Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość W GTA 3, VC i SA było tak wiele samochodów, że Rockstar musiał sięgnąć po sztuczkę, aby sprawnie zarządzać ruchem ul...

29.10.2024 12:42
1
Legalizex
75
Generał

W starych GTA (chociaż nie jestem pewien czy nawet w GTA 4 i GTA 5 w jakimś stopniu to nie funkcjonuje) można też było zauważyć powielające się samochody, tzn. jechało się jednym samochodem a na parkingu obok stały 3 takie same. Było to odczuwalne jak się wsiadło do jakiejś fajnej fury typu Turismo w GTA SA a nagle na ulicy stało 5 innych Turismo. Zakładam że było to zrobione celowo aby zmniejszyc ilosc różnych modeli/tekstur ładowanych jednocześnie do pamięci.

29.10.2024 12:54
Irek22
2
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Irek22
161
Legend

Wystarczy w trakcie jazdy obejrzeć się za siebie, a samochody znajdujące się z przodu zostaną usunięte.

Znikanie i pojawianie się samochodów w GTA III, GTA: Vice City, GTA: San Andreas i GTA IV w taki sposób, w jaki zrobiono to w tych grach to jedna z najbardziej irytujących i najgłupszych rzeczy w tej serii. Tak jak nagłe skręcanie w prawo z wewnętrznego pasa przy maksymalnej prędkości (lub z drugiej strony - w lewo z zewnętrznego pasa) przez samochody kierowane przez sztuczną "inteligencję". Już za same te rozwiązania (i to w grach w olbrzymiej mierze bazujących na jeździe samochodem, szybkiej jeździe samochodem), tym grom nigdy nie należały się najwyższe noty.

Mafia od początku, od 2002 r. miała to lepiej rozwiązane.

post wyedytowany przez Irek22 2024-10-29 12:54:39
29.10.2024 15:44
2.1
2
tynwar
86
Senator

dokładnie, te znikanie i pojawianie się bez wyrażnej przyczyny i w złych miejscach w złym czasie, a nawet co gorsza czasem dało się to zauważyć na własne oczy, to było najbardziej irytujące w GTA ;/.
Najgorsze, że to było nawet w IV, a przecież to gry były już bardziej współczesne, to chociaż mogli odpuścić sobie tę żenującą sztuczkę.

post wyedytowany przez tynwar 2024-10-29 15:46:18
29.10.2024 13:00
3
odpowiedz
GreedFire
31
Centurion

Nie potrzebuję aut w GTA 6. Wystarczy mi czołg i plaża. Uratuje ten świat przed tłuściochami hehe ;)

29.10.2024 15:48
4
odpowiedz
tynwar
86
Senator

Legalizex
kurczę, ja nigdy tego nie zauważyłem w gta sa, na pewno nigdy nie widziałem wielu bulletów, a przynajmniej nie, żeby nagle zaczęły się powielać, a to moje ulubione autko w gta, podobnie z sportowymi motocyklami.

post wyedytowany przez tynwar 2024-10-29 15:49:01
29.10.2024 17:13
👍
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
rastablasta
87
Konsul

Miasta w GTA 3, Vice City i San Andreas nie są cały czas wypełnione samochodami, a umieszczane są one jedynie w okolicy gracza.
Takie sztuczki to twórcy znali od pierwszych GTA w 2D :)
Grałem jakiś czas temu w nie i jak mi brakowało szybkiego wozu to latałem po ulicy w jedną czy drugą stronę, żeby mi się w obszarze kamery pojawił odpowiedni pojazd.

Co do reszty sztuczek, to potwierdzam z GTA: SA, szczególnie w odniesieniu do ruchu ulicznego. Czasami drogi szybkiego ruchu np. w centrum Los Santos potrafiły być wyjątkowo puste, a niekiedy tworzyły się na nich takie korki, że dodać jeszcze niezbyt mądre AI ruchu ulicznego (poprawionego dopiero w modach), to tworzyła się istna katastrofa lądowa.

30.10.2024 07:30
pieterkov
5.1
pieterkov
150
Senator

"potrafiły być wyjątkowo puste, a niekiedy tworzyły się na nich takie korki, że dodać jeszcze niezbyt mądre AI ruchu ulicznego (poprawionego dopiero w modach), to tworzyła się istna katastrofa lądowa" - zabawne bo dokładnie to samo można powiedzieć o Cyberpranku po dziś dzień :D
A jak popatrzysz kawałek dalej to zobaczysz samochody które zmieniają się w latające pudełka kartonowe przenikające obiekty tak samo jak w tych 20 letnich grach.

30.10.2024 12:54
😁
5.2
rastablasta
87
Konsul

zabawne bo dokładnie to samo można powiedzieć o Cyberpranku po dziś dzień :D
A jak popatrzysz kawałek dalej to zobaczysz samochody które zmieniają się w latające pudełka kartonowe przenikające obiekty tak samo jak w tych 20 letnich grach.

O kurka, nieźle xD
Dobrze, że mi się nie spieszy od jakiegoś czasu z grami, to w takim razie sobie jeszcze poczekam aż CP będzie wystarczająco działający... i dobry cenowo :P

29.10.2024 20:31
6
odpowiedz
sky0045
4
Centurion

GTA 3, VC, SA są usprawiedliwione tym że to było 20 lat temu, musiały wszystkie działać na PS2 o mocy najgorszego smartphona z przed kilku lat i skrajnie małej pamięci a do tego były jednymi z pierwszych gier 3d na taką skalę.

Co innego dużo, dużo nowszy Cyberpunk, tam można się było odwrócić w drugą stronę i po ponownym spojrzeniu samochód zmieniał się na inny model albo znikał czy pojawiał sie znikąd, to samo dotyczyło ludzi

30.10.2024 07:28
pieterkov
7
odpowiedz
pieterkov
150
Senator

Wreszcie ktoś potwierdził to, co podejrzewałem od dziecka :D

30.10.2024 08:24
8
odpowiedz
PhantomKiller
1
Legionista

Mam San Andreas na telefonie. Głównie z nostalgii. Jednak mimo to ciągle dobrze się bawię. Dla mnie to chyba najlepsza odsłona.

01.11.2024 06:59
KrissDeValnor
9
odpowiedz
KrissDeValnor
43
Pretorianin

Ciekawe, ale mi się zawsze wydawało, że w GIV i V po odwróceniu na krótko głowy, nagle wjeżdżałem komuś w tyłek, bo się teleportował nie wiadomo skąd...

02.11.2024 23:31
10
odpowiedz
vlad8011
61
Pretorianin

"Wystarczy w trakcie jazdy obejrzeć się za siebie, a samochody znajdujące się z przodu zostaną usunięte."

Kurde, ja to grałem w inną "trójkę ", VC - zawsze jak to robiłem to po powrocie kamery za samochód, zderzałem się przodem z samochodem, którego sekundę wcześniej tam nie było. Xd

04.11.2024 12:09
11
odpowiedz
Venkt
57
Pretorianin

Czyli...jak w każdej innej grze?

Wiadomość W GTA 3, VC i SA było tak wiele samochodów, że Rockstar musiał sięgnąć po sztuczkę, aby sprawnie zarządzać ruchem ul...