Epic Games wyszło na prostą, a w międzyczasie ponad 1000 źródeł światła rzuca cienie w demie Unreal Engine 5.5 na PS5
Zgadzam się z tą opinią, a Epic i jego UE5 jest tego przeciwieństwem jeżeli chodzi o grafikę.
A demo świetne, tylko może się znowu skończyć na tym że mało kto będzie w stanie tego użyć bez spadku płynności, jak przy poprzednich lumen i nanite
Epic obniży prowizję z Unreal Engine tylko na te gry, które w dniu premiery zostaną wydane również w EGS. Na pozostałe zostaje marża 5%.
Gdy prowadzisz sklep w którym mimo najniższych opłat za wydanie nadal nikt nie chce publikować gier i musisz dodatkowe promocje dawać xD
MegaLights jeszcze bardziej opera się o stochastyczność (losowe próbkowanie --> szum), więc bez czasowej akumulacji się nie obejdzie, czyli jakaś forma TAA (np. TSR czy DLSS) będzie konieczna by renderera nie popsuć. Wielu jeszcze kojarzy, że to "antialiasing" i powinno być kwestią wyboru wg gustu gracza, ale to już nie te czasy. Bez TAA to po prostu nie będzie działać, tak jak powinno.
A samo demo wygląda obłędnie.
Niekoniecznie, wszystkie te techniki łączy konieczność generowania przez każdy piksel tzw motion vector, czyli miejsce gdzie ten sam fragment obrazu był w poprzedniej klatce a TAA działa jako post process wiec można go wyłączyć jak nie ma żadnego DLSS/FSR