Dla mnie gra wygląda nie wiele lepiej niż np. Battlefront z 2015 roku, a wymagania ma 5 razy większe (Oficjalnie rekomendowana jest 3060 Ti do grania w **720p** w 60 klatkach)
Że o 1440p i 4k już nie wspomne
Wymagania wzrastają wraz z premierą nowych podzespołów zwłaszcza kart graficznych i nie mam wątpliwości, że przekręt i spisek jest tak duży, że ten Outlaws śmigałby w ultra detalach na sprzęcie z 2010 roku.
Postęp graficzny idzie coraz wolniej a wymagania są adekwatne do aktualnego sprzętu na rynku. Gry są optymalizowane pod RTXy albo nie są wcale.
Myślę że RDR2 to jedna tych z gier gdzie grafika jest niemal maksem tego co chce się czy może aktualnie wycisnąć. WIęcej spuszczania się od kilku lat jest nad odblaskami. Ogólne tekstury i detale stoją w miejscu i różnice są bardzo małe.
Niby mogliby pójść w coraz większą interaktywność fizyki i efektów cząsteczkowych ale taki Starfield pokazuje jak to właśnie bywa. Gotowe schematy i umowna grafika rozleniwia, więc mało kiedy dostaniemy jakiś szok graficzny a więcej widzimy w nim raczej niedoróbek i wad.
Gry są optymalizowane pod RTXy albo nie są wcale.
Ja bym się bardziej kierował ku temu drugiemu stwierdzeniu, szczególnie biorąc pod uwagę istnienie narzędzi typu DLSS, FSR itd.
Więc albo deweloperzy z lenistwa zastępują proces optymalizacji tymi narzędziami, albo ich przymusza do tego "góra" która nakazuje wykonywać gry coraz szybciej, z większą presją.
Niby mogliby pójść w coraz większą interaktywność fizyki i efektów cząsteczkowych ...
Ja bym chciał, żeby można było ogarnąć lepsze udźwiękowienie gier, które będzie poprawiało "wnikanie" w świat gry. Nic tak nie irytuje jak dźwięki rodem z zamkniętej puszki, będąc np. w jaskini :/
Gra faktycznie wygląda biednie, wydaje się nie mieć startu do Wildlands, Breakpoint, Origin, Valhalli.. Oświetlenie to miejscami dramat, jest płasko i wszystko spowija mgła rodem z 2004 roku...
Czasem mam wrażenie, że już Watch Dogs wyglądało lepiej - to pierwsze, które też zaliczyło downgrade.
Z drugiej strony nie było żadnego gameplay'u z PC, a ja porównuję to do gier pecwtowych
Co nie zmienia faktu, że wymagania i tak będą zawyżone, pytanie tylko, czy tak jak u "najlepszych", czy tylko trochę, jak to już w Ubi bywało...
W niektórych przypadkach wymagania są sztucznie podnoszone po to żeby zachęcić choćby do kupna kart graficznych. Tak swoją drogą ten filmik nie jest czasem z jakieś konsoli?
Kolejny dobry przykład - ta chinśka małpia gra - nie dość że wygląda jak z 2015 roku, to jeszcze nawet nie ma otwartego świata tylko korytarze, a ledwo wyciąga powyżej 60 fps na RTX 4080 w 1080p XD