Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Todd Howard przyznał, że podejście Bethesdy do stworzenia „1000 światów” Starfielda było błędne. „Udało nam się jednak to zrobić”

28.09.2024 11:59
1
17
TraxPL
45
Konsul

Operacja zakończona sukcesem pacjent zmarł.

28.09.2024 11:59
1
17
TraxPL
45
Konsul

Operacja zakończona sukcesem pacjent zmarł.

28.09.2024 12:11
Cyberszczur
2
odpowiedz
Cyberszczur
43
Pretorianin

Starfield, to powinien iść drogą Mass effecta, jeśli chodzi o ilość. (Wchodzić w jakość, ). A nie, te pożal się boże popłuczyny, które są, zapchaj dziurą, bo jakiemuś krawaciarzowi, fajnie, to wyglądało w reklamie. (Tysiąc planet) Szkoda, że eksploracja, tych miejsc, to strata czasu.

28.09.2024 12:15
3
2
odpowiedz
1 odpowiedź
michalw258111417
11
Legionista

Ludzie z Bethesdy z Toddem na czele są odklejeni, żyją w swoim świecie, co ten i inne wywiady pokazują dobitnie. Nie widzą, nie chcą widzieć ekranów ładowania co minutę, tak samo totalnie wadliwe anatomicznie animacje twarzy, a teraz jeszcze gadanie o 1000 światów, jak tam nie ma ani jednego normalnego, bo wszędzie kostki w których generują się te same obiekty, jakieś bazy opuszczone, kopalnie, wszędzie gdzie byśmy nie wylądowali w całej galaktyce. Fatalnie zaprojektowany gameplay.

28.09.2024 12:20
JimmyBimbao
👍
3.1
JimmyBimbao
6
Chorąży

pamiętaj, oni są jak dealerzy którzy nie tykają syfu który sprzedają

28.09.2024 12:20
Kwisatz_Haderach
4
odpowiedz
Kwisatz_Haderach
13
GIT GUD or die trying
Wideo

haha

Zycie znowu dogania absurdy Otylego Pana.

https://www.youtube.com/watch?v=hhuaQU2rjTo

Czlowiek, gra i firma - memy.

28.09.2024 12:32
5
odpowiedz
GreedFire
31
Centurion

Powód kraksy w kosmosie? Za dużo różnorodności hehe

28.09.2024 12:59
6
1
odpowiedz
zanonimizowany1381965
18
Konsul

Ciekawe jaka będzie sprzedaż DLC - ciekawe czy się pochwalą ;)

28.09.2024 13:35
7
odpowiedz
1 odpowiedź
Linok2
10
Konsul

Nie udało im się, bo miał być proceduralnie generowane światy, a nie są. Czyli tak, że jak ląduje w danym miejscu na jakiejś planecie, to mam inny teren niż jakiś inny gracz lądujący dokładnie w tym samym miejscu, a tak nie jest. Wszystkie tereny są wygenerowane i zapisane w plikach gry, przez co każdy ma takie same. Jedynie punkty POI są losowe.

28.09.2024 13:59
7.1
sky0045
4
Centurion

Po prostu dla każdego miejsca na planecie jest unikalna liczba, zarodek z kórego generowany jest taki sam teren, identycznie działa to w No man sky, gdzie każda planeta o tej samej pozycji wygląda tak samo u każdego gracza i Mincrafcie, gdzie jak gra jest odpalana z tego samego seeda to wyglda zawsze tak samo

28.09.2024 14:23
8
odpowiedz
makaronZserem
39
Generał

Gościu jest megalomanem, z ego tak wielkim, że wiele sław i celebrytów powinno mu zazdrość. Koleś szybko ewoluował z 16 razy do aż 1000, ciekawe co będzie przy Elder Scrolls 6, 10 000 a może już w milionach na miliardy to chyba jeszcze za wcześnie, hmm.

28.09.2024 14:28
😂
9
odpowiedz
Titek321
3
Centurion

Skisłem xd Todd jak zwykle trzyma poziom

28.09.2024 16:10
xandon
😂
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
xandon
42
Generał

Rzucam sobie okiem przy kawce na nasz wspaniały portal a tu taka sensacyjna wiadomość:

*** GOL:

Todd Howard przyznał, że podejście Bethesdy do stworzenia „1000 światów” Starfielda było błędne. „Udało nam się jednak to zrobić”

*** Todd Howard @ 2:15 filmu

We pushed ourself kind of, in every part of the game. But the biggest challenge was first, how do we generate these planets? Is that even a good idea? Okay, maybe at the time no, but we made it work. Just, can we even generate a planet? And then once we could generate all of these, the simulation of the solar systems, around you. But ultimately what's fun about that...

*** Forumowicze GOL - wiadomo

*** Gracze pod filmem Todda na YT - zachwyty nad Starfield i oczekiwanie Shattered Space

Meh, znowu to samo, czyli tradycyjne plaskanie w kałuży, za to w poniedziałek 30/09 święto :-)

post wyedytowany przez xandon 2024-09-28 16:15:36
28.09.2024 16:12
😂
10.1
Titek321
3
Centurion

Starfield i zachwyty wybierz jedno:)

28.09.2024 17:02
Kwisatz_Haderach
10.2
Kwisatz_Haderach
13
GIT GUD or die trying

And then once we could generate all of these, the simulation of the solar systems, around you.

No.. no... "Symulacja" obracajacych sie obrazkow jpg.

Prawie tak dobra jak symulacja xandona i jego syndromu oblezonej twierdzy ze Starfieldem, Zelda, itd...

xandon... milczenie jest zlotem. Polecam. I tobie i Howardowi, ktory w zyciu jedna dobra gre zrobil a to i tak tylko dlatego ze wtedy nie byl szefem.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2024-09-28 17:08:46
28.09.2024 17:14
Kwiliniosz
😂
11
odpowiedz
Kwiliniosz
65
Konsul

Myślę, że krytyka Starfield i Howarda jest trochę przesadzona. Przecież to tylko gra AAA. Co innego, gdybyśmy mówili o grze AAAA.

28.09.2024 17:18
Smoke
12
1
odpowiedz
Smoke
58
Konsul

Co z tego jak to generowany syf. Daggerfall był ogromny już w latach 90 i co to zmieniło, jak świat był nudny? Nawet nie mówię, że to była zła gra, bo mechanicznie się broni. Niemniej sam wielki świat nie był specjalnie wartością dodatnią. Jakby był o połowę mniejszy, to absolutnie nic by się nie zmieniło.

28.09.2024 17:35
13
odpowiedz
1 odpowiedź
Kothe
19
Generał

Raczej nikomu nie przeszkadza te kilkaset pustych planet.
Problem w tym że brakuje chociaż kilku planet z większą liczbą ciekawych lokacji/miast niż jedno miasto-hub, które i tak nie jest za duże i nie oddaje to skali uniwersum.

post wyedytowany przez Kothe 2024-09-28 17:35:51
29.09.2024 01:56
13.1
grabeck666
82
Senator

Oj mi te kilkaset pustych planet bardzo przeszkadza.

Szczególnie, że Becia przyzwyczaiła nas do fajnej eksploracji. Przeszukujesz te kilka lokacji na planecie mając nadzieję na jakiś sekret czy coś, a tam nic. Po X razach przestajesz liczyć na cokolwiek.

28.09.2024 18:18
14
odpowiedz
DonAlfonso
19
Legionista

To nie jest megaloman. To jest zwykły oszust, który dla osiągnięcia finansowej korzyści okłamuje społeczność graczy, która w sporej części jest jeszcze dzieciakami. Starfield jest tego najlepszym dowodem.

28.09.2024 18:48
-=Esiu=-
😊
15
1
odpowiedz
1 odpowiedź
-=Esiu=-
205
Everybody lies
Image

Starfield to już mało kogo obchodzi. Za 10 lat jak będzie chociaż 100 graczy w Starfailu to będzie cud :)

A o poziomie Skyrima to już Becia może sobie zapomnieć, chyba że TES6 zaskoczy....

29.09.2024 01:57
15.1
grabeck666
82
Senator

Biorąc pod uwagę, że TES6 chcą dalej na Creation Engine robić to z bólem serca stwierdzam, że zaskoczyć będzie ciężko.

28.09.2024 19:25
16
4
odpowiedz
Tasdeadman
52
Generał

Chłop jak zwykle w świecie swoich fantazji.
Bo zacząć należy od tego, że nie udało im się stworzyć 1000 światów.
Tak w sumie, to nie udało im się zrobić nawet jednego świata.
Co im się udało zrobić, to dosłownie kilka lokalizacji, bo tyle znajduje się w grze.
Reszta to jest syf z generatora a w grze nie istnieje nawet jedna planeta, bo wszystko podzielone jest na małe chunki, więc to podwójne kłamstwo: Ani nie stworzyli (tylko wygenerowali automatem) ani nie ma świata tylko skończenie wiele instancji (które tylko w założeniu gameplayu są innymi światami, bo równie dobrze mogłaby być to jedna planeta).

No dobra, może świata nie stworzyli, ale proceduralne generowanie jest powszechne w grach i to nic złego?
I tu Starfield także leży, kwiczy i robi pod siebie, bo nie kojarzę bym grał w jakikolwiek tytuł, który robi to gorzej niż ten wielki system-seller AAA.
Nudne, jałowe planety wypełnione dosłownie kilkoma powtarzalnymi tzw. PoI w których nic nie można zrobić poza zeskanowaniem ich.
Poza tym kilka powtarzalnych budynków, gdzie twórcy tego gniota byli tak leniwi, że nawet nie chciało im się robić unikatowych lokalizacji w ramach zadań fabularnych, więc kopalnia w której odkrywamy nasz pierwszy smoczy okrzyk (czy jako oni to nazwali teraz) to dosłownie ten sam budynek, który zwiedzimy na każdej planecie na jakiej wylądujemy.

28.09.2024 19:31
rafq4
17
2
odpowiedz
rafq4
169
Shadow in the darkness

Dla mnie z kolei nadal największą kpiną tej gry jest jej cena. Już trochę czasu minęło od jej premiery, a ci nadal sobie 350zł wołają. Przesada. Żeby to był jeszcze jakiś naprawdę rewolucyjny produkt, no serio, do takiej ceny już bardziej by mi pasował Cyberpunk, ale tu mamy do czynienia z typowym Bethesdziakiem - ani to jakieś bardzo ładne, ani bogate w narrację, gra jak Skyrim - zagrasz raz, dobrze się pobawisz, może nie dobrniesz do końca gry, bo znudzi cię formuła, ale ogólnie będziesz zadowolony. Niemniej po tygodniu nie będziesz tej gry pamiętał, wspomnienie nie wywoła ciar na plecach, czy szybszego bicia serca pod wpływem świetnej narracji i klimatu przywołanego momentu. Wiem, że wrażenia z gry są subiektywne i każdy ma swoje, ale prędzej dałbym 350zł za Cyberpunka, który teraz "biega" za stówkę, niż za jakąkolwiek grę Bethesdy, których ceny zwalają z nóg.

28.09.2024 19:54
18
odpowiedz
1 odpowiedź
Cyrawn
11
Pretorianin

Starfield jest dobrą grą ale na raz, jak ogrywasz go powoli i być może z tym nowym dodatkiem będzie jeszcze lepszy, także rozumiem to, że Xandonowi odpowiada bo mnie również.
Jego problemem jest przesadzona skala, chętnie bym zobaczył 3 czy 4 razy mniejszą galaktykę ale wypakowaną super zawartością.

29.09.2024 00:31
18.1
Akuzativ1994
13
Pretorianin

Ja osobiście nie widzę przyjemności gdy setki questów zalegają w dzienniku i wiesz, że większość z nich będzie poniżej jakichkolwiek standardów

28.09.2024 20:54
19
3
odpowiedz
bartii93
13
Legionista

Wolałbym z 10-20 rozbudowanych planet z różną florą i fauną i rozbudowaną historią dla każdej niż 1000 pustostanów

28.09.2024 21:02
20
odpowiedz
mieta33
29
Pretorianin

GównoGra

28.09.2024 22:42
21
odpowiedz
Jaya
62
Generał

Jeśli by za coś krytykować te 1000 światów, to brakuje contentu tworzonego przez graczy i wtedy może by nawet zaczęło brakować miejsca na dysku twardym czy łącza do zaczytywania contentu z neta.

Dla mnie poziom Debilizmu w tej grze jest znacznie mniejszy niż w grach typu Wukong czy Last Of Us, ale co gusta.

Nikt nie będzie tego tworzył jeśli nie poprawią narzędzi budowania w grze i nie zmienią
zasad gry, żeby te światy równoległe nie robiły czystki co każde dobiegnięcie do końca.

Zamiast kontynuować passę z Fallout'a 4, to jak na razie nic im nie wychodzi,
zagalopowali się może mniej niż twórcy NMS i mniej skopali Universum niż tam, ale mimo wszystko, napisałbym to universum od nowa jeśli nie chcą w tej grze mieć nic wspólnego z budowaniem.

post wyedytowany przez Jaya 2024-09-28 22:43:52
29.09.2024 01:30
22
odpowiedz
3 odpowiedzi
boy3
112
Senator

Czy starfield jest choć trochę lepszy od fallouta 4? Bo fallout 4 to tragedia, ukończyłem z bólem

29.09.2024 01:59
22.1
grabeck666
82
Senator

Dużo gorszy.

29.09.2024 10:03
Toliardo
22.2
Toliardo
5
Chorąży

Dużo gorszy, w F4 masz chociaż przygotowane względnie ciekawe miejsca do zwiedzenia, w starfieldzie w kółko latasz po losowo wygenerowanych bazach na każdej planecie, i tak do porzygu.

29.09.2024 20:24
22.3
Tasdeadman
52
Generał

Toliardo Nie no źle mówisz. Gdyby bazy były losowo generowane, to byłoby jeszcze dobrze. To planety są generowane losowo a bazy są zrobione przez człowieka, tylko jest ich raptem kilka, więc nawet robiąc zadania fabularne, potrafimy trafić w lokację z bazą, która jest identyczna jak bardzo ważna baza z zadania fabularnego xD

29.09.2024 09:59
booboo7
23
odpowiedz
booboo7
9
Legionista

Ale w czym problem? Kosmos właśnie taki jest - pusty, więc wszystko się zgadza. Mi tam dreptanie (teraz i jeżdżenie) po planetach nie przeszkadza....może dlatego, że i w realu lubię się szwendać do późna :]

29.09.2024 10:27
24
2
odpowiedz
GSimoN
11
Legionista

Dwa razy podchodziłem do tej gry. I dwa razy się odbiłem. Nuda, nuda i jeszcze raz nuda. Manekiny mają większą charyzmę od NPCów w ich produkcji.

29.09.2024 11:22
25
odpowiedz
radek1982
26
Konsul

Tam mało brakowało a bethesda by pozyskała technologie generacji kosmsu z no-man sky tylko to pykło z ich silnikiem.

29.09.2024 20:58
Ange Ushiromiya
26
odpowiedz
Ange Ushiromiya
23
Konsul

Jest 1000 światów = nie ma żadnego

29.09.2024 22:12
27
odpowiedz
Kelebglin
59
Pretorianin

świat generyczny światem generycznym, ale to co zabiło tą grę, to wszędobylskie loading screeny, rzygać się chciało

Wiadomość Todd Howard przyznał, że podejście Bethesdy do stworzenia „1000 światów” Starfielda było błędne. „Udało nam się jednak to zrobić”