Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Ulice w GTA 3 i Vice City były zbyt czyste, więc twórca z Rockstara celowo wypełnił je śmieciami. Z San Andreas musi...

15.08.2024 09:33
1
5
Karski88
24
Chorąży

To ciekawe. Pamiętam jak po premierze robiłem wszystko żeby GTA 3 chodziło na moim starym komputerze chociaż w znośnej płynności i wtedy trafiłem na moda, który usuwał śmieci z ulicy i tym samym dodawał może 2-3 FPSy.
Dla GTA 3 też dokupiłem swoją pierwszą w życiu dodatkową kość RAM. To byli czasy...

15.08.2024 09:35
2
2
odpowiedz
Vie
33
Pretorianin

Też pamiętam grę w GTA3 w trybie pokazu slajdów. Te gazety nawet robiły wrażenie, ale faktycznie wydawało mi się, że tragicznie wpływały na wydajność. Dopiero po paru latach od premiery byłem w stanie w miarę płynnie w to zagrać.

15.08.2024 11:05
3
1
odpowiedz
Perwol
19
Pretorianin

Zombie Elvis found.

15.08.2024 12:08
raziel88ck
😁
4
odpowiedz
raziel88ck
203
Reaver is the Key!

Akurat wtedy miałem swojego pierwszego kompa, więc śmiało mogłem ogrywać wszystkie nowości.

15.08.2024 12:12
5
odpowiedz
6 odpowiedzi
taffer33
36
Centurion

TNT 2, Celeron 400 mhz xD nie jestem wymagający odnośnie płynności i 25-30 klatek do szczęścia mi wystarczy, więc w tym czasie ogrywałem wszystko Mafie, RTCW, Medal of Honor... Ale w GTA 3 miałem 2-3 fpsy i usunięcie śmieci za wiele nie dawało :D na GeFofce 3 i Athlonie 1.5 GHz już było elegancko ;)

15.08.2024 12:57
5.1
Strażnik
0
Pretorianin

Już widzę jak ogrywałeś tą Mafię na 400 mhz która miała jeszcze większe wymagania niż GTA 3.

15.08.2024 13:19
WolfDale
5.2
1
WolfDale
79
~sv_cheats 1

Akurat na tym procesorze się dało, choć bez rewelacji. GTA 3 na PC akurat miało skopaną optymalizację jak GTA 4, więc powtórka z rozrywki z numerkiem. Ja na Duronie 600 MHz i Riva TNT2 bez problemu grałem w Morrowinda, Mafię czy nawet Half-Life 2 (sam nie mogłem uwierzyć że się uruchomiła i dało się nawet pograć) na niskich. Klatki były w granicach 25-30. Natomiast GTA 3 niestety miało spory problem, może nie były to 2-3 klatki jak u Kolegi lecz 15 przekroczyć nie chciało.

A dowodem na to jest Vice City które było dopracowane pod względem optymalizacji i już grało się normalnie na tym samym sprzęcie.

post wyedytowany przez WolfDale 2024-08-15 13:20:49
15.08.2024 13:35
5.3
rastablasta
87
Konsul

WolfDale
A dowodem na to jest Vice City które było dopracowane pod względem optymalizacji i już grało się normalnie na tym samym sprzęcie.
Dlatego dla mnie, takie GTA VC powinno wskoczyć miejsce "trójki" z tego powodu o którym wspomniałeś jeśli mowa o pierwszym w pełni trójwymiarowym GTA. Ja dodałbym, że tak powinno być w szczególności pod względem dopracowania m.in. zawartości typu helikoptery, motocykle, detale postaci itd.

GTA III w pierwotnej wersji wygląda moim zdaniem dość surowo i sprawia wrażenie trochę wybrakowanej gry, gdzie wystarczyłoby maksymalnie dodatkowe 9 miesięcy (które twórcy poświęcili na stworzenie GTA VC) i mielibyśmy lepszy finalnie produkt.

Oczywiście to tylko gdybania, że mogłoby być lepiej, bo tak na prawdę to mogło się wiele czynników złożyć na to, dlaczego GTA III zostało wydane w takim a nie innym czasie, np. mógł to poniekąd rynek gier wymuszać, konkurencja itd.

15.08.2024 13:48
Wiedźmin
5.4
Wiedźmin
44
Legend

WolfDale

RTCW i Max Payne 1 ogrywałem na premierę jeszcze na Geforce 2Ti, ale gdy pojawiły się na blaszaku MoH:AA, GTA 3, Mafia 1, Gothic 1 i 2, Morrowind to już Geforce 3Ti miałem w obudowie. Grałem jak sie dało w 1600x1200 lub rzadziej 1280x1024, gdy płynność nie była bardzo dobra.

Na starej Riva TNT2 i przestarzałym procku Celeron 400 to pewnie dało się grać w te wymienione produkcje w większości z 2002 roku w 800x600 na low i 15-20 klatkach bądź 640x480 i wyższym klatkarzu, ale to już warunki jak na PS2 (rozdziałka i płynność). A piec wtedy z każdą generacją Geforców mocno uciekał mocą konsoli Playstation. Riva TNT2 to karta graficzna z początku 1999 roku, którą mocą zmiażdżył totalnie Geforce 256 z końca 1999 roku. Gdy debiutowały największe produkcje z 2002 roku to w sprzedaży był Geforce 4Ti. Wtedy były kolosalne przeskoki w mocy między kolejnymi generacjami kart graficznych, a Riva TNT2 to 4 generacje do tyłu względem Geforce 4Ti od Nvidia. Zwyczajnie omijałeś szerokim łukiem rozdziałki 1600x1200, 1280x1204, 1024x768, a grałeś w 800x600 lub 640x480 z niskimi ustawieniami i w niskim klatkarzu.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2024-08-15 14:25:44
15.08.2024 14:05
WolfDale
5.5
WolfDale
79
~sv_cheats 1

Wiedźmin oczywiście że tak było, przecież zaznaczyłem że grałem na niskich w te wszystkie gry. To były jeszcze inne czasy, monitor CRT więc tym bardziej mogłem sobie pozwolić na niskie rozdzielczości w grach i nie cierpieć z tego powodu. LCD w tamtym okresie nie mając natywnej rozdzielczości wyglądał bardzo źle. I nie ukrywajmy, ale w tamtym okresie głównie burżuazja grała sobie w 1600x1200 bo większość miała 800x600 lub 1024x768.

15.08.2024 15:56
Smoke
5.6
Smoke
58
Konsul

Już widzę jak ogrywałeś tą Mafię na 400 mhz która miała jeszcze większe wymagania niż GTA 3.

No nie wiem. Miałem w tamtym czasie złoma i Mafia jakoś działała, a GTA 3 miało częste spadki do 10 fpsów. Co ciekawe na tym komputerze dużo płynniej mi działało Vice City (chociaż też daleko od ideału).

15.08.2024 13:08
6
1
odpowiedz
tynwar
86
Senator

Nawet całkiem im to wyszło, dodało to więcej klimatu

post wyedytowany przez tynwar 2024-08-15 13:09:01
15.08.2024 13:53
Szlugi12
7
odpowiedz
Szlugi12
114
BABYMETAL

Via Tenor

Afera śmieciowa w GTA xd
GTA 6 musi być zaśmiecone żeby chociaż trochę przypominało realne życie.

post wyedytowany przez Szlugi12 2024-08-15 13:54:23
15.08.2024 14:15
WolfDale
😜
8
2
odpowiedz
WolfDale
79
~sv_cheats 1

A wracając do tematu wątku, to te latające liście i gazety dodawały uroku. W San Andreas też powinny być w niektórych miejscach, ale tam za to jest dużo kartonów, wraków i worków ze śmieciami.

post wyedytowany przez WolfDale 2024-08-15 14:15:37
15.08.2024 14:45
hardcoholic
9
odpowiedz
hardcoholic
143
Arten

A pamietam, robily klimat. Na plejce ich chyba nie bylo lub byly zredukowane. GTA3 najlepsza czesc zaraz po dwojce :] Niezla grafika, fizyka, modele, swiatlo, mgla oraz filtry. Gdy sie radio znudzilo wrzucalo sie wlasne mp3. Zrobilem do niej trainera i poprawialem spolszczenie :p

post wyedytowany przez hardcoholic 2024-08-15 16:10:27
Wiadomość Ulice w GTA 3 i Vice City były zbyt czyste, więc twórca z Rockstara celowo wypełnił je śmieciami. Z San Andreas musi...