„To dla nas szok. Ciągle się z tym nie pogodziliśmy”. Twórcy Gothica i Elexa szczerze o zakończeniu pracy w Piranha Bytes
Są w szoku? w głównej mierze to dzięki nim skończyło to studio jak skończyło, bo im się zachciało stworzyć twór zwany Elexem 2, jedynka jeszcze się broniła, bo była niezłym tytułem. Elex 2 to był gwódź do trumny. Jak jego żona dalej będzie się zajmowała pisaniem dialgów i historii to zwiną również szybko manatki.
Sukces Gothica 1 oraz 2 można zawdzięczać Michaelowi Hoge, bo to on miał wizje tych gier i dyktował jak powinny wyglądać.
Gothic 3 wyszedł jak wyszedł poprzez brak czasu na prace i zmuszenie przez wydawce do wydania gry w niedopracowanym stanie po to aby konkurować z Oblivionem, ale jego wizja nadal tam była. Pracował również nad Risenem 1, dlatego ta częśc jest tak lubiana przez graczy. Ze studia odszedł gdy zaczęła się praca nad Risenem 2.
Natomiast Bjorn Pankratz (ten łysy który potem przejął władze w Piranii), był jedynie pomocnikiem w PB, a sam nie ma w ogóle pojęcia co w Gothicu było ważne. Efekty tego widać od Risena 2 kiedy to on przejął główne stery.
Trochę minąłeś się z prawdą. Hogi jeszcze pracował nad drugim Risenem i jej kierunek to też przynajmniej po części jego decyzja, gdyż chciał spróbować czegoś innego. Jednakże pirackie klimaty z bronią palną to wciąż było za mało, dlatego postanowił z częścią ekipy zrobić kosmiczną grę Sci-fi o roboczym tytule Spacetime, z którym jak wiemy nic nie wyszło.
Przypominam - wciąż NIE MA OFICJALNEJ informacji o zamknięciu Piranha Bytes
napisaliście o"de facto końcu Piranha Bytes"
Proszę o oficjalne źródło informacji że to studio przestało istnieć
A mi tam Risen 2 jeszcze podszedł i fajnie się grało, lubię pirackie klimaty i to pewnie dlatego, do tego fajna wioska tubylców z Voodoo itp. ale za to Risen 3 to już była nuda i niczym nie przyciągał, nawet do połowy nie dotrwałem, a Risen 2 z dwa razy zaliczony.