Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość EA chwali się wynikami finansowymi. Sukces zawdzięcza grom-usługom

31.07.2024 10:18
1
MasterJay
9
Pretorianin

Nie rozumiem narzekań graczy na gry-usługi, skoro potem korporacje zarabiają miliardy na ich wydawaniu.

Dlaczego się to wam nie podoba skoro potem i tak wydajecie na nie miliardy?

To zaprzecza samemu sobie

31.07.2024 10:22
ODIN85
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
ODIN85
34
Senator

Nie my tylko gimbaza.

31.07.2024 10:50
2.1
4
premium168159954
19
Centurion

Sama gimbaza nie ma takich pieniędzy. Zdziwiłbyś się ile dorośli potrafią wydać na nowe paczki w fifie. Znam osoby które władowały, tyle kasy co wartość dobrego samochodu.

post wyedytowany przez premium168159954 2024-07-31 10:52:02
31.07.2024 11:21
p4go
2.2
1
p4go
158
Almost human

Moj kolega z pracy gra w jakas stara mobilna wrsje star wars galaxy of heroes czy jakos tak i przyznal mi sie,ze wydal grajac w to przez lata ok 2k funtow - ponad 10k pln. Wtf?

31.07.2024 11:16
SerwusX
3
odpowiedz
SerwusX
95
Marszałek

Premium VIP

Znam ludzi, którzy kupili konsolę tylko po to, żeby grać w jedną grę - fifę, więc w sumie mogłoby się zgadzać.

31.07.2024 11:25
4
2
odpowiedz
zanonimizowany1402792
0
Legionista

Norma, narzekanie ma forum nic nie zmieni. Jesteśmy mniejszością graczy, a hajs leży gdzieś indziej.

31.07.2024 11:50
Maniek9012
5
odpowiedz
Maniek9012
66
Pivot to Profit

No kto by pomyślał że dopaminowi narkomani kupujący co roku nową giereczkę sportową z nowym sezonem dorzucają się jeszcze poprzez paczuszki cyfrowych kart z zawodnikami których przypominam jeszcze ciężej wylosować tych ulubionych bo dorzucono do puli w trybie Ultimate Team w EA Sports FC 24 kobiety więc prawdopodobieństwo trafienia np. na Zidane'a spada coraz mocniej, więc taki narkoman bierze telefonik do ręki i robi przelew do ĘĄ na nową paczuszkę cyfrowych kart i pieniążki lecą.
ĘĄ ma to do siebie że trzyma w swoim zapyziałym kredensie kilka fajnych marek z którymi nic przy okazji nie robi bo to "nieopłacalne" pomimo jak widać rekordowych zysków z innych źródeł.

31.07.2024 13:46
Cygi
6
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Cygi
24
Pretorianin

MasterJay

Krytykujący =/= kupujący.

31.07.2024 21:08
6.1
tt-l
7
Chorąży

Widać życia jeszcze nie znasz. To się nie bierze znikąd. Co innego pisać publicznie nie popieram preorderów, nie lubię mikropłatności, nie kupię GTA VI, a co innego anonimowe decyzje w zaciszu domu. Rozdzielanie tych jednych i drugich byłoby naiwne. Oczywiście trudno polemizować, że są ludzie którzy nie lubią mikropłatności, więc ich nie dokonują, to na pewno nie taka mała grupa, ale mniejszość. Nie ma opcji, że wszechobecny hejt na mikrotransakcje (fora, recenzje itd) i ogromne, coraz większe zyski z nich płynące, to są jakieś niezależne byty.

31.07.2024 15:26
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1381965
17
Konsul

MasterJay

Nie rozumiem narzekań graczy na gry-usługi, skoro potem korporacje zarabiają miliardy na ich wydawaniu.
Dlaczego się to wam nie podoba skoro potem i tak wydajecie na nie miliardy?
To zaprzecza samemu sobie

Skoro parę takich gier zarabia, to nie powinno się krytykować wypuszczania 50 marnej jakości kolejnych takich gier?
Powiedzmy że płacę na Path of Exile - to jak skrytykuje Diablo 4, to sam sobie zaprzeczam?

31.07.2024 22:00
7.1
MasterJay
9
Pretorianin

Nie chodzi o elementy kosmetyczne które nic nie zmieniają!!

W takim FC o czym mowa, lepsi zawodnicy, lepszy zespół - płać!

w większosći gier EA to pomaga zdobyć realną przewagę. Płacisz, to masz.

Jakich pare gier takich zarabia? praktycznie każda gra EA z mikropłatnosciami zarabia, a nie 1-2 tytuły. Poza tym gracze na forach narzekają na płatności a EA tylko liczy miliardy

31.07.2024 23:11
7.2
zanonimizowany1381965
17
Konsul

MasterJay

Nie chodzi o elementy kosmetyczne które nic nie zmieniają!! - o czym ty w ogóle piszesz teraz? Live service jako całość to jedna sprawa / pay2win to inna.
Skupie się tylko na grach usługach ok?

Odnoszę się DOKŁADNIE do tego co napisałeś ----> Nie rozumiem narzekań graczy na gry-usługi, skoro potem korporacje zarabiają miliardy na ich wydawaniu.

live-service które koszą ogromne pieniądze jest z 15-20 i nie na nie narzekają gracze.
Tylko na to, że wydawcy stwierdzili iż będą wydawać teraz wszystko co się jako live-service (bo taniej) i może się uda trafić z nowym Fortnite.

31.07.2024 22:56
8
odpowiedz
makaronZserem
39
Generał

Chwalić to się mogą tabunami bezmózgich zombie, którzy kupują co roku ich wirtualne kasyna.

post wyedytowany przez makaronZserem 2024-07-31 22:56:54
31.07.2024 23:11
10
odpowiedz
makaronZserem
39
Generał
Wideo

MasterJay
Nie rozumiem narzekań graczy na gry-usługi, skoro potem korporacje zarabiają miliardy na ich wydawaniu.

Dlaczego się to wam nie podoba skoro potem i tak wydajecie na nie miliardy?

To zaprzecza samemu sobie

Ponieważ to nie są zwykłe gry a gry, które mają za zadanie cię uzależnić, głównie od hazardu, jakim są wszelakie loot boxy i podobne mechaniki. Te gry są tworzone również przez rzesze naukowców, studiujących zachowania ludzi wiedzących jak używa się socjotechnik do osiągnięcia korzyści i wiele więcej. Te firmy doskonale wiedza jak manipulować umysłem nieświadomej osoby by wydała jak najwięcej kasy.

To jest tak jak z pierwszą dawką narkotyku, która jest darmowa, a która ma cię uzależnić. Jest ogrom badań na ten temat, jak myślisz, dlaczego EA wydała kupę pieniędzy, by blokować inicjatywy, które zablokowałyby ich gry wśród nieletnich właśnie dlatego, że nieletnich najłatwiej uzależnić.

Zobacz jak agresywna monetyzacje masz w ich grach sportowych jak płaca YTberom i innym by udawali podniecenie z otwarcia kolejnej paczki kart itp. I od ile lat masz ta grę (podpowiem od 3 lat i ma znaczek E czyli dla wszystkich).

Każda gra mająca loot boxy czy inne hazardowe mechaniki powinna być od 18 roku życia.

Tu masz genialny film, który polecam każdemu obejrzeć jak to się odbywa w grach mobilnych, wiele z tych mechanik jest wykorzystywanych również w zwykłych grach.

https://www.youtube.com/watch?v=xNjI03CGkb4

The P2W model, as a technique of psychological manipulation in video game design, presents a complex blend of economic success and ethical dilemmas. As the industry evolves, striking a balance between monetization, fair gameplay, and legal considerations is crucial. Continued study and debate on the P2W model will shape future trends and regulations in the gaming industry.

https://medium.com/@milijanakomad/product-design-and-psychology-the-exploitation-of-the-pay-to-win-model-in-video-game-design-7df534124d2e

Hazard powinien być od 18 roku życia, a te mechaniki mają zwyczajnie go ukrywać i uzależniać jak największą liczbę ludzi a im młodszy tym lepiej.

post wyedytowany przez makaronZserem 2024-07-31 23:13:56
Wiadomość EA chwali się wynikami finansowymi. Sukces zawdzięcza grom-usługom