Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Deweloper wyraził smutek po tym, jak jego gra MakeRoom została bezczelnie skopiowana. „To absolutnie przygnębiające”

02.07.2024 14:15
1
PawKowal
20
Konsul

To teraz autorowi przeszkadza kopiowanie, a jak palworld wypuscil gre ze stworkami które są jawną kopią to juz bylo nazywane inspiracja xD O craftopi nie wspominajac.

02.07.2024 14:43
2
4
odpowiedz
6 odpowiedzi
makaronZserem
39
Generał
Image

To teraz autorowi przeszkadza kopiowanie, a jak palworld wypuscil gre ze stworkami które są jawną kopią to juz bylo nazywane inspiracja xD O craftopi nie wspominajac.

Jak nie rozumiesz, co oznacza skopiować czyjąś grę w 90%, a inspirować się czymś to masz problem.

Twórcy palworld zrobili to samo co Nintendo, które skopiowało wygląd stworków z Dragon Questa, czasem bardziej lub mnie zmieniając ich wygląd.

post wyedytowany przez makaronZserem 2024-07-02 14:43:14
02.07.2024 15:21
2.1
tynwar
86
Senator

Nie żeby coś, ale tu niebieski smoczek po lewej stronie wygląda tak samo jak shenlong z dragon balla, prawie kropka w kropkę, te rogi, koniec ogona, wąsy, standardowe wijące się ciało shenlonga. Tylko kolor jest inny, oczy inne i nic poza tym :D.

post wyedytowany przez tynwar 2024-07-02 15:25:35
02.07.2024 15:31
Vortal
2.2
3
Vortal
39
Chorąży

tynwar
Nie żeby coś ale artysta z Dragon Quest to ten sam artysta co autora Dragon Balla. Akira Toriyama :D

02.07.2024 18:56
Szlugi12
2.3
Szlugi12
114
BABYMETAL

A mnie zawsze smieszy jak ktoś wkleja ten obrazek xD
Nie wiem, może jestem ślepy ale z której strony coś z pokemonów jest podobne do tego obrazka z Dragon Questa ? a jak mieli zrobic nietoperza, smoka, ducha, robaka ? Jak dla mnie nic z tego nie jest ściągniete a po prostu wszystko jest zrobione zgodnie z naturą, czego nie mozna pisac o Palworld co widać że połowa to kopia z pokemonów.

02.07.2024 20:20
😂
2.4
makaronZserem
39
Generał
Image

(...) Palworld co widać że połowa to kopia z pokemonów.

Tak, tak, taka to kopia pokemonów, że samo partusiarskie Nintendo nic nie zrobił, a które zniszczyło ogrom fanowskich projektów czy modów, które zniszczyło masę kanałów na YT, na których były publikowane filmy z ich gier niekiedy oglądane w milionach, mało tego zniszczyli kanały, które stosowały się do ich specjalnego regulaminu, co można publikować, powód, BO TAK, bez żadnego ostrzeżenia bez zmiany regulaminu ot, tak zaczęli copyright stike walić masowo w taki sposób by właściciele dostawali 3 ostrzeżenia i kasowane było im dożywotnio konto.

I te całe patusiarskie wielkie Nintendo nie zrobiło nić, mimo że śledzili projekt na długo przed podpisaniem przez twórców Palworld umowy z M$ i nic z tym nie zrobili żadnych pozwów, dosłownie nic. Gdzie przypomnę ci, jak tylko wyszedł mod do Palworld, który podmieniał ich stworki na pokemony od razu został zdjęty przez Nintendo.

Więc tak ty i koledzy zwyczajnie bredzicie, bo nie dość, że nie znacie definicji "kopii" to nie wiece co oznacza inspirować się, które w obu przypadkach miało miejsce Palworld nie skopiowało 90% ich stworków, tylko się nimi inspirowało z których ledwo garstka była bardziej podobna, tak samo jak w przypadku Nintendo i Dragon Questa.

wszystko jest zrobione zgodnie z naturą

Pomijając to, że masa obecnych i nowych pokemonów jest robiona z tyłka, to litości nagle Nintendo ma wyłączne prawa, by zrobić np. dozownice, kraba, smoka czy ducha, bo jest bardziej "zgodne z naturą" a jak ktoś zrobił podobne to nagle plagiat litości, widziałeś ty kiedyś koła w samochodzie, o ironio.

Plagiat i kopia siedzi tylko w waszych głowach.

post wyedytowany przez makaronZserem 2024-07-02 20:24:40
02.07.2024 20:59
2.5
PawKowal
20
Konsul

makaronZserem
Jak nie rozumiesz jak bardzo "inspirowane" pale byly pokemonami to masz problem xD
Zupelnie nie obchodzi mnie to co zrobilo Nintendo z Dragon Questem, bo ten temat nie ma zupelnie nic wspolnego z tematem ktory poruszam ja

Nie trzeba skopiowac 90% gry zeby dopuscic sie "skopiowania". To dopiero zabawny argument. Panie sędzio, on skopiowal jedną z moich 10 aplikacji.
- No prosze, pana ale co innego skopiowac 90% czyjejs pracy, a co innego zainsporowac sie pozostalymi 10%

post wyedytowany przez PawKowal 2024-07-02 21:04:10
03.07.2024 02:34
Mqaansla
2.6
Mqaansla
41
Generał

A mnie zawsze smieszy jak ktoś wkleja ten obrazek xD
Nie wiem, może jestem ślepy ale z której strony coś z pokemonów jest podobne do tego obrazka z Dragon Questa ? a jak mieli zrobic nietoperza, smoka, ducha, robaka ? Jak dla mnie nic z tego nie jest ściągniete a po prostu wszystko jest zrobione zgodnie z naturą, czego nie mozna pisac o Palworld co widać że połowa to kopia z pokemonów.

Ty jestes jakis specjalnie t*py? Grafika porownujaca Dragon Questa z pokemonami, jest praktycznie identyczna do tej porownujacej Pokemony z Palworldem. W obydwu przypadkach nie sa to te same stworki, ale jednak ewidentnie "zainspirowane". Moim zdaniem pokemony nawet bardziej...

Ps. "Zgodnie z natura" w sesie skopiowane z real-life pokemonow? Musialo byc w tej serii National Geographic ktora przegapilem...

post wyedytowany przez Mqaansla 2024-07-03 02:38:54
02.07.2024 21:43
zielele
3
odpowiedz
zielele
149
Legend

PawKowal

po pierwsze, co ma autor tej gry do sytuacji z Palworld?

po drugie, z jego gry zabrane jest wszystko, to praktycznie kopia 1:1. design, zalozenia "rozgrywki", nawet dźwięki.

Palworld inspirowalo się stworkami, nikt tego nie ukrywał, ale sama gra jest czymś zupełnie innym niż Pokemony - dlatego ludziom łatwiej to zaakceptować.

03.07.2024 02:24
Mqaansla
4
odpowiedz
Mqaansla
41
Generał

Radze sie przyzwyczajac, bo to sa realia rzeczywistosci w ktorej wielkie korporacje "ucza" AI z danych do ktorych nie maja praw, zwlaszcza tych na komputerze uzytkownika...
Wkladasz czas i pieniadze w projekt, a potem AI wypluwa komus taki sam, ktory "samo wygenerowalo" tak jak wygenerowalo darmowe klucze do windowsa, akurat takie same jak klucze techniczne(?) ktore MS sam udostepnial na stronie... Jak ktos ma problem z zrozumieniem istoty problemu sigeruje sobie przypomniec jakie jest prawdopodobienstwo przypadkowego trafienia ciagu znakow taki jak klucz do windowsa (nawet poprawnego - takich jest duzo mniej) kilka razy z rzedu.

Gorzej, nie dosc ze wielka korporacja moze rzucic kasa na reklamy, assety (aktorzy, muzyka etc.) zabijajac w zarodku wszelkie szanse orginalu na konkurencje z podroba, na beszczelnego kopiujacy moga pozwac original o plagiat co w polaczeniu z mozliwoscia usuwania/zmiany jego danych sprawia ze wygrana maja jak w banku... (i to nie jest piesc przyszlosci a realia stworzone przez licencje i praktyki ktore sa obecnie wdrazane...)

post wyedytowany przez Mqaansla 2024-07-03 02:26:58
Wiadomość Deweloper wyraził smutek po tym, jak jego gra MakeRoom została bezczelnie skopiowana. „To absolutnie przygnębiające”