Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Mody do STALKER 2 już są. Gracze wzięli się za ulepszanie Zony

21.11.2024 12:51
1
11
wiesiugeralto
23
Pretorianin

Akurat mod na usuwanie limitu wagowego w tej grze uważam za totalnie zbędny. Ta gra ma w swoim genotypie zmuszenie do myślenia co cennego moge zostawić z tego co mam aby to co doniose do sprzedawcy dało mi lepszy zysk. Bez tego odbieramy sobie dużo z uroku survivalowego jaki Stalker daje

21.11.2024 15:44
😒
7
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
LokalnyRzezimieszek
4
Konsul

Stalker Optimizer jak i wszystkie inne które "NAPRAWIAJĄ" wydajność czy stuttering, to pic na wodę. Na które nadal stado owieczek się nabiera.

Gra wykonuje shader compilation i ma tylko problem z TRAVERSAL STUTTERING (jak RE4 Remake czy DD2, czy inne gry na UE i nie tylko).
Żadne grzebanie w .ini tego nie naprawi, a nawet twórcy gry, bo nie naprawił tego nawet sam Epic który odpowiada za ten silnik który jest aktualnie w wersji 5.5 i nadal ten problem występuje, a gra działa na 5.1.
Niestety UE5 nie jest do tego typu gier, ale ciemnota nadal się w niego pcha i chce go spopularyzować na siłę.

Mody na mniej HP dla mutantów czy na usunięcie limitu wagowego to znaki dzisiejszych czasów, nowa era graczy to pussie i tyle.
Każdą grę FPP chcą mieć jak COD z chwilowym dżemem na ekranie i wrócić do pełni zdrowia w jedną sekundę, a wrogów zabijać od dmuchnięcia ich w stopę.

21.11.2024 12:51
1
11
wiesiugeralto
23
Pretorianin

Akurat mod na usuwanie limitu wagowego w tej grze uważam za totalnie zbędny. Ta gra ma w swoim genotypie zmuszenie do myślenia co cennego moge zostawić z tego co mam aby to co doniose do sprzedawcy dało mi lepszy zysk. Bez tego odbieramy sobie dużo z uroku survivalowego jaki Stalker daje

21.11.2024 13:05
Amadeusz ^^
2
odpowiedz
8 odpowiedzi
Amadeusz ^^
207
of the Abyss

Czekam na mod z jakimś pojazdem (to chyba nie wchodzi w rachubę, zbyt skomplikowane) albo zwiększający tempo biegu (i zmniejszający zużycie staminy), mapa jest gigantyczna, bieganie tam i z powrotem szybko stanie się nużące, choć świat na tę chwilę mi się podoba - ale już czuję w kościach że za 10-15h będę przewracał oczami jak będę musiał przebiec 1/3 mapy żeby zabić 1 grupę i wrócić.

Przydałby się też śpiwór, noc jest bardzo klimatyczna ale zarazem cierpi eksploracja bo niewiele widać, a łóżek w grze jest tyle co kot napłakał.

21.11.2024 13:07
Jimmon
2.1
2
Jimmon
2
Legionista

Przydałby się jeszcze konik. Z drzewa koń na biegunach.

21.11.2024 13:09
T_bone
2.2
T_bone
262
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

"Czekam na mod z jakimś pojazdem"

To Unreal wiec nie powinno być problemów, gorzej z sensem :D

21.11.2024 13:19
Jimmon
2.3
Jimmon
2
Legionista

dlaczego gorzej z sensem? Wytłumacz stalker-pilot

21.11.2024 13:56
2.4
Samaritan
19
Konsul

Bo w założeniu poruszanie się pojazdami jest niebezpieczne - za dużo anomalii o zmiennym położeniu lub niewidocznych

21.11.2024 14:17
T_bone
2.5
T_bone
262
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Wypadałoby żeby AI reagowało na pojazdy, anomalie też. Blokowanie się na obietkach. Może jakiś model zniszczeń?
Poza tym przy większej prędkości poruszania nie wszystkie tekstury muszą nadążyć z ładowaniem :D

post wyedytowany przez T_bone 2024-11-21 14:17:29
21.11.2024 14:17
2.6
mariusx78
38
Konsul

Ja w większości gier z otwartym światem staram się jak najrzadziej używać szybkiej podróży bo psuje to immersję. Kocham się włóczyć, więc taki Stalker jest idealny.

21.11.2024 14:45
Amadeusz ^^
2.7
Amadeusz ^^
207
of the Abyss

Ja w większości gier z otwartym światem staram się jak najrzadziej używać szybkiej podróży bo psuje to immersję.

Zobaczymy jak szybko znuży ludzi bieganie po mapie 64km^2 (czyli przy wpisaniu w kwadrat mamy 8km długości/szerokości) w tempie joggera (6:00min/km) daje to 48 minut żeby przebiec mapę z góry na dół, zakładając zero przerw.

Ciekawe czy zmieni się śpiewka kiedy ludzie zorientują się że mapa jest gigantyczna (ZNACZNIE większa niż w poprzednikach) a sporo questów wymaga biegania tam i z powrotem.

Mapa z GTA V jest mniejsza, a wyobraź sobie poruszanie się po niej bez używania jakiegokolwiek pojazdu. Oczywiście teraz mi każdy powie że gadam głupoty bo gra wyszła mniej niż dobę temu i jest podjarka - zobaczymy za 2 tygodnie ;)

post wyedytowany przez Amadeusz ^^ 2024-11-21 15:01:31
21.11.2024 15:37
2.8
Linok2
10
Konsul

"Bo w założeniu poruszanie się pojazdami jest niebezpieczne - za dużo anomalii o zmiennym położeniu lub niewidocznych" Tymczasem gra:
jedziemy głośną wielką ciężarówką, a obok nas latają helikoptery, gdzie piloci w żaden sposób nas nie widzą.

21.11.2024 13:09
3
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
Teczowykucyk
0
Junior

A ja bym chcial porzadne mapowanie klawiszy, a nie ten cyrk i kpina co jest obecnie

21.11.2024 13:34
xKoweKx [stalker.pl]
3.1
1
xKoweKx [stalker.pl]
143
Stalker

Bez jaj. Przez przypadek dowiedziałem się że ŚPM włączamy latarkę, bo domyślnie "L" to jakaś porażka. I nie wiem komu przeszkadzały quicksloty z Zewu od F1 od F4, a wychylanie się pod Q i E.

21.11.2024 13:46
DexteR_66
3.2
DexteR_66
2
Konsul

Ja to samo, kliknąłem sobie ot tak środowy przycisk myszy i mi się latarka włączyła. No sterowanie to porażka totalna jest.

21.11.2024 14:01
A.l.e.X
😂
3.3
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

a co jest nieporządny ;)

21.11.2024 14:07
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
Styropian333
2
Legionista

Ale po co kupować mody skoro można poczekać aż załatają?

21.11.2024 16:19
4.1
legorass
3
Legionista

kupować?

21.11.2024 17:37
4.2
Styropian333
2
Legionista

Mody do nowych gier są płatne tak jak płacisz za dodatki do gry

21.11.2024 14:14
😂
5
odpowiedz
mariusx78
38
Konsul

LOL... Jeszcze nawet doba nie minęła, a już mody są XDDD.

21.11.2024 14:46
metro_stalker
6
1
odpowiedz
metro_stalker
45
Pretorianin

81% pozytywnych opini tylko pokazuje że gra ma ogromny potencjał... myślę że za jakiś rok czasu, kiedy to większość poważnych błędów zostanie poprawiona, tytuł będzie jednym z najlepszych na rynku... do tego wejdą liczne mody tworzone przez fanów i mamy grę na długie lata

21.11.2024 15:44
😒
7
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
LokalnyRzezimieszek
4
Konsul

Stalker Optimizer jak i wszystkie inne które "NAPRAWIAJĄ" wydajność czy stuttering, to pic na wodę. Na które nadal stado owieczek się nabiera.

Gra wykonuje shader compilation i ma tylko problem z TRAVERSAL STUTTERING (jak RE4 Remake czy DD2, czy inne gry na UE i nie tylko).
Żadne grzebanie w .ini tego nie naprawi, a nawet twórcy gry, bo nie naprawił tego nawet sam Epic który odpowiada za ten silnik który jest aktualnie w wersji 5.5 i nadal ten problem występuje, a gra działa na 5.1.
Niestety UE5 nie jest do tego typu gier, ale ciemnota nadal się w niego pcha i chce go spopularyzować na siłę.

Mody na mniej HP dla mutantów czy na usunięcie limitu wagowego to znaki dzisiejszych czasów, nowa era graczy to pussie i tyle.
Każdą grę FPP chcą mieć jak COD z chwilowym dżemem na ekranie i wrócić do pełni zdrowia w jedną sekundę, a wrogów zabijać od dmuchnięcia ich w stopę.

21.11.2024 16:27
7.1
Chris4132
105
Pretorianin

To do jakich gier jest? Każdy silnik będzie się dławił jeśli w jakimś momencie rzucisz mu więcej rzeczy do przerobienia niż jest w stanie przerobić. Praktycznie każda gra czasem coś doczytuje, lekko się przytnie, naprawienie niektórych takich drobnych ścinek może zająć więcej czasu niż to warte.

21.11.2024 16:55
7.2
1
mpq1671
5
Legionista

Niestety, a pamiętam że miał rozwiązywać jedną z największych bolączek poprzednika, czyli właśnie rzeczony stuttering związany z kompilacją shaderów - w efekcie mamy jeszcze większą rzeźnię haha. I to nawet na konsolach, czyli konkretnej, wąskiej gamie sprzętu, gdzie mnogość konfiguracji sprzętowych nie jest problemem, wtf gamedev, gdzie nas prowadzicie ;((

21.11.2024 19:47
7.3
noobmer
48
Generał

LokalnyRzezimieszek To EU5 do jakich gier jest jak nie strzelanek? karcianki? Ogólnie strzelam zę EU5 ogólnie jest silnikiem do wszystkiego, no wiem ze do np RTSów trzeba go porządnie przerobić ale no. Jak nie FPS to kutwa niby co?

21.11.2024 16:03
Grifter
8
odpowiedz
5 odpowiedzi
Grifter
38
Konsul

Moderzy-frajerzy nie zawodzą. Łatają grę pozbawiając ją survivalu. Stalkery zawsze były cholernie trudne, nawet na zwykłym normalu. Nie mogłeś za szybko biegać, szczególnie jak naładowałeś wiele do plecaka. Anomalie potrafiły wyskoczyć znikąd i juch.
Widzę, że moderzy-frajerzy grają pod lamerów. Tylko, że STALKER nigdy nie był przyjemnym FPSem. Był srogim wyzwaniem, gdzie brakowało wszystkiego, a zginąć mogłeś co chwila. Coś złego w tym?

21.11.2024 16:17
8.1
1
mariusx78
38
Konsul

Stare Stalkery były momentami tak trudne, że się od nich odbijałem raz na jakiś czas. Po jakimś czasie wracałem ponownie.

post wyedytowany przez mariusx78 2024-11-21 16:17:50
21.11.2024 16:21
8.2
2
rumpel99
38
Pretorianin

Co za brednie że stalker był trudny, zawsze były tony amunicji, apteczek i jedzenia, a anomalie były statyczne zawsze w tej samej okolicy.

Jedyny problem był z psujacą sie bronią bo pancerz można było naprawić w anomalii.

21.11.2024 16:48
8.3
1
mpq1671
5
Legionista

Kwestia preferencji, które mechaniki w grach Cię satysfakcjonują, a które są wrzodem na tyłku.

Wyeliminowanie którejś z nich, czy dodanie innej tylko otwierają tytuł dla większej rzeszy odbiorców - nikt na tym nie ucierpi, ewentualnie więcej osób będzie miało okazję cieszyć się klimatem i fabułą w tytule, który by odrzuciły ze względu na mechaniki.

I tutaj smutek bo z Sekiro się zbyt dobrze nie poznałem :(

21.11.2024 19:20
8.4
Matydaty79
0
Junior

Nie wiem czy stalker jest trudną grą. W porownaniu do escape from Tarkov to nie jest to ten poziom trudności.
Jednak co bym zmienił to odporność przeciwników. 5 strzałów prosto w plecy i głowę a przeciwnik nadal stoi to chyba cos nie tak. 10 strzałów z kałacha a oni nadal do ciebie strzelają tez tak średnio realne.
Nie mniej grą bardzo przyjemna, dobrze zrobiony świat, wciągająca fabuła, no i to ze praktycznie w każdym miejscu musisz walczyć o życie powoduje ze chce sie grać bez końca.

21.11.2024 19:48
8.5
noobmer
48
Generał

Grifter Naah, nie są trudne. Znaczy są ale jak sie gra na pałe.

21.11.2024 16:20
9
odpowiedz
6 odpowiedzi
Benekchlebek
19
Generał

Tak naprawdę najwięcej ludzi bo pewnie około 90% polskich graczy chce tylko jednego moda: lektora

post wyedytowany przez Benekchlebek 2024-11-21 16:21:44
21.11.2024 16:43
9.1
mpq1671
5
Legionista

Lektor to dziwne, Polskie zjawisko - gościu który gada jak mówią w innym języku, całe audio przegaduje :D Nawet jakimś AI narzędziem zmontowany dubbing fajniej by się wkomponował, mimo że jestem fanem oryginalnych lokalizacji muszę przyznać, że fanowski projekt dubbingu do Fallout 4 dał naprawdę ciekawy rezultat!

21.11.2024 16:58
9.2
2
mariusx78
38
Konsul

Mi akurat wcale nie zależy na lektorze. Zawsze wybieram w grach oryginalny język z polskimi napisami. W Stalkerze cyrylica jeszcze bardziej podbije immersję tak jak to było w serii Metro. Tak samo w GOT, dla mnie jedyną opcją jest oryginalny język japoński z polskimi napisami. Nie wyobrażam sobie grać w to w angielskiej wersji lub jakiejkolwiek innej...

post wyedytowany przez mariusx78 2024-11-21 16:59:08
21.11.2024 17:04
9.3
mpq1671
5
Legionista

Oj tak, dla mnie to też utrata esencji, Mongołowie mówiący po Polsku czy Angielsku to lekka psychodela :D W Metro voice acting był super, GoT też petarda, fajnie się też słucha Plague of Tale, żelipapąse

post wyedytowany przez mpq1671 2024-11-21 17:07:13
21.11.2024 18:08
Grifter
9.4
1
Grifter
38
Konsul

Ano. Polski lektor w starych STALKERACH był świetny!
Choć i tak zawsze wybieram oryginalne głosy. Te były jeszcze lepsze!

post wyedytowany przez Grifter 2024-11-21 18:09:23
21.11.2024 18:52
9.5
mehow91
100
Generał

mpq1671 tyle, że genialny lektor z pierwszych Stalkerów robił 80% klimatu. Pasował jak ulał.

Już wolę polski trend na lektora w filmach (już chyba tylko u nas na świecie), niż dubbing, którego jeszcze nie uświadczyłem choć poprawnego.

21.11.2024 19:39
9.6
Benekchlebek
19
Generał

Lektor jest jrszcze często w Rosji, a przynajmniej był pr,ed wojną

21.11.2024 16:37
10
2
odpowiedz
mpq1671
5
Legionista

O wiele bardziej polecam moda o nazwie “STK2 - SPF” od Pana xowny, gościu ma o wiele większe doświadczenie z UE5 i już z kilku tytułów zredukował stuttery do minimum.

Inni montują zestawy zupełnie na ślepo, dzisiaj trafiłem na moda który wyłączał hardwarowy RT i Lumen - żadne z tych rozwiązań nie zostało tu wykorzystane ;(((

21.11.2024 18:05
Grifter
11
odpowiedz
3 odpowiedzi
Grifter
38
Konsul

mpq1671

Już od czasu pierwszego Dark Souls (bo Demon's Souls jeszcze wtedy tak nie zażarł) były petycje, by dodać poziom Easy. Podobnie jak w pierwszym Ninja Gaiden na X-Boxa (gra była strasznie trudna i tysiące osób podpisało się z petycją o patcha na Easy). Na szczęście oryginalny NG jest tym czym był. Podobnie jak gry From Software.

I takie same mają pozostać Stalkery. Jak ktoś sobie nie radzi to niech wybierze przystępną serię Metro. Jak nie idzie w Sekiro czy NIOH, niech zagra w Onimushę, czy Ghost of Tsushima. Nie ma co na siłę ułatwiać gier.

post wyedytowany przez Grifter 2024-11-21 18:07:08
21.11.2024 19:40
11.1
Benekchlebek
19
Generał

W S2 jest poziom easy, choć nie jest wcale taki easy, jak seria żołnierzy Cię zaatakuje

21.11.2024 22:24
11.2
mpq1671
5
Legionista

mehow91
Ciekawe info, aż sobie zobaczę na yt jak to brzmiało bo lektor w grze to dla mnie zaskoczenie :D

Oj zgadzam się, Polski dubbing tylko w bajkach się zdarza sensowny, tak to zwykle straszna rzecz haha

21.11.2024 22:32
11.3
mpq1671
5
Legionista

Grifter

Kiedyś też wyznawałem to podejście, ale jeżeli można dostosować produkcję do swoich oczekiwań to czemu nie, w końcu to singlówki i mają nas na jakiś sposób satysfakcjonować - a czy szukamy wyzwań, czy stawiamy na klimat i fabułę, to już zależy jak jest po prostu. Od jakiegoś czasu challenge który prowadzi do frustracji jest czymś czego unikam w grach, sam nie wierzę że się we mnie obudziła dusza casualowca ;(((

21.11.2024 18:17
Grifter
12
odpowiedz
Grifter
38
Konsul

rumpel99

Z anomaliami się zgadzam. A reszta? Nie grałeś na jakiś głupawych modach?
Tony apteczek, żarcia, amunicji? Teoretycznie można zbierać, tylko że ni wuja nie pobiegasz - jak masz na plecach powyżej 50 kilo, to pełzasz, pobiegniesz z 5 sekund maks.
To teraz wyobraź sobie burzę z anomaliami, gdzie musisz dobiec do schronu. W życiu nie dobiegniesz - chyba że wyrzucisz połowę zawartości plecaka, by dobiec do schronu.

W tej grze nie możesz nazbierać broni, żarła i amunicji, bo po 5 minutach nie ruszysz się z miejsca nawet.

post wyedytowany przez Grifter 2024-11-21 18:18:08
21.11.2024 19:23
IGG
13
odpowiedz
IGG
56
Hohner

Czekam na MODa z wywaleniem memory leaka na Vram w kartach z 6GB ramu na pokładzie (RTX 2060 na przykład) ;)

21.11.2024 19:24
14
odpowiedz
Matydaty79
0
Junior

Gram w Stalker 2 I powiem, ze gra mnie zachwyciła. Poziom trudności nie jest taki jak w escape from Tarkov, ale fabuła niesamowita.
Jedyne co bym zmienił to odporność przeciwników, bo 5 strzałów od tyłu nie kładzie przeciwnika to slabo realne. Łatwiej jest nożem zabić przeciwnika jak z pistoletu. 10 strzałów z kalacha a koleś dalej na ciebie idzie tez chyba przesada. Nie mniej gra jest świetna i bardzo wciągająca. Polecam wszystkim.

21.11.2024 20:24
xKoweKx [stalker.pl]
15
1
odpowiedz
xKoweKx [stalker.pl]
143
Stalker

A mod zmieniający logo w menu i jedną z literek "O" na "E" został już zbanowany na Nexusie. :D

Wiadomość Mody do STALKER 2 już są. Gracze wzięli się za ulepszanie Zony