„Jeśli nie ma Cię na Xboxie, chcielibyśmy wiedzieć dlaczego”. Microsoft zwrócił się o pomoc do deweloperów, którzy p...
Drogi MS, już Wam wyjaśniam problemy:
1. Bo sprzedaliście mało konsol.
2. Bo macie wariant słabszy na który trzeba optymalizować gry co jest drogie.
3. Bo macie GP
4. Bo nie macie nextgenowych gier dedykowanych konsoli.
5. Bo odlaliście się na graczy konsolowych i całe zasoby wkładacie w GP.
6. Bo co 6 miesięcy zmieniacie kierunek rozwoju marki.
7. Bo kłamiecie na każdym kroku.
8.Bo ciągle BRAK nowych gier!!!
Dziękuje za uwagę
Drogi XBOXie.... po kupnie XONE X i potem XSX...czuję się jakby ktoś zrobił ze mnie debila ,szczególnie jesli chodzi o jakość waszych gier ... a ,że nigdy nie miałem jeszcze konsoli od SONY to.....
U mnie taka sama sytuacja. Miałem Xox i teraz Xsx i mam silne odczucia że Xox był dużo bardziej wspierany niż Xsx. Tam ewidentnie było widać przewagę w grach i ulepszenia, a teraz? Teraz nieraz na Ps5 gry działają nieco lepiej.
Redfall, Starfield, Avowed, wszystko w 30fps na premierę na Xsx, teraz nawet Ms flight symulator 2024. Ciekawe jak będzie z Indiana. Gdzie tu wsparcie najmocniejszej konsoli na rynku (pomijam nadchodzące PRO). Widać że nie ważne jak gra chodzi na Xboxach, ważne że jest w GP.
Zainteresowanie Xboxami jest mniejsze, optymalizacja gorsza przez Xss to co się dziwić że „nie ma Cię na Xboxie”
Mimo wszystko Xsx jest moją domyślną konsolą ze względu na Pad.
„Jeśli nie ma Cię na Xboxie, chcielibyśmy wiedzieć dlaczego”.
Siedzialem na X360 przez wiekszosc czasu i rany... Ile gier mnie ominelo to az sie we lbie nie miesci bo wiekszosc wychodzila na PS3... A teraz to rownie dobrze moge miec switcha i tak wszystko ogram.
Przecież xbox to nie konsole. To co się dziwią? Powód jest prosty, mniejsza platforma, mniejsza sprzedaż gier. A port kosztuje. To nie inny sklep na pc żeby sobie dodać identyczny tytuł. Tu trzeba poświęcić czas na stworzenie portu. Wydali z 80 mld$ na przejęcia a i tak nie zagrozili tym ps.
Dane zebrane w ramach badań mają pomóc w kształtowaniu oferty Microsoftu skierowanej dla deweloperów
Na ich miejscu skupiłbym się raczej na ofercie skierowanej dla graczy, ale widać wiedzą lepiej.
Jedyne tytuły, które nie wychodzą na Xboxy to azjatyki, gdzie ich konsole po prostu nie są popularne.
Widzę że problem z czytaniem tutaj mają, oni nie pytają graczy a devsów i jednak ~30mln konsol to nadal trochę sprzedanych i jakaś potencjalna baza klientów, nawet jakby 10mln kupiło grę to jest to potencjalnie 700mln$ dolarów(liczę po 70 dolarów za grę) a nawet i jakby to zmniejszyć do 5mln to i tak 350mln$ piechotą nie chodzi, biorąc pod uwagę że dzisiejsze konsole to PCty, to portowanie pewnie zamknie się w 10mln$(na PC porty Sony kosztują coś około 6mln bodajże max, a tu mamy dwie specki zamiast setek tysięcy) i to góra, więc nie widzę czemu niby na Xboxa gry miałyby się nie pojawiać, chociaż jedyny problem to ziemniak i wymogi że ma być to prawie taka sama wersja jak na XSX
Bardzo entuzjastyczne te twoje liczby. 5 mln gier na Xboxach są w stanie sprzedać jedynie Halo i Gearsy i dotyczy to głównie czasów X360, kiedy mieli potężną bazę graczy na konsolach i nie wydawali gier na PC, ani tym bardziej w GP na premierę. Teraz te 30 mln sprzedanych Xboxów moze się przełozyć maksymalnie na jakiś milion sztuk i to przy bardzo optymistycznych założeniach, bo zdecydowana większośc graczy i tak ogra ją na innych platformach lub GP. Żeby sprzedać tyle sztuk na Xboxie musiałby być to sprzedażowy hit pokroju Elden Ringa.
Co ty niby możesz wiedzieć o temacie, skoro nie masz jakichkolwiek danych ?
GP stoi obecnie przy ścianie jaką jest łącznie 35 mln subskrypcji, więc nie dotyczy wszystkich, a nawet większości użytkowników Xbox. Co najwyżej połowa posiadaczy XSX/S z niego korzysta.
Jeśli chodzi o dane sprzedaży, to tutaj nie mamy szczegółowych danych, ale te z rynku brytyjskiego pokazują, że niecałe 2/3 kopii Starfield zostało sprzedanych na PC.
Dodatkowe ten tytuł w swoich pierwszych miesiącach lepiej się sprzedawał od behemotów pokroju FIFA, NBA i MK1, które były multiplatformami i do tego niedostępne w GP.
To przykład tylko jednego tytułu, ale naprawdę wiele pokazuje, a przede wszystkim, że nie masz pojęcia o czym mówisz.
Nie mam aktualnych danych, ale mam przykładowo z 2019 roku z PS4 i Uncharted 4, które było gigantycznym hitem. W tamtym czasie sprzedaż PS4 dobiła do 100 mln, a Uncharted 4 sprzedało się w nakładzie 16 mln sztuk. Daje to równo 16% wszystkich posiadaczy kosnoli, a przypominam tylko, że mówimy tu o grze, dla której ludzie kupowali te konsole. Używki pomijam, bo mówimy tu wyłącznie o oficjalnej sprzedaży.
https://spidersweb.pl/2019/07/playstation-4-ps4-100-mln-sprzedaz.html
https://www.gry-online.pl/newsroom/imponujace-wyniki-sprzedazy-the-last-of-us-i-uncharted-4/z31cd7d
Jesli przełożymy to na 30 mln Xboxów da to wynik w okolicach 4,8 mln, ale w przypadku konsol MS to tak nie zadziała.
Po pierwsze, MS nie ma w swojej ofercie takiego hitu i nie będzie miał (nie liczę CoDa, bo to nawet nie jest konsolowy ex).
Po drugie, MS wydaje swoje gry jednocześnie na Xboxach i PC.
Po trzecie, każda ich gra ląduje w gamepassie, przez co potencjalna sprzedaż leci na łeb.
To wszystko sprawia, że sprzedaż gier na Xboxach jest dużo nizsza i nie jest wprost proporcjonalna do sprzedanych konsol. No a jesli weźmiemy pod uwagę gry multiplatformowe, to już w ogóle na Xboxach sprzedaje się jedynie ułamek wszystkich kopii. Dlatego deweloperzy coraz cześciej olewają te konsole i wcale im się nie dziwię.
Dodatkowe ten tytuł w swoich pierwszych miesiącach lepiej się sprzedawał od behemotów pokroju FIFA, NBA i MK1, które były multiplatformami i do tego niedostępne w GP.
Zdajesz sobie sprawę, że porównałes właśnie sprzedaż gry, która większość swoich potencjalnych klientów ma na PC do gier, ktore są grami typowo konsolowymi? Przeciez to niczego nie udowadnia. Mało tego, dzisiaj więcej ludzi gra w 13-sto letniego Skyrima, niż w ten najnowszy kosmiczny "hicior".
Nawet jakby to było tylko milion kopii gry(to chyba raczej mówisz o pierwszym miesiącu) to jednak to nadal 70mln, więc ~60mln na czysto, myślisz że korpo odpuściłoby sobie taką kwotę bo tak? Jedynie kiedy mogą sobie odpuścić taki zysk to jak ktoś im go zrekompensuje
No widzisz, a jednak deweloperzy rezygnują z takiego zysku. A może jednak jest tak jak mowię i sprzedaż gier na Xboxach jest tak niska, że nie opłaca się robić portu? To nie jest przypadek, że coraz więcej firm się na to decyduje.
nie byłoby problemu, gdyby nie wyprodukowali series s. Dla mniejszych developerów to problem, bo optymalizacja gry pod takiego ziemniaka jest kosztowna i czasochłonna
Temat o Xboxie, a komentarze wyłącznie użytkowników PS jak widzę. Prawda jest taka, że Sony od wielu lat lobbuje by gry nie pojawiały się na Xboxie, a już szczególnie nie w GP. Przecież oficjalnie się do tego przyznali w zeszłym roku podczas zamieszania z Activision. Druga sprawa, to oczywiście słaby XSS, który jest słabszy niż X1X z poprzedniej generacji, a umowa jest, że gry pojawiają się na obydu konsolach albo w ogóle.
Pewnie z tego samego powodu co zawsze. Za mała dają i za dużo biorą. No i przede wszystkim niezależność. Jak gra trafi na ich konsolę to zapewne będą chcieli tu i ówdzie swoje 2 grosze dodać, a to nie zawsze grze wychodzi na plus. Po za tym z tą swoją konsolą się zbytnio nie popisali. Mało gier, nic ciekawego nie wychodzi. Więc nie pewności czy gra dodana na tą konsolę odniesie jakiś sukces.