Projektant Dragon Age: Veilguard broni „zbyt ludzkich” qunari
Bo ta gierka jest ugrzeczniona do potęgi, taka miała być i taka będzie. Tacy qunari z dwójki przy takiej ogólnej koncepcji wszechobecnego ugrzecznienia by pasowali jak pięść do oka. Wszelkie inne tłumaczenia to po prostu pierdololo.
Cieszcie się drodzy gracze, bo w tej grze nie będzie żadnego rasizmu, brzydoty ani brudu. Wszystko ma byc ładne, tak jak wygładzeni do granic możliwości qunari wyglądający jak chlopczyki z 8 klasy podstawowki :)
Zapomniał dodać, że postać gracza stworzona przez deweloperów, która przewija się a materiałach marketingowych, więc ktoś tam tak się identyfikuje.
A tutaj prawdziwy NPC, pani handlarz:
Czyli w imie większej reprezentacji i inności, pozbawiamy fikcyjną rase jej charakterystycznych cech i inności. To ma sens
Bo ta gierka jest ugrzeczniona do potęgi, taka miała być i taka będzie. Tacy qunari z dwójki przy takiej ogólnej koncepcji wszechobecnego ugrzecznienia by pasowali jak pięść do oka. Wszelkie inne tłumaczenia to po prostu pierdololo.
Cieszcie się drodzy gracze, bo w tej grze nie będzie żadnego rasizmu, brzydoty ani brudu. Wszystko ma byc ładne, tak jak wygładzeni do granic możliwości qunari wyglądający jak chlopczyki z 8 klasy podstawowki :)
Zapomniał dodać, że postać gracza stworzona przez deweloperów, która przewija się a materiałach marketingowych, więc ktoś tam tak się identyfikuje.
A tutaj prawdziwy NPC, pani handlarz:
Chciałbym, żeby ten screen był z Twojej strony jakimś żartem i nieumiejętną przeróbką, ale niestety tak nie jest :)
Patrzę na screen powyżej, patrzę na screen z postu 3. Nie widzę żadnej różnicy pomiędzy samcem i samicą. To był chyba celowy zamiar twórców, nie dość że kiepsko zaprojektowane i brzydkie, to jeszcze wyglądają jak obojniaki.
Ahh czyli Qunarii będą przypominać te z jedynki np. Sten i te z trójki np. Iron Bull.
No ale mamy spisek, bo "ugrzecznianie" XD
Sten nie miał lotniska na czole, a Qunari w stylu Iron Bulla nie widać w tej grze.
Co z tego ze Sten nie mial lotniska na czole, skoro tak jak napisalem wciaz bliżej mu do qunari z trzeciej części i teraz z czwartej niż do modeli qunarii z da2? Widziales go kiedys? Poza uszami wygląda jak klasyczny czlowiek.
No faktycznie nie widać podobieństwa postaci z da3 do da4 XD https://imgur.com/ILQm96Y. Wystarczy usunąć rogi oraz zmienić uszy na ludzkie i wychodzi nam klasyczny gładkoskóry człowiek, czyli tak samo jak w da4.
Dla mnie to wygląda źle. Wyglądają jak ludzie z rogami i to wszystko. Cała ta oprawa graficzna jest tak kolorowa, że Dark Fantasy to już tylko z nazwy.
Co się dziwić jak ta gra na Steam jest 180 na liście a do listy życzeń dodało ją z 40 osób.
Czyli w imie większej reprezentacji i inności, pozbawiamy fikcyjną rase jej charakterystycznych cech i inności. To ma sens
Długie rogi wychodzące z okolic skroni, łuskowata skóra o metalicznym odcieniu, spiczaste uszy, białe włosy, ostre rysy i zniekształcona twarz.
No w każdym razie, nie wyglądają jak człowiek z dużym czołem i przyklejonymi rogami. To były diabły a nie ludzie.
Tym bardziej że jest obszerna historia i lore całe jak wyglądali jaka była kultura i przez lata nie było to zmieniane. Moim zdaniem. Podkreślam moim. Gra też cierpi z pewnego powodu. Ale nie mogę napisać z jakiego. Ponieważ niektórym osobom przeszkadzają tutaj opinie innych ludzi. I wolą usuwać posty.
qunari są wyżsi od ludzi i uważani za bardziej od nich wytrzymałych. Mają brązowawą skórę, białe włosy, lekko spiczaste uszy i żywe oczy, w kolorach takich jak fiolet, czerwień, srebro czy żółty.
Większość qunari bez względu na płeć ma rogi. Według Mary Kirby i Marka Gaidera z BioWare nie mają one zakończeń nerwowych i mogą być bezboleśnie usunięte, jednak Żelazny Byk uskarża się w Inkwizycji na swędzące rogi i dopytuje o możliwość zdobycia popularnej wśród qunari maści na swędzenie, co sugeruje, że jednak są one unerwione, więc ich usunięcie powinno powodować ból. Obcięte rogi nie odrastają. Na grafikach koncepcyjnych z Inkwizycji qunari mają jedną parę rogów, podczas gdy w Dragon Age II większość qunari miała dwie pary (jedną mniejszą, drugą większą), arishok miał w sumie osiem rogów, a Salit sześć. Nie wiadomo, od czego zależna jest ilość rogów qunari czy ich rozmiar.
https://dragonage.fandom.com/pl/wiki/Qunari#Dragon_Age:_Początek
Ja to się bardziej zastanawiam jak można tak drastycznie zmieniać rasy wprowadzone od samego początku? Poprzednie gry i cały stworzony dotąd lore świata itd. nadały już wygląd i dokładny opis ras. To coś jest całkowitym zaprzeczeniem tego co było i wywaleniem do kosza całej historii.
Tak to jest gdy ludzie z progresywnym myśleniem, którzy myślą że wiedzą wszystko najlepiej (nawet lepiej od samego twórcy) dobiorą się do wielkich IP.
Zobacz co się dzieje ze Star Wars, Władcą Pierścieni czy nawet Netflixowym Wiedźminem. Zmieniają to co było opisane, kompletnie mają wywalone w lore i przedstawiają swoją w ich mniemaniu jedyną słuszną wersję.
Tez nie wiem dlaczego w dragon age 2 tak bardzo odeszli od tego jak wyglądały qunari w da1.
Ale jeszcze bardziej nie wiem dlaczego mówisz, że drastycznie zmieniają coś przy części czwartej gry która to powiela to co było w jedynce i trójce.
Chociaz moze wiem, widzisz krzykliwy artykul i powielasz bzdury jakoby to czwarta część akurat w tym kontekscie się wyróżniała, gdzie w rzeczywistosci to dwójka to robiła.
W sumie w każdej części qnari wyglądali inaczej , bioware początku nie potrafiło się zdecydować i trzymać jakiejś spójności przy tej rasie. Ale te nowe to abominacja jakaś.
Jakoś w TES zmieniali i nie ma z tym problemu.
Problem w tym, że ta nowa wersja po prostu ssie w porównaniu do starej.
Istnieje stara opinia, że wynikało to z przyczyn czysto praktycznych. Jeden model głowy kolidujący z hełmami (do czego dorobili też pomysł tatuaży tzn Vitaar zamiast hełmów). Więc powiedzieli, że ci Qunari albo odcięli sobie rogi (Tal-Vashoth), albo genetycznie urodzili się bez rogów (Sten).
Mnie właściwie nie obchodzi, czy qunari mają bardziej ludzki, czy bardziej potworny wygląd, tym bardziej, że faktycznie było tak, że ta rasa mocno się zmianiała w każdej części (w Origins qunari nawet nie mieli rogów). Problemem jest tutaj raczej to, że ci qunari z nowego Dragon Age wyglądają po prostu źle, brzydko i jakoś tak nienaturalnie.
Tak, wyglądają brzydko, ale z drugiej strony - nie każda rasa musi wyglądać atrakcyjnie. W Baldur's Gate 3 pół-orkowie są brzydcy i nikt nie robi z tego powodu żadnych wyrzutów
Po prostu ta twarz na nowych modelach qunari w nowym DA wygląda jakoś mega nienaturalnie, tak jakby nie pasowała do całej reszty.
Nawiązując do twojego porównania to tak jakby do ciała Orka (czy to z BG3 czy nawet ze świata Warhammera) doczepić twarz Kena. Nijak to do siebie nie pasuje.
Istnieje stara opinia, że wynikało to z przyczyn czysto praktycznych. Jeden model głowy kolidujący z hełmami. Więc powiedzieli, że ci Qunari albo odcięli sobie rogi (Tal-Vashoth), albo genetycznie urodzili się bez rogów (Sten).
Zdziwiłbym się gdyby projektant nie bronił tych karykatur, które stworzył.
Pierdółki.
Spokojnie, znacznie poważniejsze rzeczy będą zrypane a gra będzie przechodzić się sama :)
Już pomijając całą otoczkę i skupiając się jedynie na aspekcie artystycznym, to to po prostu słabo wygląda jeśli chodzi o modele twarzy, jak z jakiejś mobilki
Pewnie nikt się ze mną tutaj nie zgodzi, ale co tam...
Tak, nowy model Qunari jest bardzo brzydki.
Uważam jednak, że to dobrze.
Naprawdę nie każda rasa w świecie fantasy musi być atrakcyjna. W Baldur's Gate 3 czy w Skyrim mamy np. Orków/pół-orków i nie wyobrażam sobie, żeby mieliby oni być domyślnie atrakcyjni.
Nie zgodzę się też co do oceny tego, że wyglądają jak ludzie z rogami. To właśnie też bardzo duże czoła nadają im bardziej unikalnego wyglądu. Wcześniej to po prostu byli ludzie z rogami albo tieflingi w domu (o czym najlepiej świadczy mod do BG3, który dodaje rogi qunari z DAI do wyboru dla diabelstwa).
No i ostatnia kwestia - nie uważam, żeby Iron Bull czy Arishok oraz jego żołnierze byli reprezentatywni do tej rasy, tak samo jak żołnierze oddziałów specjalnych nie są reprezentatywni dla przeciętnego mieszkańca danego kraju. A tym właśnie byli Qunari w Kirkwall.
Mylisz celową brzydotę z brakiem umiejętności. Qunari w Veilguard nikt nie zaprojektował żeby byli brzydcy, bo to zrobiono w DA2. Porównanie z orkami jest nie na miejscu, bo tu nie chodzi o atrakcyjność. Ludzie wiedzą, jakie cechy aparycji wywołują poczucie brzydoty (co wykorzystują projektanci fantasy tworząc wrogie rasy) lub niepokoju (co wykorzystują projektanci sci-fi tworząc kosmitów). W nowym projekcie quanari nie ma żadnego z tych elementów, po prostu nieumiejętnie doklejono rogi do człowieka. Powtórzę, to ludzie z doklejonymi rogami, dlatego jest wrażenie, że coś nie pasuje. Najpewniej zrobiono ich w ten sposób, żeby oszczędzić na kosztach, bo w generatorze podstawą dla qunari i ludzi jest ten sam model, tylko jeden ma włączone rogi i trochę mu przez to czoło powiększa. A ty jeszcze tego bronisz...
Zamieniliśmy Qunari w ludzi mających rogi i przy okazji wodogłowie :/ A biorąc pod uwagę jak bardzo wpychają nam marketingową papkę o tej grze wszędzie gdzie się da, to chyba liczą na grę roku ... rotfl.
Grafika prezentuje ten sam poziom co 10 lat temu albo gorszy ... a walka/ui/skille wyglądają jak z mobilki...
W promce za 15 zł pewnie będzie warto, ale wciąż nie będzie warta Twojego czasu.
Żyjemy w czasach takiego chłamu growego, że pozostaje się skupić na swoich ulubionych grach sieciowych i czekać od czasu do czasu na jakąś perełkę.
Gusta są różne, więc niektórym się może podobać Ken z doklejonymi rogami. Niemniej jak ktoś już podał, cała historia i wygląd Qunari zostały przedstawione i wyjaśnione skąd ich wygląd. Ta abominacja twarzowa "nowych" Qunari nijak do tego nie pasuje, ale tak to bywa, jak "rainbow" się czegoś dotknie... byle tylko nie urazić swoich, nie patrząc na innych, ot podwójne standardy. A Qunari z DA2 i nawet Inkwizycji mieli swój charakter (i tak wersja kobieca jest łagodniejsza i bliższa postaci ludzkiej, niż męska) - no ale teraz? Qunari z nieskazitelnie gładką cerą i wodogłowiem? <facepalm>
To jest jak z MakDolanem - Klientów nie przyciąga smak, tylko marka. Żeby nie odstraszyć klientów trzeba dodać cukru, a odjąć przypraw. Jest słodko i niezbyt wyraziście w sam raz dla całej rodziny.
ps. Istnieje stara opinia, że brak rogów w DA1 wynikał z przyczyn czysto praktycznych. Jeden model głowy kolidujący z hełmami (do czego dorobili też pomysł tatuaży Vitaar zamiast hełmów u Iron Bulla). Więc powiedzieli, że ci Qunari albo odcięli sobie rogi (Tal-Vashoth), albo genetycznie urodzili się bez rogów (Sten).
Qunari z trailera DA 2 był idealny. Przy obecnym poziome grafiki miałam nadzieję, że zobaczę co najmniej takie modele w grze.. Taką tycią nadzieję, bo już od dłuższego czasu zapowiadał się purpurowy, świecący chłam dla graczy z przedziału wiekowego 7-13 lat.
Przecież według twórców największą zaletą tej gry będzie ilość romansów jaką można odbyć. To jak to tak z brzydkimi byście chcieli? Wszyscy muszą być ładni i biseksualni.