https://www.youtube.com/watch?v=QgS4YDWCZcM
https://www.youtube.com/watch?v=VwWfFoIyb8A
Uwzględniając, że jeszcze trochę ponad półtorej roku temu AI ledwo radziło sobie z generowaniem prostych obrazków w .jpg to skok w wykorzystywaniu AI jest wręcz nie do wyobrażenia. Wiadomo, że w przypadku powyższych linków z GTA IV to mówimy wyłącznie o efekcie AI na podstawie wcześniej nagranych klipów, a i tak poziom niedoskonałości mocno wybija z tego co się dzieje na ekranie... ale obserwując do czego zdolna może być ta technologia to jestem ciekaw czy dzięki AI ostatecznie doczekamy się prawdziwie fotorealistycznej grafiki w grach za te 5-10 lat. Osobiście wolałbym wykorzystanie mocy przerobowych na lepszą fizykę czy zwiększenie stopnia interakcji ze światem.
Podoba mi się, że gdy skręcamy, słońce praktycznie za każdym razem zmienia pozycję, żeby zawsze jechać w jego kierunku.
OK, generlanie całkiem to imponujące, ale do praktycznego użycia jest jeszcze baaardzo daleko.
To ja dorzuce, dubbing do BG3 wygenerowany przez AI
https://youtu.be/Cwge2iuoYWk?si=wKJ-DS4liBJs6Qvy
Jeszcze kilka lat i dubbingi do gier to będzie pryszcz, kwestia tylko odpowiednich regulacji prawnych.
Biorąc pod uwagę fakt jak błyskawicznie w ciągu ostatnich 2-3 lat rozwinęło się AI w zasadzie we wszystkich możliwych dziedzinach, jest to imponujące ale i przerażające.
Ostatnio na mnie to zrobiło wrażenie:
https://youtu.be/mShTwUgTo9o?si=D4xhdCBg344-CbZs
Szybko się to całe AI rozwija, ale czekam na więcej praktycznych wykorzystań tej technologii, tak jak na przykład podany wyżej dubbing do BG3.
Do idealności temu to daleka droga. Po za tym wygląda to jak zwykł filtr wrzucone na jakiś film. Tak jak to jest robione. np. z obrazkami.
Osobiście wolałbym wykorzystanie tak zwanego AI w grach.
Dotychczas trzeba sie nawciskac F1-F12 z dodatkowymi kliknieciami myszy, gdy mogloby wystarczy powiedzenie "chlopakom", zeby sie zaczaili od tylu i zaczeli szturmowac po tym jak ja wrzuce granaty...
Oferowaloby to rowniez znacznie szersza game mozliwych zadan do wykonania, poza "przynies 10 kalafiorow", eskorta, poscig, ucieczka, anihilacja.
Fajne byłoby AI wykorzystane do stworzenia faktycznie złożonego sandboxa w grach, z podejściem gdzie praktycznie nie ma generycznych NPCów bo każdy byłby w stanie coś powiedzieć, coś zrobić jakoś zareagować.
Ewentualnie przeciwnicy sterowani tak, że nie potrzeba skryptowania żeby działali naprawdę fajnie i w sposób trudny do przewidzenia.
Ot, taka luźna myśl ale pewnie do tego akurat jeszcze bardzo dłuuuuga droga.
Jaka długa droga Panie, przecież to już jest w testach :D
https://youtu.be/psrXGPh80UM?si=q2v5NTc_kn09N4YG
O to chyba coś na co najbardziej czekam
W testach z dostępem do odpowiedniej mocy obliczeniowej TAK, ale nie rozpędzałbym się z nadzieją na upowszechnienie tego, zwłaszcza jeśli miałoby to być liczone lokalnie.
Jest mod do Skyrima
https://youtu.be/xNPF9VKmzxw?si=dml5LLqIm2Z_V1v-
Grałem z tym trochę, dosyć imponujące, szczególnie, że postacie wiedzą jaką postać mają grać.
Dialogi są ok, ale muszą jeszcze popracować nad reakcjami. To co się mówi rzadko kiedy ma rzeczywisty wpływ na grę. Jednak jeżeli chodzi i immersje to bardzo fajna rzecz.
No i zdecydowanie obecny sprzęt nie jest jeszcze wystarczająco szybki żeby generować to w czasie rzeczywistym, grałem z tym modem na odpowiedź od NPCa trzeba czekać kilka sekund.