Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość „Jeśli nie ma Cię na Xboxie, chcielibyśmy wiedzieć dlaczego”. Microsoft zwrócił się o pomoc do deweloperów, którzy p...

03.10.2024 09:50
Judgment Day
1
2
Judgment Day
8
Pretorianin

Drogi MS, już Wam wyjaśniam problemy:
1. Bo sprzedaliście mało konsol.
2. Bo macie wariant słabszy na który trzeba optymalizować gry co jest drogie.
3. Bo macie GP
4. Bo nie macie nextgenowych gier dedykowanych konsoli.
5. Bo odlaliście się na graczy konsolowych i całe zasoby wkładacie w GP.
6. Bo co 6 miesięcy zmieniacie kierunek rozwoju marki.
7. Bo kłamiecie na każdym kroku.
8.Bo ciągle BRAK nowych gier!!!
Dziękuje za uwagę

post wyedytowany przez Judgment Day 2024-10-03 09:52:08
03.10.2024 09:59
2
odpowiedz
ValiantThor
2
Pretorianin

Ostatnia konsole z MS miałem ok. 10-12 lat temu.

03.10.2024 10:01
3
odpowiedz
1 odpowiedź
firebird18
67
Pretorianin

Drogi XBOXie.... po kupnie XONE X i potem XSX...czuję się jakby ktoś zrobił ze mnie debila ,szczególnie jesli chodzi o jakość waszych gier ... a ,że nigdy nie miałem jeszcze konsoli od SONY to.....

03.10.2024 12:05
Pitplayer
3.1
Pitplayer
87
Senator

U mnie taka sama sytuacja. Miałem Xox i teraz Xsx i mam silne odczucia że Xox był dużo bardziej wspierany niż Xsx. Tam ewidentnie było widać przewagę w grach i ulepszenia, a teraz? Teraz nieraz na Ps5 gry działają nieco lepiej.

Redfall, Starfield, Avowed, wszystko w 30fps na premierę na Xsx, teraz nawet Ms flight symulator 2024. Ciekawe jak będzie z Indiana. Gdzie tu wsparcie najmocniejszej konsoli na rynku (pomijam nadchodzące PRO). Widać że nie ważne jak gra chodzi na Xboxach, ważne że jest w GP.

Zainteresowanie Xboxami jest mniejsze, optymalizacja gorsza przez Xss to co się dziwić że „nie ma Cię na Xboxie”
Mimo wszystko Xsx jest moją domyślną konsolą ze względu na Pad.

03.10.2024 10:06
Wronski
4
odpowiedz
Wronski
24
Generał

„Jeśli nie ma Cię na Xboxie, chcielibyśmy wiedzieć dlaczego”.

Siedzialem na X360 przez wiekszosc czasu i rany... Ile gier mnie ominelo to az sie we lbie nie miesci bo wiekszosc wychodzila na PS3... A teraz to rownie dobrze moge miec switcha i tak wszystko ogram.

03.10.2024 11:58
Great_Ca3imir
5
odpowiedz
Great_Ca3imir
27
Konsul

Przecież xbox to nie konsole. To co się dziwią? Powód jest prosty, mniejsza platforma, mniejsza sprzedaż gier. A port kosztuje. To nie inny sklep na pc żeby sobie dodać identyczny tytuł. Tu trzeba poświęcić czas na stworzenie portu. Wydali z 80 mld$ na przejęcia a i tak nie zagrozili tym ps.

03.10.2024 12:01
Wrzesień
6
odpowiedz
Wrzesień
63
Stay Woke

Dane zebrane w ramach badań mają pomóc w kształtowaniu oferty Microsoftu skierowanej dla deweloperów
Na ich miejscu skupiłbym się raczej na ofercie skierowanej dla graczy, ale widać wiedzą lepiej.

03.10.2024 12:06
7
odpowiedz
1 odpowiedź
blikka
1
Legionista

Judgment Day

Umiesz czytać ze zrozumieniem ? Najwidoczniej nie.

03.10.2024 14:32
Judgment Day
7.1
3
Judgment Day
8
Pretorianin

blikka
Po pierwsze - Nie stawia się spacji przed znakiem interpunkcji.
Po drugie - Tak i wiem o co chodzi. Podałem możliwe przyczyny, dla których devy, mogą omijać Xbox'a, gdzie punk 2,3 i 5, mogą być głównymi powodami.

post wyedytowany przez Judgment Day 2024-10-03 14:34:11
03.10.2024 12:21
8
odpowiedz
blikka
1
Legionista

Jedyne tytuły, które nie wychodzą na Xboxy to azjatyki, gdzie ich konsole po prostu nie są popularne.

03.10.2024 12:38
9
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
dev1anceONE
31
Centurion

Widzę że problem z czytaniem tutaj mają, oni nie pytają graczy a devsów i jednak ~30mln konsol to nadal trochę sprzedanych i jakaś potencjalna baza klientów, nawet jakby 10mln kupiło grę to jest to potencjalnie 700mln$ dolarów(liczę po 70 dolarów za grę) a nawet i jakby to zmniejszyć do 5mln to i tak 350mln$ piechotą nie chodzi, biorąc pod uwagę że dzisiejsze konsole to PCty, to portowanie pewnie zamknie się w 10mln$(na PC porty Sony kosztują coś około 6mln bodajże max, a tu mamy dwie specki zamiast setek tysięcy) i to góra, więc nie widzę czemu niby na Xboxa gry miałyby się nie pojawiać, chociaż jedyny problem to ziemniak i wymogi że ma być to prawie taka sama wersja jak na XSX

03.10.2024 15:14
Ognisty Cieniostwór
9.1
Ognisty Cieniostwór
42
Senator

Bardzo entuzjastyczne te twoje liczby. 5 mln gier na Xboxach są w stanie sprzedać jedynie Halo i Gearsy i dotyczy to głównie czasów X360, kiedy mieli potężną bazę graczy na konsolach i nie wydawali gier na PC, ani tym bardziej w GP na premierę. Teraz te 30 mln sprzedanych Xboxów moze się przełozyć maksymalnie na jakiś milion sztuk i to przy bardzo optymistycznych założeniach, bo zdecydowana większośc graczy i tak ogra ją na innych platformach lub GP. Żeby sprzedać tyle sztuk na Xboxie musiałby być to sprzedażowy hit pokroju Elden Ringa.

post wyedytowany przez Ognisty Cieniostwór 2024-10-03 15:15:43
03.10.2024 21:46
9.2
1
blikka
1
Legionista

Ognisty Cieniostwór

Co ty niby możesz wiedzieć o temacie, skoro nie masz jakichkolwiek danych ?

GP stoi obecnie przy ścianie jaką jest łącznie 35 mln subskrypcji, więc nie dotyczy wszystkich, a nawet większości użytkowników Xbox. Co najwyżej połowa posiadaczy XSX/S z niego korzysta.

Jeśli chodzi o dane sprzedaży, to tutaj nie mamy szczegółowych danych, ale te z rynku brytyjskiego pokazują, że niecałe 2/3 kopii Starfield zostało sprzedanych na PC.

Dodatkowe ten tytuł w swoich pierwszych miesiącach lepiej się sprzedawał od behemotów pokroju FIFA, NBA i MK1, które były multiplatformami i do tego niedostępne w GP.

To przykład tylko jednego tytułu, ale naprawdę wiele pokazuje, a przede wszystkim, że nie masz pojęcia o czym mówisz.

03.10.2024 23:19
9.3
dev1anceONE
31
Centurion

Ognisty Cieniostwór Nawet jakby to było tylko milion kopii gry(to chyba raczej mówisz o pierwszym miesiącu) to jednak to nadal 70mln, więc ~60mln na czysto, myślisz że korpo odpuściłoby sobie taką kwotę bo tak? Jedynie kiedy mogą sobie odpuścić taki zysk to jak ktoś im go zrekompensuje

04.10.2024 19:20
Ognisty Cieniostwór
9.4
Ognisty Cieniostwór
42
Senator

blikka
dev1anceONE

Nie mam aktualnych danych, ale mam przykładowo z 2019 roku z PS4 i Uncharted 4, które było gigantycznym hitem. W tamtym czasie sprzedaż PS4 dobiła do 100 mln, a Uncharted 4 sprzedało się w nakładzie 16 mln sztuk. Daje to równo 16% wszystkich posiadaczy kosnoli, a przypominam tylko, że mówimy tu o grze, dla której ludzie kupowali te konsole. Używki pomijam, bo mówimy tu wyłącznie o oficjalnej sprzedaży.

https://spidersweb.pl/2019/07/playstation-4-ps4-100-mln-sprzedaz.html

https://www.gry-online.pl/newsroom/imponujace-wyniki-sprzedazy-the-last-of-us-i-uncharted-4/z31cd7d

Jesli przełożymy to na 30 mln Xboxów da to wynik w okolicach 4,8 mln, ale w przypadku konsol MS to tak nie zadziała.

Po pierwsze, MS nie ma w swojej ofercie takiego hitu i nie będzie miał (nie liczę CoDa, bo to nawet nie jest konsolowy ex).
Po drugie, MS wydaje swoje gry jednocześnie na Xboxach i PC.
Po trzecie, każda ich gra ląduje w gamepassie, przez co potencjalna sprzedaż leci na łeb.

To wszystko sprawia, że sprzedaż gier na Xboxach jest dużo nizsza i nie jest wprost proporcjonalna do sprzedanych konsol. No a jesli weźmiemy pod uwagę gry multiplatformowe, to już w ogóle na Xboxach sprzedaje się jedynie ułamek wszystkich kopii. Dlatego deweloperzy coraz cześciej olewają te konsole i wcale im się nie dziwię.

Dodatkowe ten tytuł w swoich pierwszych miesiącach lepiej się sprzedawał od behemotów pokroju FIFA, NBA i MK1, które były multiplatformami i do tego niedostępne w GP.

Zdajesz sobie sprawę, że porównałes właśnie sprzedaż gry, która większość swoich potencjalnych klientów ma na PC do gier, ktore są grami typowo konsolowymi? Przeciez to niczego nie udowadnia. Mało tego, dzisiaj więcej ludzi gra w 13-sto letniego Skyrima, niż w ten najnowszy kosmiczny "hicior".

Nawet jakby to było tylko milion kopii gry(to chyba raczej mówisz o pierwszym miesiącu) to jednak to nadal 70mln, więc ~60mln na czysto, myślisz że korpo odpuściłoby sobie taką kwotę bo tak? Jedynie kiedy mogą sobie odpuścić taki zysk to jak ktoś im go zrekompensuje

No widzisz, a jednak deweloperzy rezygnują z takiego zysku. A może jednak jest tak jak mowię i sprzedaż gier na Xboxach jest tak niska, że nie opłaca się robić portu? To nie jest przypadek, że coraz więcej firm się na to decyduje.

03.10.2024 14:39
TerleckiFalcon
10
1
odpowiedz
TerleckiFalcon
13
Konsul

nie byłoby problemu, gdyby nie wyprodukowali series s. Dla mniejszych developerów to problem, bo optymalizacja gry pod takiego ziemniaka jest kosztowna i czasochłonna

post wyedytowany przez TerleckiFalcon 2024-10-03 14:40:06
03.10.2024 18:59
krakoos.xbox360
11
3
odpowiedz
1 odpowiedź
krakoos.xbox360
85
Introwertyk

Temat o Xboxie, a komentarze wyłącznie użytkowników PS jak widzę. Prawda jest taka, że Sony od wielu lat lobbuje by gry nie pojawiały się na Xboxie, a już szczególnie nie w GP. Przecież oficjalnie się do tego przyznali w zeszłym roku podczas zamieszania z Activision. Druga sprawa, to oczywiście słaby XSS, który jest słabszy niż X1X z poprzedniej generacji, a umowa jest, że gry pojawiają się na obydu konsolach albo w ogóle.

03.10.2024 23:27
11.1
dev1anceONE
31
Centurion

krakoos.xbox360 Tylko no problem jest że z tego co tam były pogłoski to 75% użytkowników Xboxa Series ma Ski, nawet jakby teraz ta liczba się zmniejszyła to ze 30% z ~30 mln jest posiadaczami Series X, a to o wiele mniejsza baza klientów bo około 9mln, ogólnie to Xbox zj*bał z tą Ską, mogli wydać jak Sony wersję All Digital tylko że z mniejszym dyskiem za np. 399$/€ a tak to polecieli z grafiką pokroju właśnie tej z X1X i teraz są problemy, a najgorsza jest raczej ilość ramu bo to 10GB z czego 8 jest dostępne dla gier

03.10.2024 19:10
12
2
odpowiedz
sabaru
19
Generał

Pewnie z tego samego powodu co zawsze. Za mała dają i za dużo biorą. No i przede wszystkim niezależność. Jak gra trafi na ich konsolę to zapewne będą chcieli tu i ówdzie swoje 2 grosze dodać, a to nie zawsze grze wychodzi na plus. Po za tym z tą swoją konsolą się zbytnio nie popisali. Mało gier, nic ciekawego nie wychodzi. Więc nie pewności czy gra dodana na tą konsolę odniesie jakiś sukces.

04.10.2024 19:21
raziel88ck
13
odpowiedz
raziel88ck
203
Reaver is the Key!

Powodem jest Series S.

Wiadomość „Jeśli nie ma Cię na Xboxie, chcielibyśmy wiedzieć dlaczego”. Microsoft zwrócił się o pomoc do deweloperów, którzy p...