Civilization 7 na 20-minutowym gameplayu. Czekają nas duże zmiany w kwestiach przywódców i cywilizacji
Wrażenia z prezentacji były duże, podobał mi się styl graficzny nowego Civa. Nareszcie miasta wyglądają jak miasta, nie jak małe pole wypchane budynkami a elementy otoczenia zrobiły na mnie duże wrażenie. Czekam na więcej informacji i gameplayów z ich strony.
"Civilization VII zaoferuje możliwość wybrania lidera niezależnie od cywilizacji."
Mnie osobiście nie podoba się ta zmiana, równie dobrze mogliby dać możliwość stworzenia własnego państwa, byłoby to bardziej logiczne.
Wygląda jak Humankind 2.0
Wybieranie kolejnej cywilizacji co erę, "rozłożyste" miasta...
Kto by pomyślał, że ciwka będzie tak kopiować...
Na pewno sobie utrudnili balans. Zobaczymy co z tego wyjdzie
Podebrali sobie pomysły od konkurencji :D Szczerze to ten gameplay zbyt wiele nam nie wyjaśnił, a przedstawił bardzo ogólnie zmiany jakie zostały naniesione w stosunku do poprzednich części.
Czyli teraz już nie mamy tej samej cywilizacji przez całą rozgrywkę jak kiedyś, tylko z końcem każdej ery (których jest trzy), wybieramy sobie nową cywilizację, która najbardziej nam odpowiada do naszego stylu rozgrywki lub naszych potrzeb. Tak samo możemy chyba sobie zmienić lidera naszej nacji.
Miasta teraz też są inaczej zbudowane (są o wiele większe) i nie wiem czy przypadkiem twórcy nie zrezygnowali całkowicie z jednoski robotników, bo z gameplaya wydawało się, że wokół miasta budynki wznosi się bez ich pomocy.
Nie bardzo wiem jakie zmiany mamy w systemie walki, bo poza informacją, że gdy jednoski stoją na przeciw siebie to mają aktywną animacje walki, to właściwie nic więcej nie powiedziano.
Graficznie ogólnie gra mi się podoba. Zwłaszcza mapa potrafi wyglądać naprawdę ładnie. Gorzej według mnie wyglądają przywódcy i nie chodzi mi tutaj o styl graficzny, tylko po prostu o grafikę postaci, bo modele są po prostu trochę brzydkie.
Jeśli już, to zbierali pomysły od civfanatyków, przynajmniej niektóre, które od dawna były poruszane na forach.
Uff, wygląda na to że nie będzie infantylnej grafiki jak dla dzieci tak jak w słabej VI. Czyli jest nadzieja.
Akurat cukierkowa grafika w grach to element na plus bo się nigdy nie starzeje jak jest dobrze wykonana. Mi się graficznie 6 podobała bo była "czysta" pod tym względem. A 7 wygląda już na starą jak się dobrze przyjrzysz.
Akurat cukierkowa grafika w grach to element na plus bo się nigdy nie starzeje jak jest dobrze wykonana Głupoty pan opowiada.
Spokojnie Panowie poczekajmy na pierwsze recenzje bo w CIV najważniejsze nie jest to czy będziemy wybierali Cywilizację i Lidera co Erę.
Przecież każdy wie, że w tej grze najważniejsze jest planowanie, budowanie, umiejętność dostrzeganie różnych zależności i optymalizacja.
A to czy ja będę wybierał CIVkę jak w HK to nawet może być fajne bo wszystkie bonusy które odziedziczymy mogą budować dodatkową głębię gry.
Raz tak, raz inaczej...
Ja bym się wstrzymał z ocenami do premiery, pierwszych recenzji i samodzielnego zagrania.
Jak mogę być szczerzy to po tym co zobaczyłem, jeśli gra utrzyma poziom poprzednich części a raczej żadna nie była słaba to siódemka może okazać się grą życia.
Zawsze były narzekania ną tą grupę gier. Z piątką było podobnie (kto pamięta, jak były wystawiane negatywy w dniu premiery (zwłaszcza w porównaniu do czwórki), ten pamięta), z szóstką było trochę lepiej, ale też nie ustrzegła się krytycznych uwag w dniu premiery (podobna sytuacja, jak z piątką w dniu premiery). A jak wiadomo, obie Civy (V i VI) są rewelacyjne na swój sposób.
Podejrzewam, że koło znowu powróci i znowu będą narzekania. Może chwilowo na razie jest porównywane do Humankind, ale trzeba poczekać na więcej informacji i nie wyciągać pochopnych wniosków. Na jednym z zrzutów tutaj (tj. drugi zrzut) mamy najważniejsze informacje odnośnie gry i UI
Ja póki co spostrzegłem kilka zmian, w tym:
- Grafika i miasta
- Trzy wieki (age to wiek): Wiek antyczny, Wiek eksploracji i Wiek współczesny.
- W końcu też rzeki staną się czymś więcej niż przeszkodą kosztującą 3 punkty ruchu.
Na szczęście powróci podział na technologie i idee i (nie wiem czy dobrze spostrzegłem) chyba powrócą doradcy, których nie było w szóstce (albo było, tylko że dotyczące tylko ogólnej gry). Ja póki co jestem pozytywnie nastawiony do siódemki.
Age to epoka. Chociazby za:
https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english-polish/age
a period of history
epoka, doba
the Ice Age
We're living in the age of electronic communication.
Co ważne, wraz z wejściem do nowej epoki, będziemy mogli wybrać nową cywilizację z puli determinowanej przez nasze wcześniejsze osiągnięcia.
Wielu graczy liczących, że Humankind będzie godnym rywalem Cywilizacji po wyjściu tej gry było zawiedzionych, a ci pakują system z Humankind do nowej Civki...
A cóż oni tak mało powiedzieli o systemie walki jednostek? Czemu nic nie wspomnieli o zróżnicowaniu poziomu terenu, który wyraźnie był widoczny w gamepayu? Czyżby starali się cedzić po trochu informacje zdradzające podobieństwa do Humankind. "Słuchajcie, na razie powiemy o możliwości zmiany cywilizacji co epokę, a o osobnych ekranach bitwy i elewacji terenu powiemy później bo nas zjedzą za zżynanie." Niemniej, kończąc ten sarkastyczny komentarz - chylę czoła przed Firaxis za trzymanie się podejścia, które wyrazili w tweecie po premierze Humankind: "lets keep futhering this genre together".
Wygląda znakomicie. W końcu widzę rozłożyste miasta. Ciekawe jak to będzie wyglądać i działać w rozgrywce.
Co do zmiany Civek przez epoki, to mam mieszane wrażenia, ale z drugiej strony traktuje to po prostu jako nowy system balansu i bonusów.
Zapowiada się przednie i nie mogę się doczekać żeby spróbować :)
Wygląda znakomicie. W końcu widzę rozłożyste miasta Masz niezłe rozbudowana fantazje, na tym skrawku mapy w civ im bardziej rozłożyste miasto, tym mniej realne.
Tu jest głębszy opis 3-godzinnej rozgrywki i wyjaśnienie kilku nowych mechanik etc.
https://www.youtube.com/watch?v=iZ5YGamtSjI&list=PLs3acGYgI1-tzagcKgi6fNTFoBRZfOWVE
Pomysł z liderami dziwny, ale i tak będzie sporo grania po nocach, jak to w każdej CIV :).
A ktoś w ogóle wie, jakie będą możliwości zwycięstwa? Religia widzę potraktowana po macoszemu... Za bardzo to wszystko przypomina Humankind. Szkoda, że nie pokazali nigdzie MENU - dla mnie najwazniejsze, aby była mozliwość ''HotSet'' - czyli to co było w VI.
Tylko nie mówcie, że to co widzę poniżej, to takie ''punkty sławy'' jak w HK, gdzie trzeba było je wypełniać... Jak tak to DRAMAT. Ja chcę ''starą'' civkę!
Liderzy nie powiązani z nacjami i zmiana cywilizacji w trakcie gry mnie strasznie razi.
Cóż na szczęście szóstki mi nikt nie odbierze
Jak już poprawili cukierkowo infantylną stylistykę poprzedniczki, na tyle, że można w ogóle spojrzeć na ten tytuł, to musieli popsuć jakiś inny z kluczowych aspektów gry...
Pomysł z liderami oczywiście z czapy. Już widzę, jak zamiast Napoleona trafiamy na Francję pod przywództwem jakiejś murzynki z Kongo (chociaż dla epoki przyszłości by się to nawet zgadzało).
Nie jestem jakims super-fanem Civki, nie mam swojej "ulubionej" czesci. Ale te zmiany strasznie mi przypominaja Age of Wonders 4 - wszystko zblendowane w nudna papke. Poprzednie AOW (w szczegolnosci 2) mialy wyrazne roznice miedzy liderami i rasami. W AOW4 wyszli z zalozenia "zrob wlasna rase i lidera, mozesz mieszac wszystko" i... gra jest zajebiscie nudna. kazda rozgrywka wyglada tak samo, bo kazdy lider ma dostep do uniwersalnych zaklec/technologii/jednostek wiec wszystkim gra sie identyko - ot jeden ma plus do produkcji drugi do czarowania. Ale czy gram elfem czarodziejem czy industrialista czy krasnalem czarodziejem czy industrialista? Wsio ryba.
Głupotę wymyślili, że zaczynasz jako państwo Afrykańskie, a możesz skończyć Azjatyckim.
Możesz, jeśli chcesz. Jak nie chcesz, to nie skończysz. Głupotą jest nie kumać, że dają ci wybór.
Widzę, ze zrezygnowano z infantylnego stylu graficznego przywódców z części 6.