Zachwycające grafiką RPG ma przynieść małą rewolucję dla turowych systemów walki. Twórca Clair Obscur: Expedition 33 wyjaśnił niezbyt chwytliwy tytuł gry
Nie widzę tego dobrze. Jak chce zrobić turowy system walki, to ma już sprawdzone wzorce - Fallouty od black Isle lub DD od Lariana.
Czyli dodali QTE? Dużo QTE... Przecież to najgorsze, co można zrobić z grą turową. :(
Jeśli skuteczność ataku/obrony nie zależy od statystyk i taktyki (nawet jeśli QTE wprowadzają jedynie cząstkowe bonusy lub kary), w tym wypadku: jeśli gracz karany jest za brak zręczności (bo zakładam, że jakaś obrona pasywna jednak będzie istnieć?) - to jaki sens mają w ogóle tury?
Nie wspominając już o tym, że takie ciągle blokowanie jest irytujące i męczące. Nie po to gram w grę turową, by się bawić w timing i parowanie. Jak bym chciał, to bym sobie jakiegoś jRPG real time włączył...
Ech, kolejna fajna gra do skreślenia z listy życzeń.
Ciekawe czy będzie w takim razie jednoczesny ruch wszystkich postaci po fazie planowania, czy QTE co 10 sekund po każdej zmianie aktywnej strony
Mam nadzieję że to przemyślą dobrze i wyjdzie fajnie, a nie męczące. Nie każda gra turowa musi być typowo turowa ;P Nie każda gra musi być dla Herr Pietrusa :) Może są ludzie co lubią timingi i parowanie w poąłczeniu z turowymi systemami i to gra dla nich. Albo dla ludzi którzy lubią różne rzeczy po prostu.
Czyli dodali QTE? Dużo QTE... Przecież to najgorsze, co można zrobić z grą turową. :(
Zeszłoroczne, genialne Sea od Stars, czy kultowe już dziś Lost Odyssey zdają się być silną kontrą dla tego stwierdzenia. Z tego rodzaju systemów korzystały też choćby gry RPG osadzone w uniwersum Southpark, też przecież bardzo wysoko oceniane, zwłaszcza jedynka.
Z tego rodzaju systemów korzystały też choćby gry RPG osadzone w uniwersum Southpark, też przecież bardzo wysoko oceniane, zwłaszcza jedynka.
I to mi w nich najbardziej przeszkadzało. Choć bawiłem się dobrze wolałbym tego systemu tam nie mieć.
Dla mnie też pomysł bez sensu. Jak chcę RPG z akcją to odpalę aRPG, jak coś spokojniejszego to turowe. A jak pomiędzy to RTwP.
Na papierze brzmi ciekawie, ale jeśli ten system blokowania ciosów przeciwników będzie zbyt łatwy to strywializuje to całą grę.
W sumie bardzo spoko wybór. Przy turowych grach jrpg na pewnym etapie klikanie po prostu ataku jest nurzące, a takie rozwiązanie może na dłużej podtrzymać zaangażowanie gracza. Mnie się podoba i cholernie trzymam kciuki za ten tytuł.
Podczas bitew da się na spokojnie przemyśleć każdy ruch, ale gdy nadejdzie kolej przeciwnika, trzeba będzie reagować w czasie rzeczywistym, aby wykonać unik lub sparować cios.
Czyli dokladnie tak jak bylo w south park stick of truth. Niesamowita rewolucja
Tam to fajnie wyszło, może tutaj będzie podobnie.
Jaka tam rewolucja przeciez blokowanie w czasie rzeczywistym jest juz w Yakuza Like a Dragon.