Rozmach Baldur's Gate 3 ciąży Larian Studios przy nowych projektach. „To jeden z naszych największych problemów”
Niech robią Divinity 3 bez OS, to TES 6 będzie miał motywację, żeby nie był buggerfallem na premierę ;)
Kolejna gra Larian wcale nie musi być tak duża jak baldur 3
Tym bardziej że larian tworzy duże mapy, ale w większości wypełnione przeciwnikami a nie questami
To już któryś nius w ostatnim czasie, który świadczy trochę o tym, że dobili do sufitu swoich możliwości. Nie jest to dobra wiadomość, bo BG3 ma masę błędów i źle zaprojektowanych rzeczy, które nie mają mieć prawa miejsca w ich kolejnych grach.
Podstawą, to zatrudnienie projektantów walk, bo zatrzymanie się w latach 80 i początku 90, gdzie turówki wiodły prym, przez ograniczenia techniczne sprawia, że taki BG3 szybko się starzeje. 2023, a oni tkwią w poprzednim wieku.
Fabuła i złożoność eksploracji, zadań, złożoność wątków, ale w normalnej grze, a nie pseudo udawance.
Można zrobić tak, jak Owlcat w Pathfinderach - przełączanie się w każdym momencie z trybu turowego na tryb z aktywną pauzą. Tak jest lepiej, bo tryb turowy wówczas można włączyć tylko w przypadku naprawdę trudnych walk. Natomiast w przypadku łatwych walk można spokojnie robić je szybciej w trybie z aktywną pauzą.
Co ciekawe, Owlcat w swojej ostatniej grze - Rogue Trader - zrobił tylko wersję walki turowej, co mnie zdziwiło. Rozwiązanie z Pathfinderów jest lepsze, bo daje wybór.