Burzliwe losy STALKER 2. GSC Game World próbowało powrócić do Zony już kilkanaście lat temu
Super muzyka, narrator. Zew to moja ulubiona część Stalkera.
Byle do środy. Jestem bardzo ciekaw jak połączyli wszystkie puzzle fabularne z trylogią. Tym bardziej, że większość lokacji z S2 to lokacje z trylogii jednak akcja gry dzieje się 6 lat później
https://www.youtube.com/watch?v=w0-3BwgK-EU&t=8s
https://www.youtube.com/watch?v=ASM1tkeKbZ8&t=94s
A właśnie ktoś się orientuje o której godzinie jest premiera w środę?
Z tego co zdołałem wygrzebać w sieci wychodzi na to, że są to godziny 16 lub 17.
W każdym razie popołudniowo wieczorne:)
Jedno ze źródeł mówiło o 17, ale GSC wrzuca swoje odliczania o 18, więc wydaje mi się, że to jest poprawny czas wydania gry - 20 listopada godz. 18:00
Czy GOL może podać, kiedy schodzi embargo na recenzję i czy recenzja wjedzie na stronę dokładnie o tej właśnie porze?
Na polskim YT jest tylko jeden kanał, który wyczerpuje temat Stalkera i robi to profesjonalnie: https://www.youtube.com/@StalkerWorld
Autor ma ogromnego minusa za to że przy "dziedzictwie" nie wspomniał o książkach i modyfikacjach. Przecież to właśnie dzięki nim obecny hype jest tak duży. Fani i zapaleńcy nie pozwolili temu uniwersum popaść w zapomnienie, pielęgnowali je i rozwijali jak tylko mogli.
I robili to naprawdę dobrze. Michał Gołkowski - jeden z moich ulubionych autorów - debiutował właśnie książką osadzoną w tym uniwersum i przetłumaczył kilka innych zachowując ich unikalność i klimat. Białoruscy i rosyjscy autorzy również wyprodukowali dużą liczbę książek - niestety szanse na ich polskie wydania w obecnych realiach są mizerne.
Mody również wymagały ogromnego wysiłku. Nie każdy się każdemu spodoba - wiadomo, z tym nawet nie zamierzam dyskutować. Moderzy stworzyli silnik OpenXRay - ulepszoną i mocno dopracowaną wersję silnika Stalkera, opartą o "wycieknięty" kod. GSC na to pozwoliło - pod warunkiem że wszystkie te modyfikacje będą otwartoźródłowe i bezpłatne. Czas pokazał, że to były chytre posunięcie - użytkownicy ANOMALY lub GAMMY dostrzegą na gameplayach ze Stalkera 2 sporo znajomo wyglądających animacji i elementów. Nie mówiąc już o tym że dzięki modyfikacjom nadal da się komfortowo grać w fabułę trylogii na współczesnym sprzęcie.
Czekam na dwójkę - ale na razie nie zamierzam kupować. Zbyt wiele niewiadomych. Cień Czarnobyla i Czyste Niebo były potężnymi wtopami jeśli chodzi o optymalizację i błędy techniczne. Dopiero Zew Prypeci był dużo lepiej dopracowany na premierę. Może być bardzo różnie - kolejne obsuwy świadczą o tym, że potrzebowali czasu na dopracowanie gry, ale w jakim stopniu im się udało? Dlatego czekam na recenzje użytkowników i testy wydajności na sprawdzonych portalach. Recenzje "oficjalne" są dla mnie nic nie warte, ostatnie wysokie oceny dla wysokobudżetowych katastrofalnych potworków tylko to podkreśliły.
To jest część cyklu Necro Gaming, skupiona wyłącznie na kwestii STALKER-a 2 (w przeważającej mierze tego "skasowanego").
Jako część cyklu Necro Gaming, niniejszy tekst koncentruje się na wstrzymanym projekcie i ludziach, którzy za nim stali. Z uwagi na fakt, że ci ludzie rozeszli się w różnych kierunkach, w sekcji "dziedzictwo" chciałem jedynie zasygnalizować, jakie to były kierunki.
Moim zdaniem książki, o których wspominasz, to temat zasługujący na odrębny artykuł (co najmniej tak samo obszerny). Modyfikacje - podobnie. Traktowanie ich po macoszemu i plątanie w Necro Gaming nie wydawało mi się dobrym pomysłem.