Wymagania sprzętowe imponującego konkurenta The Sims. Oto warunki, jakie naszym komputerom postawi inZOI
Na papierze znośne wymagania jak na Unreal Engine 5. Tyle że z grami na Unrealu różnie bywa. Na niektórych filmikach z tej gry widać że się tnie jak jasny gwint (oby to była wina streamów i jakości tych filmików).
Na szczęście wczesny dostęp ma tę zaletę, że kiepską optymalizację można tłumaczyć wczesną wersją gry. W miarę upływu miesięcy, a nawet lat, sprzęt graczy staje się bardziej wydajny i gra się sama optymalizuje.
Zazwyczaj jak na filmach promocyjnych gra tnie jak cholera, to na premierę niewiele się zmieni.
Jeżeli sądzisz, że KOREAŃSKA gra nie będzie miała grom mikrotransakcji, które zawstydzą EA, to czeka Cię spore rozczarowanie.
Szczególnie, że mówimy o Kraftonie, znanym z dodawania miliona płatnych skórek po premierze gier (vide PUBG czy Tera).
Jedna z pierwszych gier w których widać Next Genową grafikę.
Dobra robota Koreańczycy.
Simsy w końcu mają rywala. I bardzo dobrze. Monopol nigdy nie jest dla graczy dobry.
Zwazywszy na to ze, jednym z filarow sukcesu Sims, jest to ze ida na kazdym kotlecie/lapku nawet biurowym (bo grupa docelowa nie sa "hardware enthusiast"), to widze tu doskonale zrozumienie targetu i tone przeprowadzonych badan rynku.
Podsumowujac 10 letnim dziewczynkom nie pojdzie.
Gra jest "dead on arrival", bo grupa docelowa nie da rady w to grac.
Zreszta ten projekt az ocieka bezdusznoscia i "wezmy cos popularnego, najprostszy mozliwy engine, zatrudnijmy randomow niech skleca gre, moze cos ugramy!".
To ja juz wole EA.
Zakładając, że mówisz o Sims 4 to masz poniekąd rację, ale moim zdaniem niskie wymagania to bardzo korzystny efekt uboczny, a główny czynnik to to, że TS2 i TS3 to gry-kobyły, które można było bardzo łatwo popsuć. W necie jest masa filmów, gdzie ludzie opisują jak miasta z podstawki Simsów 2 są popsute przez poszatkowane dane zmarłych Simów. Mod na sprzątanie śmieciowych danych podczas grania jest wskazany, żeby sobie nie popsuć zapisów.
Dzisiaj odpalić TS2 to też trzeba trochę się na grzebaniu w plikach znać, bo już nie raz i nie dwa musiałem pomagać koleżankom bo wywala jakieś errory, albo są glicze graficzne na nowych systemach.
Optymalizacja TS3 to jest tragedia, podczas niektórych loadingów można iść sobie zrobić herbatkę i na spokojnie wrócić. Z tego co pamiętam jedno z miast z DLC było na tyle zabugowane, że im dalej się grało tym częściej gra crashowała, to chyba było coś z pathfindingiem w otwartym świecie tej gry.
Sims 4 to gra mało wymagająca, ale przy tym bardzo bezpieczna i strasznie nijaka. Tylko do budowania domków się to nadawało. Najgorsze jest jednak to, że nawet TS4 wygląda lepiej niż to dzieło. A producent i jego portfolio nie zachęca.
Z tą grupą docelową to możecie się trochę zdziwić, bo z tego co wyczytałem w internecie to największy procent graczy Simsów stanowią ludzie pomiędzy 18 a 25 rokiem życia (tak około 60%). Później największą grupą są ludzie pomiędzy 26 a 35 rokiem życia. Więc jak widać grupa docelowa to nie 10 letnie dziewczynki, tylko raczej dorośli ludzie.
Co do samej gry, to zgadzam się, że właściwie nadal bardzo mało wiemy o samym gameplayu i na tę chwilę gra może się wydawać bezduszna, chociaż moim zdaniem Sims 4 też jest bezduszne i bardzo uproszczone. Trzeba czekać na jakieś kolejne prezentacje inZOI, które trochę mocniej skupią się właśnie na samej rozgrywce, a nie na grafice i obietnicach, że gra będzie bogata w zawartość.
Ja ogólnie jestem raczej pozytywnie nastawiony do tej gry, ale na pewno nie mam zamiaru jej kupować zaraz na premierę, tylko poczekam na reakcje ludzi i zobaczę, czy gra faktycznie jest dobra.
PS. Sims 4 to niby gra mało wymagająca, a potrafi się przycinać i mieć spatki płynności na nawet bardzo mocnym sprzęcie... EA jak zwykle skopało optymializację.
Niby w filmiki prezentujące gry nie powinno się wierzyć, ale jeżeli ta gra rzeczywiście będzie tak wyglądać, to nawet rtx 4090 padnie na kolana w 1440p.
Gra wygląda naprawdę ładnie więc wymagania mnie bardzo nie dziwią, ale na tę chwilę to dobrze będzie jak odpalę tę grę na średnich ustawieniach :/
Mam tylko nadzieje, że optymalizacja będzie dobrze zrobiona, chociaż na premierę w early access raczej wiele się nie spodziewam. Simsy 4 do dzisiaj potrafią się ciąć i mają problemy z wydajnością nawet na bardzo mocnym sprzęcie...
Patrząc na wymagania i grafikę jaką ta gra prezentuje to powiedziałbym, że zrobili dobrą robotę i wymagania nie są wysokie. Widziałem większe partactwa optymalizacyjne patrz Ubisoft ze swoim Star Wars Outlaws... A wy piszecie, że wysokie.
Na moje wymagania dość niskie a nawet bardzo niskie - chyba każdy gracz już od pewnego czasu ma mocniejszy sprzęt. Tylko właśnie ta gra nie jest dla typowego gracza....