Paczka jeszcze nie doszła, ale zmieniłem zdanie i chciałem zwrócić towar. Sprawdzam w internecie informacje, ale są mało konkretne, większość opisywanych sytuacji dotyczy uszkodzonego towaru, a ja chciałem zrezygnować z towaru, nawet bez potrzebny wyciągania go z paczkomatu. Ktoś wie jak najskuteczniej dokonać takiego zwrotu zwłaszcza gdy towar idzie z Chin? W opcjach zamówienia jak kliknąłem "chcę zwrócić" wyskoczył komunikat, że nie można zwrócić towaru w trakcie przesyłki.
Dokładnie tak samo jak wszędzie indziej, kontaktujesz się ze sprzedawcą, on ci podaję adres, wykupujesz usługę kurierską, idziesz do punktu albo przyjeżdża kurier po paczkę i już.
Nie sądzę żebyś miał możliwość zwrócić bez odbioru z paczkomatu (w ogóle tak się da?), w ogóle alieexpress wysyła do paczkomatu? Przecież to jest stricte polska usługa niedostępna nigdzie indziej.
Z resztą alieexpress sam cie poprowadzi przez proces zwrotu jak odbierzesz paczkę i klikniesz, że chcesz zwrócić. To chyba logiczne, że ta opcja nie jest aktywna jak paczka do ciebie jeszcze nie dotarła?
Odbierasz i wysyłasz na wskazany adres. Chyba logiczne że nikt nie będzie opłacał za ciebie "zmieniłem zdanie".
Żeby zwrócić musisz odebrać paczkę. Obawiam się ze z EU do Chin nie ma darmowego zwrotu (przeczytaj warunki go określające).
Jeżeli przysługuje Ci darmowy zwrot, to prawdopodobnie dopiero po odebraniu przesyłki będziesz miał możliwość jego dokonania. W większości przypadków albo będziesz miał w paczce gotową etykietę Retour, albo będziesz musiał sobie ją wydrukować. Naklejasz, idziesz na pocztę czy do innego punktu wysyłki, który obsługuje paczuszki z AE, pani skanuje, zabiera, ty dostajesz potwierdzenie. Gotowe.
Proszę bardzo.
Tak średnio - jeśli odeślesz towar w ramach konsumenckiego odstąpienia od umowy (w ciągu 14 dni na ogół), to sprzedawca nie zwraca kosztów odesłania, oddaje tylko środki za przedmiot i za przesyłkę do Ciebie. Koszt przesyłki zwrotnej sprzedawca pokrywa wtedy gdy dostałeś wadliwy towar, a sprzedawca zaakceptował (po waszej wymianie zdań via AE) Twoje roszczenia.
jeśli odeślesz towar w ramach konsumenckiego odstąpienia od umowy (w ciągu 14 dni na ogół), to sprzedawca nie zwraca kosztów odesłania, oddaje tylko środki za przedmiot i za przesyłkę do Ciebie.
Jeżeli przysługuje mu darmowy zwrot wciągu 14 dni, to ma darmowy zwrot.
Koszty wysyłki/przesyłki do zamawiającego nie są zwracane przy zwrotach w przypadku gdy zakup został opłacony z góry. Tutaj kupujący jest wtedy "na minusie". Inaczej to wygląda przy zamówienia na rachunek czyli takich, w których należność należy uiścić do czternastu dni po otrzymaniu przesyłki. Sprzedawca nie otrzymuje wtedy żadnych pieniędzy od kupującego.
Pozostaje więc kwestia tego, jaką formę płatności wybrał HETRIX22. Jeżeli na rachunek, to nie poniesie żadnych kosztów.
Ciekawy temat, więc dorzucę swoje pięć groszy.
Niezliczoną ilość razy zamawiałem coś z różnych zakątków świata i będąc w różnych zakątkach świata, i wszędzie funkcjonowało to tak samo. Ile i w jaki sposób kupujący odzyska swoje pieniądze jest zależne od formy płatności i wysyłki, którą wybrał. Osobiście najczęściej zamawiam z krajów europejskich, będąc na terenie Niemiec, ale znalazły się również zakupy z Chin.
Jeżeli zakup został opłacony przelewem z góry, który trzeba było zrobić samemu lub poprzez upoważnienie sprzedającego do pobrania należności z konta, to w przypadku zwrotu towaru w ciągu czternastu dni, otrzymuje się tylko zwrot równowartości towaru. Koszty wysyłki nie są uwzględniane. Więc jeżeli kupujący zapłaci 4,99€ za przesyłkę, to tych pieniędzy nie otrzyma z powrotem. Jeżeli przysługuje mu darmowy zwrot, to są do tego odpowiednie etykiety wewnątrz paczek lub można sobie takie etykiety wydrukować. Czasem otrzymuje się je w formie załączników do maili potwierdzających dokonanie zamówienia. Koszty takiej wysyłki zwrotnej ponosi sprzedający.
Natomiast w przypadku zakupu z możliwością dokonania tzw. opłaty na rachunek czyli możliwość dokonania zapłaty w ciągu czternastu dni dopiero po otrzymaniu przesyłki, to w przypadku dokonania darmowego zwrotu w ciągu czternastu dni, kupujący nie ponosi jakichkolwiek kosztów.
Systematycznie zamawiam na WISH czy TEMU, korzystając z zakupów "na rachunek" i zawsze działa to bardzo sprawnie. Nic nie płacę, dopóki towar do mnie nie dotrze, a w przypadku zwrotów korzystam z odpowiednich etykiet. Nie sądzę żeby AliExpress był tutaj jakimś wyjątkiem.
No to zobaczę co się stanie jak towar przyjdzie. Nie muszę obawiać, że nie zwrócą kosztów dostawy bo wysyłka była darmowa. Rozumiem, że jak będzie w paczce, albo z aliexpress ta etykieta do zwrotu to nie poniose kosztów zwrotu?
Rozumiem, że jak będzie w paczce, albo z aliexpress ta etykieta do zwrotu to nie poniose kosztów zwrotu?
To zależy od zamówienia. Wyżej napisałeś, że jest opcja darmowego zwrotu. Pytanie czy twoje zamówienie tę opcję uwzględnia. Jeżeli tak, to czy będzie etykieta w paczce, czy do wydrukowania, będzie ona obejmowała darmowy zwrot towaru. Jeżeli nie, to będziesz musiał opłacić koszty zwrotu, a etykieta w paczce czy też do wydruku sama w sobie będzie jedynie ułatwieniem dla ciebie, do przeprowadzenia procesu zwrotu towaru.
Możesz zrobić tak, że założysz spór że przesyłka nie została dostarczona. Chwile pomęczysz chinola i będziesz miał towar i kasę.