Nowa technologia upscalingu Microsoftu sprawdzona przez ekspertów Digital Foundry. Auto SR to nie DLSS lub FSR, ale ...
Niech ci "eksperci" powiedzą wam po co w ogóle coś takiego jest do gier które wyszły prawie 10 lat temu ale oni wam tego nie powiedzą bo dla nich to zbyt szurskie tematy.
Wyobrażacie sobie, że w 2005 roku musicie kupić nową kartę graficzną aby zagrać komfortowo w grę z 1995 roku albo 2015 > 2005.
O widzisz...
To może dla tych co nie klikną przekleję też doskonały komentarz o tych wszystkich upscalingach i - przede wszystkim - frame generatorach:
UE5 to jeden z najgorszych przykładów. W większości gier możesz na spokojnie mieć oba, dopóki na nie maksujesz grafiki. UE5 wykorzystuje rozwiązania typu "gra wygląda źle? kliknij aby dodać upscaling i będzie dobrze" . Dlatego też większość gier z ue5 wychodzi z natywnym taa, bo bez żadnego upscalingu wygląda jeszcze gorzej, wiec nawet taa robi robotę.
A że optymalizacja zajmuje czas to zawsze lepiej po prostu dowalić taa, dodać upscaling i powiedzieć że gra jest zoptymalizowana. Wszystkie duże tytuły to wykorzystują do potęgi i potem dochodzi do kuriozalnych sytuacji, gdzie upscaling z niższej rozdzielczości wygląda lepiej niż gra natywnie, albo gra w 1080p przekracza 8gb vramu.
Kiedyś deweloperzy kombinowali, na przykład obniżali fps środowiska, aby cała gra mogła chodzić płynniej.
Dzisiaj wpierdzielą 50 technologii bo im silnik na to pozwala, nie patrząc nawet że nie jest to w najmniejszym procencie zoptymalizowane pod ich grę.
Różnicę możesz se zobaczyć nawet w fsr pomiędzy cyberpunkiem a scornem. W scornie fsr wygląda wręcz idealnie, w cyberpunku jest dodane na dokładkę.
Nic dziwnego, że cdpr nie ma problemu przesiąść się na ue5, skoro ich silnik psuje gry w dokładnie taki sam sposób.
Nie powiem, czasem nie widać różnicy, tylko że upscaling powinien pozwalać na LEPSZĄ oprawę niż mógłby natywnie ucignąć sprzęt, a nie na przeciętną, oprawę w 60 kl/s, bo nie została zoptymalizowana. przemyślana...
Ale skoro powstają już takie zewnętrzne appki, to rynek zdecydował...