardziej niż diablo 4 z dodatkiem

26.11.2024 15:24
ODIN85
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
ODIN85
34
Senator

Polski kiedy mają dodać?

26.11.2024 19:03
Nirgar
10.1
2
Nirgar
51
Pretorianin

30 lutego

27.11.2024 17:47
AIDIDPl
10.2
AIDIDPl
179
PC-towiec

A do PoE 1 też będzie?

26.11.2024 15:47
Sathorn
😈
11
odpowiedz
Sathorn
65
Pretorianin

Prawda jest taka że gry ARPG nie są dla Ciebie, nie wiesz tego lub nie rozumiesz (bez obrazy) że to jest właśnie dokładnie to czego ludzie szukają w tego typu grach. Kwintesencją gry w Hack'and'Slash jest właśnie ubijanie tysięcy potworów i szukanie tego upragnionego 1% następnego upgrade'u żeby tłuc ich jeszcze sprawniej :)

26.11.2024 23:03
12
odpowiedz
janosik6
115
Konsul

Sprawa jest prosta przynajmniej w moim przypadku. Od premiery mam te cyferki wyłączone i nie mam pojęcia czy zadaje dużo obrażeń czy mało, polecam takie rozwiązanie.

27.11.2024 07:57
13
odpowiedz
3 odpowiedzi
user916989128e
0
Junior

Nie ma języka PL to nie ma tematu...
Podchodzą do Nas, jak do trzeciego świata

27.11.2024 08:56
13.1
AntyGimb
87
Senator

Akurat w H&S język polski jest niepotrzebny. Zdecydowanie lepiej grać po angielsku bo później łatwiej ogarniać handel itemami.

27.11.2024 10:35
13.2
kaagular
79
Generał

W grach z handlem idealne byłoby dynamiczne zmienianie języka :) dziwne, że nikt na to nie wpadł. W PoE takie coś pewnie by realizowały wtyczki handlowe.

27.11.2024 12:08
13.3
Linok2
10
Konsul

Najlepsze tłumaczenie to takie, które tłumaczy sens, ale nie treść.
Masło maślane, ale takie jest najlepsze.
Masz np. Berła - ich nazwa główna danego przedmiotu powinna być po angielsku, ale nazwa ogólnie kategorii już po polsku.
Shadow Scepter jako nazwa ze świata gry, a w opisie statystyk już Berło.
A gdy w opisie ogólnym przedmiotu pisze np. Berło Cienia, to potężna broń wykorzystywana przez ..., to sama nazwa odnosząca się, też powinna zostać oryginale.
Shadow Scepter, to potężna broń używana przez... .

Wiadomość Path of Exile 2 nie popełni błędu Diablo 4 z bilionami obrażeń. Polska cena wczesnego dostępu na Steamie została obn...