Preordery PS5 Pro ruszą jutro rano. W sklepach będą dostępne 2 wersje nowej konsoli Sony
Nie mogę się doczekać, aż odpalę wszystkie remastery na Pro!
Najwyższa pora pozbyć się peceta.
Kto kupi ten trąba (chyba, ze to jego pierwsze ps5)
No fakt, trzeba być frajerem aby mieć ps5 i brać teraz wersje pro, a ja czułem że tak będzie i kupiłem specjalnie XSX aby ewentualnie kupić teraz od razu PS5 pro, chociaż też poczekam do przyszłego roku aż skończą się święta i szał zakupów a cena spadnie, i do tego będzie więcej już zoptymalizowanych gier pod to.
Nie mogę się doczekać, aż odpalę wszystkie remastery na Pro!
Najwyższa pora pozbyć się peceta.
W cenie tej ps5 pro kupujesz grafe która zjada ten bubel od sony :P Zeby miec lepsze wrazenia to wystarczy rx7800/rtx4070 super... za ~2,5k...
Scalperzy nie beda mieli łatwo, bo Sony wchodzi w ich buty :P
Fiu, fiu, teraflopy na poziomie RTX 4070 Super. Pytanie, jak się to przełoży na rzeczywiste osiągi? To wszystko ma jednak średnie znaczenie, bo zostawili ten sam, stary procesor, który nierzadko będzie wąskim gardłem. Genialne.
Przy rozdzielczości 2160p i docisku na GPU (nowe gry) procesor ma znaczenia na poziomie promila bo wcześniej wąskim gardłem zawsze zostanie GPU. Zmiana CPU ma marginalne znaczenie m.in. dlatego nie było sensu tutaj nic zmieniać.
Ps 5 2304 x 2233 x 2= 10.289 ,10.30 TFLOPS podane prawidłowo
Ps 5 Pro 3840 x 2350 x 2= 18 048, 18.00 TFLOPS podali 36.10 TFLOPS
jest to FAKE !! Konsola będzie wydajniejsza o 80 % konsola ma rdzeń RDNA 2.0 ,czyli seria RX 6000 czyli ciut słabsza od RX 6800 xt który ma 20.74 TFLOPS
Przy rozdzielczości 2160p i docisku na GPU (nowe gry) procesor ma znaczenia na poziomie promila bo wcześniej wąskim gardłem zawsze zostanie GPU. Zmiana CPU ma marginalne znaczenie m.in. dlatego nie było sensu tutaj nic zmieniać.
Wszystko zależy od konkretnej gry, to raz. Dwa, ulepszona wersja celuje w 60 klatek w 4K, a przy takiej płynności procesor ma dużo więcej do roboty, niż przy połowie tej wartości. Trzy, mówimy tutaj o odpowiedniku Ryzena 7 3700X, który jest już wiekową jednostką i na dzisiejsze standardy raczej słabą. Tak więc może być ciężko o te 60 klatek w wielu grach.
Kriszo - 60 klatek nie zadusi tego procesora nawet w Total Warze czy Cywilizacji. To nie ten poziom CPU który by dostał bt w miejscu procesorowym. Można to sprawdzić bardzo prosto robiąc test dla CPU czyli wybierając 1080p jako wyjście bazowe.
https://www.purepc.pl/test-procesora-amd-ryzen-7-3700x-premiera-architektury-zen-2?page=0,48
trzeba mieć też na uwadze zupełną inną komunikacje pomiędzy CPU/GPU w konsoli. Bez problemu uciągnie w 4K 60 fps po stronie CPU / kwestia jaki będzie docisk po stronie GPU to kwestia gier ale jeśli będą to te same gry co na PS5 bo innej możliwości nie ma to raczej 60fps lub b. bliskie okolice to będzie to co dostaniemy.
Ahtek84- w PS5Pro siedzi RDNA 3+ w nowej kompilacji 3 (najnowsze opracowanie) więc masz 4 flopy na core nie 2.
https://www.purepc.pl/test-procesora-amd-ryzen-7-3700x-premiera-architektury-zen-2?page=0,24
https://www.purepc.pl/test-procesora-amd-ryzen-7-3700x-premiera-architektury-zen-2?page=0,21
Ee, nie zadusi w Total War? Kingdome Come? Poza tym, to już stary test. Miałem tego procka, później 5700X i nawet ten drugi obecnie nie zawsze daje radę. Komunikacja CPU/GPU nie ma tu znaczenia, jeśli brakuje mocy obliczeniowej. Co z tego wyjdzie, zobaczymy. Mogą zawsze wprowadzić różne cięcia w grach, żeby odciążyć procesor i utrzymać te 60 fps.
Liczby mówią same za siebie, a nie rozmawiamy o najnowszych grach. Jeśli nowe GTA ma być takim kilerem, grą totalną, to nie widzę, żeby ten wiekowy procesor miał tam zapewnić 60 klatek. Być może będzie tak, jak z piątą częścią, gdzie dopiero kolejne generacje i pecety pozwoliły grze rozwinąć skrzydła.
Kriszo - specjalnie nie dałem tych testów ponieważ były to buildy z błędami / poza tym to test CPU do PC w oparciu o Windows a nie jednostki CPU użytek w konsoli. Cena zmiany CPU to rzecz groszowa przy tym co zmienili w PS5Pro brak zmiany CPU a jedynie podniesienie taktu sugeruje wręcz że nie było żadnego sensu tego zmieniać. Generalnie CPU i w PC ma w większości przypadków marginalne znaczenie przy 4K do 60 fps. Oczywiście czym mocniejsze GPU tym odcięcie na GPU może być dalsze co spowoduje że wcześniej zapcha się CPU. W przypadku PS5Pro wydaje po samej specyfikacji że CPU jest wystarczające dla GPU i tak samo w drugą stronę.
To jest ta sama architektura, więc w testach widać jak na dłoni wydajność tego CPU. Nie wiem, o jakich błędach piszesz. Zobacz sobie testy nowszych procesorów, wynik dla 3700X jest dokładnie taki sam. W PC wąskim gardłem nie jest też komunikacja CPU/GPU, bo wtedy po zmianie procesora na lepszy nie byłoby wzrostu wydajności, a wystarczy zobaczyć, jak na tle 3700X wypada 5800X3D - niebo, a ziemia. Niemniej, rzeczywiście do tego GPU może to jakoś tam wystarczy. 35 teraflopów ma RX 7700 XT, który oczywiście nie ma żadnego podjazdu do RTX 4070 Super (poziom RX 7900 GRE), także trochę tu zaszarżowałem z porównaniem. To też oczywiście poddaje w wątpliwość te mityczne 4K i 60 fps. Skalowane 4K, to już bardziej, w końcu po coś wprowadzili to swoje DLSS. Z drugiej strony, nie ma się co oczywiście dziwić. To bardzo wymagająca rozdzielczość i bez wspomagaczy radzą sobie z nią tylko najmocniejsze karty.
Tak czy tak, dalej uważam, że ten procek, w wymagających mocy CPU grach, będzie się dusił i nie ma tu żadnego znaczenia rozdzielczość. Jeśli GPU wydoli, to do zapewnienia wysokiej płynności będzie trzeba dużo mocy głównego procesora. Oczywiście nie w każdej grze, być może nawet w niewielu.
że nowe GPU zostało stworzone w oparciu o inną architekturę (RDNA 3), więc liczby TFLOPS-ów nie należy bezpośrednio ze sobą porównywać.
że co ? :)
Na przykład to. Te same teraflopy, różne architektury, różna wydajność. Wiem, że RTX, to zupełnie inna karta, niemniej czysta moc obliczeniowa nie zawsze ma bezpośrednie przełożenie na rzeczywiste osiągi. Gdyby dorzucili testy z RT, to Radeon otrzymałby jeszcze większe bęcki, pomimo tych samych teraflopów.
https://technical.city/en/video/Radeon-RX-7700-XT-vs-GeForce-RTX-4070-SUPER
Kogo obchodzi to,że ten szajs będzie od 10 rano w polskich sklepach.Mnie interesuje jak kupić wersję ps5 pro 30th anniversary edition z direct playstation jutro.Jak narazie po zalogowaniu na psd de lub eng nic nie mogę kupić po dodaniu czegokolwiek do koszyka.To jest blokada na polaków?czy może jakaś ich awaria?Może VPN pomoże?Nie wiem o co kaman z tą stroną.Macie podobnie?
Ps 5 2304 x 2233 x 2= 10.289 ,10.30 TFLOPS podane prawidłowo
Ps 5 Pro 3840 x 2350 x 2= 18 048, 18.00 TFLOPS podali 36.10 TFLOPS pomnożyli razy 4 ,aby jak najwięcej sprzedać
jest to FAKE !! Konsola będzie wydajniejsza o 77 %+ ciut szybszy Vram czyli max 85% konsola ma rdzeń RDNA 2.0 ,czyli seria RX 6000 słabsza od RX 6800 xt który ma 20.74 TFLOPS ,a seria RX 7000 to RDNA 3.0
Ludzie beda wykupywać jak głupi, żeby ograc te całe 3 nextgenowe gry i wszystkie remastery z ps4 XD
Zaczęło się. W UK obie wersje na ps direct były dostępne całą 1 minutę. Ale pewnie jak to było wcześniej sony będzie stopniowo uzupełniać zapasy. Wcześniej matoły rzuciły się na czytniki płyt, wystawiły na ebayu za 150 funtów, a sony uzupełniło zapasy w cenie 99.
Kupiłem w Euro :) bez problemu 2 sztuki tj. po 1 na osobę ale 2 osoby więc dwie sztuki.
Wyjdź na dwór, a nie tylko siedzenie przed ekranem w wirtualnym świecie. Na łożu śmierci przypomnisz sobie o tej poradzie.
PS5 Pro 30th Anniversary edition wyszła za około 4910 PLN
Z ciekawości stanąłem w kolejce. 30th anniversary jest dostępna tylko w wersji podstawowej, pro brak. Cena 433 funty.
AkuratcAlex dobrze tu mówi. Przy 4K pric ma niszowe znaczenie w każdej istniejącej grze wykorzystujacej moc współczesnych GPU