Długi gameplay z Metro Awakening, nietypowej odsłony serii postapokaliptycznych strzelanek
Dobrych długich gier VR jest jak na lekarstwo, także będę uważnie śledził ten tytuł.
Przy okazji. Czy GOL planuje dodać w encyklopedii zakładkę VR?
Niestety masz tylko jedną opcję budżetową. Oculus Quest 3. Wymagane konto FB. Dostaniesz bana na FB to masz problem z okularami (chyba). Nie masz konta na FB to też masz problem gdy założysz świeże. Do PC łączę się bezprzewodowo przez wbudowany oculus link (wifi) i jest git (mam dobry router).
Nieprawda.
Nie trzeba mieć żadnego Facebooka, rejestruje się konto Mety bez związku z FB, tak jak na Switch, Steamie czy Epicu.
Tańszą opcją są używane Questy 2 - wciąż całkiem niezłe na gry tego typu
DM, ale nie próbuje zrównywać kont do usług i sprzętu jako jedno i to samo, bo to nie jest to samo, bo widać co próbujesz robić.
I każdy wymóg konta by używać własnego zakupionego sprzętu jest żałosny, powinno to być prawnie zakazane.
Używki :-)
Jak tylko do PCVR to można rozważyć starsze quest 2, używane można dostać dość tanio.
Pico4 znacznie lepsze, ale nie ma ekosystemu meta, czyli głównie tony marnych gierek, więc żadna strata.
Nowe to teraz zaraz wychodzi quest 3s budżetowy model (~optyka z quest 2), a takie ze wszystkim, i meta to quest 3, ale jest najdroższy.
Dla początkującego innych bym nie rozważał raczej, jak ktoś nie lubi kombinować i się poduczyć co i jak to raczej meta, najtańsza opcja i najłatwiejsza to chyba będzie q2 używka.
Wychodzi na Steam VR to jestem zainteresowany. Eksy na Questa ignoruje. Nie zamierzam zmieniac gogli i wspierac Zuckerberga.
Potem jasne ze inwestuje w gry VR i wszystko byloby swietnie gdyby nie ograniczal ich do Questa. Nie mam zamiaru pozbywac sie Ocilusa Rifta S i kupowac Questa bo Zuckerberg wydaje sobie gry tylko na Questy.
Po pierwsze, to od ponad dwóch lat nie ma wymogu posiadania konta na FB. Ten wymóg dotyczył tylko Questa 2 i obowiązywał krótko, bo dwa lata.
Po drugie, Facebook kupił Oculusa w 2014 roku i to dzięki niemu możliwe było zrewolucjonizowanie rynku VR. Meta (Oculus/Facebook) wypuściła 8 najbardziej przystępnych cenowo sprzętów do VR, wyprodukowała i sfinansowała setki gier i przez dekadę samodzielnie niosła cały rynek VR na plecach (w przeciwieństwie do takiego Valve, który miał praktycznie monopol na zyski z gier PCVR, a przez dekadę wypuścił tylko jeden headset i jedną grę). Nawet gogle, które posiadasz, powstały w 2019 roku właśnie dzięki pieniądzom Zuckerberga i są sygnowane logiem Oculus from Facebook.
Po trzecie, Meta robi gry na swoją platformę, ponieważ jest najpopularniejsza, przyciągnęła największe grono użytkowników i deweloperzy mogą tam zarobić najwięcej. Quest standalone to jest mainstream w VR, to PCVR nikt się już nie przejmuje. Co więcej, Meta dalej utrzymuje PCVR przy życiu, ponieważ gdyby nie Questy, to liczba użytkowników SteamVR byłaby mniejsza o ponad połowę, a wtedy kompletnie nikt by sobie nie zawracał tą platformą głowy, bo nic by się na niej nie opłacało.
Sorry, ale narzekanie, że Meta niszczy VR to jest taki bullshit, że ja nie mogę. Żadna inna firma nie zrobiła dla branży VR nawet ćwierci tego co Meta.
Nie napisalem ze meta niszczy vr. Nie spodobala mi sie tylko ich polityka na poczatku, nie tak sie zachca do przejscia na inny sprzet.
Już zacząłem się napalać i oczy wytrzeszczać, po czym do mnie dotarło, że to jest VR. W tym momencie musielibyście zobaczyć mój wyraz twarzy. Wyglądałem mniej więcej jak szybko zgaszony pet na dworcu centralnym.... Już myślałem, że nowe Metro wychodzi. Hmm, bo to chyba raczej nie jest zwykły sequel i dalsza kontynuacja, tylko jakaś poboczna produkcja typowo pod VR.
Też z utęsknieniem czekam na kontynuację, seria Metro książki i gry są bardzo bliskie mojemu sercu.