Valve może pracować nad nową wersją Steam Decka, na której działałyby gry z Androida
.
Wersja steam-decka na ARM'ie to mogla by być fajna ciekawostka dla niektórych, bo do stremowania gier pewnie by wymiatała.
Do tego z cokolwiek wspieranymi chipami w sensownych tierach wydajnościowych na ARM'a bieda (trzeba wybierać pomiędzy wsparciem a wydajnością - i wychodzi z tego zaledwie kilka SoC z sensem).
Przydało by się coś przynajmniej zbliżonego wydajnościowo do steam-decka, ale bez korporacyjnej smyczy jak te u dużych producentów smartfonów...
Ale jeśli idzie o gry to te są akurat najsłabsza stroną androida.
Pomijając porty gier z PC które i tak już mamy, dużo gier jest naprawdę słabych - część dobrze zapowiadających się premier poodwoływano, część przesunięto, a to co wyszło notorycznie ma problemy z wsparciem kontrolerów, sieci innych niż te dostępne w telefonie (a są one żałosne jeśli idzie o rozrywkę sieciową), a sporo tytułów odmawia pracy jeśli masz zrootowany system (zwłaszcza gier sieciowych).
A to wszystko na dokładkę do tego, że przecież wciąż musisz mieć wciąż/jeszcze wystarczająco wydajny sprzęt z wspieraną wersja androida...
Ja wiem że jest niedziela, a wczoraj było pite i to mocno z tego co widać po ilości głupot w artykule, ale przecież to trzeba być specjalnej troski żeby mówić że SteamDeck cokolwiek rozpoczął. To Switch rozpoczął manię na takie produkty i to Switch spowodował że SteamDeck w ogóle powstał. I Gabe to jasno przyznał w wywiadzie który sami opublikowaliście. Coraz więcej turystów i amatorki u was w artykułach.
To nie do końca tak jest.
Switch wznowił po tym jak PSVita zabiła granie na konsolkach.
Przecież przed switchem były wynalazki ja Gpd win które nie osiągnęły sukcesu bo były zbyt drogie a wydajność była taka sobie.
Dopiero układ na AMD i dobra cena odniosły sukces.
Sam od zawsze chciałem kupić konsolkę do grania w gry z Pc lecz na rynku GPDWin z ceną 4000zł i Układem Intela to od razu sobie podarowałem bo po laptopach się przekonałem jak Intel olewa sterowniki mimio że gra powinna działać to się nie uruchamia abo wyskakuje błąd.
Teraz jest już lepiej ale wtedy te konsolki z układem Intela to były takie zabawki.
Przejście na ARM pozwoli przede wszystkim wykorzystać układy NVIDI i dzięki temu dobrodziejstwa jak DLSS i Generator klatek które deklasują zacofane sprzęt amd.
Xd ARM jest coraz lepsze ale by gry działały dobrze musiały by być specjalnie pod procesory robione.
Switch jest słabszy sporooo od Steam Decka nawet porty gier z 2010 są okrojone
względem konsoli czy PC.
Switch 2 będzie wydajniejszy sporo to fakt.
Ale pamiętaj że na Switcha są robione pod niego gry gdyby bezpośrednio wrzucić gry z Pc to by się zesrał.
Bardziej bym stawiał na to, że Valve testuje natywny support dla Androida w SD... bo było to zapowiedziane, na nowy sprzęt jest dużo za wcześnie...
Mysle, ze to sa tylko testy. Troche zbyt wczesnie na kolejna wersje steam decka, skoro OLED nie ma jeszcze nawet roku.
Na pewno pracuje a może nawet już jest tylko nie ogłosili. Dlatego nie kupuje jedynki, Linux nie ma przyszłości. Windows musi być. I w SD 2 będzie.
Podobnie jak inni jestem tutaj raczej sceptyczny i myślę, że Valve albo coś testuje do innych urządzeń (tak jak pisze
Fakt jest natomiast taki, że Microsoft puścił już procki na ARM64 w nowych Surface Pro i ponoć jest to porażka. Czasy pracy niewiele lepszy (przy standardowym użytkowaniu, w obciążeniu wyraźnie lepiej) a wsparcie dla aplikacji i gier słabe, do tego wiele z programów, które działają, robi to żałośnie słabo - większość mocy procesora idzie na emulację, a nie na działanie danej aplikacji.