Mroczne Stardew Valley nie wybacza błędów. Mirthwood oczami fana cozy symulatorów farmy
Halo BioWare - patrzcie tu jakaś popierdółka rodem z gazetki kioskowej, jest bardziej mroczna niż wasz najnowszy DA, który powinien być kwintesencją dark fantasy.
„Żądny” piszemy przez żet z kropką
Też trochę pograłem i zgadzam się z recenzją - gra jest zaskakująca i wciąga
Linok2 - Gra musi być mroczna, żeby była dobra?
Tylko pierwsza część DA była mroczna, dwójka i Inkwizycja to były zupełnie inne gry, gram teraz w najnowszą odsłonę i podoba mi się ona najbardziej ze wszystkich: fajna fabuła i bohaterowie, ciekawe przemyślany gameplay bo jest sporo sekretów, ukrytych przedmiotów, system zdobywania lutu jest dziwny bo znajduje się go w skrzyniach i zastępuje gorszy lepszym na bieżąco, świat gry jest trochę dziwny bo z jednej strony nie mamy otwartego świata, co jest odświeżające ale z drugiej strony, lokacje są małe i bardzo liniowe, więc coś za coś.
Mirthwood to nie jest gra RPG, więc nie powinno się jej porównywać do DA - tam w głównej mierze walczymy a tutaj nie musimy tego robić ( choć zagrożeń jest sporo ) no i tu chyba nie ma elementów Fantasy, przynajmniej na początku gry.
Linok2 - Gra musi być mroczna, żeby była dobra?
Nie musi. Patrz: Baldur's Gate'y, seria Divinity, seria Might and Magic.
W sumie troche rzygam tym słowem "mroczne", jest dewaluowane i nieprecyzowane. Wolę określenie "ciężkie". Tyranny ani Pillarsy nie mają mrocznego klimatu, raczej ciężki. Mroczny to jest Vampire the Bloodlines, Vampyr czy starusieńki Ravenloft, ale to wynika ze stylistyki wampirycznej. Pierwszy DA jeszcze jako tako podchodzi pod słowo "mroczny".
Mrok to złe słowo. Ciężkość i dojrzałość to zdecydowanie lepsze określenia.
DA:V jest grą z wymaganiem 18+ a jest pisana jak dla edgy 13 latków z kryzysem tożsamości wymieszanej z piksarem. W życiu nie widziałem gry, w której tyle przewracałbym oczami po tym co właśnie usłyszałem/przeczytałem.
Jak takie coś ci się podoba to spoko, ale ewidentnie większości ludzi nie bo jest to chyba najczęściej przytaczana wada tej gry.
Co na plus to zdecydowanie ogólna fabuła (rzecz, która powoduje, że chce mi się odpalać tą grę) i super ładny świat. Design lokacji na propsie. Na uwagę też zasługuje to jak często pojawiają się specyficzne kwestie dialogowe naszej postaci i towarzyszy zależnie od naszego backgroundu i wydarzeń w grze.
No i nie będę ukrywał, jak człowiek przeżyje pierwszy szok związany z klimatem tej gry to wciąga.
Jak podchodzisz do tej gry jako spinoff Dragon Age (czytaj całkowicie inna gra, która ma tylko wspólne lore) to jest to takie 6,5-7/10.
Taka ciekawostka, X dni temu po 15h gry pisałem, że bym nie dał więcej niż 5.
Powieści Lovcrafta świetnie oddają klimat tego gatunku. Nie musi być ponuro, by występowało to Dark.
Z seriali np. Dom Grozy z Eva Green jest też fajnym przykładem.
W DA groze właśnie stanowił świat, jego budowa, bohaterowie.
Czuć było, że w tym świecie nie jest wesoło jak się zwykłym szarakiem.
W nowym DA wszystko jest w koło takie "sweet". Huzia na juźa na najpotężniejsze istoty, przy okazji trochę pośmieszkujemy, powalimy głupa itd.
Nie ma tego poczucia, że jak nie zbiorę dobrej drużyny, to czeka bohatera coś strasznego i to nie śmierć.
Ja dobrze wiem czym jest dark fantasy :) W zasadzie to misz masz horroru z klasycznym fantasy. Diablo też tu ładnie pasuje.
Mniejsza o definicje. Sam preferuję ciężkie, militarystyczne, low fantasy; w grach to było Tyranny, wsadziłbym tu pierwsze Pillarsy (bo drugie poszły w inną stronę, którą też lubię), do jakiegoś stopnia oba Tormenty, ze strategii seria Myth. Literacko jest Glen Cook, Steven Erikson, Robert M. Wegner, może Feliks W. Kres.
Co mnie wkurwia ? To PODKREŚLANIE słowa mroczne. Jakby "mroczne" z automatu znaczyło "lepsze". Tak jakby "mroczne" oznaczało "dojrzałe", a może nawet "dla dorosłych", "poważne". Może jest jakaś moda na mrok czy co.
Jeszcze nie grałem, ale zauważyłem w trailerze jeden interesujący element – muzykę. Jest fajna, klimatyczna i bardzo mi się podoba. Damian w tekście o tym nie wspominał, a ciekawi mnie czy to tylko w trailerze użyli najlepszych kawałków, czy też w samej grze muzyka daje radę?