Nowy raport Sony ujawnia, że PlayStation wykorzystuje sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe, aby przyspieszyć produkcję gier
Niby pisze że przyśpieszają , a gier nowych na Ps5 póki co nie widać. Widać że te syfy multiplayer im tyle czasu zajęły że nie ma czasu tworzyć gier singleplayer .
W dokumencie koncern chwali się, że wykorzystuje AI i uczenie maszynowe do przyspieszenia produkcji gier oraz obniżenia kosztów.
Zapowiada się na jakość xD Może nawet uda im się w to władować jakieś NFT czy inne krypto -- to dopiero będzie jazda.
Ja zawsze uważałem się za osobę z wyobraźnią, ale wydawać 3-4 koła na konsole, żeby producent mógł narzucać w co możesz grać, kiedy sam akurat próbuje przepchnąć papkę z generatora... kto zdecydował by się na coś takiego?
Ps. Patrząc na Concorda, jego wygląd, koszt produkcji, to co i jak zostało już zaimplementowane (w końcu developerzy i artyści lecą z posad już dobrą chwile) ciekawi mnie czy przy tej grze już wstępnie przyśpieszano i obniżano koszta... Niekompetencja osób zatrudnionych z racji na wszelkie "inkluzywne parytety" raczej niż umiejętności i koszta, to bardzo fajna wymówka żeby ukryć problemy z nowym modelem biznesowym (masowe korporacyjne piractwo wszelkich danych i związane z nim zwalnianie ludzkich pracowników) i dziwne, że to im się akurat tak wygodnie zbiegło w czasie...
Niby pisze że przyśpieszają , a gier nowych na Ps5 póki co nie widać. Widać że te syfy multiplayer im tyle czasu zajęły że nie ma czasu tworzyć gier singleplayer .
Wiele się nie zmieni. Przygodowa gra akcji z trzeciej osoby, oparta na tym samym motywie i elo. TLoU i GoWy nowe najlepszym przykładem.
Nie dość, że niepotrzebny to jeszcze ewidentnie wygląda gorzej...
Że aż wrzucę obrazek z wcześniejszego postu
Obniżają koszty produkcji gier a gry i tak drożeją. For the players :). Kiedyś myślałem, że za takie 10 lat to będą dopiero super gry, innowacyjne, z fotorealistyczną grafiką a tymczasem dostajemy remastery remasterów i inne gry które odrzucają już na starcie. W życiu bym nie pomyślał, że w dzisiejszych czasach 1 osobą potrafi zrobić lepszą grę niż tak olbrzymie studio. Coraz mniej cieszy granie w nowe produkcje...
Która firma nie uzywa AI?
U mnei support do generowania maili, ja jako programista z 15 letnim stażem za 50usd miesięcznie mam swojego juniora..
Kto nie korzysta z AI ten przepadnie. Ale myślę że każda firma programistyczna korzysta w mniejszym lub większym stopniu
Bo wiecie hejterzy, tutaj nie jest napisane NIC w jakiej skali wykorzystują :)
Niech se korzystają, ale niech tworzą jakościowe gry, bo póki co wyszedł God of War który był praktycznie tym samym co poprzedniczka, remaster tlou 2 gdzie różnicy w grafice nie widać, kopiuj wklej spider many, planowany jest remaster horizona który wygląda gorzej niz oryginał, co dalej? Wyszedł jedynie fajny Stellar Blade, jeśli przy użyci Ai mają tworzyć odgrzewane kotlety, to niech spierdzielają, razem z UBIkacją.
Pewnie chciał byś żeby tak było, że każdy kto nie korzysta z AI odpadnie z gry. Od razu ci mogę jednak powiedzieć że te twoje durne wymysły się nie spełnią - Wręcz przeciwnie. Jestem w stanie się założyć że wartość produkcji tworzonych w pełni przez ludzi (czyli tak jak dawniej i obecnie) wzrośnie. Było tak już w innych branżach za czasów rewolucji industrialnej i widzisz co z tego wyszło? Doceniamy ludzką pracę bardziej niż masowo produkowane produkty które każdy może kupić po 10 razy w dowolnym sklepie. Tak więc wiesz, nikt nie będzie do niczego zmuszony a już tym bardziej nigdzie nie przepadnie :)
No to zapowiada sie kolejna fala remaków, remasterów i gniotów.
To chyba tylko część studiów Sony wykorzystuje te AI. W przypadku Insomniac faktycznie widać szybkość w produkcji, bo ci od premiery ps5 wydali dwie gry (Rachet, SM2), jeden samodzielny dodatek (SM MM) oraz lada moment wydadzą kolejną grę (Wolverine) i samodzielny dodatek (Venom). Na tę chwilę jakość ich produkcji stoi na bardzo wysokim poziomie, więc wszystko gra.
Jednak Sony zapomniało chyba udostępnić narzędzia Naughty Dogs, bo to jest wręcz nie do pomyślenia, że ci jeszcze nic nowego nie wydali.
No proszę.. Artystów i twórców jak chodzi o tworzenie gier komputerowych to szanują, ale jak już ktokolwiek wspomni cokolwiek o artystach tworzących obrazy gdziekolwiek na internecie to zawsze znajdzie się cała zgraja idiotów bez żadnej dobrej moralności oraz jakichkolwiek porządnych zasad etycznych która będzie bronić ciągłego wykorzystywania prac artystów bez żadnego pozwolenia lub rekompensaty dla nich. Znajdą się też i tacy co od razu powiedzą że osoby broniące artystów są gorsze pod względem moralności i etyki bo niby tylko i wyłącznie ogromne korporacje i firmy na tym zyskają co jest zupełną nieprawdą i wymysłem chorych umysłowo ludzi. News pokazujący co najwyżej ogromną hipokryzję i dwie odmienne twarze osób będących entuzjastami generatywnej SI. Ciekawe kiedy ta cała parada się skończy a ludzie wykorzystujący prace artystów praktycznie za darmo zmierzą się z surowymi konsekwencjami i karami na mocy przyszłych praw broniących artystów które miejmy nadzieję powstaną jak najszybciej na całym świecie.
Co ma praca artystów do automatycznego dostosowania napisów w różnych językach do ścieżek dialogowych? Bo o takie wykorzystanie AI chodzi w tym przypadku.
Może i będziemy kazać wam płacić więcej za gry ale za to mniej pracy włożymy w wyprodukowanie ich.
Nie wiem jak wy ale ja jakoś nie odczuwam tzw. przyspieszenia :) oczywiści bez urazy,
to kiedy będzie te " przyspieszenie " ??? też tak myślałem że A.I coś pomoże ale niestety nadal długo...
Jeszcze bardzo długo. AI może wszystko, ale obecnie jest kompletnie po za jakimikolwiek prawami. Taka potężna samowolka, wielka piaskownica, gdzie setki firm robią różne modele. Jest cholerny bałagan an rynku AI. Prawo jest wiele lat za postępem, przez co żadna duża firma nie wykorzysta w pełni potencjału AI. Jedynie właśnie takie elementy jak tutaj, gdzie automatycznie dopasowuje animacje i dialogi do danego języka. Czyj jakieś inne oficjalne wbudowane np. w Unity czy UE5 modele.
Dopóki prawnie nie będzie wszystko uregulowane, nie ujrzymy AI na dużą skalę w tym przemyśle. Bez kłopotu dziś np. możesz na swoim lokalnym sprzęcie odpalić wszelkiej maści AI, które może robić wiele rzeczy, które się wykorzystuje w grach - to szary kowalski, a takie korpo z dużymi zasobami może więcej. Tylko jest to zbyt ryzykowne ze względu na wszelkiej maści pozwy, które nawet jak są z dupy, to mogą narobić smrodu.
Sam np. używam AI do TTS, gdzie robię sobie audiobooki, bo wygodniej mi słuchać. Wyszkoliłem sobie głos pana Rozenka i on mi czyta wszelkiej maści książki, których audioboków nie ma. Wyszkolenie takiego głosu, to jest około godziny na zwykłej karcie z serii RTX. Wystarczy dobra czysta próbka kilkunastominutowa.
Obejrzyj sobie ostatni wywiad z panem Jackiem Dukajem - porusza tam temat min. wykorzystania AI w grach. Zrozumiesz czemu AI w grach, to nie takie proste. Warto wysłuchać nie tylko ze względu na ten temat.
https://www.youtube.com/watch?v=_H5t7k8IZqo