Deweloper zdradził, jak zwiększył liczbę fps-ów w grze o ponad 200. Przypomniał o zapomnianym procesie zwanym optymalizacją
Gdyby ktoś nie wiedział, to jest TEN Durante który naprawił porty Dark Souls 1 oraz Dark Souls 2.
Ładnie wbił kosę leniwym deweloperom.
Chłop to legenda.
Deweloper zdradził, jak zwiększył liczbę fps-ów w grze o ponad 200. Przypomniał o zapomnianym procesie zwanym optymalizacją
100 lat pozniej ktos sie skapnal ze cos takiego istnieje XD
Trzeba jakoś nakręcać sprzedaż kart, takie praktyki powinny być banowane a gry nie dopuszczane do sprzedaży.
Obawiam się, że deweloperzy nie są leniwi, tylko niekumaci. Z opisu wiadomości wynika, że w oryginalnym kodzie gry pominięto fundamentalne rzeczy takie jak implementacja współbieżnego przetwarzania zasobów przez silnik, a już nie mówiąc o kompletnych podstawach jak zwyczajne wycięcie niepotrzebnego kodu.
Jak zwykle banda nieogarów zobaczyła tytuł newsa, nie rozumie czego w ogóle dotyczy artykuł, ale już wydali wyrok: cała reszta to po prostu "leniwi deweloperzy".
Zobaczcie o jakiej w ogóle grze mowa i na jakim kompie była uruchamiana. Przecież ta gra ma grafikę rodem z PS3 a uruchamiana była na kompie z i9 i RTX 4090 i początkowo chodziła w marnych 100 FPS xD Nie wiem co w tym dziwnego że udało im się to tak zoptymalizować żeby odpalić w 300 FPS, gdyby im się nie udało to dopiero byłby wstyd.
Przecież na tej karcie gry typu Silent Hill 2 czy Space Marine 2 wyciągają grubo ponad 100 FPS a wy jęczycie że gra jest słabo zoptymalizowana i devi są leniwi, a typ wam pokazał grę z grafiką jak w Pokemonach na Switchu i zachwycacie się że coś takiego wyciąga 300 FPS xD -->
To teraz spójrzcie na screen obok i porównajcie to z jakąś nową grą AAA powiedzmy na UE 5 i powiedzcie mi co jest lepiej zoptymalizowane xD
W newsie jest napisane że gdyby nie powycinali zbędnych kodów itd. to gra by działała w 100 FPS, a po wycięciu i poprawieniu tego i owego wyciąga 300FPS. Jeżeli coś źle zrozumiałem to mnie popraw bo nie wiem jak to inaczej rozumieć.
Nieistotne jest co zrobili żeby poprawić wydajność. Istotne jest to że gra wygląda archaicznie a na RTX 4090 wyciągała marne 100 FPS, co jest niedopuszczalne, po czym poprawili wydajność tak że wyciąga 300.
Gra działała beznadziejnie i ich obowiązkiem było to poprawić i to zrobili, a pół internetu bije im brawa jakby dokonali czegoś niesamowitego i byli jedyną firmą na świecie która optymalizuje gry.
Niektórzy to chyba myślą że jak wychodzi gra na Unrealu i wyciąga powiedzmy max 100 FPS to znaczy że deweloperzy po prostu olali optymalizację. Tak jakby nie ogarniali, że po drodze było milion iteracji silnika i fixów optymalizacyjnych, które w ogóle pozwoliły dobić do tych 100 FPS, a to co wychodzi w dniu premiery to lata poświęconej pracy, której po prostu nikt nie opisał i przedstawił na ładnym wykresie gdzie wydajność skacze ze 100 do 300 FPS.
Idealnym przykładem odnoszącym się do samego tematu optymalizacji jest gra Callisto Protocol, polecam przypomnieć sobie, w jakim stanie gra była wydana, a jak działa dzisiaj, mimo tego ze grafika nie przypomina tych z ery ps3, co ciekawe na światło dzienne wychodzą żale głównego twórcy, który przyznaje się ze data premiery gry była wymuszona przez wydawcę, kiedy oni jako deweloperzy twierdzili, że gra potrzebuje opóźnienia, aby ją ....zoptymalizować, i jak widać po dzisiejszym stanie gry, jednak optymalizacja przyniosła skutek, mimo że gra wygląda jak SH2 czy też SP2, co ciekawe ja by nawet nie porównywał SH2 i SP2 co do samego działania, bo nie od dzisiaj wiadomo ze unreal, na którym bazuje SH2 to kobyła, która od dłuższego czasu ma notorycznie problemy z szarpaniem obrazu mimo implementacji kompilacji shaderow, i szok niedowierzanie to samo dzieje się w SH2, a to jak gra działa w trybie jakości na PS5 to śmiech na sali, zwłaszcza kiedy sama gra ma jeden z najlepszych patentów na optymalizację, która tez była wykorzystywana w oryginalnej pierwszej jak i drugiej części, czyli mgła, która nie tylko miała tworzyć aurę mrocznego miasta, ale także tuszować braki wydajności tamtych konsol, ta gra mimo tego ze w miarę ładnie wygląda jest zbudowana na makiecie miasta, w którym jedynie co może gracz interaktywnie zrobić to powybijać szyby w oknach i samochodach nic poza tym, ale po blubeze cudów nie można się spodziewać zwłąszcza kiedy człowiek przypomni sobie, jak działa i nadal działa medium
https://www.youtube.com/watch?v=2ZWhcYolv6g&t
Ten mem komentuje wszystko co tu napisano w tym newsie i nie trzeba nic więcej dodawać ======> https://www.youtube.com/watch?v=Yhs86REhig0
Wystarczy kliknąć "parallelize render" w edytorze Unreala i już gra jest zoptymalizowana i jest szybciej. Tak było, nie zmyślam, "dziennikarze" growi niech lepiej o developmencie nic nie piszą
Zamiast 100 klatek I przymusowego DLSS mamy ciach i 300 klatencji bez żadnych wspomagaczy.
To jak nas muszą rąbać w innych grach i oszukiwać że potrzeba więcej mocy.