Dysk twardy Xboksa zrewolucjonizował konsole. Halo 2 i Morrowind nie mogły działać bez niego
Teraz, jak jest problem to wrzuca się AI upscaling i frame generator.
Napędy optyczne były już mocnym ograniczeniem konsol pokroju PS2 czy Xboxa. Pamiętam jak miałem w PS2 dysk i ta różnica w płynności gier nie wspominając o ładowaniu. RAM to jedno, ale każdy pamięta jak długo ładowało się GTA SA. Natomiast z dysku trwało to kilka sekund, więc pójście w tym kierunku było nieuniknione. Pamiętam Final Fantasy Online na PS2, które też wymagało dysku twardego.
Tylko szkoda że z ułatwienia zrobiło to z twórców leni gdzie do tłoczni trafia bubel by załatać go na premierę...
SONY mocno się CIPIŁO z tym dyskiem, DAŁO KONSOLĘ z możliwością dodania dysku, ale tylko mała liczba konsol była sprzedawana z dyskiem w zestawie. Raz że SONY tego nie wykorzystywało bo tylko garstka gier wymagała dysku, a dwa zrezygnowali z niego tak szybko jak wpadli na ten pomysł z powodu piractwa.
W końcu pierwsze złamanie PS2 było właśnie z dysku twardego, twórcę tego pomysłu od razu ścigano i chyba nie trzeba pisać, jak to się dla niego skończyło.
MS po prostu wykorzystał okazję, a Xbox stało się konsolę lepszą pod tym względem. SONY nie tylko wtedy, zmarnowało swoją okazję aby zabłysnąć na rynku. Z PS3 próbowali ale wiadomo jak to się skończyło.
No z PS3 próbowali i wyprzedzili konkurenta. Dysk w PS2 był wymagany tylko do kilku gier na dodatek sieciowych, co prawda Sony pierwotnie miało plany instalacji gier na nim bo nawet jest oprogramowanie do tego na bazie którego powstały później modyfikacje aby móc instalować większość gier. Sam byłem takim użytkownikiem zgrywając swoje kolekcje na dysk konsoli ciesząc się lepszym komfortem grania.
Natomiast dysk w Xboxie jakoś szczególnie nie pozamiatał z tego względu że też wykorzystywała go garść gier do aktualizacji oraz wyjątki typu Morrowind. Pamiętajmy że było tam wsadzone zabójcze 10 giga, więc możliwości instalacji jako takiej tam nie było. Mowa oczywiście o konsolach oryginalnych, a nie modyfikowanych z wymienionym dyskiem. X360 też na początku miał mały dysk bez możliwości instalacji gier, taka opcja pojawiła się później gdy pojawiły się większe dyski na pokładzie i ludzie mieli dość wyjącego odrzutowca.
że z ułatwienia zrobiło to z twórców leni gdzie do tłoczni trafia bubel by załatać go na premierę...
Raczej to nie lenistwo, a kwestia ekonomia i chciwość.
Widocznie uznali, że graczy jako darmowe beta-testerzy są bardziej opłacalni niż wynajmowanie 100 beta-testerzy więcej za duże pieniędzy.
No, lepiej jest dokończyć fabuły i grafiki i poprawić mechanik gry, a wykryte błędy do załatanie zostawić na koniec, nawet po premierze. To kwestia niecierpliwość wydawcy gier, byle wydać gry jak najwcześniej i zarobić pieniędzy jak najwięcej.
Podziękuj genialny szef CD-Projekt, który wyznaczył data premiery Cyberpunk 2077, by zrobić na graczy "dobre wrażenie".
Natomiast Larian Studios nie dokończyli akt 3 w taki sposób, jak powinno, bo nie mieli dość pieniędzy, by przedłużyć czas tworzenie gier jeszcze dłużej. To też kwestia ekonomia.
Zdecydowanie najlepsza konsola 6 generacji!
Na drugim miejscu, daleko za nią Sega Dreamcast.
PS. Posiadam dwa Xboxy.
Oczywiście że wygra Alloy.... Ona ma survival od małego dziecka, jej z zbroja potrafi przetrwać uderzenie mechanicznego robota tyranozaura, posiada siłę na tyle dużą że potrafi używać łuków które są w stanie uszkodzić roboty potężne jak czołg, posiada focus dzięki któremu widzi przez ściany (chociaż lara chyba też to miała w którejś grze ale e gorszej wersji), alloy jest też bardziej zwinna, Lara polega bardziej na skrytobojstwie lub po prostu na broni palnej bo jej łuk nie ma szans z Alloy której strzała przebiła by Larę i przybiła do ściany...