Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Projektant Dragon Age Veilguard broni „zbyt ludzkich” qunari

17.09.2024 15:00
1
16
Akuzativ1994
13
Pretorianin

Bo ta gierka jest ugrzeczniona do potęgi, taka miała być i taka będzie. Tacy qunari z dwójki przy takiej ogólnej koncepcji wszechobecnego ugrzecznienia by pasowali jak pięść do oka. Wszelkie inne tłumaczenia to po prostu pierdololo.
Cieszcie się drodzy gracze, bo w tej grze nie będzie żadnego rasizmu, brzydoty ani brudu. Wszystko ma byc ładne, tak jak wygładzeni do granic możliwości qunari wyglądający jak chlopczyki z 8 klasy podstawowki :)

post wyedytowany przez Akuzativ1994 2024-09-17 15:03:29
17.09.2024 15:05
2
14
odpowiedz
8 odpowiedzi
LokalnyRzezimieszek
4
Konsul
Image

Zapomniał dodać, że postać gracza stworzona przez deweloperów, która przewija się a materiałach marketingowych, więc ktoś tam tak się identyfikuje.
A tutaj prawdziwy NPC, pani handlarz:

17.09.2024 17:46
😂
9
12
odpowiedz
4 odpowiedzi
MH-Kage
9
Pretorianin
Image

Czyli w imie większej reprezentacji i inności, pozbawiamy fikcyjną rase jej charakterystycznych cech i inności. To ma sens

17.09.2024 17:38
BFHDVBfd
😍
8
8
odpowiedz
BFHDVBfd
162
Ezio Auditore

Każdy w tej grze ma swoją reprezentacje, nawet ludzie z wodogłowiem

17.09.2024 15:00
1
16
Akuzativ1994
13
Pretorianin

Bo ta gierka jest ugrzeczniona do potęgi, taka miała być i taka będzie. Tacy qunari z dwójki przy takiej ogólnej koncepcji wszechobecnego ugrzecznienia by pasowali jak pięść do oka. Wszelkie inne tłumaczenia to po prostu pierdololo.
Cieszcie się drodzy gracze, bo w tej grze nie będzie żadnego rasizmu, brzydoty ani brudu. Wszystko ma byc ładne, tak jak wygładzeni do granic możliwości qunari wyglądający jak chlopczyki z 8 klasy podstawowki :)

post wyedytowany przez Akuzativ1994 2024-09-17 15:03:29
17.09.2024 15:05
2
14
odpowiedz
8 odpowiedzi
LokalnyRzezimieszek
4
Konsul
Image

Zapomniał dodać, że postać gracza stworzona przez deweloperów, która przewija się a materiałach marketingowych, więc ktoś tam tak się identyfikuje.
A tutaj prawdziwy NPC, pani handlarz:

17.09.2024 15:25
Ustar3
2.1
11
Ustar3
40
Chorąży

Chryste panie...

17.09.2024 15:49
Tzeentch3
2.2
11
Tzeentch3
5
Legionista

Chciałbym, żeby ten screen był z Twojej strony jakimś żartem i nieumiejętną przeróbką, ale niestety tak nie jest :)

17.09.2024 15:55
-=Esiu=-
😂
2.3
2
-=Esiu=-
205
Everybody lies

jej/jego mina mówi sama za siebie...

Co oni kur** odwalili?

17.09.2024 16:13
Kwisatz_Haderach
2.4
1
Kwisatz_Haderach
13
GIT GUD or die trying

Fajne brwi. To pewnie sama szolrunerka sie zidentyfikowala.

17.09.2024 16:32
Ppaweł
😢
2.5
1
Ppaweł
63
Senator

czy da się to od zobaczyć

17.09.2024 17:36
😂
2.6
tynwar
86
Senator

haha, ale szrot XDD.

17.09.2024 18:11
2.7
2
The Sleeping Prophet
2
Generał

Patrzę na screen powyżej, patrzę na screen z postu 3. Nie widzę żadnej różnicy pomiędzy samcem i samicą. To był chyba celowy zamiar twórców, nie dość że kiepsko zaprojektowane i brzydkie, to jeszcze wyglądają jak obojniaki.

18.09.2024 09:03
xsas
😂
2.8
xsas
190
SG-1

The Sleeping Prophet
Może Bioware chciało mieć w DA swoją "wersję" Asari? :D

No cóż, komicznie wyglądają Ci jakże dostojni i groźni Qunari...

17.09.2024 15:37
3
6
odpowiedz
makaronZserem
39
Generał
Image

Jest bardzo proste wytłumaczenie.

17.09.2024 16:17
😂
4
1
odpowiedz
Cyrawn
11
Pretorianin

Ło matko.

17.09.2024 17:14
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
PawKowal
20
Konsul

Ahh czyli Qunarii będą przypominać te z jedynki np. Sten i te z trójki np. Iron Bull.
No ale mamy spisek, bo "ugrzecznianie" XD

17.09.2024 17:37
BFHDVBfd
5.1
3
BFHDVBfd
162
Ezio Auditore

Sten nie miał lotniska na czole, a Qunari w stylu Iron Bulla nie widać w tej grze.

17.09.2024 18:26
5.2
PawKowal
20
Konsul

Co z tego ze Sten nie mial lotniska na czole, skoro tak jak napisalem wciaz bliżej mu do qunari z trzeciej części i teraz z czwartej niż do modeli qunarii z da2? Widziales go kiedys? Poza uszami wygląda jak klasyczny czlowiek.

No faktycznie nie widać podobieństwa postaci z da3 do da4 XD https://imgur.com/ILQm96Y. Wystarczy usunąć rogi oraz zmienić uszy na ludzkie i wychodzi nam klasyczny gładkoskóry człowiek, czyli tak samo jak w da4.

17.09.2024 17:28
6
2
odpowiedz
zanonimizowany1404175
1
Legionista

Dla mnie to wygląda źle. Wyglądają jak ludzie z rogami i to wszystko. Cała ta oprawa graficzna jest tak kolorowa, że Dark Fantasy to już tylko z nazwy.

17.09.2024 17:34
MANTISTIGER
😂
7
2
odpowiedz
MANTISTIGER
80
Generał

Co się dziwić jak ta gra na Steam jest 180 na liście a do listy życzeń dodało ją z 40 osób.

post wyedytowany przez MANTISTIGER 2024-09-17 17:38:50
17.09.2024 17:38
BFHDVBfd
😍
8
8
odpowiedz
BFHDVBfd
162
Ezio Auditore

Każdy w tej grze ma swoją reprezentacje, nawet ludzie z wodogłowiem

17.09.2024 17:46
😂
9
12
odpowiedz
4 odpowiedzi
MH-Kage
9
Pretorianin
Image

Czyli w imie większej reprezentacji i inności, pozbawiamy fikcyjną rase jej charakterystycznych cech i inności. To ma sens

17.09.2024 19:36
9.1
Lokietek
14
Centurion

A jakie są charakterystyczne cechy Qunari?

17.09.2024 22:28
9.3
3
MH-Kage
9
Pretorianin
Image

Lokietek
Długie rogi wychodzące z okolic skroni, łuskowata skóra o metalicznym odcieniu, spiczaste uszy, białe włosy, ostre rysy i zniekształcona twarz.
No w każdym razie, nie wyglądają jak człowiek z dużym czołem i przyklejonymi rogami. To były diabły a nie ludzie.

post wyedytowany przez MH-Kage 2024-09-17 22:31:44
18.09.2024 08:14
SpoconaZofia
9.4
5
SpoconaZofia
80
Legend

Tym bardziej że jest obszerna historia i lore całe jak wyglądali jaka była kultura i przez lata nie było to zmieniane. Moim zdaniem. Podkreślam moim. Gra też cierpi z pewnego powodu. Ale nie mogę napisać z jakiego. Ponieważ niektórym osobom przeszkadzają tutaj opinie innych ludzi. I wolą usuwać posty.

19.09.2024 09:35
Miodowy
9.5
Miodowy
96
Nigdy nie był młody

Lokietek

qunari są wyżsi od ludzi i uważani za bardziej od nich wytrzymałych. Mają brązowawą skórę, białe włosy, lekko spiczaste uszy i żywe oczy, w kolorach takich jak fiolet, czerwień, srebro czy żółty.

Większość qunari bez względu na płeć ma rogi. Według Mary Kirby i Marka Gaidera z BioWare nie mają one zakończeń nerwowych i mogą być bezboleśnie usunięte, jednak Żelazny Byk uskarża się w Inkwizycji na swędzące rogi i dopytuje o możliwość zdobycia popularnej wśród qunari maści na swędzenie, co sugeruje, że jednak są one unerwione, więc ich usunięcie powinno powodować ból. Obcięte rogi nie odrastają. Na grafikach koncepcyjnych z Inkwizycji qunari mają jedną parę rogów, podczas gdy w Dragon Age II większość qunari miała dwie pary (jedną mniejszą, drugą większą), arishok miał w sumie osiem rogów, a Salit sześć. Nie wiadomo, od czego zależna jest ilość rogów qunari czy ich rozmiar.

https://dragonage.fandom.com/pl/wiki/Qunari#Dragon_Age:_Początek

17.09.2024 17:49
Asasyn363
10
2
odpowiedz
5 odpowiedzi
Asasyn363
164
Senator

Ja to się bardziej zastanawiam jak można tak drastycznie zmieniać rasy wprowadzone od samego początku? Poprzednie gry i cały stworzony dotąd lore świata itd. nadały już wygląd i dokładny opis ras. To coś jest całkowitym zaprzeczeniem tego co było i wywaleniem do kosza całej historii.

17.09.2024 17:54
BFHDVBfd
10.1
4
BFHDVBfd
162
Ezio Auditore

Tak to jest gdy ludzie z progresywnym myśleniem, którzy myślą że wiedzą wszystko najlepiej (nawet lepiej od samego twórcy) dobiorą się do wielkich IP.
Zobacz co się dzieje ze Star Wars, Władcą Pierścieni czy nawet Netflixowym Wiedźminem. Zmieniają to co było opisane, kompletnie mają wywalone w lore i przedstawiają swoją w ich mniemaniu jedyną słuszną wersję.

post wyedytowany przez BFHDVBfd 2024-09-17 17:55:55
17.09.2024 18:29
10.2
PawKowal
20
Konsul

Tez nie wiem dlaczego w dragon age 2 tak bardzo odeszli od tego jak wyglądały qunari w da1.
Ale jeszcze bardziej nie wiem dlaczego mówisz, że drastycznie zmieniają coś przy części czwartej gry która to powiela to co było w jedynce i trójce.

Chociaz moze wiem, widzisz krzykliwy artykul i powielasz bzdury jakoby to czwarta część akurat w tym kontekscie się wyróżniała, gdzie w rzeczywistosci to dwójka to robiła.

post wyedytowany przez PawKowal 2024-09-17 18:30:09
17.09.2024 19:10
Toliardo
10.3
3
Toliardo
5
Chorąży

W sumie w każdej części qnari wyglądali inaczej , bioware początku nie potrafiło się zdecydować i trzymać jakiejś spójności przy tej rasie. Ale te nowe to abominacja jakaś.

17.09.2024 20:28
10.5
1
grabeck666
82
Senator

Jakoś w TES zmieniali i nie ma z tym problemu.

Problem w tym, że ta nowa wersja po prostu ssie w porównaniu do starej.

19.09.2024 09:27
Miodowy
10.6
Miodowy
96
Nigdy nie był młody

Istnieje stara opinia, że wynikało to z przyczyn czysto praktycznych. Jeden model głowy kolidujący z hełmami (do czego dorobili też pomysł tatuaży tzn Vitaar zamiast hełmów). Więc powiedzieli, że ci Qunari albo odcięli sobie rogi (Tal-Vashoth), albo genetycznie urodzili się bez rogów (Sten).

post wyedytowany przez Miodowy 2024-09-19 09:36:38
17.09.2024 17:59
Shadoukira
12
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
Shadoukira
101
Chill Slayer

Mnie właściwie nie obchodzi, czy qunari mają bardziej ludzki, czy bardziej potworny wygląd, tym bardziej, że faktycznie było tak, że ta rasa mocno się zmianiała w każdej części (w Origins qunari nawet nie mieli rogów). Problemem jest tutaj raczej to, że ci qunari z nowego Dragon Age wyglądają po prostu źle, brzydko i jakoś tak nienaturalnie.

17.09.2024 19:30
12.1
Lokietek
14
Centurion

Tak, wyglądają brzydko, ale z drugiej strony - nie każda rasa musi wyglądać atrakcyjnie. W Baldur's Gate 3 pół-orkowie są brzydcy i nikt nie robi z tego powodu żadnych wyrzutów

17.09.2024 19:47
Shadoukira
12.2
3
Shadoukira
101
Chill Slayer

Lokietek Ta brzydkość o której ja mówię, to nie jest zarzut w stronę tego, że rasa qunari jest brzydka (jak jakaś rasa ma być brzydka czy ogólnie inna to spoko), tylko mam tu raczej na myśli same modele postaci, które zostały nam pokazane. Od strony artystycznej wygląda to po prostu źle i brzydko. Qunari z np. drugiej częsci DA wyglądali o niebo lepiej.

Po prostu ta twarz na nowych modelach qunari w nowym DA wygląda jakoś mega nienaturalnie, tak jakby nie pasowała do całej reszty.

Nawiązując do twojego porównania to tak jakby do ciała Orka (czy to z BG3 czy nawet ze świata Warhammera) doczepić twarz Kena. Nijak to do siebie nie pasuje.

post wyedytowany przez Shadoukira 2024-09-17 19:55:04
19.09.2024 09:26
Miodowy
12.3
Miodowy
96
Nigdy nie był młody

Shadoukira "w Origins qunari nawet nie mieli rogów"
Istnieje stara opinia, że wynikało to z przyczyn czysto praktycznych. Jeden model głowy kolidujący z hełmami. Więc powiedzieli, że ci Qunari albo odcięli sobie rogi (Tal-Vashoth), albo genetycznie urodzili się bez rogów (Sten).

17.09.2024 18:12
13
4
odpowiedz
The Sleeping Prophet
2
Generał

Zdziwiłbym się gdyby projektant nie bronił tych karykatur, które stworzył.

17.09.2024 18:46
14
1
odpowiedz
zanonimizowany1381965
18
Konsul

Pierdółki.
Spokojnie, znacznie poważniejsze rzeczy będą zrypane a gra będzie przechodzić się sama :)

17.09.2024 18:55
15
5
odpowiedz
Kothe
19
Generał

Już pomijając całą otoczkę i skupiając się jedynie na aspekcie artystycznym, to to po prostu słabo wygląda jeśli chodzi o modele twarzy, jak z jakiejś mobilki

17.09.2024 19:28
16
odpowiedz
1 odpowiedź
Lokietek
14
Centurion

Pewnie nikt się ze mną tutaj nie zgodzi, ale co tam...

Tak, nowy model Qunari jest bardzo brzydki.

Uważam jednak, że to dobrze.

Naprawdę nie każda rasa w świecie fantasy musi być atrakcyjna. W Baldur's Gate 3 czy w Skyrim mamy np. Orków/pół-orków i nie wyobrażam sobie, żeby mieliby oni być domyślnie atrakcyjni.

Nie zgodzę się też co do oceny tego, że wyglądają jak ludzie z rogami. To właśnie też bardzo duże czoła nadają im bardziej unikalnego wyglądu. Wcześniej to po prostu byli ludzie z rogami albo tieflingi w domu (o czym najlepiej świadczy mod do BG3, który dodaje rogi qunari z DAI do wyboru dla diabelstwa).

No i ostatnia kwestia - nie uważam, żeby Iron Bull czy Arishok oraz jego żołnierze byli reprezentatywni do tej rasy, tak samo jak żołnierze oddziałów specjalnych nie są reprezentatywni dla przeciętnego mieszkańca danego kraju. A tym właśnie byli Qunari w Kirkwall.

17.09.2024 23:46
Zdzichsiu
16.1
Zdzichsiu
141
Ziemniak

Lokietek
Mylisz celową brzydotę z brakiem umiejętności. Qunari w Veilguard nikt nie zaprojektował żeby byli brzydcy, bo to zrobiono w DA2. Porównanie z orkami jest nie na miejscu, bo tu nie chodzi o atrakcyjność. Ludzie wiedzą, jakie cechy aparycji wywołują poczucie brzydoty (co wykorzystują projektanci fantasy tworząc wrogie rasy) lub niepokoju (co wykorzystują projektanci sci-fi tworząc kosmitów). W nowym projekcie quanari nie ma żadnego z tych elementów, po prostu nieumiejętnie doklejono rogi do człowieka. Powtórzę, to ludzie z doklejonymi rogami, dlatego jest wrażenie, że coś nie pasuje. Najpewniej zrobiono ich w ten sposób, żeby oszczędzić na kosztach, bo w generatorze podstawą dla qunari i ludzi jest ten sam model, tylko jeden ma włączone rogi i trochę mu przez to czoło powiększa. A ty jeszcze tego bronisz...

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2024-09-17 23:50:19
18.09.2024 08:10
17
2
odpowiedz
Ssechu
23
Pretorianin

Zamieniliśmy Qunari w ludzi mających rogi i przy okazji wodogłowie :/ A biorąc pod uwagę jak bardzo wpychają nam marketingową papkę o tej grze wszędzie gdzie się da, to chyba liczą na grę roku ... rotfl.

Grafika prezentuje ten sam poziom co 10 lat temu albo gorszy ... a walka/ui/skille wyglądają jak z mobilki...

W promce za 15 zł pewnie będzie warto, ale wciąż nie będzie warta Twojego czasu.
Żyjemy w czasach takiego chłamu growego, że pozostaje się skupić na swoich ulubionych grach sieciowych i czekać od czasu do czasu na jakąś perełkę.

18.09.2024 09:28
xsas
😂
18
1
odpowiedz
xsas
190
SG-1

Gusta są różne, więc niektórym się może podobać Ken z doklejonymi rogami. Niemniej jak ktoś już podał, cała historia i wygląd Qunari zostały przedstawione i wyjaśnione skąd ich wygląd. Ta abominacja twarzowa "nowych" Qunari nijak do tego nie pasuje, ale tak to bywa, jak "rainbow" się czegoś dotknie... byle tylko nie urazić swoich, nie patrząc na innych, ot podwójne standardy. A Qunari z DA2 i nawet Inkwizycji mieli swój charakter (i tak wersja kobieca jest łagodniejsza i bliższa postaci ludzkiej, niż męska) - no ale teraz? Qunari z nieskazitelnie gładką cerą i wodogłowiem? <facepalm>

18.09.2024 10:11
Miodowy
19
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Miodowy
96
Nigdy nie był młody

To jest jak z MakDolanem - Klientów nie przyciąga smak, tylko marka. Żeby nie odstraszyć klientów trzeba dodać cukru, a odjąć przypraw. Jest słodko i niezbyt wyraziście w sam raz dla całej rodziny.

19.09.2024 09:31
Miodowy
19.1
Miodowy
96
Nigdy nie był młody

ps. Istnieje stara opinia, że brak rogów w DA1 wynikał z przyczyn czysto praktycznych. Jeden model głowy kolidujący z hełmami (do czego dorobili też pomysł tatuaży Vitaar zamiast hełmów u Iron Bulla). Więc powiedzieli, że ci Qunari albo odcięli sobie rogi (Tal-Vashoth), albo genetycznie urodzili się bez rogów (Sten).

post wyedytowany przez Miodowy 2024-09-19 09:37:04
18.09.2024 11:20
20
1
odpowiedz
not_again
1
Junior

Qunari z trailera DA 2 był idealny. Przy obecnym poziome grafiki miałam nadzieję, że zobaczę co najmniej takie modele w grze.. Taką tycią nadzieję, bo już od dłuższego czasu zapowiadał się purpurowy, świecący chłam dla graczy z przedziału wiekowego 7-13 lat.

19.09.2024 07:47
21
1
odpowiedz
maciejj25811
1
Junior

Przecież według twórców największą zaletą tej gry będzie ilość romansów jaką można odbyć. To jak to tak z brzydkimi byście chcieli? Wszyscy muszą być ładni i biseksualni.

Wiadomość Projektant Dragon Age Veilguard broni „zbyt ludzkich” qunari