Mody do STALKER 2 już są. Gracze wzięli się za ulepszanie Zony
Akurat mod na usuwanie limitu wagowego w tej grze uważam za totalnie zbędny. Ta gra ma w swoim genotypie zmuszenie do myślenia co cennego moge zostawić z tego co mam aby to co doniose do sprzedawcy dało mi lepszy zysk. Bez tego odbieramy sobie dużo z uroku survivalowego jaki Stalker daje
Stalker Optimizer jak i wszystkie inne które "NAPRAWIAJĄ" wydajność czy stuttering, to pic na wodę. Na które nadal stado owieczek się nabiera.
Gra wykonuje shader compilation i ma tylko problem z TRAVERSAL STUTTERING (jak RE4 Remake czy DD2, czy inne gry na UE i nie tylko).
Żadne grzebanie w .ini tego nie naprawi, a nawet twórcy gry, bo nie naprawił tego nawet sam Epic który odpowiada za ten silnik który jest aktualnie w wersji 5.5 i nadal ten problem występuje, a gra działa na 5.1.
Niestety UE5 nie jest do tego typu gier, ale ciemnota nadal się w niego pcha i chce go spopularyzować na siłę.
Mody na mniej HP dla mutantów czy na usunięcie limitu wagowego to znaki dzisiejszych czasów, nowa era graczy to pussie i tyle.
Każdą grę FPP chcą mieć jak COD z chwilowym dżemem na ekranie i wrócić do pełni zdrowia w jedną sekundę, a wrogów zabijać od dmuchnięcia ich w stopę.
Akurat mod na usuwanie limitu wagowego w tej grze uważam za totalnie zbędny. Ta gra ma w swoim genotypie zmuszenie do myślenia co cennego moge zostawić z tego co mam aby to co doniose do sprzedawcy dało mi lepszy zysk. Bez tego odbieramy sobie dużo z uroku survivalowego jaki Stalker daje
Czekam na mod z jakimś pojazdem (to chyba nie wchodzi w rachubę, zbyt skomplikowane) albo zwiększający tempo biegu (i zmniejszający zużycie staminy), mapa jest gigantyczna, bieganie tam i z powrotem szybko stanie się nużące, choć świat na tę chwilę mi się podoba - ale już czuję w kościach że za 10-15h będę przewracał oczami jak będę musiał przebiec 1/3 mapy żeby zabić 1 grupę i wrócić.
Przydałby się też śpiwór, noc jest bardzo klimatyczna ale zarazem cierpi eksploracja bo niewiele widać, a łóżek w grze jest tyle co kot napłakał.
"Czekam na mod z jakimś pojazdem"
To Unreal wiec nie powinno być problemów, gorzej z sensem :D
Bo w założeniu poruszanie się pojazdami jest niebezpieczne - za dużo anomalii o zmiennym położeniu lub niewidocznych
Wypadałoby żeby AI reagowało na pojazdy, anomalie też. Blokowanie się na obietkach. Może jakiś model zniszczeń?
Poza tym przy większej prędkości poruszania nie wszystkie tekstury muszą nadążyć z ładowaniem :D
Ja w większości gier z otwartym światem staram się jak najrzadziej używać szybkiej podróży bo psuje to immersję. Kocham się włóczyć, więc taki Stalker jest idealny.
Ja w większości gier z otwartym światem staram się jak najrzadziej używać szybkiej podróży bo psuje to immersję.
Zobaczymy jak szybko znuży ludzi bieganie po mapie 64km^2 (czyli przy wpisaniu w kwadrat mamy 8km długości/szerokości) w tempie joggera (6:00min/km) daje to 48 minut żeby przebiec mapę z góry na dół, zakładając zero przerw.
Ciekawe czy zmieni się śpiewka kiedy ludzie zorientują się że mapa jest gigantyczna (ZNACZNIE większa niż w poprzednikach) a sporo questów wymaga biegania tam i z powrotem.
Mapa z GTA V jest mniejsza, a wyobraź sobie poruszanie się po niej bez używania jakiegokolwiek pojazdu. Oczywiście teraz mi każdy powie że gadam głupoty bo gra wyszła mniej niż dobę temu i jest podjarka - zobaczymy za 2 tygodnie ;)
"Bo w założeniu poruszanie się pojazdami jest niebezpieczne - za dużo anomalii o zmiennym położeniu lub niewidocznych" Tymczasem gra:
jedziemy głośną wielką ciężarówką, a obok nas latają helikoptery, gdzie piloci w żaden sposób nas nie widzą.
A ja bym chcial porzadne mapowanie klawiszy, a nie ten cyrk i kpina co jest obecnie
Bez jaj. Przez przypadek dowiedziałem się że ŚPM włączamy latarkę, bo domyślnie "L" to jakaś porażka. I nie wiem komu przeszkadzały quicksloty z Zewu od F1 od F4, a wychylanie się pod Q i E.
Ale po co kupować mody skoro można poczekać aż załatają?
81% pozytywnych opini tylko pokazuje że gra ma ogromny potencjał... myślę że za jakiś rok czasu, kiedy to większość poważnych błędów zostanie poprawiona, tytuł będzie jednym z najlepszych na rynku... do tego wejdą liczne mody tworzone przez fanów i mamy grę na długie lata
Stalker Optimizer jak i wszystkie inne które "NAPRAWIAJĄ" wydajność czy stuttering, to pic na wodę. Na które nadal stado owieczek się nabiera.
Gra wykonuje shader compilation i ma tylko problem z TRAVERSAL STUTTERING (jak RE4 Remake czy DD2, czy inne gry na UE i nie tylko).
Żadne grzebanie w .ini tego nie naprawi, a nawet twórcy gry, bo nie naprawił tego nawet sam Epic który odpowiada za ten silnik który jest aktualnie w wersji 5.5 i nadal ten problem występuje, a gra działa na 5.1.
Niestety UE5 nie jest do tego typu gier, ale ciemnota nadal się w niego pcha i chce go spopularyzować na siłę.
Mody na mniej HP dla mutantów czy na usunięcie limitu wagowego to znaki dzisiejszych czasów, nowa era graczy to pussie i tyle.
Każdą grę FPP chcą mieć jak COD z chwilowym dżemem na ekranie i wrócić do pełni zdrowia w jedną sekundę, a wrogów zabijać od dmuchnięcia ich w stopę.
To do jakich gier jest? Każdy silnik będzie się dławił jeśli w jakimś momencie rzucisz mu więcej rzeczy do przerobienia niż jest w stanie przerobić. Praktycznie każda gra czasem coś doczytuje, lekko się przytnie, naprawienie niektórych takich drobnych ścinek może zająć więcej czasu niż to warte.
Niestety, a pamiętam że miał rozwiązywać jedną z największych bolączek poprzednika, czyli właśnie rzeczony stuttering związany z kompilacją shaderów - w efekcie mamy jeszcze większą rzeźnię haha. I to nawet na konsolach, czyli konkretnej, wąskiej gamie sprzętu, gdzie mnogość konfiguracji sprzętowych nie jest problemem, wtf gamedev, gdzie nas prowadzicie ;((
Moderzy-frajerzy nie zawodzą. Łatają grę pozbawiając ją survivalu. Stalkery zawsze były cholernie trudne, nawet na zwykłym normalu. Nie mogłeś za szybko biegać, szczególnie jak naładowałeś wiele do plecaka. Anomalie potrafiły wyskoczyć znikąd i juch.
Widzę, że moderzy-frajerzy grają pod lamerów. Tylko, że STALKER nigdy nie był przyjemnym FPSem. Był srogim wyzwaniem, gdzie brakowało wszystkiego, a zginąć mogłeś co chwila. Coś złego w tym?
Stare Stalkery były momentami tak trudne, że się od nich odbijałem raz na jakiś czas. Po jakimś czasie wracałem ponownie.
Co za brednie że stalker był trudny, zawsze były tony amunicji, apteczek i jedzenia, a anomalie były statyczne zawsze w tej samej okolicy.
Jedyny problem był z psujacą sie bronią bo pancerz można było naprawić w anomalii.
Kwestia preferencji, które mechaniki w grach Cię satysfakcjonują, a które są wrzodem na tyłku.
Wyeliminowanie którejś z nich, czy dodanie innej tylko otwierają tytuł dla większej rzeszy odbiorców - nikt na tym nie ucierpi, ewentualnie więcej osób będzie miało okazję cieszyć się klimatem i fabułą w tytule, który by odrzuciły ze względu na mechaniki.
I tutaj smutek bo z Sekiro się zbyt dobrze nie poznałem :(
Nie wiem czy stalker jest trudną grą. W porownaniu do escape from Tarkov to nie jest to ten poziom trudności.
Jednak co bym zmienił to odporność przeciwników. 5 strzałów prosto w plecy i głowę a przeciwnik nadal stoi to chyba cos nie tak. 10 strzałów z kałacha a oni nadal do ciebie strzelają tez tak średnio realne.
Nie mniej grą bardzo przyjemna, dobrze zrobiony świat, wciągająca fabuła, no i to ze praktycznie w każdym miejscu musisz walczyć o życie powoduje ze chce sie grać bez końca.
Tak naprawdę najwięcej ludzi bo pewnie około 90% polskich graczy chce tylko jednego moda: lektora
Lektor to dziwne, Polskie zjawisko - gościu który gada jak mówią w innym języku, całe audio przegaduje :D Nawet jakimś AI narzędziem zmontowany dubbing fajniej by się wkomponował, mimo że jestem fanem oryginalnych lokalizacji muszę przyznać, że fanowski projekt dubbingu do Fallout 4 dał naprawdę ciekawy rezultat!
Mi akurat wcale nie zależy na lektorze. Zawsze wybieram w grach oryginalny język z polskimi napisami. W Stalkerze cyrylica jeszcze bardziej podbije immersję tak jak to było w serii Metro. Tak samo w GOT, dla mnie jedyną opcją jest oryginalny język japoński z polskimi napisami. Nie wyobrażam sobie grać w to w angielskiej wersji lub jakiejkolwiek innej...
Oj tak, dla mnie to też utrata esencji, Mongołowie mówiący po Polsku czy Angielsku to lekka psychodela :D W Metro voice acting był super, GoT też petarda, fajnie się też słucha Plague of Tale, żelipapąse
Ano. Polski lektor w starych STALKERACH był świetny!
Choć i tak zawsze wybieram oryginalne głosy. Te były jeszcze lepsze!
O wiele bardziej polecam moda o nazwie “STK2 - SPF” od Pana xowny, gościu ma o wiele większe doświadczenie z UE5 i już z kilku tytułów zredukował stuttery do minimum.
Inni montują zestawy zupełnie na ślepo, dzisiaj trafiłem na moda który wyłączał hardwarowy RT i Lumen - żadne z tych rozwiązań nie zostało tu wykorzystane ;(((
Już od czasu pierwszego Dark Souls (bo Demon's Souls jeszcze wtedy tak nie zażarł) były petycje, by dodać poziom Easy. Podobnie jak w pierwszym Ninja Gaiden na X-Boxa (gra była strasznie trudna i tysiące osób podpisało się z petycją o patcha na Easy). Na szczęście oryginalny NG jest tym czym był. Podobnie jak gry From Software.
I takie same mają pozostać Stalkery. Jak ktoś sobie nie radzi to niech wybierze przystępną serię Metro. Jak nie idzie w Sekiro czy NIOH, niech zagra w Onimushę, czy Ghost of Tsushima. Nie ma co na siłę ułatwiać gier.
W S2 jest poziom easy, choć nie jest wcale taki easy, jak seria żołnierzy Cię zaatakuje
Kiedyś też wyznawałem to podejście, ale jeżeli można dostosować produkcję do swoich oczekiwań to czemu nie, w końcu to singlówki i mają nas na jakiś sposób satysfakcjonować - a czy szukamy wyzwań, czy stawiamy na klimat i fabułę, to już zależy jak jest po prostu. Od jakiegoś czasu challenge który prowadzi do frustracji jest czymś czego unikam w grach, sam nie wierzę że się we mnie obudziła dusza casualowca ;(((
Z anomaliami się zgadzam. A reszta? Nie grałeś na jakiś głupawych modach?
Tony apteczek, żarcia, amunicji? Teoretycznie można zbierać, tylko że ni wuja nie pobiegasz - jak masz na plecach powyżej 50 kilo, to pełzasz, pobiegniesz z 5 sekund maks.
To teraz wyobraź sobie burzę z anomaliami, gdzie musisz dobiec do schronu. W życiu nie dobiegniesz - chyba że wyrzucisz połowę zawartości plecaka, by dobiec do schronu.
W tej grze nie możesz nazbierać broni, żarła i amunicji, bo po 5 minutach nie ruszysz się z miejsca nawet.
Czekam na MODa z wywaleniem memory leaka na Vram w kartach z 6GB ramu na pokładzie (RTX 2060 na przykład) ;)
Gram w Stalker 2 I powiem, ze gra mnie zachwyciła. Poziom trudności nie jest taki jak w escape from Tarkov, ale fabuła niesamowita.
Jedyne co bym zmienił to odporność przeciwników, bo 5 strzałów od tyłu nie kładzie przeciwnika to slabo realne. Łatwiej jest nożem zabić przeciwnika jak z pistoletu. 10 strzałów z kalacha a koleś dalej na ciebie idzie tez chyba przesada. Nie mniej gra jest świetna i bardzo wciągająca. Polecam wszystkim.
A mod zmieniający logo w menu i jedną z literek "O" na "E" został już zbanowany na Nexusie. :D