Prawie 81 GB na godzinę. Testy pokazały, że MSFS 2024 pożera megabity łącza internetowego w zastraszającym tempie
Z jednej strony to sporo, z drugiej w dzisiejszych czasach posiadanie światłowodu to już nie jest żaden luksus.
Niestety nadal luksus i głownie chodzi o dostępność. Na swoim przykładzie;
-miasto ~200k na zachodzie
-dom rodzinny max 10Mb/s gdzie nadal budują nowe domy
-apartament bez problemu 1 Gb/s
-blok bez problemu 1 Gb/s
-surowy nowy dom na osiedlu domków jednorodzinnych, opcja tylko mobilny
Jedno miasto cztery różne miejsca i nadal nie ma standardu. Najlepsze opcje zawsze będą dla ppl którzy mieszkają w dużych skupiskach np apartamenty/bloki itp bo po prostu inwestycja szybciej się zwróci :)
Widocznie masz pecha albo miasto nie starało się o dotacje na światłowód, bo w mieście siostry mojej żony, 25k mieszkańców na zadupiu wschodniej Polski, ma prawie całe miasto w światłowodzie/5G, a w centrum nawet 5G+. Prywatna firma dzięki dotacjom rozkopała pół gminy, ale teraz w mieście prawie wszyscy mają net minimum 300 mb. Nawet okoliczne wsie w sporym stopniu mają światłowód. U mnie w mieście, już ciut większym, bez problemu masz dobry internet.
Jest to luksus. Miasteczko które formalnie ma światłowody, ale tylko podciągnięte do "bloków". Domy jednorodzinne, które są nawet na tej samej ulicy co te duże "molochy", a od kabla dzieli je kilkadziesiąt/kilkaset metrów, światłowodu nie mają, opierają się nadal, albo na mobilnym który stabilny nie jest, albo na starym przewodzie o 10mb/s maks. Sprawa ugrzęzła w biurokratycznym piekle od lat. Składane były różnorakie wnioski i interwencje telefoniczne, wszystko na nic (rządy się zmieniają dużo obiecują, ale i tak zostaje po staremu). Dlatego proszę nie pisać że "nie jest to luksus" ponieważ to nieprawda.
U mnie w malym miasteczku moge wybierac pomiedzy dostawcami swiatlowodu.
Ale za to jak wygląda ;)
Latając VR czymś wolnym lub w trybie drona można zwiedzać świat.
Osobiście na premierę nie kupuję bo czekam na informację o możliwości przeniesienia zakupionych wcześniej samolotów i scenerii z MSF2020...
https://www.youtube.com/watch?v=6QDP69loO70
Myślę że dla większości ludzi na świecie, szybki i stabilny internet to już nie problem.
Zależy od miejsca zamieszkania. Np u mnie w Warszawie łącze w zasadzie od większości operatorów działa stabilnie czy to Netia czy stare UPC ale np znajoma już kawałek pod Warszawą ma gorsza przepustowość i dodatkowo łacze w godzinach wieczornych działa zdecydowanie gorzej .
W miejscu gdzie mieszkam to jedynie co podejdzie to radiówka albo, któryś z mobilnych to weź se pograj w to na takim łączu.
Z internetem jest obecnie gorzej niż 10-20 lat temu, zwłaszcza jeśli idzie o taki "szybki i stabilny". Na nowej infrastrukturze nie ma miejsca, starej już nikt nie obsługuje. Z czym jest w miarę ok to internet mobilny, tylko nie jest on ani szybki ani stabilny, a z 81 GB na godzinę nie jest też bynajmniej tani...
Najlepszym dowodem na to jest to jak na stronach dostawców, "dostępny" pod twoim adresem światłowód po cichy zmienia się w koszyku na LTE przy finalizowaniu transakcji...
Kolega
Obłędna relaksująca gra , zwłaszcza w wersji VR . Mam nadzieję że od razu Vr będzie dostępna w nowym MSFS .Jednak z kupnem wstrzymuje się do pierwszych testów i patchy .
Chodzi o rozgrywke w chmurze bo nie czaje?
MSFS24 pobiera na bieżąco dane z chmury na dysk - te, których akurat potrzebuje
I całe te ściągnięte dane lądują w cache na dysku?
Masz rolling cache - pobiera dane dla trasy, którą lecisz. jak potem polecisz inną, to pobierze znowu nowe, stare dane będą zastępowane nowymi w miarę potrzeby i rozmiaru cache'u. Możesz też ustawić manualny cache i np. ściągnąć na stałe na dysk obszar jakiegoś kraju, nad którym najczęściej latasz
Mam nadzieję że od razu Vr będzie dostępna w nowym MSFS
Raczej na pewno będzie. Wersję testową na pokazie mogliśmy sprawdzić również w VR
I całe te ściągnięte dane lądują w cache na dysku?
Masz rolling cache - pobiera dane dla trasy, którą lecisz. jak potem polecisz inną, to pobierze znowu nowe, stare dane będą zastępowane nowymi w miarę potrzeby i rozmiaru cache'u. Możesz też ustawić manualny cache i np. ściągnąć na stałe na dysk obszar jakiegoś kraju, nad którym najczęściej latasz
Powiedzmy ze chcialbym sciagnac calosc... jest wogole taka mozliwosc? Jesli tak o jakiej ilosci danych mowimy? Wogile ta gra operuje takim pojeciem jak "calosc" danych do sciagniecia?
Z ciekawosci pytam, ale to ciekawa ciekawostka by byla. ;P
Pewnie setki terabajtów, a może wręcz petabajty... Też mnie ciekawi, ile tego mają na serwerach. :)
Z tego co mówi internet, to wcześniejszy MFS, jeżeli chodzi o całą mapę, to zajmowałby wtedy 2,5 petabajta danych na dysku. Nic dziwnego że dane muszą być ściągane i usuwane na bieżąco :)
Czyli wychodzi na to że zużycie dysku może być duże w tym przypadku i znacznie skracać jego życie. Czy się mylę?
Nie widzę tu nic nie normalnego jak się film zaczyna online oglądać to też początkowo transfer nam skacze niemal na maxa łącza a potem tylko odrobinę doczytuje gdy bufor się wypełni na te kilkanaście sekund i tu działa to tak samo ( a może nawet lepiej bo jednak część danych jakichś podstawowych na pewno jest na dysku zainstalowana i mogą być użyte do puki nie pobiorą się realne dane ). Jak by cały filmik policzyć i zmierzyć średnią to wyjdzie około tych 100Mb/s jak na oko patrzę.
Niebawem taniej będzie kupić sobie prawdziwy samolot i latać nim po świecie niż kupić sprzęt, który umożliwi komfortowe granie w takie gry.
Na pewno, biorąc pod uwagę że samoloty zaczynają się od kilkuset tysięcy.
Niebawem taniej będzie kupić sobie prawdziwy samolot
No niezupełnie.
Za niedługo zwykli, szarzy obywatele nie będą posiadać fizycznej gotówki, nie będą mogli jeść mięsa, nie będą mogli jeździć spalinowymi samochodami, a o lataniu samolotem (nawet jako pasażer!) to sobie tylko pomarzą...
Krótko pisząc - nie będziemy mieli nic, ale będziemy szczęśliwi, bo pogramy sobie w najnowszego Flight Simulatora, którego oczywiście nie będziemy mieli na własność...
Niebawem taniej będzie kupić sobie prawdziwy samolot i latać nim po świecie niż kupić sprzęt, który umożliwi komfortowe granie w takie gry.
Wyścigówki przestały mnie interesować kiedy zdałem sobie sprawę, że przejechanie się wyścigówką w realu wyjdzie mnie taniej niż w grze...
Twój pomysł jest trochę ambitniejszy, ale znając życie wystarczy pewnie trochę zaczekać.
Uznali, że pobieranie na żądanie lepsze niż pobieranie kilkuset GB na start. W większości wypadków wydaje się, że słusznie.
Szczególnie dla konsol mających ograniczone miejsce na dysku.
Lecąc drugi raz nad tym samym obszarem już nie będzie nic pobierało, chyba że zmienią się dane.
Bardziej mnie zastanawia jak to będzie działało w sytuacji kiedy jednocześnie grać będą dziesiątki tysięcy ludzi.
Wypadało by napisać jak to dokładnie działa bo widać po komentarzach, że tak lakoniczny artykuł powoduje błędne wyobrażenia na ten temat.
W skrócie - grę pobiera się całą (+ mody to będzie kilkaset GB, MSFS 2020 z kilkunastoma modami waży mi niecałe 400GB)
Zmiana ustawień detali w zasadzie nic nie ma do pobieranych danych. ZAWSZE będziemy mieć podstawową siatkę terenu, budynki, drogi itp wzięte z assetów z dysku. Streaming robi jedynie najlepszą możliwą jakość danego terenu. Można oczywiście ustawić wielkość cache na te dane, limity, dzień usuwania itp.
Oglądając filmik widać chwilowe skoki do 150 Mb/s i spadki do 10 Mb/s, więc średnio 30 Mb/s nie jest zaniżoną wartością. To jest 108.000.000.000 bitów w godzinę. Bitów, nie bajtów. W bajtach to będzie 13.500.000.000 i jest to ~13 GiB pobranych danych w godzinę.