Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Twórca Manor Lords odpowiedział na zarzuty o nieprzemyślany rozwój gry. „Zawsze koncentruję się na tym, czego chcą gracze”. Ci odbili piłeczkę

20.11.2024 11:55
1
1
wezbracielage
1
Chorąży

Grześ coś ostatnio jakiś nerwowy się zrobił .

20.11.2024 11:55
2
1
odpowiedz
makaronZserem
40
Generał

który poprosił m.in. o żyjące miasta (mieszkańców z własnym AI),

To jest świetny przykład, jak niektórzy gracze są oderwani od rzeczywistości, w ostatnim SimCity próbowali coś podobnego i nie wyszło, jednocześnie ograniczało to bardzo grę, a tu mówimy o AI, nie wspominając o tym jak bardzo zwiększyłoby to wymagania.

post wyedytowany przez makaronZserem 2024-11-20 12:11:21
20.11.2024 15:49
3
1
odpowiedz
1 odpowiedź
CzyCieBoli
21
Konsul

"Zawsze koncentruję się na tym, czego chcą gracze"

ale to jest przepis na katastrofę.
To musi być filtrowane. BARDZO. Wizja twórcy może być wspomagana opiniami graczy, ale to nadal musi być wizja twórcy. Gracze nie wiedzą czego chcą.. klient nigdy nie wie czego chce. Jestem programistą, architektem, od 15 lat w software siedzę. Blisko biznesu, klient nie wie czego chce. Klient coś wspomni, jaki ma problem, ale to Ty masz mu zaproponować rozwiązanie.. jakbyśmy robili software tak jak klient chce to szybko zmienią, bo będzie katastrofa.

Gamedev nie różni się niczym - widzę to po grach. Najlepsze gry indie to są takie które są robione przez twórców według ich wizji i mało zmieniane. Jak i te najgorsze ofc też. Ale nie da się zrobić NIC dobrego słuchając większości. Sorry, nie da się. Grzesiu.. zrozum to. Twoja wizja tam musi być, ludzie mają się cieszyć Twoją wizją, nie swoją

20.11.2024 16:25
3.1
1
szopen469
88
Pretorianin

Jak byłem przez chwilę na discordzie ma od lords(jaki dziki tłum) to widzę że to nie są pomysły które są jakoś sprzeczne z wizją twórcy. Aczkolwiek jemu brakuje jednej rzeczy. Roadmapy. Musi pokazać co i w jakiej kolejności dodać. Inaczej zwyczajnie pododaje dużo rzeczy nie zmieniając tych istotnych elementów(jak zerowa inteligencją przeciwników)
Fajnie się buduje te miasteczka(właśnie mam drugie podejście i to bardzo przyjemne). Ale póki co to taki cities skylines. Makieta

23.11.2024 14:59
4
odpowiedz
maciejt2581114
1
Junior

Może to będzie rozwiązanie największego problemu mechaniki tej gry, czyli konieczności przerzucania ludzi między różnymi miejscami pracy 2-3do roku. Zamoast skupić się na strategii czy rozwoju, trzeba caly czas sprawdzać, w jakiej fazie jwst np ulrawa ma polach i czy można już rolników przerzucić do innych prac.... Może AI ogarnie to lepiej niż twórcy.

Wiadomość Twórca Manor Lords odpowiedział na zarzuty o nieprzemyślany rozwój gry. „Zawsze koncentruję się na tym, czego chcą gracze”. Ci odbili piłeczkę