PlayStation 5 Pro ulepszy grafikę w grach z PS4
Skąd informacja o tym, że PSSR działa na poziomie systemowym?
Według wszelkich znaków na niebie i ziemi ta technologia funkcjonuje podobnie do DLSS, XeSS i FSR2/3, co oznacza, że wymaga danych z silnika gry (wektorów ruchu, informacji o kolorach czy głębi, etc.), bo w oparciu o nie rekonstruuje obraz. Ergo: musi być zaimplementowana w grze, żeby działać.
DLSS/Xess/FSR3 to coś zupełnie innego niż Automatic Super Resolution w Windows 11 czy starsze FSR1. Polecam obejrzeć materiał Digital Foundry o ASR: https://www.youtube.com/watch?v=gmKXgdT5ZEY
Plus, w kontekście ulepszania gier z PS4 PSSR nie ma wielkiego sensu. To rozwiązanie służy do oszczędzania mocy obliczeniowej - renderuje obraz tak, by przypominał wyższą rozdzielczość, ale był mniej obciążający dla sprzętu. W starych grach to nie jest potrzebne. Funkcja omawiana w tym newsie wygląda bardziej na jakiś prosty upscaler (czy, jak wskazują ludzie na podlinkowanym przez Ciebie forum, zwyczajny filtr wyostrzający).