HL2 dostał rocznicowy update na Steam i jest aktualnie za free. EP 1 i EP 2 są teraz zintegrowane z grą i nie są już dostępne oddzielnie. Update łata bugi, dodaje nowe opcje graficzne, poprawia UI, i robi jeszcze sporo innych rzeczy.
Wszystkiego najlepszego Gordon!
Ja czekam na ten update RTX. Widzialem filmik i naprawde robi wrazenie. Zwlaszcza, ze zmieniono/ulepszono mase tekstur/assetow.
https://store.steampowered.com/app/2477290/HalfLife_2_RTX/
Tutaj właśnie tyle te tekstury i modele wypadają dobrze i gdyby tylko to zostawili to wymagania praktycznie by nie wzrosły natomiast oszuści z Nvidia podpierdzieli i wyłożyli chyba kasę na ten projekt aby nieświadomie gracze myśleli, że to właśnie tylko ten RTX robi taką robotą, a co robi ten paskudny RTX to można zobaczyć od 4:49 i na co są największe narzekania w komentarzach pod filmami
h ttps://www.youtube.com/watch?v=5FZ49Ou8zAE
Dziwaczne i mocno przekontrastowane efekty wybuchów, wystrzały i dymy.
To nie ma nic wspólnego z RTX, a głównie robi całą robotę tej modyfikacji.
h ttps://www.artstation.com/artwork/39QYKB
h ttps://www.artstation.com/artwork/8bo94w
h ttps://www.artstation.com/artwork/m89nv9
Także szykujcie RTX 5xxx i DLSS do 20 letniej gry bo nowe (ohydne) oświetlenie dodali, a o nowych teksturach i modelach to w większości nikt nie będzie wiedział bo cała kampania marketingowa tego projektu jedzie na słowie klucz czyli RTX.
Darmowa gra to fajny gest, ale od wielu lat kosztowała tyle co waciki, pewnie każdy kto chciał zagrać już to zrobił 10 razy.
Prawdziwa bomba to dokument na kanale Valve i nigdy wcześniej nie udostępnione materiały z E3 ( https://www.youtube.com/watch?v=YCjNT9qGjh4 ) i HL2: Episode 3.
Do dziś pamiętam odpalenie HL2 na Athlonie XP 2000+, 384MB RAMu i Radeonie 9200SE - było jakieś 20FPS, ale frajdy co nie miara.
Szczerze mówiąc HL2 do dziś ora 99% FPSów które wychodzą, zabiegi narracyjne, animacje i fizyka to jest absolutny majstersztyk, niektórzy developerzy dziś (z komputerami o dosłownie kilkusetkrotnie większej mocy obliczeniowiej) nie dorastają do pięt.
Mnie jeszcze bardziej cieszy wznowienie druku Raising the Bar i zaktualizowanie książki o dwa epizody... Zawsze książkę chciałem, nigdy nie zdobyłem :(
Nowa edycja „Raising the Bar” powróci do druku w 2025 roku i zostanie wzbogacona o rozdziały poświęcone obu rozszerzeniom Half-Life 2.
Po niemal 2 dekadach od wyczerpania nakładu „Raising the Bar” powróci w rozszerzonym drugim wydaniu, oferując wyczerpujące przedstawienie procesu powstawania Half-Life 2. Pierwsza edycja została opublikowana zaraz po wydaniu Half-Life 2 w 2004 roku, ale nigdy nie poruszyła epizodów, które po niej nastąpiły.
To nowe wydanie zamknie rozdział o historii rozwoju Half-Life 2 wraz z nieznanymi wcześniej grafikami koncepcyjnymi z powstawania Episode One i Episode Two oraz pomysłami i eksperymentami z trzecim epizodem, któremu nie było dane powstać.