Astro Bot, jedna z trzech najlepiej ocenianych produkcji 2024 roku, znalazła 1,5 mln nabywców. Sony podało aktualną sprzedaż PS5
Jak na exa z PS sprzedaż wydaje się niska biorąc pod uwagę ilość posiadaczy konsol Sony.
I to jest ten wielki sukces o którym tak serwisy trąbiły w okolicach premiery? Tak sie zachwycali, że ludzie chcą klasycznych platformówek bo jakieś tam pierwsze wyniki sprzedaży to potwierdzały, że robienie gier o mniejszym budżecie ma większy sens, po czym okazuje się, że gra sprzedała się mizernie. Mizernie bo przecież Astro's Playroom jest preinstalowane na każdej kupionej PS5 których sprzedało się już ok. 60 milionów, więc większość posiadaczy tą grę zna, ale jak widać nie bardzo ma ochotę sięgnąć po kontynuację.
Dla twórców i Sony może to być sukces, bo nie jest to gra wysokobudżetowa i może już na siebie zarabia. Szczególnie biorąc pod uwagę, że platformówki nie są mainstreamem. 1,5mln nabywców dla gry AA? Dla mnie sukces
1,5mln nabywców dla gry AAA? Porażka
Wszystko zależy od tego ile kasy na to poszło.
Nniejszy budżet faktycznie może oznaczać, że finansowo i tak są na plusie... Ale w liczbach wygląda to średnio, przynajmniej jak na taki (rzekomy) hit.
Z drugiej strony, jeśli gra już się zwróciła, a zarabiać będzie pewnie jeszcze długo, nawet po obniżkach, to biznesowo wcale nie musi to być porażka.
Co nie zmienia faktu, że patrząc z boku liczyłem na większy sukces - Sony pewnie tym bardziej na to liczyło.
Na konsolach masz pudełka, a to jednak robi ogromną różnice. Jako, że danych na temat obrotu pudełkami jest niewiele, bo Sony tylko raz się wygadało, że U4 ograło 63mln, przy 15mln sprzedaży, to można mnożyć każdą sprzedaż razy 2-3.
Całkiem możliwe, że te 4mln graczy zagrało do tej pory.
To jest dosyć smutne, trochę podobnie jak np. sprzedaż Prince of Persia: The Lost Crown. Fantastyczna gierka, ale się nie sprzedała, zespół został rozwiązany. Nawet pewnie jak się zwróciła, to widać, że korpo chcą wielkich sukcesów, a nie "opłacalnych" gier AA. Podobnie np. z wg mnie bardzo dobrą serią Mario Rabbids.
Efekt to niestety skupienie się na grach-usługach i wielkich AAA, a takie ciekawe mniejsze gry, pewnie będą powstawać w korpo coraz rzadziej...
No nie wiem czy taka znacznie mniejsza i tańsza w produkcji, jak zwykle budżetu wam nigdy nie powiedzą, a ostatecznie co to gracza obchodzi, sprzedają w cenie AAA i tak powinna być oceniana.
Słaba sprzedaż.
Oficjalnie sprzedano 65.5M sztuk PS5, z tego wynika że grę kupiło AŻ 2.29% posiadaczy PS5.
Gra jest okej, widzieliśmy to już wszystko w innych platformówkach.
Astro Bot dodaje za to sporo nostalgii i member berries które fani PS łatwo łykają jak pelikany.
Crash 4 sprzedał ~5.5M kopii. Remake Crash 1-3 sprzedał ~21M kopii.