Nie mogę się zalogować do aplikacji Microsoft Xbox.
Jest to o tyle dziwne, bo oczywiście mam dostęp do sieci. Problem pojawił się nagle, gdy włączyłem mój komputer stacjonarny po 3 miesięcznej przerwie. Przez ostatnie tygodnie korzystałem z mojego drugiego sprzętu z Windowsem (laptop).
Zarówno na komputerze jak i na laptopie mam Windowsa 10 (wersja 22H2).
Jakieś porady, co mam w pierwszej kolejności zrobić? Jakby co, to ponowna instalacja programu guzik dała...
...i właśnie gdy klikam na sprawdź -> zaloguj się, to wyskakuje mi komunikat taki jak w pierwszym poście.
Na kompie w ms store jestes zalogowany na tym samym koncie co próbujesz sie zalogowac w apce xbox? U mnie takie problemy pojawiaja sie raz na czas, kiedy syn na swoim lapku korzysta z mojego gamepasa i co jakis czas system sam wylogowuje mnie ze sklepu logujac automatycznie jego konto.
Na kompie w ms store jestes zalogowany na tym samym koncie co próbujesz sie zalogowac w apce xbox?
Raczej tak, bo nic nie zmieniałem w ustawieniach.
Ale zobaczyłem, że na koncie Microsoftu miałem przekroczony limit 10 urządzeń (8 z nich to były "urządzenia" z usługi GeForce NOW). Przy okazji wylogowałem się z konta na laptopie.
Ale nadal nie mogę się zalogować na komputerze. No chyba, że musi upłynąć określona ilość czasu od momentu wylogowania oraz usunięcia niepotrzebnego urządzenia - np. 24 godziny?
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
Bo sprawdziłem już niemal wszystko i wygląda na to, że aplikacja oraz konto na moim komputerze niczym się nie różnią od tego na laptopie. Nawet wersja aplikacji oraz ustawienia są praktycznie takie same. Wyłączenie antywirusa oraz zapory również nic nie dało.
Z ciekawości ponownie zalogowałem się do aplikacji Xboxa na laptopie i nadal wszystko działa jak należy. A na komputerze dalej kicha...
PS. Oto parametry mojego komputera oraz laptopa, ale nie wiem, czy w tym przypadku ma to jakiekolwiek znaczenie:
DESKTOP:
Processor - Intel(R) Core(TM) i7 CPU 870 @ 2.93GHz
Video Card - NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB
Memory - 16 GB RAM
Operating System - Microsoft Windows 10 Home (version 22H2), 64-bit
LAPTOP:
Processor - Intel(R) Core(TM) i5-7300HQ CPU @ 2.50GHz
Video Card - NVIDIA GeForce GTX 1050 4GB
Memory - 16 GB RAM
Operating System - Microsoft Windows 10 Home (version 22H2), 64-bit
Ta aplikacja jest niedorobiona. Też miałem z nią sporo problemów, głównie z logowaniem, ale za każdym razem po jakimś czasie jakoś udawało mi się zalogować.
Kiedyś miałem też podobne problemy z apką Epica. Jedna z aktualizacji sprawiła, że cała aplikacja przestała działać (jedynie okno logowania się wyświetlało) i równiez reinstal nie pomagał. Ludzie, którzy mieli podobny problem pisali, że to wina uszkodzonych plików w rejestrze, czy coś w tym stylu, ale u mnie nic nie pomagało. Skończyło się tak, że w gierki z Epica zagrałem dopiero po reinstalu całego Windowsa, którego zrobiłem parę miesięcy później.
Kolejne przypadki, jakie zauważyłem:
- logowanie nie działa również, gdy ściągnę i zainstaluję aplikację bezpośrednio ze strony Xboxa (bo do tej pory miałem ją ściągniętą z Microsoft Store) ;
- logowanie o dziwo działa, gdy zaloguję się do aplikacji Xbox poprzez usługę GeForce NOW.
Sprawdź czy MS Store działa ci poprawnie, czy możesz ściągnąć dowolny darmowy produkt.
Na 90% wygląda to na problem z MS Storem.
Czyli jedynym sensownym rozwiązaniem jest ponowna instalacja Windowsa?
Jeśli nic innego nie pomaga, a samo konto jest w porządku, bo logujesz się na nim na innych sprzętach, to może tak być. Ewentualnie poczekaj do kolejnej aktualizacji Windowsa, może ona coś zmieni.
Udało mi się rozwiązać problem - przynajmniej na razie.
Okazało się, że miałem nieaktualną wersję Windowsa, gdyż od ponad roku miałem wstrzymane aktualizacje. Wystarczyło je z powrotem włączyć i zaktualizować. Co prawda miałem już wcześniej zainstalowaną wersję 22H2, ale być może mniejsze aktualizacje też musiały być ważne w tym aspekcie.
Ale z drugiej strony na laptopie również mam wstrzymane aktualizacje, a jednak na nim bez problemu się logowałem do aplikacji Xbox...