Dopiero teraz nadrabiam sobie bloodborna, i praktycznie od początku towarzyszło mi poczucie czegoś bardzo znajomego, wieśniacy w kółku przy ognisku dali mi lekkie deja vu, a gdy dotarłem do zakazanego lasu i pierwszy raz ujrzałem jak przeciwnikowi eksploduje głowa, a z niej wypełzają węże poczułem się jak w domu, ten cały Vibe przypominał mi oryginalnego Re4, ktoś też miał takie odczucia? Generalnie ciakawi mnie czy to była jakaś inspiracja czy niezwykły zabieg okoliczności, wiadomo może coś na ten temat?
Pod względem stylu wizualnego Resident evil 4 (2005) ma najwięcej podobieństw z Devil May Cry (2001). W końcu obie gry Capcom. Od razu to mocno rzuca się w oczy jak wiele przerzucili z jednej do drugiej produkcji. Te dwie gry w wielu miejsach wyglądają jak dwie krople wody. Przy Bloodborne mamy zupełnie inny styl artystyczny i znacznie mniej cech wspólnych.
Devil may cry ogólnie powstał na bazie pierwszej wersji Resident Evil 4, z tego co pamiętam wiele dźwięków w Re4 jest zapożyczonych z DMC chociażby dźwięk podczas otwierania loading bram. A z bloodbornem też nie jestem chyba odosobniony, bo patrząc po zagranicznych forach znalazłem sporo osób, odczuwający ten vibe Re4 w grze od from software. Nie mówię że to była inspiracja, czy też zapożyczenie niektórych elementów, ale można dostrzec więcej niż jedno podobieństwo między tymi grami, oczywiście jeśli w Re4 ograniczymy się do samej wioski i zamku, bo wyspa to druga para kaloszy. A z drugiej strony mogą to być najzwyklejsze zbiegi okoliczności m
Właśnie akurat wtrącę odczucia które mam tylko po oglądaniu kilku gameplayów i tej grze jest bliżej do DMC 1-3(szybkość i styl walki) niż do Souls. Do tego jeśli też przypomina RE4 kilkoma rzeczami to chyba coś w tym jest.
Może to tylko odczucia po oglądaniu gry, sam chciałbym kiedyś to poznać czy to na PC czy na PS5/6/7
Zdecydowanie najszybsza i najagresywniejsza jesli chodzi o styl walki gra From Soft.
W sumie jak sie tak zastanowic to troche racji masz. W pierwszej polowie gry "vibe" jest w sumie podobny nawet do Residenta czworki. Nawet fabularnie jest tu sporo tego metaforycznego "resident evil".
Zapozyczen bym na sile nie szukal, bo jednak gry obracaja sie w roznych klimatach (zombie/wirus vs wiktorianska epoka, wilkolaki i krew), ale tak... zgodze sie... vibe i feeling jaki chciano uzyskac sa bardzo podobne.
A moze i nawet jest to bezposrednia inspiracja. From Soft czerpie z roznych zrodel na lewo i prawo, czesto dosc "bezczelnie" (Berserk) i nikt tam sie z tym nie kryje za bardzo.
Druga polowa zas... no coz... graj to zobaczysz. ;)
Miałem w sumie podobny wajbik. Jak pisał Kwisatz, tak jest w pierwszej połowie gry.
W ogóle mam też wrażenie, że z europejskiej perspektywy, potwory w azjatyckich grach wydają się bardziej szalone i porąbane.
Jakieś abominacje, gdzie oprócz jedenastu podbródków są jeszcze 4 pośladki zamiast twarzy, a to tylko jedna połową ciała. Macki wystrzelające z głów itp. Odpowiada mi zwykle taka koncepcja artystyczna.
A co sądzisz o podobieństwach między Nightmare Creatures (1997) i Nightmare Creatures II (2000), a Bloodborne? From Software Inspirowało się tymi produkcjami? Kilka osób, które przeszło Bloodborne mówiło mi, że miało skojarzenia z tymi tytułami.
W Nightmare Creatures gramy w podobnej stylistyce jak dzielnice XIX-wiecznego Londynu w mrocznej gotyckiej atmosferze. Zwiedzamy doki, kanały, parki, cmentarze itd. Gra polega również na ubijaniu maszkar rodem z koszmarów jak truposze, wiłkołaki, gargulce, strachy na wróble, ośmiornice, przerośnięte zwierzęta, ogary itd.
Nightmare Creatures (1997)
https://www.youtube.com/watch?v=V7kwLevwSlI&ab_channel=WeissNetworkTV
Nightmare Creatures II (2000)
https://www.youtube.com/watch?v=2qxTyJxk09E&ab_channel=FoxPlayer
Już parę lat temu widziałem podobne wątki i w sumie możliwe, że coś tam wzięli, bo w sumie pomijając tą postać, o której mówisz to te trolle z cegłami mi trochę przypominały ogry z RE4.
No ale jak to napisał Kwisatz ogólnie FS lubi sobie kopiować pewne elementy.