Heroes of Might and Magic: Olden Era | PC
Ciekawi mnie jaki jest problem w wypuszczeniu takiej gry na konsole, do tego z włączeniem pełnego cross playu w multi. Nawet w gorące krzesło z kumplami, wygodniej przekazać pada z rąk do rąk grając w telewizor, niż przesiadać się do mychy i monitorka.
Na tyle dobrze obsługuję pada że nie mam z tym takiego problemu jaki dostrzegasz Ty. Jednakże, ok. Można wypuścić tego typu grę, na konsolę z obsługą myszki i klawiatury. Nie widzę problemu.
To jestes slepy. Ja gram tylko na konsoli i nie wyobrazam sobie heroesow obsługiwanych padem. 2.5 metra ekranu i mozolne przejezdzanie kursorem za pomoca galki? Spoko przez 3 tury, powodzenia przy grze w kilka osob przez kilka godzin.
Rozumiesz co jest dalej napisane? Konsola obsługuje też mysz i klawiaturę.
Jeśli nie umiesz obsługiwać padem mogą dać możliwość obsługi myszki i klawiatury. Dla mnie osobiście sam pad w grze uwaga TUROWEJ w pełni wystarczy.
Natomiast jeśli TOBIE potrzeba myszy i klawy to lepiej wymagać wypuszczenia gry na konsole z jej obsługą (tj myszą i klawiaturą dodatkowo) niż nie móc w nią zagrać wcale.
Pojmujesz? W fps np. CoD, normalnie możesz grać z klawiaturą (Choć sam gram tylko na padzie) na konsoli, więc?
p.s. Mogę być ślepy, tak jak Ty mi zarzucasz, lecz nadal to ja potrafię obsłużyć padem taką grę i czerpać przyjemność.
Chodzi o to zeby moc grac na czym sie chce i jak sie chce, szczegolnie solo. Jak projekt wypali i poleci hajs, to porty pewnie beda kwestia czasu.
Nie po to gram na konsoli, zeby myszki i klawiatury podlaczac, od tego mam pc.
Gralem na xboxie w jurassic park tycoon i to byla meczarnia, a tam jest znacznie mniej klikania niz w heroesach.
Na rajd tez moge ruszyc maluchem, tylko po co, jak zadnej przyjemnosci w tym nie znajde.
Na Songs of Conquest w wersji ps5 tez czekam. Brakuje takich gier na konsoli. Tu też mam nadzieję że później wyjdzie w wersji na konsolę i dobrze żeby był crossplay z pc.
Powodzonka w klikaniu obojętnie na czym tam klikasz i w co.
Na gre czekam, uwazam jedynie, ze heroesy na konsoli nie maja sensu. Podpięcie myszki to robienie z konsoli pc, po co w takim razie wersja na konsole, jak rownie dobrze mozna podpiac pc pod telewizor.
tyle że kompa podepniesz pod TV równie łatwo co konsolę, tylko w przypadku gdy jest to laptop xd
Ja mam na stale puszczony dlugi kabel do TV od PC i jak mam ochote to sobie zagram na kanapie, ale tak jak napisal autor postu, granie w takie gry na padzie to istna mordega.
Co nie zmienia faktu że jest to pojęcie względne
Nie rozumiem po co wałkować o tym temat
Nikt nikogo nie zmusza do posiadania konsoli komputera pada klawiatury i myszki czy samego ekranu
No chyba że się mylę i ktoś autorowi przystawił pistolet do skroni zmuszając go do gry na konsoli czy padzie
W sklepie też tak marudzisz do ludzi w kasie patrząc co posiadają w koszyku? "RRREEEE REEEEE CZEKOLADOWE LODY SĄ NIEDOBRE PO CO JE SPRZEDAWAĆ RRREEEE REEEEE" k**** no komediodramat pajacerka XD
Ale to jest brzydkie i wygląda mobilkowato postacie ,szieletów to mają mało detali są niejakie to jakieś liputki.
Trudno na razie powiedzieć cokolwiek oprócz tego, że gra wygląda paskudnie. Grafika jest nieczytelna, tła i jednostki nie pasują do siebie, z ekranu bije jakieś takie mobilne niedorobienie.
Wszystko mi się podoba, ale mam dwie uwagi
Nazwy frakcji mogłyby nosić nazwy z H3 (Zamek, Inferno, Bastion itd).
JEDNOSTKI a dokładnie ich wygląd, jest zdecydowanie przekombinowany i zwyczajnie słaby. Patrząc na Archanioła to wgl nie przypomina anioła. Przykładów w jednostkach jest sporo.
Jeśli ktoś wie gdzie takie uwagi zgłaszać to proszę o namiary :)
Możesz spróbować zgłosić swoje uwagi na ich oficjalnej stronie Ubisoftu. Aczkolwiek nie dam tobie gwarancji że otrzymasz od nich jakąkolwiek odpowiedź związaną z tym tematem, lecz zawsze możesz spróbować. ;]
PS: Też uważem że obecnie proponowane wizualizacje jednostek są okropne. Trzeba pamiętać również że to już nie 3DO tylko Ubisoft, tudzież Producentem jest Unfrozen który ma na koncie gry z serii Iratus i prawdopodobnie kilka innych tytułów? Ubi zaś jest tylko wydawcą i nie będzie zbytnio ingerował w coś, co raczej nie do końca wychodzi im dobrze. Chociaż Homm V moim skromnym zdaniem była całkiem w porządku, jak na produkt od Ubi.
Wygląda całkiem całkiem, tylko jak na mnie trochę jednostki zlewają się za bardzo z podłożem - w oryginalnym HoMM3, czy takim AOWSM można było jednym rzutem oka stwierdzić gdzie co jest - myślę, że to sprawka podłoża i środowiska, które w tych grach było 2D, a postacie były "3D". Dodatkowo podłoże w tej grze ma jakoś za dużo detali, różne warianty, gdzie w oryginalnych grach to raczej prosta, czytelna tekstura.
No i jak na moje to trochę za bardzo trójką Herosów zalatuje, niektóre budynki to praktycznie 1:1 tak samo jak i inne elementy (charakterystyczne zawijasy na ścieżkach i rzeczkach)
Niestety szkoda, że trzeba tak, a nie inaczej bo dużo ludzi nie dopuszcza do siebie, że w tej serii istnieje coś poza III i może V.
ta, tylko że nie wystarczy by w serii istniało cokolwiek poza III i V, by ktokolwiek chciał w to grać, tylko jeszcze musi to trzymać jakiś poziom. a dla większości fanów zarówno IV, jak i tym bardziej ubisoftowe VI i VII, były zwyczajnie słabe. ja osobiście uważam że IV była spoko, tylko po prostu niektóre mechaniki i rozwiązania były zwyczajnie nie do przyjęcia, dla kogoś kto wcześniej nałogowo grał w trójkę.
Ludzie narzekaja na heroesy inne niz trojka, bo kolo nie moze byc bardziej okragle. Nie bez powodu HotA nie zmienia gry a tylko ja rozwija, ciagle majac za baze heroes 3. Graczom potrzeba co najwyzej nowych miast pasujacych do reszty, artefaktow, moze czarow. Dobra kampanie zrobic i bedzie.
Tyle, ze tu nie chodzi o dobro gracza, tylko o zarobienie kasy, a tej nie zarobia wydajac dodatek do 30 letniej gry. Dlatego klepia nowa formule, która nie ma szans w starciu ze stara. Lepszej gry niz trojka sie nie da zrobic.
To jest oczywiście kwestia preferencji, ale według mnie zrobiono lepszą grę niż trójka - i jest to seria Age of Wonders (1, Shadow Magic). Gra z trochę innym podejściem do gatunku, ale też dająca sporo nowości i ogólnie uważam, że to dużo bardziej rozbudowana gra od Herosów.
Są też takie gry jak Disciples 2.
W moim ostatnim zdaniu chodziło mi, że wiele osób zapatrzonych w H3, nawet nie chce dopuścić do siebie innych gier z tego gatunku. Bo to nie Herosy, bo to jakieś dziwaczne. No i spoko, tylko potem niech takie same osoby nie psioczą na inne serie, że nic nie dodają nowego, że nie ma innowacji, gdzie sami w HoMM by chcieli właśnie tego samego.
I nie chcę tu generalizować - poprostu mówie z moich doświadczeń, znam takie przypadki.
Jak ktoś to uważa za ideał, to jego sprawa. Ja jednak oczekiwałbym czegoś innego, nowego, a nie tłuczenia tego samego przez ponad 25 lat tylko pod innym tytułem.
I disciples i age of wonders to kapitalne gry, ale kazda oferuje co innego. Ja nie chce heroesa pozyczajacego cos z innych gier turowych, bo to nie będzie heroes. Jak z szachami i warcabami, niby plansza podobna, tu i tu pionki, a jednak kazda jest inna i oferuje inna rozgrywke.
Formula heroes osiagnela szczyt w trzeciej czesci, czego efekfem jest kapitalna piatka, którą od trojki odroznia jedynie przeniesienie w trzeci wymiar. Reszta to lekko rozbudowana zawartosc trojki.
Gdyby piatka wyszla w rysowanym 2d to by dzis o niej sie mowilo jako o najlepszym heroesie.
No nie wierzę w typa dla takich odklejeńców właśnie założyłem konto
Temat oparty o uniwersum heroes of might and magic a typ wyskakuje z jakimś pierdem o age of wonders czy disciples(genialne gry tak btw w swoim gatunku i na tym temat się kończy) mówiąc że lepsze herosy niż trójeczka no abstrakcja bo to zupełnie inne gry a łączy ich jedynie gatunek XD
A wisienką na torcie to już jest ostra odklejona ignorancja przy tym wysrywie odnoszącym się do tego że fani might and magic boją się inwazyjnych inowacji bo typie wyskoczyłeś z disciplesami z których po drugiej części tworzy się jakieś karykatury i każdy fan disciplesów ci to wytknie w twarz tak więc przeczysz sobie sam typie takim porównywaniem którego nawet nie rozumiesz bo właśnie to co robią z disceplesami to idealny przykład dlaczego dana społeczność boi się inwazyjnych zmian zwłaszcza od rąk ubisoftu który jedyne co w tym uniwersum dobrego wydał to dark messiah którego zamiast rozwijać nowymi grami to kompletnie o nim zapomniano
Widać że te gry znasz co najwyżej z nazwy albo pięciominutowego gameplayu u mniej upośledzonego kuzyna
Nawet zapowiedzi na konsole nie ma. Żałosne.
To studio od samograjów dla niedzielnych graczy ze strzałkami gdzie iść ma zamiar znowu zepsuć kolejną część Herosów. Seria martwa od kiedy 3DO , stara ekipa przy niej nie pracuje. Zero oczekiwań
3DO to był wydawca jak Ubisyf, tylko jeszcze gorszy (z takimi pomysłami jak "nowa część co roku" czy "zestaw 8 map w cenie pełnego dodatku").
Twórcami Heroesów była firma New World Computing.
New World Computing produkowało strategie HoM&M oraz RPG Might and Magic, a 3DO był wydawcą ich gier od 1996 roku, gdy ich wykupili, bo wcześniej w latach 1986-1995 New World Computing sami też zajmowali się wydawaniem swoich gier Might and Magic 1-5, King's Bounty i HoM&M 1.
Za czasów współpracy New World Computing i 3DO powstały najlepsze części obu serii czyli HoM&M II 1996 i HoM&M III 1999 oraz Might and Magic VI 1998 i Might and Magic VII 1999 (wszystko w drugiej połowie lat 90'). Po rozczarowujących grach z 2002 roku Might and Magic IX i HoM&M IV firma 3DO skasowała studio New World Computing, a prawa do marki zostały kupione przez Ubisoft.
Ubisoft jest krytykowany za ubicie świetnych marek jak Might and Magic i Settlers lubianych w latach 90', ale raczej nie było nikogo gorszego od Electronic Arts, który zamknął dwa legendarne studia Origin Systems i Westwood, którzy wyprodukowali tak wiele epokowych arcydzieł. W tej branży zawsze jesteś tak dobry jak twoja ostatnia gra, a właśćiwie nie chodzi nawet o to na ile jest dobra, ale dużo bardziej jak sprzedaje się. Black Isle czy Looking Glass też tworzyli praktycznie same rewelacyjne gry, a i tak z powodu kłopotów finansowych przepadli. System Shock 2 i Thief II są arcydziełami w swych gatunkach, ale sprzedały się dość słabo i Looking Glass zamknięto.
Mój błąd to było NWC.
O EA to nie ma co się wypowiadać, to zbrodniarze wojenni w wirtualnym świecie, porównałbym ich do pewnego pana z wąsikiem. Wymordowali rzesze twórców i zatknęli na pal jednego z najlepszych serii wszechczasów. Obrzydzenie do EA nic nie dorównuje, nawet ubisyf to zaledwie włoska podróbka pewnego pana z wąsikiem
Francuzi nie walczyli po stronie pana z wąsikiem, a włosi tak i mieli swój odpowiednik tego hero,
do usunięcia
Wygląda dramatycznie źle, jak mobilka, zero mrocznego klimatu. Wygląd zamków padaka. Koleś na mapie bitewnej siedzie na jakimś grubym kucyku, pierwszy rzut oka dramat. Heroes 5 wygląda dużo lepiej od tego.
Już V była lepsza graficznie a jak widze które studio robi tą gre to ogarnia mnie rozpacz i wiem że gamplay też bedzie kiepski.
Zamki jakieś takie meeh, a na mapie zdecydowanie są za małe. Animacje wyglądają całkiem ładnie, ale szkoda, że nie jest to pełne 3D, bo studio Nival pokazało przy okazji piąteczki, że da się tę serię przenieść w 3D i zachować magiczny klimat serii, a nawet znakomicie ją rozwinąć.
V była najlepsza pod względem wszystkiego, grafiki (jedyne udane przeniesienie serii do 3D), animacji (umierający wampir to po prostu mistrzostwo), wyglądu zamków (w pełni animowane), innowacyjności (pasek inicjatywy, większe różnice między frakcjami - zdolności rasowe, dwa ulepszenia jednostek), świetnej kampanii fabularnej (spójna historia z przerywnikami filmowymi i pełnym dubbingiem), muzyki. Trójeczka zaraz za nią, z sentymentu.
Song of Conquest było przehajpowane z sentymentu do trójki. Każdą frakcją tam grało się tak samo: podziel jednostki dla esencji i rzucaj te same czary. Zero rasowych talentów, nic ciekawego. Uroczy piksel art i nic poza tym.
Piątka nie dorasta do pięt dwójce i trójce grywalnością, wygodą, uniwersalnością. Duzo lepiej się do nich wraca. Przejście na piątkę po dwójce/trójce to zawsze niczym kara. Trzeba się długo przestawiać. Najbardziej magiczny klimat ma dwójka. Niemal baśniowy. Ma też zdecydowanie najlepszą muzykę i jednostki (tytani czy złoci rycerze robią ogromne wrażenie).
No i V się źle starzała trochę graficznie. Jednak grafika w trójce starzej się znacznie wolniej.
O i to jest to bo szczerze męczy mnie gdy ktoś zakłamuje rzeczywistość głosząc te herezje że piątka lepsza od trójki czy dwójki a nawet czwórki
Aczkolwiek wiedźminie słuch już nie służy bo soundtrack z czwórki to jest mistrzostwo i żadne gusta tego nie podważą takie są fakty a udźwiękowienie z dwójki nie leżało nawet koło epickości udźwiękowienia czwórki tak więc na przyszłość radził bym nie rzucać takimi deklaracjami
Szkoda, że bez pełnej polskiej wersji językowej, HoMM bez polskich głosów to nie HoMM.
Ale i tak czekam, tym bardziej, ze nad tą grą grzebią ludzie, co zrobili piatkę.
Nie widzę tego zbyt " różowo " , ta grafika wogóle mi się nie podoba, ale zobaczymy...
Przecież wydawanie jakiejkolwiek nowej gry z tej serii kompletnie nie ma sensu, bo beton fanatyków trójki i tak zmiesza każdą kolejną część z błotem. Owszem, wszyscy twierdzą, że czekają na nowych Herosów, ale zawsze okazuje się, że najmniejsza nawet zmiana w grze jest nie do przyjęcia.
Nowe mechaniki? Absolutnie zakazane, inaczej to już nie trójka!
Przejście w 3D? Zgiń, przepadnij maro nieczysta!
Pozostanie w 2D? Fuj, kto to widział - grafika w FHD, 1440p, 4k? Powinno być VGA.
Inny styl graficzny? Skandal! Gra powinna wyglądać dokładnie tak samo jak trójka. Inaczej jest zbyt baśniowa/zbyt poważna/nieczytelna/za bardzo uproszczona/za bardzo kolorowa/za mało kolorowa/wygląda jak mobilka.
No ale powinni w końcu zrobić jakąś nową grę z serii!
Dla mnie najlepszą częścią jest 5. Wiem, naraziłem się 80% graczom, ale cóż poradzić :) W Heroes zacząłem grać dość późno i nie przemawia przeze mnie nostalgia. Jak dla mnie H5 to po prostu bardziej rozbudowane, lepsze H3. Jedynie grafika jest może zbyt cukierkowa, ale mi ona nie przeszkadza, a nieoficjalny ogromny patch H5.5 wymiata po całości.
To co napisał wyżej Herr Pietrus to niestety prawda. Psychofani H3 wykończyli tę serię, bo nieważne co zrobią twórcy - zawsze będzie źle. H4 nie była zła - wg psychofanów była tragiczna. H5 była bardzo dobra - wg nich była mierna. H6 i H7 to poprawne gry, ale dla psychofanów trójki są tragiczne. Jestem pewien że Older Era też zostanie przez nich skrytykowane, nawet jeśli będzie dobrą grą. Cóż... Psychofani H3 niech sobie grają w H3 a inni gracze (w tym ja) są zadowoleni że powstaje nowa część. Dla mnie H3 jest dobrą grą, ale ma wiele problemów i wad. Jeśli Olden Era będzie naprawioną H3, jak najbardziej jestem za :)
to bedzie jeden z bardziej interesujacych indykow ze wzgledu na uzyta marke HoMM oraz zastosowana perspektywe 2.5D
A mi się styl graficzny podoba. Fajnie to wygląda, liczę że gameplay też będzie spoko.
Dawać mi tą grę w wersji kolekcjonerskiej, z figurką Archanioła??????
Dobrze widzieć jak wiele osób wychwala Heroes V bo on i dla mnie wybił się na tle innych części pod każdym względem. Ostatnio ogrywałem naprzemienne Heroes 3 i 5 i wnioski są takie, że jedna i druga gra ma swoje wady i zalety. Heroes 3 ma większą zawartość i czytelność mapy, a Heroes 5 wydaje się być po prostu lepiej dopieszczony, ma masę animacji, fajną grafikę, przystępne bitwy i czytelny rozwój miast. Gdyby Heroes 5 miał jakieś mody na nowe zamki to by był dla mnie kategorycznie lepszy. Liczę właśnie, że Olden Era też będzie miał dużo miast z DLC, ponad 11 bo tyle ma trójka i będzie to może nawet nowy król herosów. Mogliby wreszcie dać porządne, dzisiejsze wsparcie modów to sami gracze zrobią z tą grą porządek
Też chyba Heroes V najlepiej wspominam, nie licząc klasycznej 'trójki' ale powiem szczerze że i z czasem doceniłem IV część, nie była wcale taka zła jak ktoś się zagłębił na dłużej. Miejmy nadzieję że z tą częścią dowiozą i będzie się fajnie i przyjemnie grało, na razie źle to nie wygląda, ale patrząc na ostatnie części można mieć obawy.
A ja mimo, że bardzo dużo grałem w V (Zamki i muzyka w nich były niesamoticie klimatyczne) uważam, że do dwójeczka była najlepszą z części wracając wspomnieniami. Pamiętam jak dzisiaj jak zagrywałem się miesiącami w demo które miałem na płycie CD-Action. Wtedy za dzieciaka jeszcze nie wiedziałem, czym w przyszłości będzie ta gra i jak mocno wpłynie na gaming. Wtedy to była poporstu gra jak każda inna, jak: Diablo 1, Duke Nukem, Quake czy Half-Life. HoM&M2 było poprostu świetną grą.
Czy tylko ja nie lubię piątki?
W sensie, bitwy, umiejętności poszczególnych miast itd. były dobrze zrealizowane ale mapa świata była tak tragiczna, brzydka, eksploracja nudna, a długość tury AI skopana (nawet na współczesnym PC), że gra się bardzo szybko nudziła i grać się odechciewało bardzo szybko. Duże mapy nie dość, ze tak naprawdę jakoś specjalnie pod względem ilości obiektów wielkie nie były były praktycznie niegrywalne.
Dla mnie kolejność to 3, 4, 2 potem duża przerwa i 1 (tutaj sentyment robi swoje bo od jedynki zaczynałem), 6 i na końcu 5. W siódemkę nie grałem.
Czary w księdze zaklęć to wyglądają jak skile wyjęte z moby lola. Zamek który powinnien być Inferno wygląda jak spaczenie+ robaki. Anioł to roboty z jakegoś anime.